Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#41151) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Tegnap kuldtem egy tagnak utalast, viszont nem jo modszerrel, igy a PP megadoztatta ot.
Visszakuldte a teljes osszeget, hogy kuldjem ujra F&F opcioval.
Meg is tennem, viszont ugye a penz meg Pending, igy nem latom az egyenlegemen (kartyaval fizettem, nem PP egyenlegrol).
A kerdesem, hogy ilyen esetben az osszeg mindenkepp jovairasra kerul es mar nem tudja visszavonni, igaz?
Mert nem orulnek ha elkuldom meg egyszer a penzt es o pedig sztornozza a Refundot. :DDD

Ha tutira par napon belul megjon, azt mondjatok, akkor viszont inditok neki meg egy fizetest, a helyes beallitasokkal.

Koszi! :R

Üdv, Balázs

(#41152) V/ válasza gooool (#41151) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha valami ellenértékeként küldted akkor jó volt a módszer. :K
Ha rokonod vagy barátod akkor mehet a vásárlói védelem nélküli küldés, hiszen nem vettél semmit tőle. Ha még is, akkor az szabályszegés mindkettőtök részéről.

Nem egészen értem a visszaküldött vagy az újból elküldött a függő állapotú?
kuldjem ujra F&F opcioval. Meg is tennem, viszont ugye a penz meg Pending,

Ha ténylegesen refundként látod és az van írva hogy továbbítva a xxx számú kártyádra, akkor azt nem lehet a küldő részéről visszavonni.

[ Szerkesztve ]

(#41153) blasee


blasee
újonc

Sziasztok,
Van mas is akinek telenor halozatba nem jon meg az sms a paypal felol?
Kb hetfo ota nem jon meg egy sms se a paypaltol ami kellemetlen mert be van kapcsolva az sms auth es igy ki vagyok zarva az accountbol.
Sikerult elernem a paypalt, ok azt mondtak latjak kimenni az smst, hivtam a telenort ok azt mondjak nem latnak bejonni semmifele smst. Szoval most ott vagyok ahol a part szakad.

Valakinek van esetleg otlete/tapasztalata? ( Probaltam uj fiokot is regelni de ott is meg kell erositeni a telefonszamot amihez smst kuldenek ami szinten nem jon meg..)

(#41154) V/ válasza blasee (#41153) üzenetére


V/
Topikgazda

Hordozott vagy flottás szám? Mert ezekkel nekik gondjuk van, ezek szerint megint állítottak valamit a hálózaton, mert legutóbb is velük volt ilyen probléma, a képébe hazudnak az ügyfélnek hogy ők nem kapják meg az sms-t, pedig a technikai részleg igencsak látja.
Mert az előző alkalommal is sikerül megjavítaniuk.

Ez nem volt jó ötlet: Probaltam uj fiokot is regelni de ott is meg kell erositeni a telefonszamot amihez smst kuldenek ami szinten nem jon meg..)
Ha ilyen hosszabb kimaradás előfordul akkor az a megoldás hogy felhívod a PayPal-t és kikapcsoltatod az sms belépési védelmet és ideiglenesen amíg a szolgáltató nem rendezi a problémát a hitelesítő alkalmazást használod.

[ Szerkesztve ]

(#41155) gooool válasza V/ (#41152) üzenetére


gooool
őstag

En is ugy gondolom, hogy jol cselekedtem, vettem tole egy autoalkatreszt. Csak ugye mivel vontak le a szolgaltatas miatt tole penzt, igy nem kapta meg a kialkudott osszeget, hanem 13 fonttal kevesebbet.
Visszakuldte es kerte hogy kuldjem el ujra F&F-el, hogy ilyen ne tortenjen.
Es az o altala visszakuldott osszeg, ami Pending, tehat engem mar terhelt a PP, o visszakuldte, viszont azt meg osszegszeruen nem latom, csak a Refund tenyet a profilomnal.

