Egy év után vélemény: Astra G 1.8 automata benzines kombi (eladva)

2018 januárban kaptam egy jó munkalehetőséget aminek nem tudtam ellent mondani, viszont a munkahely és lakóhelyem között volt 25km amit valahogy át kellett hidalni.
Első körben tömegközlekedés ötlött a fejembe, de a kiszemelt munkahely sajnos a városjelző táblán túl állt ahova járat nem megy. Ez még önmagában nem lett volna gond de télen út mellett sétálgatni a sárban nem volt éppen kényelmes.

Szóval kellett egy jármű munkába járni.
Azt tudni kell rólam hogy nem szeretek vezetni és nem is élvezem a vezetést. (jééé létezik ilyen hímnemű emberi lény?)
Régóta szerettem volna automata váltós autót, azzal legalább egy picivel kényelmesebb lenne a közlekedés. A pénzügyi keret persze kevés volt rá. Összesen szántam papírral mindennel együtt 500eFt-ot autóra.
Megszállott google kereső használóként könnyen össze tudtam szedni mit kell kerülni és mi az ami megbízható.
Így esett a választás az Opel Astra G-re amiből van választék. A fórumokon az egyik megbízhatóbb motornak tartott 1.8-as benzinest (Z18XE) kerestem, persze automata váltóval (még az 4seb. olajkavargatóssal). Szerencsémre találtam is egy kissé leharcolt példányt amin épp lejáróban volt a műszaki és az első lökhárító sérült volt. Klíma ami nem megy, elektromos ablak az legalább megy...ez a komfort felszereltség.. megfelel. Kombi, az jó mert sok szemetet viszek magammal mindenhova. :DDD Úgy hirdették hogy 6L-es fogyasztással...kérdés hogy miből eszik annyit? Vízből vagy olajból? :DDD
Micsoda szerencse hogy éppen a munkahelyem mellett van egy műszaki állomás ahol pont ismerek mindenkit. Összeáll a dolog. Na mondom kipróbálom.
A próba út során nem tapasztaltam semmi rendelleneset egyedül annyit hogy a váltó R-be érezhetően kicsit rántva rakja a fokozatot de minden más fokozat vaj sima. Meg persze világít a check engine lámpa ami kiolvasva lambda szonda hiba. Egyenesen megy, nem ráz, gyorsul, lassul fékez...már már autószerű. :DDD
Na akkor bele merjek-e vágni? Mondom legyen, a műszakit előttem csinálták meg (az eladó költségére) így az átvizsgálás is meg volt oldva. A váltó miatt aggódtam kicsit de belevágtam és megvettem 380eFt-ért, aztán mentem is átíratni, biztosítást kötni stb. Km állást nem is tudom írjak-e hiszen sok értelme nincsen nézni (na jó 232ekm-t ír az óra de a fene se tudja valójában mennyi) Olcsóbbat nem találtam ilyen felszereltséggel és ilyen motorral/váltóval.

Persze egyből olaj/szűrő csere mert a benne lévő egy kissé kevés és koromfekete volt. Na meg váltó olaj csere mert nem hiszem hogy cserélték valaha. Aztán érdekes módon a váltó hidegben simán ment R-be is rántás nélkül, olajcseréje után. Melegbe persze maradt a kis rántás. (ez egy év után sem változott) 20eFt volt minden.
Következett a vezérlés, vízpumpa csere ismerősnél. 60eFt,
És aztán egyszer csak megállt a kicsi kocsi útközben...Benzinszag...füst a motortérből...Na mondom fasza...micsoda szemetet vettem...
Motorháztető felnyit, látom ám hogy a benzincső leugrott a helyéről. Még szerencse hogy van nálam mindenféle szerszám. Fogtam és visszaraktam a csövet, bilincset meghúztam. Letisztogattam a kicsorgott benzint, indítottam és mentem tovább. Basszus benzincsövet kell vennem...mi a fene kerül ennyibe egy gyári benzincsövön, vettem hozzá hasonló csövet párszáz ftért és a mai napig megy vele.
De miért is dobta le a benzincsövet? Na pont azért ami ezután következett. Ekkor még hetente/kéthetente néztem az olajszintet és bizony azt tapasztaltam hogy nőtt az olajszint és benzinszagú az olaj.
Húbasszus valami nem jó, elvittem szerelőhöz aki persze egyből motor bontást akart meg fene se tudja milyen százezreket emlegetett. Mondom itt más lesz a gond, értek hozzá... :D (na jó nem csak lelkesen tudok googlézni :DDD és barkácsolni)
Natehát rakjuk össze a dolgokat, benzincső elszáll, benya megy az olajba...Óbasszus nem cseréltem benzinszűrőt sosem. :W Tök egyértelmű hogy valami szart beszívott, az dobta le a csövet és kiakasztotta az injektort amitől csöpög le a cucc... logika... Na jó akkor benzinszűrő csere, majd injektor tisztító.
És láss csodát nem nő az olajszint, persze cseréltem egyből olajat ahogy megcsináltam mindent hiszem a benzin nem a legjobb olaj helyett. kb tizenx eFt ment a levesbe.

