Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#173351) Spin válasza rob210 (#173347) üzenetére


Spin
tag

Nem, egyelőre nem. Ezeket néztem meg, mivel viszonylag könnyen kiderülnek,hogy hibásak-e. Arra gondolsz,hogy turbó wastegate-re vákuum?

Üdv,Spin!

(#173352) Csabadi válasza Mágus2 (#173334) üzenetére


Csabadi
tag

Szia, esetleg ha lenne időd irhatnál pár buktató az 1.4t autókról, Tesómék nézegették ezt a skodát. [link] köszi

(#173353) rob210 válasza Spin (#173351) üzenetére


rob210
nagyúr

Pontosan.
HA akad vagy nem mozog rendesen akkor megvan a hiba oka.
Illetve azt is nézni kell mekkora az az érték ahol megmozdul.
Ha szorul akkor pontosan ilyet tud produkálni, hogy nagyobb fordulaton nagyobb értéken kinyit, de alacsonyabb értéken ugrálni fog vagy ki se nyit.
Bár az ugrálás tömítetlenségre és hibás szenzorra is jellemző.
(igaz én nem vagot szerelek legfőképp, de itt is találkoztam már ezzel a hibával.)

Renault power

(#173354) Bajzath


Bajzath
csendes tag

Sziasztok !
Most vettem egy audi a4-est aminek a gyártási éve 2002 , viszont az adatok lekérdezésekor ezt írja :
JÁRMŰNYILVÁNTARTÁS ADATAI
Első nyilvántartásba vétel 2004.12.21.
Első Mo.-i nyilvántartásba vétel 2004.12.21.
Hogy van ez ? :F
Előre is köszönöm :R

(#173355) rob210 válasza Bajzath (#173354) üzenetére


rob210
nagyúr

A gyártási év és a forgalomba helyezés éve nem ugyan az.
Főleg a Magyarországi üzembe helyezés.
Ha mondjuk Németországban kezdte el a pályafutását 2002 ben és 2 évre rá eladták ide hozzánk akkor a rejtély meg is van oldva. ;)

Renault power

(#173356) Spin válasza rob210 (#173353) üzenetére


Spin
tag

Értem. Köszönöm a segítséget, sajnos ezt majd csak hétvégén tudom ellenőrizni. Ha esetleg a WG jól működik, merre indulnál tovább?

Üdv,Spin!

(#173357) Lacess válasza rob210 (#173355) üzenetére


Lacess
tag

Sajnos nincs megoldva, a JSZP-ben az "Első nyilvántartásba vétel" az autó első forgalomba helyezését mutatja meg. Bármelyik országban történt is meg.
Amennyiben egyezik a dátum az elő magyarországi nyilvántartásba vétellel, akkor logikus módon egy itthon újan vásárolt autóról van szó.

A fórumtárs esete vagy elírás, vagy ennyire hosszan tárolt, elsőként Magyarországon forgalomba helyezett autó.

Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.

(#173358) bul07 válasza Bajzath (#173354) üzenetére


bul07
nagyúr

Vagy szalon autó volt, bemutató autó
Öcsém Ceed kocsija is ilyen volt, gyártás 2007 volt, forgalomba helyezés meg 2009

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#173359) rob210 válasza Lacess (#173357) üzenetére


rob210
nagyúr

igazad van.
Minden esetre nem hinném, hogy elírás.
Bár az ocsmányirodában bármire is képesek.

Renault power

(#173360) F-ECT$


F-ECT$
titán

Csatlakozok a csapathoz, az eddigi Toyota Corollámat (2005, 1.6 szívó) a héten cseréltem egy 2016.12 havi Golf VII Variant Comfortline 1.4 TSI (150 LE)-re. Majd készítek képet is, ha picit szebb lesz az idő.
Rögtön kérdezném, hogy Budapesten mik / kik az ajánlott szervizek?

Dive ever, work never.