Ezt latom:

Üdv, Balázs

(#41156) blasee válasza V/ (#41154) üzenetére


blasee
újonc

Hordozott es az egyszeruseg kedveert 31es korzet szamu. Akkor ma teszek meg egy kort a telenorral. Tegnap felhivtam oket es azt mondta az ugyfeles, hogy nem lat bejovo sms-t.
Ma reggel kicsit teszteltem. A baratnom megkapja a paypalos smst aki szinten telenoros de 20-as elohivoju, en pedig megkapom az smst ha mastol jon. Ugy tunik csak a paypalos sms nem jon meg es csak nekem(probaltam atrakni a simemet masik telefonba is).

A Paypalt mostanaban eleg remalom elerni, a magyar oldalon nem tudok chatelni veluk, mas lokalizacioju supportosok pedig nem fernek hozza az accountomhoz.

Egyszer valahogy az us support chat osszekapcsolt valakivel akinek sikerult hozza ferni az acountomhoz(ezt egyaltalan nem is ertem hogy tortent). Kertem oket hogy kapcsoljak ki az sms belepest, felhivtak doublinbol, hogy kuldtek egy smst es diktaljam be es mivel nem kapom meg toluk az smseket itt meg is akadt a folyamat.

[ Szerkesztve ]

(#41157) V/ válasza gooool (#41155) üzenetére


V/
Topikgazda

Hülye és csaló, a PayPal felé neki fjutalék fizteeéssi kötelezettsége van hiszen elad valamit és igénybeveszi a szolgáltatásukat. Hülye mert az eladásnak vannakj költsége és nemm hiszem hogy a2,4%+0,3 fontot nem építette be az eladási árba. Hogy lehet máár valimz úgy eladni aa aköltséget nem fizetteti ki a vevővel?
To receive 265 GBP, a payment of 273,22 GBP should be sent. 8,22 GBP will go to fees.

Ez nem jó így. Ha kártyával fizettél akkor neki a beérkezett összegnél kell a refundra kattintani és jön vissza a pénz a levont jutalékot sztornózzák nála és nem a PayPal egyenlegre, hanem ahogy írtam megy vissza a bankba. Így nem tudni hogy ő nem utalta el, vagy részedről az összeg miatt van ellenőrzés és azért van függőben, De ne mobil appban nézd, mert lehet hogy el kell fogadnod és az csak a böngészős oldalon egyértelmű.

Szerintem ez valami átverés ha kevesebb szerinte a pénz akkor miért nem azt írta hogy küldjél 8,22 GBP-t +ba? Ennyivel kapott kevesebbet.
Ha F&F küldöd és gond van az alkatrésszel nincs semmi lehetőséged a pénzed visszakapni.
Neked kell dönteni hogy üzletelsz-e egy csalóval, mivel a 265 font sok pénz és rinyál hogy nem kapott annyit, akkor hogy maradjon a vásárlói védelem te 273,22 GBP-ot küldesz, ekkor ő megkapja a 265-öt.
De addig semmit sem küldeni amíg ez a refund nem hozzáférhető számodra.

[ Szerkesztve ]

(#41158) gooool válasza V/ (#41157) üzenetére


gooool
őstag

Megnéztem webes felületen is, a Refundnál ugyan ezeket látom, mint a korábban küldött képen, az eredeti tranzakciónál pedig az alábbiakat:
Gyanítom ezzel véletlenül sem fog tudni lehúzni, mert a helyes módszerrel küldtem el, tehát vásárlói védelmet kérve.

Üdv, Balázs

(#41159) V/ válasza gooool (#41158) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem az a probléma hogy lehúz vagy nem, de mivel nem történt vásárlás nincs mire védelem, visszaküldte a pénzt és itt vége a vásárlási történetnek.
Az a gond inkább hogy miért az egyenlegre kerülve küldte vissza.
Szerintem rögtön leszedte a pénzt és így az egyenlegén nem volt mit visszaküldeni, majd utal a PayPal-nak és ha konkrétan megérkezik a PayPal-hoz akkor már nem lesz függő állapotú. Ez még így van?

