Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#61) pusszycat válasza arn (#60) üzenetére


pusszycat
nagyúr

Nem tudom,rollerben nem vagyok kompetens. :)

Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#62) HarleyCustom válasza Fred23 (#46) üzenetére


HarleyCustom
veterán

+1 a bringára:)

Hol van annyira sima felület,ahol ez használható normálisan? Mert Magyarba biztosan nem sok.

[ Szerkesztve ]

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#63) cinemazealot válasza marchellow (#57) üzenetére


cinemazealot
addikt

"a roller tömegének 90%-a 10 centire van a földtől."

Láttál Te már magában közlekedő rollert? :D Emberrel viszont cirka 1 méter magasságban. Na most ha a roller 1 méter hosszú, az azt jelenti, hogy az a bizonyos 1 méteren lévő tömegközéppont ~0,5 méterre van az első alátámasztás pontjától (első kerék), ami egyben az egész cucc forgáspontja, amennyiben eltalálsz egy kátyút vagy bármilyen apróbb, de a kerék megakasztására alkalmas ojjektumot. Tehát iszonyú borulékony. :)

A bringa ezzel szemben jóval hosszabb (alátámasztási pontjai nagyobb távolságban vannak), a kerekei sokkal nagyobb átmérőjűek, és már csak ezért is (1) kevésbé érzékenyek az olyan akadályokra, amik a rollert egyértelműen elbuktatják, (2) kevésbé borulékonyak, (3) nagyobb átmérőjüknek köszönhető nagyobb perdületükkel sokkal stabilabbak.

(#64) thomasa


thomasa
senior tag

A cikk kb. 2 évet csúszott, nem egy mai darab, már vannak alternatívák. 46-os talpammal tökéletes, nem tudom hol lenne szűk.

(#65) fogtunder válasza HarleyCustom (#62) üzenetére


fogtunder
nagyúr

Én is azzal járnék, ha beférne a csomagtartóba, két gyereket viszek reggel, az út első felében kell a kocsi.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#66) Graphics válasza thomasa (#64) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Még szerintem akkor sem elavult.

[ Szerkesztve ]

-

(#67) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Tavasszal nekem abszolút tervbe van egy ilyen, napi 2x 6km-es munkába járáshoz.

(#68) Graphics válasza B-L-A-C-K (#67) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Én is tervezem mert a kocsit nem akarom röfögtetni ezért. És szerencsére van tök jó útvonal is ahol tudnám használni

-

(#69) Icetee válasza HarleyCustom (#62) üzenetére


Icetee
aktív tag

Max a belvárosi részeken, de ott meg sok a gyalogos :(

Nekem is jó lenne egy ilyen, mert napi 5-6km-t sétálok. Igaz egészséges a mozgás pláne ha valaki irodában dolgozik :)
De erre felénk nem valami jók az utak. Akkor veszi észre az ember, ha pl babakocsit tol :) Bringával nem feltétlen olyan rázós mint a kis kerekekkel.

Viszont a bringázással az a gondom, hogy nyáron eléggé izzasztó tud lenni és ha a munkahelyeden nincs fürdési lehetőség (irodákban nem igazán indokolt), akkor elég kellemetlen...

(#70) Napfénysüti válasza Icetee (#69) üzenetére

Neked lehet a megoldás egy Pedelec kerékpár lenne. Csak annak az ára más kategória mint egy ilyen roller. :(

Més que un club!

(#71) SP!T válasza MarQs (#2) üzenetére


SP!T
addikt

Ugyan errol keszits mar egy kepet... :) Biztos eredeti Xiaomi az?

Jo idoben en is egy M365-el jarok be meloba, ami napi 15km.

Felesegem mar van, szoval leszarom ki mit gondol. :D Foleg hogy viccesen is nezek ki rajta 190cm/110kg-al. De birja! Aki csajozni vesz jarmuvet annak kicsi a fa...a! :DD

[ Szerkesztve ]

There's a device that I've been using called a whoop.