(#173361) c00per válasza rob210 (#173359) üzenetére


c00per
tag

Nekem motorkod lett elirva, de ha szeretnem, hogy a jo legyen a forgalmiban, akkor uj forgalmi+kpm vizsga.Meg en fizessek, hogy javitsak ki, amit elb@sztak

(#173362) focvis válasza F-ECT$ (#173360) üzenetére


focvis
veterán

Gratulálok!
Ha magyar az autó és eddig magyar márkaszervizben szervizelték, úgy 2+2 év garancia van rá, a +2 évet úgy tudod érvényesíteni, ha 30 napon belül jelzed ezt egy márkaszervizben. Vinned kell magaddal a "Garancia+ " füzetet.
A második 2 év a valóságban azért elég korlátozott, nem biztos, hogy megéri emiatt márkaszervizbe hordani olajcserére.

(#173363) diegho válasza F-ECT$ (#173360) üzenetére


diegho
nagyúr

A 150 lovas már kompresszoros is?

(#173364) Mágus2 válasza rob210 (#173353) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

1.8t turbója nem vákuum, hanem nyomás vezérelt. Nyomásra mozog a csappantyú. ;)

(#173365) MunezXBK válasza diegho (#173363) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Szvsz 2016-ban már nem gyártottak olyat.

(#173366) zoo8800 válasza F-ECT$ (#173360) üzenetére


zoo8800
veterán

Gratula!

rip and tear, until it is done

(#173367) Lacess válasza c00per (#173361) üzenetére


Lacess
tag

Ismerős, nekem is el van írva a motorkód, de mindenben is. A honosítási papírokon már rosszul szerepelt, aztán gondolom mindenki csak másolt és másolt. Nekem azt mondta egy ebben jártas egyén, hogy ideális esetben csak egy szemlét kellene kifizetnem, minden más pedig ingyen lenne, azért, mert a közlekedési hatóság b@szta el a dolgot. Eddig még nem mentem utána, de nehezen hiszem el, hogy elismernék a tévesztést.

A legszebb az egészben pedig az, hogy úgy egy éve nézegettem a motorszámot és szinte olvashatatlan már.

Azt esetleg tudja valaki, hogy ha így adnám el, akkor abból mi lenne? Nem menne át eredetvizsgán sem? Vagy csak adminisztrációs szopóroller?
Azt még érdemes tudni, hogy maga a kód van elírva, ráadásul egy szintén létező másik motor kódjára amit viszont soha nem szereltek ilyen autóba.

F-ECT$: Gratula és sok balesetmenteset! Várjuk a képeket!

[ Szerkesztve ]

Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.

(#173368) rob210 válasza Mágus2 (#173364) üzenetére


rob210
nagyúr

Na ezért vagy te a vagos :)
Ezért is szoktam mindig odaírni, hogy nem a fő profilom, ettől még a mechanika és működési elv gyakran azonos, itt most nem nyertem.
De akkor elképzelhető a nyomás ingadozás?

Mondjuk diagon látni kéne miért ugrál így élő adatban valami nem stimmel ott az biztos.

Renault power

(#173369) Mágus2 válasza rob210 (#173368) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Valami biztos van vele. Kezdve azzal, hogy a szoft nem erre a turbóra lett írva. ;)

(#173370) c00per válasza Lacess (#173367) üzenetére


c00per
tag

Nalam is a BRD helyett BKD van.Akkor derult ki amikor vittem eredetiseg vizsgara.A motorszammal semmi gond nem volt, az stimmelt csak a ket betunem volt ok.Problema nem volt belole, de belekotheto

(#173371) Qru válasza diegho (#173363) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, sima turbós.

Golf VII-ből nincs turbós és kompresszoros is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#173372) diablo1984 válasza Qru (#173371) üzenetére


diablo1984
veterán

az első generációs 150 lovas TSI még turbó-kompresszoros volt.

(#173373) Qru válasza diablo1984 (#173372) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a Golf V és VI futott olyan motorokkal.

#nincsbennetarcsi

(#173374) MunezXBK válasza Qru (#173373) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Szerintem csak G5. 2008-ig gyártottak kompresszoros motort.

