Hirdetés

Sous-chef lettem egy gép mellett

Szerk: úgy tűnik tényleg többet főzünk itthon a géppel, mióta megvan 1 alkalommal rendeltünk.

Szerk2: még mindig használatban. Talán 2 alkalommal rendeltünk 2 hónap alatt. Én is használom, persze párom többet. Még a tejbegrízt is ezen készítem, a főzőprogramot hozzá pár perc alatt létrehoztam a telefonon, persze kellett egy kis finomhangolás utána. Gyorsabban készül el, nem kell őrizni és kevergetni így vissza tudok menni a munkámhoz és szól ha kész. És a lényeg: nem ég le a cucc benne.
Azóta kipróbáltunk egy csomó új ételt itthon készítve és nagyon jól sikerültek (pl borscs, parmezános-paradicsomos rizottó, enchilada stb).
A gép legnagyobb előnye, hogy gyerekre, feledékeny felnőttre is rá lehet bízni, nem tudja felgyújtani a házat ha elfeledkezik róla.

Szerk3: több mint 8 hónap után azt kell mondanom ez még mindig nagyon jó. :) Azóta az előfizut megújítottuk, 48 Euró volt 1 évre (régebben azt hiszem 36, de az kevesebb funkciót tartalmazott), az egy picit zűrös volt de aztán pont mikor elkezdtem emailt írni az ügyfélszolgálatnak, hirtelen minden megjavult. Amúgy valaki írta, hogy szerinte hülyeség egy ilyen áron vett cucc után még évente fizetni is, de egy telefon pont ugyanennyibe kerül és van, aki nem évente költ rá ennyit pluszba csomagra van netre stb, hanem 1-2 havonta. Ez is szolgáltatás, pont mint a telefon adatcsomagja.
Szóval azóta is használatban, mégtöbb újdonságot ki tudtunk próbálni, csalódás azt hiszem nem is volt azóta, minden jól sikerült. Vendégeknek is találtunk vegán kaját, még az is iszonyatosan jó volt.

A zasszony csak reklamál(t)

Na nem azért...
A net miatt, naponta többször, mintha én szolgáltatnám. Lassú, nem megy, akad, leáll a videóhívás, VPN lekapcsolódik, SAP használhatatlan.

A helyzet valóban nem ideális, tanyán lakunk és csak 4G net elérhető. Van pár torony a közeli város határában, de nagyon lassú így is, jobb esetben 10Mbps, gyakran csak 2-4Mbps.
-vegyünk külső irányított antennát. Megjön, beszerel, városi antennák irányába fordít, jelerősség felugrik, hurrá. Sebesség marad. Anyuci hogy van?
-Elkezdtem különböző irányokba forgatni, és ahol volt jel még ha alacsony is, sebességet teszteltem. Több óra játék után a konyha irányából találtam egy nem túl acélosat, többször ott is hagytam, nincs arra semmi csak legelők, végül utolsó próbaként ránéztem. 86Mbps. Mondom ilyen nincs. Többször leteszteltem, mindig 60-80 körüli értékek voltak. Visszatettem a kis ceruza antennákat, router a konyhaablakba, jel kicsit leesett, sebesség maradt. Kicsit közelebbinek érződött a civilizáció egyből. Azóta fröccsent a routerre marhapörkölt, lencsefőzelék, jól van tartva na.

Hogyan vezető má apjuk?

