Hirdetés

Tanulás munka mellett

A Neptunos bejegyzésem után 3-an is kérték, hogy írjam meg, mégis milyen főállás mellett tanulni. Erről írnék röviden.

2009-ben, 25 évesen úgy döntöttem, belekezdek a főiskolába, mivel a munkahelyemen semmi lehetőséget nem adnak szakmai fejlődésre. Lehetőség inkább visszafejlődésre van, mivel szinten tartó oktatások sincsenek, így csak felejt az ember. Középiskola utén fejben számoltam hexából binárisba, akármilyen számlálót építettem szabadon választott tárolóból, de 2009-ben már egy Karnaugh táblát sem tudtam felrajzolni. Szóval kell tanulni.

Egyetlen helyet jelöltem meg, a BMF KVK-t levelezőn, más szóba sem jöhetett. Szerencsére felvettek az államira, így nem kell érte fizetnem (elég nagy teher a bejárás és a könyvek), fizetősön azt hiszem 172e körül van egy félév.

Háttérképek 960x800

Pár háttérkép az általam idén nyáron készített képekből.
Jó minden 960x800-as képméretet igénylő készülékhez (HTC Desire, ZTE Blade...)

Link

Ízelítő:

Neptun-Óbudai Egyetem

Reggel óta próbálom felvenni a holnapi matek vizsgát Neptunban, sikertelenül, folyamatosan túlterhelt az a szar. Dél volt a határidő, emiatt csúszom 1 évet. Rohadna meg!

Próbáltam tegnap is, a helyzet ugyanez volt, éjszaka otthonról is, persze valami gebasz miatt nem volt (és jelenleg sincs) net Budaörsön. Gondoltam tanulok egy kicsit, erre a laptop lefagy, és nem indul többet. Telepítés közben megáll hibás szektorok miatt. Adatmentés felejtős, pár dolgot tudtam csak leszedni róla.

Qrva szar ez a hét. A neptunnal meg csinálhatnának valamit, évek óta egy fos.

Marhára nem gördülékeny telefon vásárlás

Pár napja vettem páromnak egy Androidos telefont (Pulse), amibe rögtön bele is esett, ami érdekes, mivel eddig kicsit sem érdekelte a telefon téma. Persze ez más, ezen kiválóan lehet gmailezni, facebookozni, youtube-on filmeket nézegetni és van benne egy integető, zöld robot :) (nők...). A Blackberry alig múlt 3 hónapos, egyből bukóágra került.

Igazából nem kimondottan neki vettem, egy munkatársam kérdezte kell-e 20e-ért összes tartozékával, persze hogyne kellett volna, legfeljebb eladom picit többért, addig is kicsit nyomkodom. Szinte teljesen biztos voltam benne, hogy Őnagyságának be fog jönni a szerzemény, és befoglalja. Ez így is történt. Azért néha ha nem figyelt, a kezembe tudtam venni kicsit nyomkodni, és nekem is megtetszett a Droid. Aztán egyre jobban tetszett végül a HTC Diamondot meghírdettem, 10 perc alatt meg is lett az új gazdája.

Elkezdtem hát keresni magamnak is Droidot, egy ZTE Blade-re gondoltam, vagy esetleg az Orange-os verziójára. Előbbiből láttam dominósokat 34-35-ért, de a T-mobile is 36-ért adja (dominóval), így egyértelmű, hogy inkább az üzletet választom. Nem is értem ezt...

Wabard biztosítós sztori

Vettem egy 4kerekűt 3 hete, egy Suzuki Swift GLX-et. Elég gördülékenyen ment minden, az autó egy jómódú családé volt, akiknek van céges is, így ebbe nem sok km került, viszont Suzuki létére elég jól felszerelt. Furcsa is volt, hogy semmi akadály nem jött szembe, átírás okmányirodában 20 perc, eredetiségvizsga annyi sem, komolyan mint egy modern álom. :)
A biztosítást a Netrisken keresztül kötöttem, a sztoriban azt hiszem ez nem igazán lényeges. A mai napon megkaptam a választott biztostótól a csekket, és még 2 másik levelet.
1. levél: Nem kapták meg a jogsi másolat. Ok, igazuk van, tényleg nem, MIVEL NEM KÉRTE A KUTYA SEM!
2. levél: Fiatal jogosítvány miatt az ajánlathoz képest megemelik 10.000Ft-tal az éves biztosítási díjat. Igenanyátok???? Hát a franc belétek, így könnyen tűnik az ajánlatuk olcsónak, ha utólag emelnek díjat.

Szerintem már csak azért sem kötök náluk. Azért holnap telefonálok egyet, hátha elszúrtak valamit, de szerintem csak simán paliravesznek/vennének.

Fizu-negatív rekord

Ma megjött a fizetésem, 20.611Ft!!! Néztem hülyén, hogy ez meg mi? Csak a benzinpénz 25.000Ft lenne. Van 5 nap igazolt távollétem (fizetetlen) az Ománi nyaralás és a fősuli miatt, mivel tartalékolnom kell a szabit az ünnepek közé. Szóval 15-16 nap ledolgozva, és 20.611Ft. Nagyon utána se tudok járni, hogy mi van, mivel Münchenbe megyek 1 hétre fejtágításra. Szóval majd az azt követő héten tudok intézni valamit.

Új munkakört kaptam szeptember elejétől, nem kell műszakba járnom, gondolom ez kavart be.

