Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Infotech  »  [Re:] Uber ciki

Hozzászólások

(#101) stellaz válasza Hieronymus (#100) üzenetére


stellaz
addikt

Én egyetértek veled :-)

Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

(#102) bambano válasza MasterMark (#78) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Esetleg összevetni azzal, hogy a sofőr mit csinált az adott helyzetben.": meg lett a nagy eredmény, a sofőr se fékezett meg az autó se. nagyon értékes tudásra tettek szert az übernél...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#103) Aprósólyom válasza nullpoint (#93) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"...Gyalogosként le is szoktam eléjük lépni,..."
Ügyes vagy

Úgy alkotsz véleményt, mintha konkrétan tudnád, hogy egy adott helyzetben hogyan és miként csinálom, ha így döntök. Nem gondolsz kicsit többet az ismereteidről, mint amivel rendelkezel? :U Ezt gondold át mégegyszer. ;) Másrészről: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, 43. §
Mint mondottam Rendszeresen használok többféle közlekedési módot gyalogostól a B kategóriáig bezárólag (motort, most épp nem, de korábban azt is, így gyalogosként, kerékpárosként, autósként, kisteherautó sofőrként is van tapasztalat bőven...), így erősen megközelítőleg ismerem a járművek képességeit, figyelem a szélvédő mögötti tekinteteket, és az egész helyzetet, hogy ne pánikot okozzak a sofőrnek, de tanulja már meg, hogy jobban figyeljen a zebránál, de bárhol máshol is... Ez mindneki érdeke. (tudjuk nagyon jól, hogy nem csökken a balesetek száma évről-évre, és ez csak is a hülye morálunk miatt... nem azért mert balszerencsés nemzet vagyunk...) Rengetegszer találkoztam idősebbekkel, akik megállnak a zebra szélén és hosszasan várakoznak mert sokan nem engedik lelépni őket. Én is tapasztalom és sajnos hivatásos söfőröknél is (taxis, bkk-s, áruszállító), hogy ezt leszarják. Legdurvább esetem, mikor zebrán áthaladva a megállóból érkező, még csak gyórsító villamos lecsörög. Miközben a villamosnak is elsőbségadási kötelezettsége van. Semmilyen kivétel nem vonatkozik rá szabályosan átkelő gyalogossal szemben. Nem hittem a szememnek, hogy ez megtörténik...

Jevons paradox

(#104) Aprósólyom válasza stellaz (#98) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"A balesetet körülményeiről beszélünk. Szerintem elsősorban az operátor, utána a szoftver (meg akik így kiengedték az útra) és legutoljára - bár nem utolsó sorban - a kerékpáros a hibás a történtekben."

(#100) Hieronymus kollégával értek egyet. Egy tesztüzemben lévő eszközről beszélünk. Tehát legfeljebb arra kaphatott jogot, hogy közúti forgalomban tesztelljék. Nem hiába, nem aktiváltak minden funkciót a szoftverben, amit a fentebbi belinkelt jelentés is említ. "According to Uber, emergency braking maneuvers are not enabled while the vehicle is under computer control, to reduce the potential for erratic vehicle behavior. The vehicle operator is relied on to intervene and take action." És hogy miért nem a szoftver hibázott? A következő mondat ezt is említi: "The system is not designed to alert the operator." Ezzel tisztában kellett lennie az operátornak. Tehát 100%-os figyelmet kívánt volna az autó "vezetése". Vagy tudatában volt vele, de hanyag volt, vagy szarul adtak utasítást neki. Láthatóan teljesen flegmán felügyelte az autó közlekedését, annak a fellelősségtudat hiányában, hogy ő felel bármilyen beavatkozásért, amit magától a rendszer nem tesz meg, mint pl. vészfékezési manőver...
A vége felé említik, hogy az operátor szerint nem használta se a saját, se az üzleti telefonját. A diagnosztikai eszközöket felügyelte... de többet ellőrizte a diagnosztikai eszközöket, mint az utat? Videók alapján ez így látszik... Továbbá még gyűjtik az adatokat a telefonjáról. Gondolom még nem derült ki, hogy igazat állít-e vagy bizonyítható-e az állítása. Szóval folyt. köv.... kíváncsi leszek mi lesz a vége...
Megleő, nem ide tartozik, de a jelentés szerint az operátor "she". Eddig azt hittem, hogy pasas. :DD