Nemrég hazautaztam családot és banki ügyintézőket látogatni.
Minden simán ment, család jól van, banki alkalmazottak szuperkedvesek és szakszerűen segítenek problémáimon. Pár órám volt a repülőig, épp az utolsó ügyintézésről meg egy vásárlásból tartottam Ceglédről anyósomékhoz. Először jártam ezen az úton, így a helyszínben nem vagyok biztos, azt hiszem Albertirsa előtt járhattam, már egy elhibázott kanyar után ismét a jó úton haladva keresve egy kereszteződést amit nem tudtam pontosan hol van, de gondoltam emlékezetből megoldom. Tempomat 100 alá picit belőve, félszemmel nézve a tükröket láttam egy világos autót közeledni, semmi extra, majd megelőz, szinte üres az út és egyenes.
Keresem a kereszteződést (mint utólag kiderült rossz helyen, sok km-rel odébb volt), annyira ráteszem a lábam a fékre, hogy a tempomat kikapcsoljon, nagyjából 90-ig lassulhattam de már nyomja a dudát mögöttem. Nem értettem.
Ekkor nekiállt megelőzni, fater nyomja a dudát, muter mutogat. Aztán megpróbált letolni az útról, fékezek, bevág elém és kezdődik a szokásos büntetőfékezgetés, majd visszamegy a másik sávba és mellém lassít, hogy újra letoljon az útról. Régi rozzant, horpadt, házilag foltokban festett ezüst Renault Laguna kombi. Gázt adtam elmentem mellette, ekkor bejött mögém. Tartottam a 90 körüli sebességet, megint megelőz, büntetőzés, majd újra mellém jött, mutattam neki, álljon félre. Megtette, persze az út közepén állt meg a sok eszével, hadd szálljon bele valaki hátulról.
60 küröli asszony kipattan, amint kinyitotta a száját azonnal egyértelművé vált, hogy ugyanolyan gyakori vendége színházi előadásoknak, mint a fogorvosi rendelőknek. Fater dettó. Üvöltenek, káromkodnak, fenyegetőznek a szitán keresztül, ami egykor a fogsoruk volt.
Szerintük én padlóféket nyomtam. Nem nyomtam, de annyira közel lehettek hozzám, hogy az enyhe lassulásomtól is megijedt fater. Mondom egy kereszteződést kerestem, lassítottam. Akkor miért nem indexeltem? Mondom hova, kerestem, nem kanyarodásra készültem. De ha az indexelés hiánya gondot okozott, miért nem tartottak megfelelő távolságot? Fater mondja azzal ne foglalkozzak, a követési távolság az ő problémája nem az enyém. Ja, mondom belém jössz hátulról, belöksz az árokba és otthagysz megdögleni az valóban nem az én problémám. De ha a követési távolság nem az én problémám, akkor miért veszik a saját problémájuknak, hogy én nem indexeltem? Itt csak a másikat kötik szabályok vagy mi?
Persze semmit nem értettek, látszott, hogy az élet iskolájában nevelkedett, mindenkinél mindent jobban tudó és ezt fröcsögve hangoztató népek voltak. A végére már kiröhögtem őket amin a nő csak jobban bepörgött és már veréssel fenyegetett. :F :D Az ürgének amúgy lehet kezdett kitisztulni az agya mert ő pár perc után elcsendesedve visszaült az autóba csak a nő pörgött tovább ugyanazt a mondatot szajkózva. Aztán ő is beült is elhúztak padlógázzal. Még egy darabig láttam őket, előzgettek mint a bolond a városban. Mert épp egy haldokló embertől jöttek a kórházból, ez volt a magyarázat. Gondolom mellé akarnak feküdni azért közlekednek így.

Motorbiztosítás kezdőknek írül tálalva

Mint írtam vettünk párommal 1-1 motort, én már nem vagyok kezdő így egy visszafogottabb VFR800 teljesen ésszerű választás volt, párom esetén azonban sokat agyaltunk, most csinálja a jogsit. Mivel az íreknél a járműbiztosítás hirtelen tud agyérgörcs-infarktus kombót okozni, így próbáltunk ésszerűek maradni és pontosan ezzel követtük el a hibát. Írországban vagyunk ahol azt sem tudják melyik oldalon kéne vezetni, mit akarunk mi ésszerűséggel?

Szóval először valami 600cc körülit kerestünk, végül majdnem 500 lett belőle, aztán párom úgy gondolta, hogy amíg belejön inkább legyen 250, arra biztos lesz biztosítás és nem is lesz túl drága, meg biztonságosabbnak is érzi.
Itt ugye úgy megy, hogy leteszed online a kreszt, 2x3 óra alatt megszerzed a rutint és már mehetsz is közútra, majd 6-24 hónap vezetés után mehetsz forgalmi vizsgára. A gyakorlatban azt mondta az oktató, hogy a kresz után egyből vigyem forgalomba gyakorolni, a rendőrök nem fognak szólni érte, hadd érezze milyen a motort irányítani még az oktatás megkezdése előtt. Gyakoroltunk is a környéken minden nap.