[ Szerkesztve ]

(#41160) gooool válasza V/ (#41159) üzenetére


gooool
őstag

Nekem ez már kezd túl bonyolult lenni. :DDD
A kérdés, hogy most átbasztak 265 fonttal és cseszhetem vagy vissza fogom kapni a pénzt? :F
Akkor elölről:
1. Elküldtem neki 265 fontot, a megbeszélt vételárat, vásárlói védelmet kérve, mivel vettem tőle valamit, kártyáról fizettem
2. Írt, hogy nem fasza, levontak tőle költséget emiatt, visszaküldi és csináljam újra "család és barátok" küldéssel
3. Látom a Refundot (meg ugye az eredeti tranzakciónál is kiírja, hogy visszatérítve), viszont Pending státuszban van tegnap késő délután óta (És igen, a PP egyenlegemre érkeztetve fura módon, pedig én nem azzal fizettem).

Üdv, Balázs

(#41161) V/ válasza gooool (#41160) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt a 265 fontot meg fogod kapni előbb vagy utóbb, de mint írtam ehhez fizikailag is meg kell a PayPal-hoz érkezni a pénznek, addig ez csak egy "értesítés". Ezért addig pending lesz.
A többit amit írtam az pedig ha esetleg újból meg akarod tőle venni akkor semmikép se legyen F&F. Ha neked a 8,22 fonttal drágábban is megéri akkor majd megveszed, csak többet küldesz.
Más példája legyen számodra tanulság, ne a te eseted legyen az elrettentő példa.

[ Szerkesztve ]

(#41162) kutga


kutga
nagyúr

Hölgyek/Urak!

Még februárban vásároltam egy terméket a Gearbestről, ami végül nem érkezett meg, és most kértem a vételár visszatérítését.

Igen ám, de az a hitelkártya, amivel vásároltam áprilisban lejárt, azóta természetesen újat regisztráltam a PP fiókban, a visszatérítés ennek ellenére a régi kártyára érkezett az értesítés szerint, aminek az egyenlegéhez már nem férek hozzá.

A kérdésem, hogy most vajon hova fog érkezni a pénz?

Let the Zone take me if I am.

(#41163) viktorhu válasza kutga (#41162) üzenetére


viktorhu
veterán

A visszatérítés mindig az eredeti kártya mögötti hitelkártya számlára megy. Ha kaptál helyette új kártyát (pl. lejárt a régi), akkor az új kártyán éred el. Ha teljesen felmondtál minden kapcsolatot a kibocsátó bankkal, akkor egyeztetned kell majd velük, hogy hogyan veszed át az összeget.

(#41164) kutga válasza viktorhu (#41163) üzenetére


kutga
nagyúr

A visszatérítés mindig az eredeti kártya mögötti hitelkártya számlára megy.

A számla maradt a régi.

Let the Zone take me if I am.

(#41165) viktorhu válasza kutga (#41164) üzenetére


viktorhu
veterán

Ha simán csak új kártyát kaptál, akkor az viszi tovább a réginek az egyenlegét.

(#41166) kutga válasza viktorhu (#41165) üzenetére


kutga
nagyúr

Ok, köszi. Csak a kártyát cserélték.

Let the Zone take me if I am.

(#41167) omfgk


omfgk
addikt

Sziasztok.

Paypal vitánál, a hiba/probléma leírásánál angolul írjam le a problémát, vagy magyarul?

3-4 éve volt az utolsó hasonló gondom akkor egyértelműen angolul kellett de most a felület teljesen megváltozott.

Gondolom nincsen a Paypal-nak magyar irodája?

Vitarendezési központ - További információ megadása.