(#173375) iceQ! válasza iceQ! (#173321) üzenetére


iceQ!
addikt

Erre esetleg valaki tud megoldást?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS

(#173376) Qru válasza MunezXBK (#173374) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha jól tudom a tengeren túlon a Golf 6-ba is raktak még ilyen motorokat.

#nincsbennetarcsi

(#173377) Mágus2 válasza iceQ! (#173321) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Rossz a bontott vezérlő vagy rosszul van beállítva. ;) Aki a kulcsokat tanította, megnézte, hogy látja-e a vezerlő a nyitás és zárás jelet is?

[ Szerkesztve ]

(#173378) tisszekreny


tisszekreny
tag

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémám kapcsán. A posztot egy másik - nem Facebook - fórumon is kitettem, így elnézését kérem azoknak, akik duplán találkoznak vele. (A havi 4.500-5.000 km-es futásteljesítményünk okán szeretnék minél hamarabb végére járni a problémának.)
Autóm (2008-as Octavia, 1.6 MPI - BSE motorkód) azt csinálja, hogy egyes kigyorsítások közben motor- és ESP hibát dob. Ezt az alábbiak szerint kell elképzelni:
1. fokozattól függetlenül (1-esben még sosem, a többi fokozatban viszont igen),
2. véletlenszerűen (nedvesebb, hűvösebb időben jellemzőbb, de nem rendszeres),
3. csak a 3000-3400-as fordulatszám tartományban csinálja.

Amikor megtörténik a dolog, olyankor:
1. "Engine fault..." hibát ír a képernyőn;
2. Kigyullad az ESP és az EPC ikon a műszerfalon;
3. A motor átkapcsol "safety" módba (nem pörgethető fel 1300-as fordulatszám fölé, de ha 1-est teszek, akkor sem bír elindulni).

Amit tenni szoktam:
1. Kuplung kinyomás után gyorsan gyújtás levesz-visszaad;
2. 1 fokozattal visszaváltok;
3. Kuplung felenged, majd kigyorsítás addig, amíg:
3a. El nem érem a kívánt sebességet, és akkor váltok fel, vagy,
3b. Felváltás esetén a következő fokozatban is többet forog a motor mint 3400.

Ami eddig történt ez ügyben:
1. Ki lett takarítva a fojtószelep (Az egyik autószerelő elmondása alapján találkozott olyan Audi A3-mal ugyanezzel a motorral, amelynek a fojtószelep volt a hibája, és ugyanezt produkálta. A logika mögötte az - elmondása alapján -, hogy a fojtószelep a motor utáni lambda szondának nem a várt jelet adja, ezért az "letiltja" a motort. Tekintettel arra, hogy a fojtószelep az ESP-vel is kapcsolatban van - mert csúszás esetén elkezdi fojtani a motort -, bedobja az ESP hibát is.);
2. Mivel a tisztítás csak kb. 2000-2500 km-re jelentett megoldást, ki lett cserélve a fojtószelep. Oka, hogy multimeter-rel ki lett mérve, hogy a benne lévő fojtószelep többszöri nyitás-zárás után nem ugyanazt a jelet adta zárt állapotban. A zárt állapotú értékei 0,599-0,615 kΩ között mozogtak. Az új stabilan minden nyitás-zárás után 0,599 kΩ-ot produkált. Viszont az új beszerelését követően, 2000-2500 km után ismételten elkezdte produkálni a hibát. Nem tudom, hogy a fenti értékek közötti eltérések okozhatnak-e egyáltalán bármilyen problémát.

Csatoltam az első hibakód olvasás eredményét. Ez még a fojtószelep takarítás előtti. A takarítás utáni nincs meg, de azt tudom, hogy a motorra vonatkozólag ugyanezek jöttek vissza.
A fojtószelep csere utáni hibakód olvasás még nem történt meg.

A kérdéseim:
1. Valaki járt már ugyanígy, vagy hallott már ugyanerről a hibaképről?
2. Ha igen, mi jelentette a megoldást, hogy sikerült megszüntetni?

Előre is köszönöm a segítséget.