Újra nyeregben

Valamikor 2008 körül bekattantam, hogy motorozni szeretnék. Sosem érdekeltek előtte, még robogón sem ültem soha. De akkor akartam egy mocit. Mondták csináljam meg a jogsit és kezdjek valami kisebb motorral. Ennek a fele össze is jött, megcsináltam a jogsit, aztán beállt a garázsba egy BMW R1150RS. Küzdelmes volt az eleje mivel nagyon magas és nehéz, de belejöttem. ABS, kormányfűtés, állítható dőlésű és magasságú plexi, állítható és fűthető ülés, nagyon bejött.
Pár év után lecseréltem egy Suzuki TL1000R-re. Pici, könnyű, csupasz erő, semmi kényelmi funkció. Iszonyat jó volt szerpentinezni vele, megjártuk Olaszországot, Németországot, Ausztriát, Szlovákiát, Horvátországot és Szlovéniát párszor. Az irányíthatósága mesés volt.
Aztán jött egy hosszú, 6 éves szünet. Nem is gondolkoztam motorban de azért akartam valamit ami kicsit több szabadság-érzést ad, már 2 éve rá-ránéztem a kabriófelhozatalra de sose szántam el magam (egyszer mégis egy angol sportkocsi képében, de sajnos elváltak útjaink pár hónap után, brexit miatt horror lett az alkatrészbeszerzés, alkatrész meg kell bele folyamatosan ).
Aztán párom pár hete szintén bekattant. Motorjogsit akar és motorozni. Namondom ebbűbajlesz, nem kabrió.

Garmin watch face, ha nagyon unatkozol

Pár éve használok egy Garmin Epixet, de úgy döntöttem idén lecserélem, túl vastag és mindig le kell vennem mielőtt felvennék pl egy kabátot.
Eredetileg egy Garmin 945 jött volna a helyére a hosszú akkuidő, kisebb méret, nevetségesen alacsony súly és a minőségibb kijelző miatt de párom folyamatosan lebeszélt mondván szebbet vegyek, mint amilyen a fenix 6 vagy 6x például.
Végül hosszas rábeszélés után vettem egy fenix 6 Sapphire DLC-t mivel valaki feltett egy pár hónaposat a közelben és így nem kellett várni rá. Így elsőre azt hiszem nem bántam meg, bár a Sapphire kivitelt nem tudom kimondottan ajánlani, sokkal jobban tükröződik mint a Gorilla Glass és ez sem elpusztíthatatlan, főleg a bevonat a zafír lapon ami kimondottan sérülékeny. Ha a színnel ki vagy békülve, akkor inkább az olcsóbb Gorilla Glass + üvegfólia az elejére.
Háttérvilágítással egyszerűen szörnyű a kijelzője, 945 sokkal kontrasztosabb, nappali fénynél szerencsére egyformák.

Watch face választék lepett meg igazán, Epixre alig volt valami értelmes, fenixre már nagyon jókat találtam. De csak úgy éreztem, hogy kéne saját. :DDD

Autócsere teljes tanácstalanság mellett

Ma szembejött velem a Totalcar egyik cikke: "Kereskedő: így rontod az esélyeidet autóeladáskor". Egyből megnyitottam, mert itt áll egy szép autó, amit képtelen vagyok eladni és nem értettem (halványan sejtettem) az okát. A cikkből egyetlen egy vonatkozik az autóra: a tuning.
Szóval, ismét autócsere, megint páromnak nézünk valamit. Az ok a kényelem, valami komfortosabbra vágyik és az sem baj ha több a vezetésbiztonságot növelő rendszer az autóban.

Amit el szeretnénk adni: fehér BMW 320d 2012-ből, 148.500 km-rel. Valamelyik előző tulaj felpimpelte kívül-belül, kicsit hülyegyerek-autó kinézete lett, de szép, jó, mégis elképesztően nevetséges ajánlatokat kapok rá. 10.000 Euróért árulom, rendre 6.500 és 8.000 körüli ajánlatokat kapok miközben 9.000 alatt nincs is eladó F30. Kicsit meguntam ezért elvittem egy kereskedésbe, ahol kinéztünk egy Volvo V60-at, félve megkérdeztem a kereskedőt beszámítaná-e BMW-t, már az sem érdekel ha sokat bukok csak a sok hülyével ne kelljen beszélnem. Megnézte, kipróbálta, lekérte a szerviztörténetet, kiolvasta a hibakódokat (1 volt), pár óra múlva hívott, hogy 9.000-t ad érte és elenged 500-at a Volvo árából. A 9.000-t adja érte akkor is, ha a Volvot nem viszem el.
Még utolsó "döfésként" megjegyezte, nem érti, hogyan nem tudtam eladni ezt az autót 3 hónap alatt.
Én sem tudom. Párom szerint a képek is rosszak. Ok, valóban jobbakat szoktam készíteni, rendes géppel nem telefonnal, de szerintem azért nem rosszak, főleg nem annyira, hogy ne legyen normális érdeklődő csak álmodozó meg 1 autón meggazdagodni vágyó ügyeskedő.