[ Szerkesztve ]

(#41168) V/ válasza omfgk (#41167) üzenetére


V/
Topikgazda

Angol a kommunikáció nyelve, egyszerű mondatokat a Google fordító is jól fordítja.
Van egy kis segítség az Összefoglalóban, 9. PayPal Dispute és Claim indítás leírása

(#41169) Tomifromspac


Tomifromspac
tag

Sziasztok,

Egy összetett problémakörből adódó egyszerű kérdés, egyszerű válaszára lenne szükségem, amit előre is köszönök. :)

Havi rendszerességgel értékesítek külföldre jelentősebb egyszeri értékben. Így történt ez most is, de kifogtam egy scammert (igazából nem Ő az első, de a többit tudtam kezelni). Sztori röviden:
- Megkeresett, hogy meg akar tőlem venni valamit.
- Küldtem egy halom fotót, videót, írtam 30 emailt, mire létrejött az üzlet.
- Csomagot megkapta, 5 napig ült rajta, aztán benyújtott egy refund kérelmet a PP felé, miszerint nem azt kapta, amit akart. Megjegyzés: a leveleimmel tudom bizonyítani a PP felé, hogy igenis minden információt megkapott.
- A csomagfeladás után éreztem, hogy valami nem lesz kerek, úgyhogy leválasztottam a hitelkártyámat és a bankszámlaszámomat a PP fiókomról. Egy Revolut-os hitelkártyát hagytam csak ott mutiba, mert a fölött van kontrollom.
- Ezután lépett a scammer és kérte a refudnot.
- A folyamat most ott tart, hogy eszkaláltam a PayPal felé és küldtem Neki egy anyagot arról, hogy én egyrészt tájékoztattam mindenről az illetőt, már az elején kikötöttem, hogy nincs refund, és arra is figyelmeztettem, hogy a postázásból eredő károkért nem vállalok felelősséget.

Azzal tisztában vagyok, hogy a PP mindig a vevőnek ad igazat és valószínűleg elbukom az eszkalációt, a kérdés inkább az, hogy ha leválasztottam a bankkártyámat és a folyószámlámat, akkor a leválasztástól függetlenül meg tudja ezeket bármilyen módon terhelni a már historikus adatok alapján? A bankom nem tudott rá választ adni, annyit javasoltak, hogy tiltsam le a kártyámat, vagy ha úgy látom, hogy a PP leszedte a pénzt, akkor szóljak nekik és Ők visszaszerzik.

Előre is köszönöm a válaszotokat. :)

(#41170) V/ válasza Tomifromspac (#41169) üzenetére


V/
Topikgazda

A PayPal egyenlegre terhelnek, ami nincs ott, arról nem tudnak pénzt levonni, ha nincs pénz ami rendelkezésre állna akkor küldenek fizetési meghagyást.
Természetesen vissza kell küldenie a terméket, mert nullszaldósra kell hozni az üzletet, ha te rendben visszakapod, akkor jár neki a refund, addig nem.
Tapasztalatom az hogy nem mindig a vevőnek adnak igazat.
A bank meg hülyeségeket mondott neked. Most egyébként a pénz az hol van?

[ Szerkesztve ]

(#41171) Tomifromspac válasza V/ (#41170) üzenetére


Tomifromspac
tag

A probéma az, hogy amit küldtem 2 darab dolgot az sérülékeny. Az egyiket az 5 nap alatt szétbarmolta, aztán nyújtotta be az igényt. Ha most visszaküldi, akkor (normális csomagolás híján) a másik is gallyra megy, így a nekem okozott kár (úgy, hogy a postát is rám terhelik így ami 50.000 forint volt), már túl van a 250.000 forinton.

A pénz a saját számlámon van, amint tudtam levettem, úgyhogy a PP egyenlegem most mínuszos és on hold-on van.

A PP-ban nem bízok. Múltkor feladtam egy csomagot, ami a vírus miatt 3 hetet késett. A vevő szintén refundot kért, végül a csomag megérkezett. A trackingen látszott, hogy a csomagot átvették, de a PP arra hivatkozva nem adta vissza a pénzt, hogy a trackingben nem látja a címet. Ha a vevő nem "ejti" a dispute-ot, akkor futhatnék azután a pénz után is, mert a PP-t nem érdekli, hogy az eladó hogyan szívja meg.