[ Szerkesztve ]

Jevons paradox

(#105) Hieronymus válasza Aprósólyom (#103) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Legdurvább esetem, mikor zebrán áthaladva a megállóból érkező, még csak gyórsító villamos lecsörög. Miközben a villamosnak is elsőbségadási kötelezettsége van."

A kötött pályán közlekedő járműveknek mindenkivel szemben elsőbbségük van. Azon egyszerű tény okán, hogy a féktávolságuk nagyon hosszú.

"...kollégával értek egyet. Egy tesztüzemben lévő eszközről beszélünk. Tehát legfeljebb arra kaphatott jogot, hogy közúti forgalomban tesztelljék."z

Nem értem mivel nem értesz egyet a hozzászólásomban.
A jármű, egy vezetés segítő rendszerrel szerelt autó volt. Ez nem igényel semmilyen extra forgalomba helyezési előírást. Száz százalékban a vezető felelőssége a jármű vezetése.

Hogy érthetőbb legyen. Én olyan helyem lakom, ahol a tesztjárművek minden nap úton vannak.
A teljesen új konstrukciókat, első körben 40 km/óra sebesség korlátozással engedik forgalomba.
Ha csak új motort tesztelnek, akkor nincs korlátozás.
Az önvezető járművel tesztelésére nincs korlátozás. Egy hosszabb autópálya szakaszon megengedett a tesztjárművek segítésére speciális táblák kihelyezése. Ennyi. Minden forgalmi esemény felelőssége a járművet vezető személyt terheli.

Ha, majd az önvezető járművek eljutnak arra a szintre, hogy jogosítvány nélkül képesek közlekedni, nem előírt útvonalon, akkor cserélődik a felelősség. A vezető helyett a gyártó vállalja majd a közlekedésben felmerülő felelősséget.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#106) btprg válasza hegedis (#65) üzenetére


btprg
senior tag

Egyetértek!

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#107) Bluesummers válasza MasterMark (#68) üzenetére


Bluesummers
őstag

MesterMárk is egy autopilot, mindig ugyanazokat a válaszokat adja :D
1. Szar menedzsment többet akar keresni a cég, emberek nélkül taxit küldeni, ehhez viszont nem adnak komolyabb zsetont: figyelmetlen alkalmazott, nem kész szoftver. Akárhogy nézem, egy profitmaximalizálni vállalat, az Uber, ku...ra csinálja meg a szoftvereit, vagy autopilot módra fogját szarráverni a kocsijaikat.
Másik: sohase lépek le autó elé, én vagyok s gyengébbik. Egy hülyével kevesebb.

Nincs itt semmi látnivaló!

Autopilotot hagyják meg a profiknak, az autógyárosoknak. Uberben nem bízok meg, aki ilyen pofátlanul adót csal.

[ Szerkesztve ]

Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.

(#109) mepet


mepet
addikt

(#110) fatal` válasza Hieronymus (#105) üzenetére


fatal`
titán

"A kötött pályán közlekedő járműveknek mindenkivel szemben elsőbbségük van. Azon egyszerű tény okán, hogy a féktávolságuk nagyon hosszú."

Lapozgasd még azt a KRESZ könyvet egy kicsit. A villamosra minden szabály vonatkozik, két dolgot kivéve:
- Körforgalmon keresztülhaladva elsőbbsége van (talán Budapesten ilyen nincs is)
- Nem ad jobbkézszabályt

Gyalogátkelőre, elsőbbségadásra ugyanaz a szabály vonatkozik rá, mint egy autóra. Persze a síneken keresztülmenő gyalogátkelőhelyek általában lámpával vanank ellátva.

