2022. augusztus 10., szerda

Gyorskeresés

E39 blog 4. rész

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Első rész
Második rész
Harmadik rész

Az előző rész ott ért véget, hogy sajnos kisség átvertek. de ez van. Az élet megy tovább, és az autónak is kell. Javára írom azonban, hogy azóta visszautalt még 30k-t, szóval összesen 60000 Ft-ot. Nagyjából így mondhatni kártalanított. Igaz, utóbbihoz feleségem „intézte”. 1 hónap eltelt, és nem érkezett utalás a számlámra, pedig megígérte a fennmaradó részt. A feleségem megunta a dolgot, és tudtomon kívül a vállalati FB és Google profilja alá is írt értékelést. Amikor mondta nekem, csak legyintettem. Nos nem így volt, másnap a számlámon volt a pénz, csak vegyük le az értékeléseket. Nem mondom, egyetértek a dologgal. De igazából a feleségem nem írt valótlant……
Mint írtam, a kollegám eladta a felniket, el is mentem megnézni. Tökéletes nyári gumikkal voltak szerelve, egy fél szezont futottak. Nem is sokat gondolkoztam, megvettem a kocsira. A télieket úgyis ki kell dobni, a bal elsőnek hangja is volt. A vétel másnapján fel is rakattam őket egy helyi gumisnál, még centírozni se kellett.

Nyári papucsok. Nem a legszebb, nem csilli villi, de szerkezetileg tökéletes. Az ajtók alja nem rozsdás, csak koszos :D

Pár nap múlva meg is jöttek az alkatrészek, amit az előző posztomban említette, a hatásfokozó, a PCV szelep és csövek, illetve a kiegyenlítő. Egy napos délelőttön neki is álltunk a cserének. A szívósort szerencsére nem kellett levenni, de így is rendesen szét kellett bombázni az autót. A legnagyobb meglepetésünkre a kocsiban a gyári – vagy még a szervízben cserélt, de kétlem – PCV volt, egy szivacsos burkolat is volt rajta. Az egyik cső el volt teljesen törve, azt elegánsan egy szivacs védőcsővel húzta be egyik előző tulaj, hogy egyben maradjon. A feketeleves azonban ezután jött. A leválasztott olaj a nívónál van a karterbe visszavezetve. A visszavezetésnél teljesen el volt dugulva. 2 flakon féktisztító kellett hozzá, hogy kiszedjem a dzsuvát. Nagy nehezen összeraktuk a PCV csöveket, a szelepet, a leszedett alkatrészeket. A kiegenlítőt azonban nem kellett cserélni, semmi baja, egyelőre egy dobozban várja a sorsát. Sajnos a légtömeg mérő után egy háromágú kis pipa eltörött, azt pótolni kell. Mivel nem volt más lehetőség, a szomszédos város BMW szervízéből rendelte, másnap itt is volt, szerencsére csupán 990 Ft volt, de a cikkszám levadászása a REALOEM-ről majd egy óra….

Teljesen eldugult a nívónál a visszavezető

Bosszantó apróság, de szerencsére megtaláltam a cikkszámot

A hatásfokozó műanyag visszarakása hamar ment, szerencsére nem kellett levenni a ventillátort, visszament a helyére. Azonban, mint kiderült, kell még egy kis műanyag klipsz, ami rendesen befogatja a tartályt, persze az nem a csomag része, szval rendelhettem azt is, de sebaj, mert kellett más alkatrész is….

A kis klipsz amit véleményem szerint adhatnának a hatásfokozóval együtt

Sajnos, mint írtam, a csomiajtóba befolyik a víz. De próbálgatva a dolgot, kiderült, nem az átvezetőnél folyik be. A neten keresgélve arra az infóra bukkantam, hogy a hátsó lámpa tömítés lehet a ludas. Ha valamilyen indokkal kiveszi valaki a lámpát, kell bele új. Nos én nem vettem ki, de az előző tulaj mondta, azt cserélt benne. Szóval megrendeltem a 2 alkatrészt, és egy délután szépen beszereltem a helyére mindent. Időközben szereztem műanyag pántokat a hátsó kábelköteg átvezetéshez is, azokat, illetve a leszedett műanyag burkolatokat is visszaraktam. Pár eléggé rosszul áll, jelenleg azokat vadászom. Az előző cikkben említett Sika 710 nem való erre a célra. Olyan, mint ha gumit nyomnék ki, vagy nem is tudom, mire lehetne használni…..

