Hirdetés

Paragi Sportkipufogó - Suzuki Swift Sedan '94

Végül olyat vettem, amit eredetileg nem akartam, a nagy, ovális végűt, ami elvileg a "leghangosabb" az elérhető típusspecifikus dobok közül. Na nem a hangja miatt, hanem mert ez passzolt leginkább a Sedan hátuljához. És tényleg veszett jól néz ki. Persze nem a gyári felépítésben, mert azon csapott ovál vég volt, hanem simával kértem, sokkal szebb.

A felszerelést szakműhely végezte (Suzuki Autóház Szigetvár), a műbizonylat pecsételése miatt volt szükség erre, de mint később kiderült, nem is baj, hogy ide kellett vinnem.

Ugye típusspecifikus, és a katalizátortól indulva cserélve lett a csőrendszer középdobbal, és a végdob. Minden a Sedan-ra való. Az autó felkerült az emelőpadra (nem csápossal lett emelve, hanem paddal, lévén így a felfüggesztés nem lóg, hanem látni, a cső pontosan hol is lesz normál állapotában, eddig probléma volt, hogy nagy hátsó terhelés (két utas hátul) mellett a cső hozzáért a hátsó stabilizátor rúdhoz, ezzel irdatlan zörgő hangja lett, mind kívül, mind belül idegesítő volt...). Tehát lekerült a régi rozsdakupac, és a helyére az új, tömítőgyűrűkkel (tűzkarika) és csavarokkal együtt persze, a gumitartók maradtak, cseréjüket semmi sem indokolta, nem voltak repedtek.).

Szóval ott tartottunk, hogy felkerült minden, de a szaki rázta a fejét...kimentem, hogy megnézzem, mi a helyzet (ekkor már jó 40 perce vártam...). Kiderült, hogy olyannyira típusspecifikus, hogy felszerelve az ovális vég ferdén áll... (balra fordulva volt, kb. 30 fokkal, tehát elég durván). Mivel fix volt a rögzítés, nem nagyon lehetett mit csinálni...újabb tíz perces tanakodás után előkerült a csővágó láncos fogószerű akármi, a flex, majd a védőgázos hegesztő is. A katalizátor utáni cső lett elvágva, ami még gyári, valószínű rozsdamentes anyagból, mert igen jól nézett ki. Így el lehetett fordítani az egész rendszert, így ugyan a a jobb hátsó keréknél a hajlított cső lejjebb került, de még így is magasabban van a futóműnél. És végre vízszintes lett a vég és a dob állása. Meglepő, de a nagy vég elfért a lökhárító alatt.

A hangja elsőre nagyon jó volt. Másodszorra, mikor indultam, két dolgot vettem észre. 2000-es fordulatnál belül olyan hangzavart csinált, hogy majd' megsüketültem, és a forgalmim sem kaptam vissza. Ez végül fél órás keresés után került elő, miután a fél irodát felforgatták...a pénztáros titkárnő tette egy szekrény tetejére, és elfeledkezett róla. Munkalapot sem találta, de ugye gépen volt minden, így ez nem volt baj. Persze a munkalap és a forgalmi egy helyen voltak...

20 km után már változott a hangja, eltűnt a fülsüketítő morajlás szerencsére, de 2000-nél nagy gáznál még mindig hangosabb. Látszik, hogy nem "tuning" rendszer, mert 4000 körül jól elhalkul, de ki pörgeti eddig a régi Swiftet...Lényeg, hogy átlagos autókázás mellett kellemes mély, duruzsoló hangja van. Kíváncsi vagyok hogy változik. Persze ha kettőben kipörgetem 6500ig (piros zóna kezdete), majd lelépek a gázról, igencsak sportos hangot kapok, de ezt csak próbaként csináltam...

Még van hozzászólás! Tovább