fene tudja, hogy ez most drága volt, vagy nem
mi eddig meg vagyunk elégedve
-=Витя=-
fene tudja, hogy ez most drága volt, vagy nem
mi eddig meg vagyunk elégedve
-=Витя=-
Á, Family Park!
"Wir sind die bärige Piraten
bärige Piraten"
DRM is theft
Olvastam az első beszámolódat is az autóról, de én továbbra sem lettem "meggyőzve" (tudom, hogy nem ez a célod, csak a tapasztalataidat osztod meg velünk), hogy nekem ilyen járműre szükségem lenne:
"az M1-en legurulunk Győr melletti töltőig"..."1 óra alatt simán feltöltöttünk újra 100%-ra, így a költségünk 100Ft lett". Számomra a 100Ft hangzik jól az előző mondatrészekből .
Tudom, hogy nem kifejezetten hosszútávra van tervezve ez a hajtás, de engem ez bizonytalansággal töltene el. Bennem megfordulna, hogy "és ha a -10C fokban elakadok a hóátfúvásban, akkor meddig megy a fűtés a gyereknek (és nekünk)"?
Köszönjük a beszámolódat az autó részletes használatáról. Én azon a véleményen vagyok, ha nektek megfelel, akkor az szuper. Hogy nekem nem ez az ideálom, az pedig az én problémám .
Nyugodt lehetsz, a bizonytalanságokat mi is éreztük. De belevágtunk... Kicsit kalandvágyból, kicsit azért, hogy elősegítsük a terjedését. ( minél több e-auto, annál jobb infrastruktúra )
Kicsit neked készítjük elő a terepet ;), kicsit rácsodálkozunk a jövőre.
Mert higyjen bárki, bármit: ez a jövő.
Amúgy 20 perc alatt feltöltött, csak nem értünk vissza időben a kaja/pia/pisi trióból...
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
Igen, a drágaságot ebből a beszámolóból nehéz megítélni... (A kétszeri ingyen tankolás, meg az otthoni diszkont töltés nem igazán teszi összehasonlíthatóvá. Az én autómmal ez kb. 20000 forint lett volna. Mármint Mo-n, az osztrák benzinárakkal nem vagyok tisztában, de én egy (akár magyarországi) tankolással megúsztam volna a dolgot. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Az osztrákoknál a dízel valamivel olcsóbb, a benzin meg egy hajszállal drágább, mint nálunk.
DRM is theft
Pont attól kell a legkevésbé félned, hogy ha elakadsz a hófúvásban akkor baj lesz. Ezek a kocsik már hőszivattyúsak ami nagyon hatékonyan üzemel. Több óráig el van simán alig pár százalék akkumulátorral.
Itt van róla egy videó a témában.
Nem mellesleg egy benzinmotor télen nem túl meleg állóhelyzeti járatásban, míg egy ilyen elektromos fűtés állandó meleget tud termelni. Persze akkor szívás van, ha valaki pont 1%-al akad el
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Ha azt mellé rakjuk mennyi embernek fogy el egy ilyen hófuvásban a benzin/dízel nem is vészes a helyzet..
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Amit nem szoktak tudni, hogy télen az elektromos autóban azonnal jön a meleg.
Mármint indulás előtt is fel tudod fűteni, de ha mégse, akkor is instant meleg levegőt fúj.
Pontosan. Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú. Az instant nyomja a meleget 10-20 másodperc múlva. Télen én minden nap úgy használom, hogy jó előre telefonról beindítom és már a meleg leolvadt autóba ülök be. Nincs felesleges járatás, kapargatás, meg szenvedés mert nem lehet kilátni a párától.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
de ez nem csak télen istenkirály amúgy
tudom, hogy 5 perc múlva el fogok indulni, az autó meg kint állt a nyári 35 fokban, bent a kocsiban 60 fok lehet kb...
Ekkor rábökök az applikációban, hogy kérném a klimatizálást, és mikor 5 perc múlva beülök a kellemes, hűvös utastérbe... Szóval nem csak télen jó ez ;-)
-=Витя=-
A biciklizés bicikliutakon történt? Bocs, hogy nem a kocsiról kérdezek, de pont külföldi, szép biciklis helyeket keresek, amit 1 nap alatt el lehet érni EV-vel.
igen. Tükörsima, tökéletes bicikliút.
itt egy térképes info oldal hozzá
90% a régi vasúti sín helyén, tükörsima aszfalt
5% lakott területen belül, normál utcában, tükörsima aszfalt
5% külön bicikli úton, nem a vasutat követve, ismét csak tökéletes aszfalt
NAGYON gyönyörű táj, kicsit ritkás infrastruktúra (víz vételezés nincs minden sarkon, pl.) - de azért nem nyafognék, mert 10-15 kilométerenként volt minden mi szemszájnak ingere
(sajnos / szerencsére nem annyira felkapott turista célpont, így főleg kifőzde jellegű étkezés lehetséges, 3 féle étellel, amiből a rántott hús az egyedüli ami értékelhető - kivéve a Lunz-i tónál, ott nagyon jó hallevest ettünk!)