Aztán pár hónapra rá indítok és nem megy az egyik henger...jó szar hangja volt...Már megint mi a fenét nem cseréltem ki...diagnosztika elő...gyertyákkal van valami... Na azt valóban nem cseréltem ideje megnézni. 15km-re vagyok otthonról semmi szerszámom nincs vasárnap este van. :W Ősök hazavittek. majd másnap vissza.
Helyi szerelőhöz másnap elvánszorogtam. Megnézte gyújtósor döglött, gyertyák ezer évesek. De nem csak ez a baj hanem a szelepfedél tömítés ereszti az olajat az meg megáztatta a trafót. Új gyertyák, trafósor, és új tömítés. 60eFt Na ide többet nem jövök, ezt feléből megcsináltam volna ismerősökkel csak hát ezt a romot nem lehet vontatni a váltó miatt ilyen távra úgy tudom.
Ez egy nem várt kiadás, igazából a nem gyertyacsere elmulasztása idézte elő. Ez volt a legsúlyosabb problémája.
Oké a kezdeti kötelező cserék megvoltak plusz ez a nem várt dolog. Pénzügyileg ez még okés. Nem állok rosszul. Aztán ősztől már semmi gond nem jött elő, mai napig teszi a dolgát azaz még a torkát ki kellett tisztítani mert mászkált az alapjárat és a MAF szenzort is megfújkáltam kicsit mert néha felhozta hibára. Lambdát is cseréltem de marad a hibája, lehet valahol levegőt szív.
Vettem rá 4 évszakos Kleber Quadraxrer 195/65/15 gumit ami nem pont rá való mert magasabb de így legalább pontosan mér a km órája. Kényelmesebb mint ami rajta volt kopott Continental.
Komplett lökhárítót is kicseréltettem, nem bírtam elviselni ahogyan sérülten kinéz. 40eFt volt mindennel. Igaz nem lett tökéletes az illesztés mert hiányzik egy gumicsík.

Munkába járni napi 50km-ekre nekem megfelelő, városban kényelmes az automata váltó. A S fokozatát (ami persze nem volt bekötve rendesen) emelkedőn szoktam használni mert nekiállna 2000 fordulaton erőltetni hegymenetben. Hozzáteszem minden nap vezetek kézi váltós autót a cégnél de csak kis távolságokra.
Fogyasztását vezetem a spritmonitor.de oldalon, átlagosan 8L-ert eszik ami reális ilyen autónál. (80% út 20% város) Sok városozásnál 8L felett eszik
.
Kombiként a csomagokkal sincs gond, költözésben nagy segítség volt. 120L-es bojler is befér meg egy rakás szekrény szétszedve, önterülőt, parkettát is vittem stb.
Menettulajdonságai számomra rendben vannak, nyugger módjára vezetek de ha előzni kell akkor is van benne erő. Papíron 125Le, persze az évek során biztos elszállt belőle pár ló.
Kényelmesnek nem mondanám, el lehet viselni. De a fene se tudja mennyi lehet az ülésekben, lehet csak szét vannak ülve. Ilyen távra rendben van.
Klímába nincs gáz, nem nagy gond hiszen én magam nem is bírom a klímát, fülem arcom szemem nem viseli. Persze majd egyszer lehet megcsináltatom
Olajat nem eszi, pár hetente nézem, ha kell akkor töltögetem de nem fogyott el egy liter sem a cserék között. Bár ez a fajta motor alapból nem olajevő. Víz is csak egy fél cm fogyott el a szintből tavaly óta. A váltó olaja is rendben van egy év után.

Összegezve meg vagyok vele elégedve annak ellenére is hogy volt vele munka, szeretek barkácsolni szóval nekem nem volt nagy gond. Igazából ennyi pénzért ezt vártam. Melós-munkás autó.

Update 2019.04.17
Utánatöltöttem a hűtőfolyadékot a normál szintre, 1 év alatt fél liter fogyott belőle. Még tél előtt mérettem akkor -28 fokos volt, ez a fél liter nem hiszem hogy nagyon befolyásolja, de majd idén télen amúgy is rá fogok mérni ismét. Nem tudom mikor volt cserélve ha volt az összes hűtőfolyadék.
Olajfogyás 1700km alatt lement egy egységet a pálcán, azaz kicsivel több mint 1dl/1000km ami teljesen jó egy ilyen autóhoz.
Update 2019.06.11
Egy két havonta ránézek az olajszintre, picit evett belőle kb 2.5 egységen áll a korábbi 3 egység után kb fél decit ehetett meg 1500km alatt. Még tavaly kicsit benzinszagú volt most már nem az. Hűfőfolyadék maxon. 5w40-es van benne, cserekor szerintem váltok 5w30-ra mert úgy nézem megérdemli.
Update 2019.08.21
Olajszint ellenörzés, egy egység van már csak a pálcán így rátöltöttem fél litert hogy ismét közel maxiumon legyen. kb 5000km után kellett tölteni fél litert szóval az 1dl/1000km-t tartja.
Tervben van szegény lecserélése, már nem azért mert baja lenne de valami családi egyterű jobban kiszolgálná a célt mivel bővült a család a kisfiammal. :)
Update 2019.10.03
A járművet felraktam eladásra, kiszolgálta a feladatát. Egy 2008-as Toyota Avensis váltotta le.
Update 2019.11.09
Eladtam, remélem az új tulajdonosa meg lesz vele elégedve.

Még van hozzászólás! Tovább