(#111) Hieronymus válasza fatal` (#110) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Biztonsági és a tömegközlekedés elsőbbsége alapján, a villamos előnyére vannak kialakít a közlekedési szabályok. Felénk több kereszteződésben zöldben képes tartani a vele párhuzamosan haladó közlekedést, hogy lassítás nélkül képes legyen áthaladni a kereszteződésen.
Ez nem KRESZ kérdése első sorban.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#112) #06658560 válasza MasterMark (#70) üzenetére


#06658560
törölt tag

De, te mondod, hogy rossz volt azért iktatták ki! Mondd, a szövegértés a saját írásaidnál sem megy?
Ha tudták, hogy erre nem képes, mégis mi a faszért engedték forgalomba, a helyett, hogy tesztpályán rohangáljanak vele ezek az idióták, a helyett, ahogy normálisék csinálni szokták?

(#113) MasterMark válasza #06658560 (#112) üzenetére


MasterMark
titán

Azért volt jó, mert kikapcsolták a rossz részt. Ez a lényeg.

Azért engedték forgalomba, mert ezerszer mondtam már, hogy nem egyedül ment kocsikázni! Ott ült egy operátor, az lett volna a dolga hogy figyeljen mit csinál, és adott helyzetben ő vegye át az irányítást.

Ha ülnek benne emberek akik át tudják venni az irányítást, akkor nem kell tesztpálya ilyenkor már...

Switch Tax

(#114) Gerasz válasza Hieronymus (#111) üzenetére


Gerasz
aktív tag

Elég lett volna annyit írnod, hogy "bocs, tévedtem".

(#115) Hieronymus válasza Gerasz (#114) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ha ez segít, akkor ...

Bocsi tévedtem!

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#116) #93448704 válasza MasterMark (#113) üzenetére


#93448704
törölt tag

Ami engem érdekelne, hogy a sofőrnek dolga volt menet közben ellenőrizni bizonyos adatokat, miközben valójában ő vezet. Ez nekem elég ellentmondó munkaköri leírás. Valszeg nem vállalnám.

(#117) MasterMark válasza #93448704 (#116) üzenetére


MasterMark
titán

Ez az bizony. Volt már róla szó, hogy ez alsó hangot két emberes szokott lenni, egy aki csak vezet, és egy technikus aki csak az adatokkal foglalkozik.

Switch Tax

(#118) Hieronymus válasza MasterMark (#117) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem kell az adatokat online ellenőrizni.
Erre szolgál az adatrögzítés tudománya. Ha az Uber vezetője alulképzett volt a vezetés feladatára, akkor az online adatkiértékelésre még alulképzettebb lehetett. Vélhetően azért nem ismerte fel at adatokban, hogy ütközőpályán tárgy mozog a jármű felé.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#119) fatal` válasza Hieronymus (#111) üzenetére


fatal`
titán

Ez így van, így alakítják ki a forgalmat, nyílván ritkán fordul elő, hogy a villamosnak elsőbbséget kelljen adnia, de ettől még rá is vonatkoznak a szabályok. :)

(#120) Dark Archon válasza Mirman (#2) üzenetére


Dark Archon
addikt

S mit gondolsz, mi a célja az egész önvezető rendszernek, ha nem ez? Márpedig így lesz, az önvezető rendszer hibázni fog, a sofőrnek meg arra sem lesz ideje, hogy felfogja, mi történik. Míg normál vezetésnél folyamatosan figyelned kell. Abbahagyhatnák már ezt az önvezető hülyeséget, sosem fog összejönni. Fejlesszék tovább a vezetéssegítő rendszereket, annak van értelme.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#121) dabadab válasza Dark Archon (#120) üzenetére


dabadab
titán

"Márpedig így lesz, az önvezető rendszer hibázni fog, a sofőrnek meg arra sem lesz ideje, hogy felfogja, mi történik."