Új tömítések beszerelésre készen

Mint írtam régebben, az autó motorvezérlője panaszkodik, hogy rossz a keverékképzés, illetve az első lambdák se jól mérnek. A PCV csere után vártam, előjön-e megint a hiba (mivel a szívósorba van visszakeringtetve a kartergáz, így hibás PCV esetén bekavar mindennek, és sajnos előjött megint. Szóval nem marad más, mint a lambda csere. A BMW az az állatfaj – bár igazából szinte mindegyik autó – ami a gyári alkatrészt preferálja. A gyári szonda eléggé húzós, a gyári beszállító, a BOSCH, abban olyan 25-30 000 egy szonda. Megveszem mert kell, de akkor mondták, hogy eléggé drága próba, az e baj, miért nem veszek bontottat. (azért nem voltam benne biztos, hogy tuti az-e a baj, mivel mindkét hengersorra írta a hibát, ritka, amikor egyszerre döglik be 2 szenzor) Gondoltam egy próbát megér. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, van egy helyi ember, aki nagyon sok E39-et bont. Fel is hívtam van is neki, 5000/db, ha jó, csak akkor kell kifizetni. Elmentem hozzá, egy M52tubB20-as motorról szedtük le, ami közben kiderült, egyik ismerősömé volt, csak balesetet szenvedett vele, ezért el kellett bontani. Felhívtam, neki nem voltak lambda hibái.
Vettem egy lambda kiszedő készletet, plusz bevásároltam az olajcseréhez is (3000 km volt az olajban, de nem tudtam, az előző tulajok hányszor „felejtették” el, ezért gondoltam ledobom, és a leeresztett olajból tudok következtetni, mennyire dzsuvás a motor. A lambda csere meglepő módon cakk-pakk megvolt, az olajcsere is, szóval vártam a csodát. Ami megtörtént. A motorvezérlőből eltűntek a hibák, mind a 4. A BC szerint érdekes módon most városban többet eszik, viszont szemmel láthatóan a benzin nem fogy annyira (a visszajelző szerint) Szóval, ha megint lambda hibát ír valamikor, nyugodtan lehet hinni a diagnak.

Lambdakiszedő szett és az "olajcsere készlet". Pollen és levegőszűrőt most nem cseréltem, mivel alig 3000 km-el ezelőtt történt meg. A WD40 rozsdaoldó a lambdához kellett volna, ha nem akarnak kijönni

Pár nappal később a D oszlopban lévő nagyobb horpadást is megpróbáltuk kiszedni, sikerült szerencsére. Persze van még itt-ott az autón, a két koszorún főleg, de nem igazán foglalkozok vele, lakótelepen lakom, akármikor elverheti egy jégeső…..