(#72) marchellow válasza cinemazealot (#63) üzenetére


marchellow
tag

szerintem ez le lett tárgyalva. korrigált azóta a fórumtárs.
én csak arra reagáltam hogy emberrel együtt bizony a roller és a bringa súlypontja is ugyanolyan magasan van.

(#73) Friczy válasza marchellow (#57) üzenetére


Friczy
senior tag

Abszolút értékben nézve a kerékpáros súlypontja valóban magasabban van. Viszont ha a geometriát nézed, pl. fékezésnél, már más a helyzet. A bringás súlypontja a két kerék közt, a hátsó kerék tengelyéhez közelebb van (nagyjából 60-40% az arány a hátsó-első kerékre ható súlynál), a rolleren viszont az ember közelebb áll az első kerékhez, sokkal több súly kerül előre.

Ha megrajzolod a súlypont/alátámasztási pontok háromszögét, akkor a roller sokkal rosszabb, főleg fékezéskor, nagyon könnyen kerül fékezéskorl a súlypontra ható erővonalak eredője az első kerék tengelye fölé -> átesés.

(#74) Mr.Silkó


Mr.Silkó
veterán

Ha kihoznának a cikkben felsorolt hibáktól mentes, kicsit olcsóbb következő generációt, akkor talán el is gondolkodnék rajta, bár a magyar gyalogút hálózat nem igazán barátja az efféle ketyeréknek.

(#75) marchellow válasza Friczy (#73) üzenetére


marchellow
tag

persze ez így van, ezt egy percig sem vitattam.

(#76) Aprósólyom válasza HarleyCustom (#62) üzenetére


Aprósólyom
addikt

+1 Persze. Csak ott érdemes rollerezni, ahol jó minőségű, sima járdák, sétálóutcák, stb.. vannak. Azok akik próbáltunk már bármilyen kis kerekű eszközt, tudják milyen mikor szétráz a pl. a görkori...akinek nincsen tapasztalta, próbálja ki, vásárlás előtt.
Én inkább egy kisebb méretű összecsukható bringára szavaznék. Az is sok helyen elfér, sokkal kényelmesebb és bármikor bármilyen fáradtan is el lehet tekerni és csak ülni kell rajta, de állni is lehet rajta, mint a rolleren.
Lusta irodistáknak viszont jó, akik annyit nem adnak az egészségükre, hogy az ülés után végre mozogjanak kicsit, megmozgassák az izületeiket, izmaikat.

Jevons paradox

(#77) Aprósólyom válasza Friczy (#73) üzenetére


Aprósólyom
addikt

A srác a roller tömegközéppontját hasonlítja össze a kerékpáréval. Van értelme, de lássuk be, a járművön utazó mozgási energiája sokkal nagyobb. Sokkal fontosabb a rollerező, bringás súlypontja a már általad is felhozott alátámasztási, forgási pontokhoz képest. Viszont mindkettőn lehet úgy közlekedni, hogy biztonságos legyen ilyen szempontból, szóval a kérdés ilyen szempontból nem léyneges. Ha tudod, hogyan helyezd át a súlypontodat még a fékerő előtt és adagold a fékerőt, akkor nem fogsz se rollerel, se bringával sem felbukni.

Jevons paradox

(#78) beg válasza fogtunder (#42) üzenetére


beg
veterán

CFW után ha konstans 30 körül rohangálsz mennyivel csökken a hatótáv az eredeti FW-hez képest? Azért lenne fontos, mert 15 km-t/nap kellene lebírkózni és gondolkodom egy ilyenen.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#79) arn válasza beg (#78) üzenetére


arn
félisten

atlagos magyar kozlekedesben ezzel 30al? :Y

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#80) MarQs válasza SP!T (#71) üzenetére


MarQs
senior tag

Eredeti az, cimbora! Ne kelljen már bizonygatni! Sose veszek gagyit semmiből...
Nem mellesleg, FB csoportban számos alkalommal sorra lettek véve a kamu gyártmányok. Gyere, nézz be hozzánk.

:U

Kár, hogy neked már nem ez a verzió jutott.

[ Szerkesztve ]

"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.