Ez teljesen reális helyzet (leszámítva a "sofőr" szó indokolatlan használatát), a valódi kérdés viszont az, hogy a gép kevesebbet fog-e hibázni, mint az emberek. Na jó, ez igazából nem egy valódi kérdés, mert hosszú távon teljesen egyértelmű, hogy igen, kevesebbet fog.

DRM is theft

(#122) bambano válasza Dark Archon (#120) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Fejlesszék tovább a vezetéssegítő rendszereket, annak van értelme.": nekem az a véleményem, hogy semmi értelme. Egy tisztességesen működő vezetéssegítő rendszer bonyolultsága, problémái nem sokban különböznek egy rendes önvezető rendszerétől, ha egyszer sikerülne rendes vezetéssegítőt csinálni (szerintem nem fog), abból már minimális erőfeszítéssel önvezetés lehetne.

szerintem itt fekete-fehér helyzet van, vagy csináljanak rendes önvezetést, vagy semmit. a köztes állapotok csak rontanak a helyzeten, mert ha a sofőrnek azon kell parázni, hogy mikor akad fel a szoftver az autóban, akkor gyakorlatilag olyan munkát végez, mintha vezetne. akkor vezessen. mert ha meg nem vezet, kiesik a gyakorlatból, és ott lesz készületlenül, amikor a szoftver kapitulál.

más: a vezetéssegítő rendszerekről meg annyit, hogy ami mostanában kapható, az azon a szinten áll, mintha garázsban, álló helyzetben tesztelték volna és soha nem vitték volna ki utcára. olyan elemi, alapvető hibák vannak a szoftverben, hogy az ember agya ráég a koponyájára képletesen és valóságosan is. Ha sok év fejlesztés után ilyen bugok maradtak a szoftverben, akkor semmiféle alapjuk sincs arra, hogy pár éven belül önvezetést vízionáljanak. Ilyet max. Lucy vizionálhat az égben, gyémántokkal...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#123) Dark Archon válasza dabadab (#121) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nem vagyok biztos benne, hogy kevesebbet fog hibázni, de abban igen, hogy máshogy fog hibázni. Aztán, hogy ez vigasztalja majd-e az áldozatokat, nem hinném. Én továbbra is a gép + ember kombinációnak vagyok híve.

bambano: azért nem mérnöki szemmel is belátható, hogy a vezetéssegítő rendszerek és a valódi önvezetés közt nem olyan kicsi a szakadék. Sávelhagyásra figyelmeztetésnél, adaptív tempomatnál és társainál mind-mind felülbírálhatod a rendszert, akár a navigáció iránymutatásánál. Önvezető rendszernél erre nem lesz esélyed, mert már vérző fejjel fekszel a kormányon, mire tudnád, mi is történt.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#124) dabadab válasza Dark Archon (#123) üzenetére


dabadab
titán

"Nem vagyok biztos benne, hogy kevesebbet fog hibázni"

Meglátjuk, a jelenlegi adatok alapján úgy tűnik, hogy a Waymo már most is ott tart (ott inkább a túlzott óvatosságra panaszkodnak a publikus béta alapján, hogy pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót), viszont a szoftverek (az emberekkel (így, többes számban, nem egyénenként) ellentétben) képesek arra, hogy felhalmozzák a tapasztatot és folyamatosan javuljanak.

DRM is theft

(#125) MasterMark


MasterMark
titán

Egyébként a nehézséget most is az okozza, hogy nem csak önvezető autók vannak. Ha nem kéne a kiszámíthatatlan emberekre figyelni, és még kommunikálni is tudnának egymással az autók, akkor nagyon hamar meg lehetne oldani ezt a problémát.