[ Szerkesztve ]

(#41172) No.01


No.01
őstag

Sziasztok,

Ha 10 (munka)nap utan a visszaterites meg mindig nincs a szamlamon akkor kezdjek izgulni/reklamalni?

Az appban azt latom, h visszateritett 13.-an 09:54
Nem "okos" vagy hitelkartya igy nem ertem mi lehet a kesedelem oka...

(#41173) V/ válasza No.01 (#41172) üzenetére


V/
Topikgazda

A PayPal appról beszélsz? Lépj be a böngészős oldalon és a refundnál kattints rá a tétel sorra, látod-e azt hogy xxxx számú kártyára küldve? Ha igen akkor a PayPal-nál rendben van minden.
Nem írtad a bankodat, de akkor ott lépj be a Netbankba 17-21 közt a számlán könyvelniük kellett volna

[ Szerkesztve ]

(#41174) No.01 válasza V/ (#41173) üzenetére


No.01
őstag

Igen azonnal azzal kezdtem, h csekkoltam a szamlaszamot. Stimmel.
Netbankba is neztem, de semmi. Korabban mar volt hasonlo, de most visszanezve az a 7. nap delelottjen megerkezett.

Ha nem jon semmi hetfon reggel irok a PP supportnak mert ez igy kisse gyanus nekem.

(#41175) V/ válasza No.01 (#41174) üzenetére


V/
Topikgazda

Nagyjából leírtam hogy hogy mikor nem kell nyaggatni a PayPal-t
Lépj be a böngészős oldalon és a refundnál kattints rá a tétel sorra, látod-e azt hogy xxxx számú kártyára küldve? Ha igen akkor a PayPal-nál rendben van minden.
Erről van szó:


Kártyát emlegettél, akkor honnan jön most a számlaszám?
Ha kártya a fizetési forrás eredetileg akkor megy vissza a pénz arra bankszámlára, amihez tartozik a kártya, a Paypal csak tovább utalja és beírja a könyvelésbe a továbbítást. Ha bejött a pénz az ment is rögtön tovább.

(#41176) No.01 válasza V/ (#41175) üzenetére


No.01
őstag

Elirtam, nem szamlaszam hanem kartyaszamot akartam...
Akkor ha jol ertem a bankom ul a penzen? :U

Mondjuk egy hivast meger, de nem tetszik, h ennyit kell varni v.mire ami egy automatizalt folyamat es normal esetben 1 het alatt le kellene, h zajlodjon.
Igaz nemtudom kinek a sara, de a nem up-to-date webshop vegett megrendelestol szamitott kevesebb, mint 2 oran belul toroltek az egeszet es ha jol tudom ilyenkor idealis esetben nem is kellene levonniuk, de ugytunik ez nalam eddig 2-bol 2x nem mukodott.

(#41177) V/ válasza No.01 (#41176) üzenetére


V/
Topikgazda

Némelyik bank, most nem nevesíteném őket, nagyon trehány ebből a szempontból. Még egy normális banknál is előfordul hogy a pénz beérkezése után pár napig csak zárolt tétel és azután könyvelik le, de 2-5 napnál több nem szokott lenni.
Érdemes lenne rákérdezni hogy abban az időintervallumban amit írtam hogy nem érkezett e pénz, mert igencsak ott van.

[ Szerkesztve ]

(#41178) No.01 válasza V/ (#41177) üzenetére


No.01
őstag

Semmi sem jott. Van ugye a nem konyvelt kategoria ahol az ehez hasonlo osszegek szoktak pihenni, de ugy ahogy mondod legtobbszor csak par napot. Ma viszont mar a 11.-nel tartunk ezert is vagyok kicsit morcos.

(#41179) V/ válasza No.01 (#41178) üzenetére


V/
Topikgazda

Az le van könyvelve hogy kifizetted?

