Miért nőnének meg a konzol árak?
Ahogy én látom az AMD most 7nm en gyártja a magokat és 12/14 en az IO kat. Induljunk ki abból amit már tudunk:
A magokat tartalmazó 7nm csip koppra ugyan az az epicben mint a ryzenben. Elég valószínű hogy se a threadriper hez se az APU-k hoz nem fognak új mag modult tervezni mert minek.
Hogy érthető legyen mire gondolok: egy maszkkal gyártanak egy nagyon kicsi csipet amiből egy 300mm es wafer olyan 720 csip fér amiből 0.3 hiba/mm2 esetén is 568 "hibátlan" csip jön ki, a hibás kb 150 darab egy része menthető magok letiltásával ezek lesznek az alsó kategóriás 4 mag 8 szál Ryzen R3-mak a jól sikerült 560 darab csipet meg válogatják minőségük szerint. A legjobb teljesítmény / watt értékűek mehetnek a szerverbe és a threadriperbe, amik a legmagasabb órajelet tudják mehetnek ryzenbe és ami méghomogén jó teljesítményt hoz az konzolba.
Amelyiknek egy vagy 2 magja működik de szarul vagy nagyon lassú az lesz 6 magos és mehet ryzenbe.
Így egy valamit gyártanak amit megfelelő válogatással szét lehet osztani a különböző szegmensek között és a veszteség tényleg csak a totálkáros csipeket foja jelenteni.
Állítom neked hogy ha kijön a Picasso kódnevű APU széria az csak az IO csipben fog eltérni.
Hogy mi lesz benne a trükk nem tudom, de azt tudjuk, hogy a nagy IO a 8 csiphez az szerver optimalizált (lehet jó a HPC hez is) a kicsi Matisse az desktop optimalizált, szóval a 3. szerintem logikusan egy APU optimalizált ami pont jó a konzolnak is.
Így az AMD nek 4 féle dolgot kell csak gyártania: 7nm magok 12/14 nam IO csipek 1 szerver és HPC 1 PC és egy konzol / APU
Ha így nézzük a dolgot szerintem nem kéne hogy dráguljon. Persze hogy mennyit akarnak rajta nyerni az más kérdés.