Volt horpadás, nincs horpadás

Hogy a csomagtérajtót tekintve teljes legyen a boldogságom, csak az üveget nyitó mikrokapcsoló, és a pár műanyag burkolat hiányzott. Szerencsére közelebb kerültem ehhez az állapothoz. A helyi bontóshoz került egy touring, amiben a mikrokapcsoló jó volt – a szélvédő be volt durranva rajta. Beszéltem vele telefonon, mondta, hogy Ő bontja szét az autó elejét, de ha gondolom, álljak be a telephelyre, szerszám van, ami kell, szereljem be az autómba. Kapva kaptam az alkalmon. Sajnos a műanyag borítások ezen is kukák – a tulaj felcsavarozta őket, a barbárja - , de a mikrokapcsoló az tökéletes. Szerencsére, és meglepő módon semmi nem volt összerohadva, kb 15 perc alatt kibontottam a kapcsolót és a szerkezetet a donorból, másik ennyi idő alatt beraktam az enyémbe. Végre nyílik a csomagtartó ajtón az üveg. Ezen kívül pár apróságot cseréltem. Kis listát vittem magammal, mert mindig elfelejtek valamit. Cseréltem az AUC szenzort. Ez az u.n. Automatikus belső levegő keringtetésért felel, ha nem megfelelő a levegő minősége, automatikusan erre a szenzorra a diag hibát ír, a hűtő hatásfoknövelő – amit cseréltem műanyag elem – jobb oldalára van felfogatva. Ezek után ez se adta a hibát. Továbbá a jobb első ajtó alján hiányzott egy vízlehúzó, tettem egy gyári kupakot a kiegyenlítőre (2 báros a gyári, nem az volt rajta), feltöltöttem a gyári szerszámkészletet, és tettem be a kocsiba egy gyári bőrmappát a kesztyűtartóba a papíroknak, számláknak. Továbbá egy szivargyújtót is raktam be, mert nem volt benne. A rolós hátsó ajtókárpitokkal is szemeztem, de egyelőre nem hoztam el, dacára, mintában és színben megegyezett az enyémmel. A kormány sajnos nem volt jó az enyémbe, nekem kétindítós a légzsákom, ebben egyindítós volt, nem jó az átvezető. Sajnos enyémben nagyon szakadt a bőr, és a jelenlegi helyzetre való tekintettel nem akarok utazgatni a bőrözés miatt.

Putri a kormányom sajnos, és utazgatni nem akarok most

Mivel a bontósnak is M54-es motorral szerelt autója van, megkértem, a diagot hagy dugjam rá, mivel élő adatban nekem a motorból kilépő vízcsőnél lévő szenzor élő adatban nézve süket ( -48 fokot mér mindig). Azonban hibát nem ad. Azt az infót hallottam, hogy a motorvezérlőre nem ad jelet, csupán ha meleg a víz, a klímaventit kapcsolja, ezért nem lehet adatot kiolvasni belőle. Nos mivel a másik autón is ugyanazt az értéket mértem, hiszek a fórumokon írottaknak.

A "süket" szenzor

A tetőkárpitban a bal hangszóró süket, kicseréltem azt is, süket is maradt, vagy a fejjel van a baj, vagy kábelszakadás. Egyelőre nem foglalkozok vele, mivel úgyis lejátszót akarok cseréni. Ha akkor is süket marad, akkor veszek oda hátulra egy pár izmosabb hangszórót, és rákötöm egy erősítőre :D
A futóművel is kell lassan foglalkozni, voltam egy helyi szerelőnél, várom az árajánlatot. Megnéztük mit kell cserélni, 2 stabpálca és pár szilent van csak ki szerencsére. A kiegészítő vízszivattyúra ír még hibát, következő projekt annak a cseréje lesz, továbbá a rendszámvilágításnál lévő „hídkábelt” kell kivenni, mert azt írja még hibára (amikor megvettem, akkor nem világított az egyik rendszámvilágítás, ideiglenesen a másikról vettünk le pozitívot. Amikor kicseréltük a köteget, azt nem vettük ki, valószínűleg azért panaszkodik.) Amint ez a 2 dolog megvan, akkor elmondhatom, hogy hibakódmentes a kocsi. Leszámítva persze a fránya légzsákot, de annyit sikerült kideríteni, elképzelhető, az ajtóátvezetőben van megtörve a kábel.
Szóval szépen lassan halad az autó, bár van még mit csinálni rajta. A fent felsoroltokon túl le kell cserélnem a kókányolt lököst, és pár esztétikai hibát kell javítanom, de úgy érzem, határozottan haladok, és nem is olyan horror az összeg, amit rá kellett idáig költenem. Mivel az idő melegszik, kiturtam a klímát is próbálni. Működik, hűt is. Halleluja. De azért ki fogom takaríttatni.

A lököscsere hátravan

Hozzászólások

(#1) gbor.richard


gbor.richard
tag

És még hol a vége.. :D

Szép verda, sokáig nyúzzad ha már idáig el "kínlódtál" vele. :))

Samsung Galaxy A52s 5G

(#2) kovbandi82 válasza gbor.richard (#1) üzenetére


kovbandi82
őstag

Köszi. A másikkal is kínlódtam sokat, el tudod olvasni. Igazából jelenlegi helyzet szerint megmarad, de majd kiderül, jön-e valami valamikor szembe...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.