(#173379) Winchester95


Winchester95
őstag

Sziasztok!
Tanácsot kérnék:
1.6 b 101LE passat sedan.
Holnap megyünk megnézni.
Motorikusan mit nézzek meg rajta?
Lesz hibakód olvasás is.
Futómű ha kopog kuka?
Kormánymű?
Kettőstömegű lendkerék?

(#173380) focvis válasza MunezXBK (#173374) üzenetére


focvis
veterán

G6-ba is szerelték 160 lóval.

(#173381) iceQ! válasza Mágus2 (#173377) üzenetére


iceQ!
addikt

Azt nem néztük meg sajnos. VCDS-ben ezt magamnak meg tudom nézni?Ha igen hol? :R
Amúgy régi / új vezérlő ugyan az. Még a gyártási hónap is.

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS

(#173382) DJ. Ru$y


DJ. Ru$y
félisten

Tanácsot szeretnék ismét srácok, téli kerekek felkerültek ma, és úgy néz ki a jobb első lengéscsillapítóm lőtt egy kapufát szépen lassan. Gyári cikkszám rajta 8E0413031DJ, jól sejtem, hogy ez az S-Line futómű miatt valamilyen gyárilag keményített cucc? Szerelőm ránézett, Bárdinál 2-3 helyettesítő van rá, akinek van hozzáférése ránézne, hogy cikkszám alapján ő mit lát?
Milyen márka ajánlott lengéscsillapítóból?
(Gyáriból Kauffernél 62e Ft darabja, gyanítom nem kell ragaszkodnom hozzá.)

Másik kérdés: szó volt a melegítésre, VCDS-ben, élő adatban tudom figyelni valahol az olaj hőmérsékletet? Ha igen, hol találom? :R

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#173383) rob210 válasza DJ. Ru$y (#173382) üzenetére


rob210
nagyúr

Én trw-t vennék, ez a cikkszáma.
TRWJGS2445SL

Renault power

(#173384) molnarpeter válasza DJ. Ru$y (#173382) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Felújítás esetleg? Akkor akár talán bele is tudnak nyúlni a viselkedésbe picit, ha szeretnéd, vagy simán gyári is maradhat.

[ Szerkesztve ]

(#173385) molnarpeter válasza tisszekreny (#173378) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A csere után adaptáció megtörtént? Nem ismerem a problémát, csak nem olvastam a szövegben.

(#173386) DJ. Ru$y válasza molnarpeter (#173384) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Nem tudom letenni az autót... :( És nem is szeretném, ha belenyúlnának, főleg, hogy hátul marad egyelőre a gyári, aztán lepuhítanák az elejét a hátuljához képest, azért köszi az ötletet.

rob210
Köszi ránézek!

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#173387) Mágus2 válasza iceQ! (#173381) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Jól van kódolva az autóhoz? Fel lett tanítva a vezérlő? Milyen felszereltségű az autó és most milyen kód van a vezérlőben? A komfort vezérlő mért értékeiben látni, hogy ha nyomogatod a gombot a távirányítón, veszi-e a jelet, nem tudom fejből melyik csoport lesz, nézegesd és megtalálod.

[ Szerkesztve ]

(#173388) 1stVikman válasza F-ECT$ (#173360) üzenetére


1stVikman
senior tag

Sok balesetmenteset, és várjuk a képeket! :
;)

(#173389) F-ECT$ válasza focvis (#173362) üzenetére


F-ECT$
titán

Magyar autó (volt főnököm autója - céges lízing), amit ő megvett, aztán kapott máshol egy másik céges autót, így eladta 50e km-rel. 4-5 éves koráig vinném márkaszervizbe, utána már nem annyira fontos, de se jó márkaszervizt, se jó egyéb VW szervizt nem ismerek egyelőre.

Tudtommal nem kompresszoros.

Dive ever, work never.

(#173390) focvis válasza F-ECT$ (#173389) üzenetére


focvis
veterán

100%, hogy nem kompresszoros.

Én Érdre jártam a Bara Autóházhoz, Skoda kereskedés + VW márkaszerviz. A Porsche műhelyekhez képest megfizethető, azokat amúgy is kerülném.