Switch Tax

(#126) Dark Archon válasza dabadab (#124) üzenetére


Dark Archon
addikt

Na, látod, hogy hülye a szoftver. Ha látom, hogy jön az autópálya-kihajtó, akkor inkább nem előzök. Mellesleg ez is abszurd, indexel, aztán valaki majd beengedi. Vagy erre már nem képes?

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#127) btprg válasza dabadab (#124) üzenetére


btprg
senior tag

(ott inkább a túlzott óvatosságra panaszkodnak a publikus béta alapján, hogy pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót)

Ezzel szerintem le is írtad azt, hogy hol van a kutya elásva: "túlzott" óvatossággal biztosan nagy mértékben csökkenthető a balesetek száma :) Csak az nem biztos hogy tetszeni fog a felhasználónak, ha egy nagyobb eső miatt az út szélére húzódva óránként 10 kilométeres sebességgel fog araszolni a biztonság jegyében az autó, vagy nem fog leelőzni egy traktort pár kilométeren keresztül mert túl veszélyesnek ítéli...

Szerk.: úgy gondolom hogy a szoftverhibás/feltörős dolgokon kívül a teljes önvezetés egyik legnagyobb problémája pont ez lehet, hogy míg egy rosszul sikerült Windows 10 frissítés után mérgedben lezárhatod a gépet és elmehetsz pl. olvasni, addig egy szoftver által kezelhetetlen helyzetbe beragadt önvezető autóban addig kell ülnöd, amíg valahogy meg nem oldódik a probléma... Ha lenne "MÁRPEDIG ÉN AKKOR IS MEGELŐZÖM A TRAKTORT MOST" gomb, akkor semmivel se lenne biztonságosabb, anélkül meg teljesen kiszolgáltatott a szoftver minden hülyeségének az utazó.

[ Szerkesztve ]

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#128) bambano válasza dabadab (#124) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót": a waymo nem tudja már elinduláskor, hogy melyik kihajtón fog lehajtani? azé ez elég láma dolog lenne...

más (nemcsak neked):
a mai nap megint meggyőzött róla, hogy a jelenlegi szoftverek rakás csavart nem érnek. meg arról is, hogy a garázsból se álltak ki a kocsikkal, amikkel a jelenlegi vezetéssegítő rendszereket tesztelték. de legalább a passatos figurának nem lesz holnap reggel meglepi.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#129) Hieronymus válasza bambano (#128) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"a waymo nem tudja már elinduláskor, hogy melyik kihajtón fog lehajtani?"

De tudja.
Azzal a helyzettel nem tud mit kezdeni, amikor nincs elegendő hely a biztonságos sávváltáshoz. A kanyarodó sáv már tele van Vagy egy sáv a lehajtó sáv eléréséhez.

A gyakorlott humán vezető ilyenkor megpróbál kommunikálni valamelyik jármű vezetőjével, hogy engedje be/át.
Ez a megoldás majd az önvezető járművek között fog működni.

Ha nem működik kommunikáció, akkor betolja az autót a másik sávba. Bízva abban, hogy a másik jármű vezetője inkább fékez, mint összetörni akarja az autóját.
Ezt a megoldást egy önvezető jármű nem választhatja. Szándékosan nem növelheti a baleset kockázatát.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#130) bambano válasza Hieronymus (#129) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Azzal a helyzettel nem tud mit kezdeni, amikor nincs elegendő hely a biztonságos sávváltáshoz.": persze, mert azt nem ott rontotta el, hanem kilométerekkel korábban.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#131) denx1992


denx1992
tag

Nagyon messze vagyunk még a végeredménytől sok idő lesz mire ez kialakul.

Nber tragédiája

(#132) bambano válasza denx1992 (#131) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"jó, hogy lassan megy, mert rossz irányba" :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#133) Hieronymus válasza bambano (#130) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"persze, mert azt nem ott rontotta el, hanem kilométerekkel korábban."

