Ma is gondolkodtam a táblákon... Ja, ma teleknéző és időre kihegyezett motorozás volt, valalmint teljesen elvagyok a zenére tájnézéssel, szóval megint csak egy motorral mentünk Amúgy sincs rendes kesztyűm, a téli pedig éppen szórakozik velem, legközelebb lehet, hogy full csupasz kézzel megyek, mondjuk egyenesen egy motoros boltba...
Ma Alvaro lelkesen kanyarodós üzemmódban volt, Lovasberényből kifelé, a negyvenes táblás falu széli kanyarban (ahol nem pontosan 40-nel mentünk teljesen a kanyar eltékozlása lenne az) jöttek szembe, Alvaro pedig kicsit erősen balra dőlt és inkább kijjebb óvakodott, majd ezt ellensúlyozandó tovább döntötte a motort majd mintha gyorsított volna is... Kicsit izgalmas volt Odafele sajnos előttünk volt egy traktor, amit ugyan megelőzött s csak bevette nem negyvennel a kanyart, de az már nem volt az igazi.
Kell nekem ennyit dumálni... Szóval, errefelé kicsit sem értek egyet a táblázásokkal. A falvak közt van, amelyik komplett negyvenes, mondjuk nekem nem fáj, csökkentek tizet a normál lakott területi sebességemből... Ha épp képes vagyok olyan lassan menni, mindenesetre megpróbálom.
Vannak teljesen jogos 30-as táblás falusi kanyarok, ott 20-szal lassabban megyek, OK (nekem ez még mindig ötödik, a kis Hyo ilyen. nem teljesen 30, de nem sokkal fölötte, az óra sokat csal).
Vannak alárendelt utakkal rendelkező, de egész belátható, laza 30-as táblás kanyarok, ott többnyire picit gurulok és gondosan körülnézek, annyi.
Aztán vannak teljesen indokolatlan 30-as táblák, pl. Fehérvár egy külső, tökegyenes utcáján, ahol ha 40-45-tel megyek (ah kezdő korom, amikor még képes voltam ilyenekre hosszú egyeneseken is), akkor dinamikusan megelőznek és azzal a lendülettel befordulva beállnak a garázsukba. Szóval ott csak feltartjuk a forgalmat, ha nem haladunk.
Errefelé a legaranyosabb, de még szolid országúti kanyarokat szokták 40-es táblákkal körülbástyázni, azokat már élből ignorálom, mégis akkor mikor kanyarodjak?! 60-nal gyáva mazsoláknak is laza, bekötőút sehol, az út jó... Miért kell úgy kirakni a táblákat, mintha becslés lenne, hogy bármelyik autó be tudja venni -10 fokban havas úton?
Aztán van egy kedves útszakaszom, amikor végre feljavul az út, beláthatóvá válnak a kanyarok, sajna az élességükből is sokat vesztenek, 90-nel sem növelik az adrenalinszintet, de hát ez van. Na ott kiraktak egy 60-asat. Ezt nem igazán tudom értelmezni.
Az itteni rendőröknek úgy látszik, jobb szórakozásuk is van, mint ilyen helyeken dekkolni, vagy még nem tapasztaltunk eleget, de még sosem kaptak el minket a logikátlan táblák nagy ívben figyelmen kívül hagyása miatt.
A rossz utakat és a lakott területeket tisztelem Nem kifejezetten 50-nel megyek, de nem sokkal többel. A hosszabb távú és tudatos rekordom az volt, amikor valós sebességben valami 60-nal mehettem, mert követett egy kamion falvakon át, nem volt hajlandó megelőzni, de hiába hagytam le országúton, lakott területen mindig feljött. Szerintem valami konstans 75-tel mehetett, amíg be nem ért, utána szorosan mögöttem.
Lovasberény széle az speciális terület, de visszafogom magam, ha észreveszem, hogy megint kigyorsítok a kanyarokból, bele a féloldalt üres tökegyenes utcába többel, mint amivel illene. Alvaro külön téma, mert ő annyival veszi be a kanyart, amennyivel tudja, de utána ő is lelassít
Az országúti 90-et nagyjából és általában be szoktam tartani, semmi poénos nincs egyenes vonalú száguldásban egy ilyen kicsi motorral, ami 120 fölött gyakorlatilag már nem tud menni (felmegy 130-ra, de mire ezt megteszi, beérek valakit az autópályán). A legtöbb kanyarban pedig a 90 is sok nekem.
Autópályán nem megyek, de ott is csak a táblás részeken tudnék gyorshajtani, valamint dögunalom, kerülöm, ha csak lehet.