Azért kicsit vicces. :DD Nem nagyon, csak egy kicsit.

Almás MP3, round 2

Húgom úgy döntött benyúlja a Creative MP3 lejátszót, így maradt nekem az iPOD. Eddig nem volt vele gond, kivéve az agybajt, hogy mindig kell a rohadt iTunes, nem tudok csak úgy zenét tenni rá. mondjuk valaki ma ajánlott egy Linux alapú firmware-t, amivel ez a probléma orvosolható, lehet ki fogom próbálni.

Na, agyam tegnap ledobta a szíjat. Kapcsolom be az iPOD-ot, töltöget, aztán megjelent a "szomorú ipod ikon", majd újraindul, s ugyanez körbe-körbe. Néha egy mappa ikon jelent meg, de a lényegen nem változtat. Na, mondom király, lehet dobni a kukába, vagy venni bele egy vinyót. Még a neten megpróbáltam utánanézni, hogy mit jelent a mappa ikon, de nem találtam. Pedig emlékszem, hogy volt egy oldal, ami felsorolta a szörnyetegek által kijelezhető összes marhaságot, de nem találtam (közben meglett itt).
Helyette találtam mást: egy kis oldal, ahol azt írják, ejtsem le a kütyüt. Azt hittem hülyeség, de nem, komolyan írja. Gondoltam rosszabb úgysem lesz, hát megemeltem, elengedtem, csattant egyet az asztalon és a következő újrainduláskor ment rendesen, és megy most is. Ez az Apple...

képek méretezése

Gondoltam picit írok a nyaralásról, egy csomó képet be akartam tenni, de túl nagyok. Pl.:

Már hülyét kapok tőle, egyszerűen nem tudom a kép megjelenő méretét semmivel állítani. Kisebb képeket sem akarok feltöleni, mivel azzal értelmét is veszti.

Hogyan tudnám kisebb méretben beilleszteni, hogy ráklikkelve megnyiljon nagyobban?

Pilóta vs Torony

Torony: Hogy ne csapjon túl nagy zajt, legyen szíves forduljon 45 fokkal jobbra.
Pilóta: Milyen zajt csaphatnánk mi 35000 láb magasan?
Torony: Olyan csörömpölőset, mint amikor a 707-esük összeütközik az előttük lévő 727-essel!

/* A320: 2 hajtómű, A340 4 hajtómű */
Torony: Ön most egy Airbus A320 vagy A340?
Pilóta: Egy 340 természetesen!
Torony: Akkor ebben az esetben lenne szíves a felszállás előtt a másik két hajtóművét is beindítani!?

Torony: egy Pilótának, aki különösen durván tette Le a gépet:
A leszállás nem ördöngösség, az utasoknak finomabban is a tudtukra lehet adni, hogy földet értek.
Pilóta: Nem számít, úgyis mindig tapsolnak.

Pilóta: Csak egy kevés üzemanyagunk van még. Sürgős intézkedést kérünk.
Torony: Mi a helyzetük? Nincsenek a képernyőmön.
Pilóta: A 2-es kifutón állunk, és már egy örökkévalóság óta várjuk a töltőkocsit.

A kivilágítatlan talicska

Ami ma történt velem, az nem piskóta. Majdnem kicsináltak! Nem az első alkalom, és biztosan nem is az utolsó, azonban azt hiszem eddig ez volt a leghajmeresztőbb számomra.

Ma este be kellett jönnöm a munkahelyemre, persze már megint későn indultam, mint az esetek 90%-ban. Barátnőm többször mondta, hogy óvatosan, nagyon vigyázzak, hívjam ha mekérkeztem. Mindig aggódik, ha motorozok, én persze mindig mondom, hogy felesleges, nincs miért. Hát nincs a fenét, alacsony az a qrva kerítés! Nem nagyon szoktam autópályán motorozni, de ma vettem matricát, hogy haladhassak. Indulás Pestszentlőrincről, érkezés Tatabányára, remélhetőleg egyben.

Haladok az M1-en óra szerint 140 felett egy picivel (ez kb 135-öt jelent, igazi hardcore motoros vagyok, ámokfutó, babakocsis anyukák elgázolója, egy eszetlen állat, mi?), előttem-mögöttem senki, teljes sötétség, csak a motorom lámpásai szórnak fényt az úttestre. Nézek előre, agyalok, nem igazán van kedvem ma bemenni, már várom a nyaralást, jó volt a pizza amit ma ettem meg ilyenek. Egyszercsak mintha láttam volna valamit a távolban. Meresztem a szemem, sehol semmi, biztos árnyék, azért még jár a szemem, hátha mégis van előttem egy állat vagy valami. De nem, sehol semmi. Ok, erről ennyit, közben elértem a Bicske utáni balra ívelő szakaszt. Egyszercsak tőlem méterekre megjelent egy ponyvás-utánfutós furgon, aminek hátrafele semmilye nem világított, sem a jármű, sem az utánfutó! A következő másodpercekben éveket öregedtem. Az ütközést éppen el tudtam kerülni úgy, hogy kikerültem a furgont a leállósávban, ahol az ív újrafelvétele közben megcsúsztam az ottlevő szutykon, és ezt is megúsztam! Amúgy a bal első lámpája sem világított, de ezt csak elé érve láttam. Ha reflektorral megyek, biztosan előbb észreveszem, de ez most elmaradt..