Lehet. De tudok olyan helyeket mutatni a térképen, ahol nem kilométerek állnak rendelkezésre a továbbhaladáshoz optimális sáv elérésére. Az továbbhaladó útra kanyarodás után kb 90 méter útszakasz áll rendelkezésre átjutni a harmadik továbbhaladó sávba. Üres úton ez nem gond. Erősebb forgalom esetén már át kell gondolni mikor érdemes ráhajtani az útra.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#134) bambano válasza Hieronymus (#133) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egyrészt akkor korábban gondolkodjon és tervezze át az útvonalat.
másrészt engem felesleges győzködnöd, hogy az önvezető autó egy bullshit.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#135) dabadab válasza btprg (#127) üzenetére


dabadab
titán

"Ezzel szerintem le is írtad azt, hogy hol van a kutya elásva: "túlzott" óvatossággal biztosan nagy mértékben csökkenthető a balesetek száma"

A dolog még mindig tesztüzem, vannak olyan esetek, amin még dolgozni kell, de ha lehet választani, akkor az ilyen eseteket a szoftver a biztonság oldaláról közelítse meg, vagyis inkább menjen le a következő lehajtónál, minthogy balesetet okozzon, nem? Aztán majd ahogy faragnak rajta, ez javulni fog.

DRM is theft

(#136) Hieronymus válasza bambano (#134) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"engem felesleges győzködnöd, hogy az önvezető autó egy bullshit."

Lehet, hogy nem nekem akartál válaszolni. Nem gondolnám, hogy diszlexiás vagy.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#137) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

[link]: "A napnál is világosabb volt, hogy ez rohadtul nem olyan biztonságos, mint amikor ember vezet"

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#138) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A napnál is világosabb, hogy félkész technológia állapotában van még az össze önvezetőjármű fejlesztés.
Ennek alapján nem jelenthető ki, hogy a fejlesztések végén mindegyik megoldás zsákutca lesz.

Annak idején az Otto motoról is ki lehetett jelenteni, hogy vicc az egész. A jelentéktelen teljesítmény mellé, figyelemre méltóan magas fogyasztás társult. A motorok megbízhatósága röhejesen alacsony volt, a gőzgépekéhez képest.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#139) bambano válasza Hieronymus (#138) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Ennek alapján nem jelenthető ki, hogy a fejlesztések végén mindegyik megoldás zsákutca lesz.": a napnál is világosabb, hogy jelenleg nincs meg a technológiánk egy rendes mi-hez. Ennek alapján kijelenthető, hogy amíg az alap hardver nem jut el a szükséges szintre, addig biztosan zsákutca lesz minden fejlesztés.

És mivel nem látszik, hogy azt a hat nagyságrendet, ami a fejlődéshez kellene, hogyan fogjuk záros határidőn belül megugrani, ebből következik, hogy a fejlesztések mindegyike zsákutca. már most is az.

ebből a hírből szerintem az is következik, hogy a sajtóhírek nagyon sokkal optimistábbak, mint a valóság.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#140) MasterMark válasza bambano (#139) üzenetére


MasterMark
titán

Azért mert nem ez az irány a jó. A közeljövőben nem fogja tudni egy mostani kamu-mi kitalálni a kiszámíthatatlan emberek viselkedését.

Akkor fog ez működni, ha minden járművet gép irányít, és egymással is kommunikálnak. Pl. Lennének ilyen szakaszok, vagy az autópálya csak így működne, hogy ott emberi irányítással nem mehetsz, ott csak önvezető autók mehetnek. A felhajtónál átveszi az irányítást, és akkor nem kell figyelni emberek kiszámíthatatlanságára.

szerk.: Ezzel a fent említett átsorolás is megoldódna, mert tudnak egymással kommunikálni.
Plusz jóval felgyorsulhatna is a közlekedés.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#141) bambano válasza MasterMark (#140) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