(#41180) No.01 válasza V/ (#41179) üzenetére


No.01
őstag

Sajnos igen...

(#41181) No.01


No.01
őstag

Felhivtam a bankomat... ok nem tudnak semmirol es nem latnak semmi rendelleneset... 11percel a beszelgetes utan megjott a jovairas. Veletlen lenne? ;]

(#41182) V/ válasza No.01 (#41181) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen ez csak véletlen, a bank nem lát számlamozgást, ha nem tudják könyvelni a beérkező pénzt azonnal visszaküldik, a bankkártyát nem lehet felfüggeszteni csak letiltani, náluk minden rendben, akkor is ha az egész országban csak az XP logó látszik az ATM-ek kijelzőin, a jóváhagyó sms a mobil szolgáltató miatt nem érkezik meg. karbantartás az volt de lehet fizetni a kártyákkal, persze a boltos nem tudja hogy milyen értékbe számolja be és ezért inkább kp.-t kér mert a kártyaterminál visszadobta kapcsolathiba miatt.
Egy biztos, bármit is közölnek veled az fenntartással kell fogadni.

(#41183) No.01 válasza V/ (#41182) üzenetére


No.01
őstag

Jaj de szepen osszefoglaltad :DDD

(#41184) ElektrikusDE válasza V/ (#41182) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Az se rossz, mikor az mondja az ügyintéző hogy függesszem fel a Bankkártyát, utána engedélyezhetem.

Persze hogy nem lehetett engedélyezni utána.

Így külföldön pénz nélkül maradtam. :W

Nyitnom kellett egy számlát (külföldön) majd Deviza átutalás rá, (ezt én találtam ki a Bankoknak ilyen esetben nincs semmi ötletük érdekes módon) nagyon örültem neki...

[ Szerkesztve ]

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#41185) V/ válasza ElektrikusDE (#41184) üzenetére


V/
Topikgazda

Pont így jártam én is, de szerintük én voltam hülye hogy miért nem jelentetem be hogy külföldre utazok, letiltották kártyát, mert nem a megszokott magyarországi terhelés jött hanem külföldi. Telefon hogy hoppá én akartam használni 1000 km-el arrébb. Nem tudta a letiltást feloldani,mert szerinte a kártyatársaság zárolta. Az MC egy olyan országban ahol el van terjedve :F
Az volt a szerencse hogy nem egyedül voltam és a másik bank nem szórakozott ilyennel. Amikor hazajöttem akkor rákérdeztem hogy ha jelzem a várható külföldi használatot akkor a rendszerük biztos nem fogja letiltani, no nem kaptam megnyugtató választ

(#41186) gooool válasza V/ (#41175) üzenetére


gooool
őstag

Nálam ugye a nemrég tárgyalt esetben a Paypal egyenlegre érkezteti vissza a rendszer a Refund-ot...ami persze még nem történt meg (bár ma a bankszámlámon megjelent egy kompenzálás persze, mert nehogymár annyit vonjunk csak le, amennyit akkor, még b@sszunk rá 1xxx Ft-ot, bírja a paraszt :W ).
Ez nekem jelent bármi hátrányt? Gond nélkül visszautalhatom a saját bankszámlámra ezt az összeget díjmentesen, igaz?

Üdv, Balázs

(#41187) V/ válasza gooool (#41186) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen visszautalhatod, ha nincs bankkártya hozzáadva a PayPal fiókhoz akkor viszont havonta max 21000 Ft utalható ki, de ha jól emlékszem neked van kártya hozzáadva így az egész mehet kifelé. Előtte viszont a bankszámlaszámot meg kell adni. Lásd Összefoglaló 5.b pont

(#41188) gooool válasza V/ (#41187) üzenetére


gooool
őstag

Igen, alapvetően a hozzácsatolt bankkártyával fizetek. :)
Remek, köszönöm a segítséget, most már csak az kellene, hogy megjöjjön a cash. :R