(#173391) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Olajmelegedés téma, 122 lovas 1.4 TSI CZC esetén; kinti hőmérséklet 2-5 fok között volt. Indulás után 5 kilométerre (településen belül és főút) beállt a víz 90 fokra, az olaj itt még csak 56 fokos volt. Aztán jött egy 10 kilométeres autópályás szakasz 130-100 km/h sebességgel, aminek a végére 76 fokos volt már az olaj. Ahogy a lehajtón elvettem a gázt és beálltam az első piros lámpához, felment az olaj hőfoka 80 fokig, majd pár másodperc után elkezdett visszaesni (motor járt, start-stop nem volt aktív). Kigyorsításnál kicsit még csökkent kb. ~75 fokig, aztán szép lassan melegedett. Minden megállásnál kicsit feljebb ment, indulásnál visszaesett. Végül 10 kilométer város után (volt benne kb. 3-4 piros lámpa) elérte a 78 fokot is, de ennél feljebb nem ment.
Autópályán 130-as tempóra beállva 10-15 kilométer után bőven 90 fok fölé megy az olajhőfok.

Értem, hogy keveset fogyaszt, meg kicsi a hulladékhő, de nem kéne kicsit gyorsabban melegednie az olajnak? :D

(#173392) zoo8800 válasza BigBlackDog (#173391) üzenetére


zoo8800
veterán

Szerintem 92kW / 125 lovas az a Leon, nem?
Nekem is lassan éri el az üzemmeleg állapotot, ennek ellenére baromi jó a fűtés, fene se érti...

rip and tear, until it is done

(#173393) DJ. Ru$y válasza rob210 (#173383) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Mindenhol készlethiányos a balos is és a jobbos is ebből? Nem hiszem el...
PR kód alapján amúgy ez vonatkozik az első lengéscsillapítókra, ha ez mond valakinek valamit:
"0JF Weight category front axle: Weight category front axle weight range 6"

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#173394) MunezXBK válasza zoo8800 (#173392) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Kiegészítő fűtés?

(#173395) zoo8800 válasza MunezXBK (#173394) üzenetére


zoo8800
veterán

Passz. Van benne? G7 Trendline.
Állófűtés nincs, az tuti.

rip and tear, until it is done

(#173396) DJ. Ru$y válasza DJ. Ru$y (#173393) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Felhívtam az Autocityt közben a gyári után érdeklődve, még a raktáros srác is meglepődött, hogy 71e Ft/db árat írt rá neki a gép, "Húúú hát ez igen borsos".

Mágus, ha jársz erre esetleg a te véleményedre is kíváncsi lennék, mit tennél bele?! Valószínűleg nem csak optikai és belső S-Line, hanem a futómű is teljesen az. Ami gyári benne van az elvileg Monroe gyártmány, de Audi logózott gyári.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#173397) BigBlackDog válasza zoo8800 (#173392) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, az lesz szerintem (92 kW szerepel). Azt én is észrevettem, hogy gyorsan melegszik, ahogy a víz elérte a 45-50 fokot (~1 km), már ömlik be a meleg. Csak 70-75 fokos olaj mellett nem akarok/merek odacsapni a lovak közé.

[ Szerkesztve ]

(#173398) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Sziasztok!

Olajcsere előtt állunk két VW kapcsán.

Az egyik egy Passat B5.5 1.9 PDTDI 131 LE-s.

A másik egy Golf Plus 1.9 PDTDI 105LE-s.

Kérdés milyen olaj kellene ezekbe, ha jól sejtem VW 505 01 és 5W-40-nek jónak kell lennie.

-

(#173399) F-ECT$


F-ECT$
titán

Android Auto-t életre lehet kelteni minden Golf VII-ben, vagy kell hozzá valamilyen extra megléte?

Dive ever, work never.

(#173400) Zizmand válasza Graphics (#173398) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Szia

Én 1.9 PD Passatba most Xado Eco Driveot tettem [kép], csendesebben, finomabban jár vele a motor, olaj fogyasztás pedig sokkal kisebb lett, mint korábban a Fuchs GT1-el.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.