értem, tehát minden mozgásképes entitást, vaddisznótól kezdve részegjózsi traktorosig, mi fog irányítani?
és persze olyan se lesz, hogy megveszed az új autódat, és első gőzborotvás mosás + (-2celsius fok hideg) kombótól szétfagy az összes érzékelő?
és persze olyan se lesz, hogy elviszed szerelőhöz az autót kötelező szervizre, ahol kicsit jobban odab..szák a gépháztetőt, és ettől eltörnek az érzékelők?

mert ahogy az időjárás most éppen áll, azt elhiszem, hogy olyan nem lesz, hogy az előtted levő felcsapja a latyakot, ami betakarja az érzékelőt, és ettől megkergül a komplett elektronika.

az a fajta önvezetés, amire most erőlködnek, hogy tárolnak minden élethelyzetet a javasolt megoldásokkal, amiből az autó majd választ, elvileg működhetne, csak mindig lesz új élethelyzet. az a fajta önvezetés, amit az ember csinál, hogy beletolják az agyába a szabályrendszert, és realtime ott helyben megalkotja a megoldást a tudása alapján, nem fog menni, mert ahhoz milliárdos szintű párhuzamos feldolgozás kellene. az meg nincs és nem is lesz.

és a legnagyobb problémám még mindig az, hogy azoknak, akik programozzák ezeket a vackokat, jól láthatóan eszükbe sem jut, hogy milyen mindennapos hibákra kell felkészülni. egy olyan generáció programoz mi-t az önvezető autókba, akit egyébként nem érdekel a vezetés, gyakran nem is tudnak vezetni, és jogsijuk sincs. én se fejlesztek hüvelygomba krémet...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#142) MasterMark válasza bambano (#141) üzenetére


MasterMark
titán

Elolvastad egyáltalán amit írtam? :F

Pont ezért hoztam fel az autópályát, mint olyan szakaszt amit így meg lehet oldani. Ott nem megy se disznó, se traktoros.

A többi meg baromság. Nem, nem fog szétfagyni, meg eltörni. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? :U

mert ahhoz milliárdos szintű párhuzamos feldolgozás kellene. az meg nincs és nem is lesz.
Kvantum processzorrokal lesz ilyen, és akkor lesz valódi MI is.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#143) bambano válasza MasterMark (#142) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A többi meg baromság. Nem, nem fog szétfagyni, meg eltörni. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?": aki figyelmesen követi a hozzászólásaimat, az tudja, hogy *MEGTÖRTÉNT ESETEK* alapján fikázom az önvezetést.

szerk: "Kvantum processzorrokal lesz ilyen, és akkor lesz valódi MI is.": szerintem ne tartsd vissza addig a lélegzetedet...

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#144) nullpoint válasza bambano (#141) üzenetére


nullpoint
senior tag

Jól megfogalmaztad.

Pont amit linkeltél videót néztem hogy az istenbarma átvált a belsősávba, aztán meg röhögnek hogy a bmw mögéjük érkezik.
Pedig az idiótának látni (és felfognia) kellett volna hogy a bmw gyorsabban jön. Ilyenkor nem kimegyünk a száguldozó elé... És ezt programozza majd be az autóba is...
Tényleg olyanok fejlesztik az ilyen programokat akik nem értenek a vezetéshez, és ez óriási baj.

Valahogy nem olvastam még olyan önvezetőautófejlesztős dolgot hogy teszem azt egy 30 éve kamionozó embert odaültetnének maguk mellé hogy tanácsokat osztogasson.

Remélem megálljt parancsolnak az önvezető autóknak és majd 200év múlva veszik elő újra. Ha nem abból baj lesz.
Még a végén majd bevezetik a városban 10km/óra, országúton meg 30km/óra sebességet hogy ne legyen baj.....

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#145) dabadab válasza bambano (#139) üzenetére


dabadab
titán

Azt honnan sikerült megálmodnod, hogy az önvezetéshez tényleges MI kellene? Minek?