Üdv, Balázs

(#41189) Rolee87


Rolee87
tag

Sziasztok!
Mindenhol 21 napot olvasok visszatartási időtartamnak, de akkor Nekem miért ezt küldték? :

Ami azért vicc, mert amerikába ment a dolog, ami egy postai ajánlott küldemény, és a jelen helyzetbe lehet 2 hónap mire megkapja. És ráadásul megadtam a nyomkövető számát, bejelöltem hogy folyamatban lévő, és akkor se történt semmi pedig bizonyítottam a feladás tényét. Hozzáteszem ez egy facebookos eladás, nem ebayes. A 21 napot aláirom hogy van, mert ha nem adom fel csaló vagyok, akkor biztonságba van, na de igy hogy az infókat is megadtam igy ez nem fair dolog, én a cuccot kiadtam a kezemből, nem pár százas tétel. És ha a vevő megkapja és mégis reklamál valamit csak hogy visszakapja a pénzét akkor mi van? Persze ugy hogy a termék a valóságban tökéletes.

(#41191) V/ válasza Rolee87 (#41189) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez a 21 napos értesítőre hajazó értesítő, de az csak az eBay esetén 21 nap.
Nem tudom miből gondolod hogy 2 hónap? Akkor tudod ajánlottan küldeni ha elsőbbségi annál 5-10 nap a vállalás, egyébként meg 7-21 nap, nincs semmi korlátozás USA és Magyarország közt, késhet pár napot de az elsőbbségi azért 20 napon belül kézbesítésre kerülhet. Feltéve ha csatoltad a vámárunyilatkozatot.
Az zavarhat meg hogy mindenképp 21 nap, az átvétel és 1 nap nem igaz, ha 5 nap múlva visszajelezne, akkor is 21 nap múlva kapnád meg jüha eBay eladás lenne.
Az is félreértésre adhat okot hogy nem a kézbesítést írják, hanem azt hogy a szállító a kiszállítást jelzi, ez nem egészen jó, mert mi van ha postafiók vagy postán maradó. De nem a feladást említik, azt csak annyiban, hogy ha feladtad akkor add meg nyomkövetési számot, beírod, de nem lesz rá reakció. Lehet hogy pontatlan a fordítás.
De nem tud a PayPalnak jelezni, mert nem egészen úgy működik a visszajelzés mint az eBay-nél. De eBay eladásnál is ezt a szöveget küldik az új eladóknak.
Annyi gond azért van hogy a FB eladások esetén te nehezen tudod igazolni az ellenkezőjét annak ha valótlanul állítja a vevő azt, hogy nem egészen azt kapta amiben megegyeztetek.

[ Szerkesztve ]

(#41192) Rolee87 válasza V/ (#41191) üzenetére


Rolee87
tag

Értem, köszönöm, ez egy ajánlott elsőbbségi levél, ehhez gondolom nem kell vámnyilatkozat?
És mi a helyzet ha a vevő nem jó szándékú, és nem jelez vissza? Persze a nyomkövető szerint meg sikeres a kézbesítés. Illetve igen, mi van ha tényleg megkapja makulátlanul a cuccot, de gondol egyet bereklamálja hogy szakadt tépett nem jó vagy ilyesmi. Képregényről van szó

(#41193) Rolee87 válasza V/ (#41191) üzenetére


Rolee87
tag

A virusos időszak miatt vannak brutális csúszások oda-vissza, azért mondtam a drasztikus esetet mert van ilyen.

(#41194) V/ válasza Rolee87 (#41192) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha nem egy sima levél hanem valami eladott dolog, akkor kötelező mellékelni mert ott is vámolás alá esik, előfordult már hogy nem volt ez és nem engedték be, volt olyan is hogy addig nem engedték tovább amíg a címzett nem pótolta és ehhez a feladónak ellett küldeni egyet.
A képregény az két esélyes, van ami az értéke miatt igényli a vámárúnyilatkozatot, de ez valószínüleg átmegy probléma nélkül.
Mint írtam nincs korlátozás az oda irányuló postai forgalomba és az ottani kézbesítésben sem. Lehet hogy volt csúszás, de van 2-3 információm hogy most nem igazán, de ez az USA felé menő küldeményekre igaz. Persze ha neked meg az ellenkező információ van erről akkor az van.