Autóeladás egy kicsit másképp. Siker vagy rémálom?

Tegnap eladtam szeretett 2009-es Ford Focus 1.6TDCI Titanium autómat, mivel pár hónapja megvettem az utódot. Nagyon jól szolgált az általam vezetett 120e km alatt, a legdrágább dolog amit cserélni kellett rajta a hátsó dobfék, a 2. legdrágább a turbócső, szóval látható, hogy nem emésztett fel vagyonokat. Most 281e km van benne, de még gyári a turbó, kettőstömegű, kuplung és a DPF is. Nem azért adtam el, mert baja volt, hanem mert egy nagyobb, ringatósabb autót akartam (mondjuk nem tudom minek, otthonról dolgozunk). Azért vettük meg előbb az újat és adtuk el utána a régit, mert mikor fordítva csináltuk és gyorsan kellett az autó, megszívtuk, ha nem is roncsot, de problémás autót sikerült venni annak ellenére, hogy a választott típus kimondottan megbízhatónak és problémamentesnek számít (ha vigyáznak rá).

Nem tettem fel olcsón és nem is voltam hajlandó odaadni olcsón. Voltak fent ilyen autók fele ennyiért, kevesebb km-rel, de gondoltam annak aki tényleg ilyet akar és hajlandó megnézni, nem a kínálat aljáról válogat, az értékelni fogja az autó állapotát. Talán 10 üzenetet kaptam a másfél hónap alatt és mindössze 3 ember nézte meg. De legalább nem kellett mindenféle alakokkal eszmecserélnem a világmegváltó nézeteikről és hallgatnom az autós szaktanácsadásaikat. Annyira nem volt érdeklődés, hogy már többször megfordult a fejemben, hogy odaajándékozom valami nonprofit szervezetnek. Fókamentőknek, agármentőknek, önkéntes partiőrségnek vagy hasonlóknak (mindhárom megköszönte, de az első kettő nem üzemeltet saját autót, utóbbi meg azt mondta elegendő állami támogatást kap az autóparkra). Azért rájuk gondoltam, mert az ő munkájukban mi is részt veszünk önkéntesként. Én fókázok, párom agarazik, eltűnt embereket meg mindketten keresünk a parton, sajnos gyakrabban mint azt hittük mielőtt csatlakoztunk.

Újabb Sony agymenés

A Sony ismét odatette magát, mint korábban is.