Ja, tudom, várjál, mivel a fejlesztés alatt lévő SW nem tökéletes (no shit, Sherlock, különben miért kellene még fejleszteni?), ezért soha nem is lesz az, sőt, még csak elég jó sem, ha jól értettem a logikádat.

DRM is theft

(#146) bambano válasza dabadab (#145) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"a fejlesztés alatt lévő SW nem tökéletes": a szám, amit az autóm számlájának jobb alsó sarkában láttam, qrvára nem azt sugallja, hogy béta tesztes sw van benne. az, amit tapasztaltam vele, az se, csak az a másik irányból.

"sőt, még csak elég jó sem, ha jól értettem a logikádat.": nem jól érted.
- itt meg hasonló topicokban az ment, hogy mivel te meg pár véleménybarátod azt olvasta a pressz rilízben, hogy az önvezető autó jó, tehát akkor az jó. ehhez képest a frissen linkelt hír szerint valaki, aki nyakig benne van, bevallotta, hogy az önvezető autó halálos baleseti statisztikája legalább 6x rosszabb, mint az emberé, tehát ebből levonhatjuk azt a következtetést, hogy a korábbi pressz rilízek hazudnak, mint kormányszóvivő a királyi tévében.
- a logikai levezetésem pedig az volt, hogy mivel most nincs olyan hardver, ami kellene az önvezetéshez, ezért nem lehet rendes, kifogástalan önvezetést csinálni. és mivel 6 nagyságrendet kellene ugrani a hardverben, ezért nem is lesz a közeli jövőben.

"Azt honnan sikerült megálmodnod, hogy az önvezetéshez tényleges MI kellene?": nem ezt sugallja minden hír? hint: de.

szerk: ettől némileg, ha nem is teljesen független kérdés, hogy (figyelem, új állítást fogalmazok meg) az autógyárak elfelejtettek/nem akarnak rendes autót gyártani az önvezető rendszeren kívüli alkatrészek területén se.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#147) dabadab válasza bambano (#146) üzenetére


dabadab
titán

"szám, amit az autóm számlájának jobb alsó sarkában láttam, qrvára nem azt sugallja, hogy béta tesztes sw van benne."

Ja, már megint az Opelod gyorsan kereskedelmi forgalomba dobott vezetéssegítő dolgaiból próbálod meg megsaccolni, hogy hol tart az önvezetés? Ne tedd, a kettőnek kb. semmi köze nincs egymáshoz.

"nem ezt sugallja minden hír?"

Nem.

DRM is theft

(#148) Hieronymus válasza bambano (#146) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"baleseti statisztikája legalább 6x rosszabb, mint az emberé"
"kifogástalan önvezetést csinálni. és mivel 6 nagyságrendet kellene ugrani a hardverben"

Hathatos érveid vannak. Ja nem csak kéthatos. Inkább csak kétséges. :DDD

"...az autógyárak elfelejtettek/nem akarnak rendes autót gyártani ...."

Ráadásul meg is bolondultak, mert a kötelező garancia helyett, ma már 5-7 év teljes körű garanciát vállalnak. Az átrozsdásodásra, meg 12 évet. Ja bocs a magyar neve jótállás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#149) bambano válasza dabadab (#147) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Ja, már megint az Opelod gyorsan kereskedelmi forgalomba dobott vezetéssegítő dolgaiból próbálod meg megsaccolni, hogy hol tart az önvezetés?": még mindig a személyes tapasztalatomat írom meg, nem a kiguglizott press release hülyeségeit.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#150) dabadab válasza bambano (#149) üzenetére


dabadab
titán

Esetleg megírhatnád azt is, hogy a turmixgéped megvágta az ujjadat, ergo önvezető autó soha nem lesz, hiszen ez a te személyes tapasztalatod :)

DRM is theft

Útvonal

Fórumok  »  Infotech  »  [Re:] Uber ciki
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.