"Szerintem elsősorban az operátor, utána a szoftver"
Nem!
A jármű vezetője volt a hibás. Nem részben, hanem teljes mértékben.
Azért ültették a vezető ülésbe, hogy vezesse a járművet. Pont.
Érvényes vezetői engedély nélküli járművezetővel, a világ egyetlen országában sem közlekedhet jármű közúton. A járműért a jármű vezetője felel. Teljesen függetlenül a vezetést segítő rendszerektől.
A kerékpárt toló gyalogos felelőssége teljesen független a jármű vezetőjének felelősségétől.
A szabálytalankodása nem menti fel a jármű vezetőjét. Ha túlélte volna, akkor a szabálytalankodásért ő is megkapta volna a saját büntetését.
A jármű vezetője nem azét felelős, mert elütötte a gyalogost. Azért felelős, mert semmit sem tett meg a baleset elhárításáért.
Az Uber felelőssége a balesetben másodlagos, ha volt érvényes jogosítványa a jármű vezetőjének.
Az önvezető járműveknek, pontosabban a gyártóiknak a felelőssége akkor fog felmerülni egy ehhez hasonló balesetben, ha engedélyt kapnak az önvezető járművek teljes felelősségű közlekedésébe engedésére.
A tesztüzem nem ilyen helyzet. A jármű humán vezetője felelős a jármű okozta balesetekért és károkért.
Etikai felelősség egy másik kérdés. Azon lehet vitatkozni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!