Vettem egy Sony A6000 fényképezőt és appokat szerettem volna rátelepíteni. Szépen bejelentkeztem a fiókomba, majd kiírta, hogy a régióban ez a funkció nem támogatott. Mondom sebaj, átállítom Írországra az accountom, amúgy is itt élek.
Első pofára esés: nem lehet országot váltani.
Mondom OK, akkor törlöm a profilt és létrehozok újat.
Ez sikerült, azonban a regisztráció nem, mivel egy kapcsolt oldal továbbra is élt (Sony Entertainment). Ott azonban nem lehet csak úgy törölni az oldalt, csak ha írok a supportnak. Próbáltam írni, ehhez azonban egy PSN ID kell, ami nekem nincs. OK, létrehoztam egyet "fa*****t_maaaar" névvel. Ezt sem fogadta el az oldal, csak annyit írt később próbáljam újból. Majd további 30 perc nyüglődés után megadtam a név első felét a "_" karakterig. ÉS ELFOGADTA! Úgy, hogy nem is az a PSN ID. A hibaüzenetben nem írta, hogy az első különleges karakterig írjam be, csak annyit, hogy később próbáljam újra.
Ok, ez is megvan. Üzenet elment, majd jött a válasz, hogy törölték. Rámentem a Sony ír oldalára, de nem engedett létrehozni accountot, mivel a kapcsolt oldal továbbra is él. WTF???
Ekkor írtam a magyar Sony-nak, hogy mégis mi a gond, de annyit írtak csak, hogy nem ők az illetékesek technikai probléma esetén. De azt már nem írta meg a gyökér, hogy mégis akkor ki az illetékes...
Van egy régi mailcímem, regisztráltam azzal az ír Sonyhoz. Hozzá akarom csatolni a PayPal accountomat, de nem engedi. Tudjátok miért? Mert magyar!! Hiába van benne 2 ír kártya regisztrálva, csak az számít, hogy az account tulajdonos magyar. Már csillagokat láttam az idegtől...Persze megadhattam volna egy kártyát közvetlenül, de nem akarom csak úgy osztogatni a kártyaadataimat mindenfele, ezért akartam PayPal-t használni.
Létrehoztam egy új PayPal accountot a másik címmel, szerintetek sikerült a kártyát regisztrálni? Nem fogadta el egyik kártyámat sem, gondolom azért, mert már az eredeti accountban regisztrálva vannak. Eszembe jutott, hogy van mégegy kártyám, ami magyar, és van is rajta pár tízezer forint. Regisztráltam és láss csodát elfogadta! Megrendeltem a kívánt appot és a végső lépésnél "Internal Error occured". Hát anyukádat!
Végül feladtam, regisztráltam a kártyámat közvetlenül a Sonynál 2db 5EUR-s szoftverért.
Szóval ismét sikerült bizonyítaniuk mennyire nem tartanak még sehol. Hogy a user könnyen eligazodjon az aloldalaik között? Nem számít! Hogy a user könnyen jusson információhoz? Ugyan már! Esetleg a user el tudjon költeni könnyedén némi pénzt náluk? Dehogy, huzzon a user a náthásba.
Csak a fényképezőik ne lennének olyan jók, már minden Sony cucctól megszabadultunk a sok szívás miatt, de a fényképező jó. :((
Azért most kicsit megbántam a vásárlást, egyszerűen nem bírom felfogni, hogyan lehet valami ilyen körülményes.

Xiaomi Mi Max Bootloader nyitás, hivatalos ROM telepítés, TWRP, EU ROM telepítés

A bejegyzés nem itt lesz végleg, nem Logout bejegyzésnek szánom, csak addig lesz itt elérhető amíg elkészül a végleges verzió. Addig itt lehet belejavítgatni, ahol esetleg elírás, helytelen szóhasználat vagy hiba van.
Képeket idővel teszek fel a lényeges lépésekről. Én azért vágtam bele a ROM cserébe, mert volt pár kéretlen program a telefonon, ráadásul volt frissebb ROM, de a MI PC Suite-tal való (remélhetőleg ideiglenes) inkompatibilitás miatt csak a Fastboot-os frissítés maradt mint alternatíva.
A lent leírtakat mindenki saját felelősségére használja, ez egy segédlet, nem hivatalos útmutató.

Mindent 64 bites, angol Win10-en csináltam, USB2.0 porton keresztül.
A telefon egy Mi Max 3/32 verzió volt. Más verziónál adódhatnak problémák a leírást követve.

Tanácsok:
-Érdemes laptopot használni jó akkuidővel, vagy szünetmentes tápegységre csatlakoztatott PC-t az esetleges áramkimaradás által okozott kellemetlenségek elkerülése végett.
-Az USB kábel legyen jó minőségű, sérülésmentes.
-Az USB csatlakozó a gépen legyen sértetlen, az illeszkedés legyen pontos, feszes.
-A gépen levő rendszer legyen megbízható, stabil, olyan gépen ne álljunk neki, amelyik hajlamos lefagyni, újraindulni.
-Ne legyen más, nem fontos eszköz a gépre csatlakoztatva.
-Ne fusson olyan program, ami terheli a RAM-ot, CPU-t vagy háttértárat.
-Gondoskodjunk róla, hogy a víruskereső vagy tűzfal ne akadályozza a programok futását.
-A futtatott programokat "Futtatás rendszergazdaként" paraméterrel indítsuk.
-a MI PC Suite ROM és a Fastboot ROM nem ugyanaz a fájl. Előbbi ZIP, utóbbi TGZ kiterjesztésű. Bajt nem okoz az összekeverésük, egyszerűen nem fog menni a frissítés. Az adott frissítési mód alatt levő linket használjátok a ROM letöltéshez, akkor biztosan nem lesznek felcserélve.
-Ha gond akadna a MiFlash használata során, ne pánikolj, használd a MiFlash Beta programot, mindkettőt megtalálod a csomagban. Előbbi telepítője a MiPhone20151028.exe névre hallgat, utóbbi a MiFlashSetup-Beta.msi -re.