-=Витя=-
Köszönöm.
"Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú."
Néhány hete VÉGRE sikerült tesztelnem (kipróbálni) egy új, 52-es Zoe-t. A napon állt a kereskedés előtt, kint ~37°C, bent tippelni sem mertem mennyi lehetett. Beültünk a kereskedő sráccal, benyomta a klímát és alig 10 perc után már fáztam. Kollégám vatta új 0,9-es Clio-jának cirka 25 percébe telt, mire értékelhetően lehűtötte az utasteret úgy, hogy előtte járatta is kb. 15 percet. Az elpöfékelt benzin mennyiségét meg sem merem tippelni.
A Zoe-t szívem szerint azonnal vittem volna magammal, sajnos erre kb. 8millió ellenérvet tudtam felsorakoztatni. Igaz kicsit szűkösnek éreztem, viszont együtt tudnék élni a nyűgjeivel.
Az időzíthető hűtésnek/fűtésnek ez a piszok nagy előnye. Nem a kemencébe/hűtőházba ülsz bele. Mellette a legtöbb EV-ben van ülés/kormány fűtés is.
Az eredeti cikkre is rácuppantam, mint a gyöngytyúk arra a bizonyosra. Nagyon örültem neki, hogy ilyen tapasztalatokat is megosztanak a portálon. A cikk alatti 1800+ kommentbe csak beleolvastam és hát, kicsit elszomorított amit ott láttam. Lehet túlzottan idealista vagyok.
Nincs EV-m, eddig összesen 2 alkalommal vezettem EV-t összesen kb. 30Km-nyit. Egy Peugeot i-On és azt a Zoe-t, ennyi kellett a meggyőzésemhez. Az autóhasználati szokásaim alapján az EV-ket nekem találták ki. Az évi futása az autómnak - 1997-es Opel Asta F 1.7TD - kb. 10-15E Km (vidéki megyeszékhely, NEM Budapest, a futásteljesítményt ehhez mérjétek) ennek ~90%-a városi használat, munkába járásra, ügyintézésre. Évente néhány vidéki úttal. Utódnak elektromost szeretnék, remélem meg tudom valósítani.
Üdv. V. Körte
Ne vesd el a használt autókat sem! Alig van mi elromoljon egy elektromos autóban, és a Te futás teljesítményedhez a Zoénál jobb belsejű, olcsóbb, kicsit használt autók is lehetnek alternatívák.
Én a BMW i3 94Ah verzióját mindenféleképpen kipróbálnám a helyedben.
(Zoét is teszteltem,. de az i3 belül jóval nagyobb! A csomagtartója kb ugyanaz. A BMW minőségibbnek érződik bent ülve - igaz elég ufo ) Az 52-es Zoénak persze nagyobb a hatótávja, de a BMW 200-240km-e is elégnek tűnik számodra.
A BMW sokkal tágasabb mint a Zoé, magam mögé elférek, klausztrofóbia nélkül, pedig 190cm vagyok!
Szóval javaslom nézz meg ilyet is. Persze ha BMWt nézed, fontos, hogy ne legyen benne REX (range extender motor), mert azzal ugyanúgy jön a szívás, mint minden belső égésűvel (olajcserék, motorhibák).
Az irány jó, de próbáld olcsóbban, nyugodtan. Nem fogsz csalódni a használtakban sem!!
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
Mindenképp használtban gondolkodok. Újat max ha beesne egy lottó nyeremény Bár akkor is meggondolnám.
A BMW UFÓ-sága a legkevesebb. Én belül ülök, az, hogy a külseje kinek tetszik kinek nem, 20-ad rangú.
Sajnos olyan helyen élek, ahol a "lakóközösség" - 70%+ "C" típusú polgártárs - szó szerint bármire képes. Volt, hogy a garázsomat rá akarták borítani a kocsimra, csak azért, mert jó poénnak tűnt... Erre is gondolnom kell. Illetve a helykínálat is fontos. Mivel bár egyedülálló vagyok, de szüleimről is gondoskodnom kell, őket is szállítni kell az autóval.
A Zoe a 3 fázis hiánya miatt kiesik, a kiépítésének a költségeit inkább a kocsira költeném. A hármasikrek - Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero, Peugeot Ion - esélytelenek, a méretük és a vékony hatótáv miatt. Kia Soul-ban gondolkodok - a 33/30-as akkuval már élhető lenne számomra is - REX-et, vagy PEHV-t nem szeretnék. Ahogy PD/CR-TDI-t sem és kisturbós benzinest sem. Egyik nagyobb szívás, mint a másik.
Talán 1-1,5 éven belül kiderül meg tudom-e lépni az EV-re váltást.
[ Szerkesztve ]
Üdv. V. Körte