[ Szerkesztve ]

(#41195) Rolee87 válasza V/ (#41194) üzenetére


Rolee87
tag

Csak fórumok, illetve face csoportokba olvasgatok azért irom, nem saját tapasztalat. Azért a postán figyelmeztetni nem ártana hogy rakjak rá cimkét, fel se kéne tudnom adni ameddig nincs minden rajta.

(#41196) viktorhu válasza Rolee87 (#41195) üzenetére


viktorhu
veterán

Ha levélként adod fel, nem az ő dolguk, csomagnál kérdezik az értéket és a tartalmat is.

(#41197) V/ válasza viktorhu (#41196) üzenetére


V/
Topikgazda

Azt tudod hogy 2 kg súlyig és 90 cm befoglaló méretig (szélesség, magasság, hosszúság, de egy nem lehet 60 cm-nél hosszabb) az mind levélnek minősülő küldemény. Szóval nem igaz hogy csak csomag mellé kell.
A Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei 3.2. A küldemény tartalmára vonatkozó szabályok figyelembevétele 10) pont a 9. oldalon

Nem véletlen hogy küldemény szót használnak.

Köszönettel venném ha leírom a pontos információt, akkor az ne legyen már felülbírálva amíg nincs benne változás.

[ Szerkesztve ]

(#41198) V/ válasza Rolee87 (#41195) üzenetére


V/
Topikgazda

Sajnos nekem is az a tapasztalatom hogy nem igazán úgy tűnik hogy elvárás lenen a saját ÁSZF-ük ismerete, ott meg van határozva tehát illene figyelmeztetni az ügyfelet, ha nem mellékeli.
Nálad ha csak egy példány volt és 5 mm-nél kisebb a vastagsága, akkor gondolhatta azt hogy nem árut tartalmaz, de mivel ez egy eladott dolog (áru) volt kellett volna hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#41199) viktorhu válasza V/ (#41197) üzenetére


viktorhu
veterán

Félreérthető voltam, nem veled vitatkoztam, hanem arra utaltam, hogy nem a posta dolga tudni, hogy mi van a küldeményben, és nem az ő hibájuk, hogy nem figyelmeztettek külön egy levél esetén.

Szerk: családi okokból sokszor küldtem külföldre levélként terméket, nem eladóként. Egyszer sem szóltak, viszont csomagnál már a formanyomtatvány kérte a váminfót.

[ Szerkesztve ]

(#41200) V/ válasza viktorhu (#41199) üzenetére


V/
Topikgazda

De az ő hibájuk, hiszen nem nekünk kell kívülről tudni a cég szállítási feltételeit, mint írtam nem az számít hogy levél vagy csomag, hanem a tartalom.
Az hogy küldemény átvételnél megemlíti hogy áru tartalom esetén kell a vámárúnyilatkozat és megkérdezi hogy adjon-e egyet, ez lenne a megfelelő eljárás, mert ez szükséges az ÁSZF szerint.
Nem lehet azt mondani hogy nem kell. Kell, csak ha hiányzik nem szólnak.
Ha EU-n kívülre megy akkor kell. Egyébként minden ország vámtörvénye lehetővé teszi hogy okmányok nélkül ne fogadják a küldeményeket, legjobb esetben csak visszaküldetik egyébként meg kukázhatják is.
Ezt nem igazán kellene a postás döntésére bíznod, ebben a topikban nem jellemző a postázás, de a többi topikban ahol ez felmerül benne az Összefoglalóba és jelzem ha ilyen kérdés jön elő.
Hozzáteszem, már a kifelé történő vámolás esetén megakadhat a dolog ennek az okmánynak a hiányába.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.