Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8) TheLázs válasza oszi666 (#7) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Hát, összességében nem vészesen. Nem véletlenül a legkisebb, legvacakabb szobahelikopterek is így készülnek. Az igazán vacak megoldásokban a farokrotor függőleges, és így elhagyható az imbolygótárcsa. Na az a bonyolult része: [link] A képen a vízszintes lila fémkorong, amiből egy pálca áll ki hátrafelé.

A két tengely egymáson belül fut a koaxoknál, ami igazából két plusz csapágyat egy plusz motort és fogaskerekeket jelent, de még mindig nagyságrendekkel kevésbé komplex, mint a fentebb linkelt rendszerek - természetesen nyomukba sem ér sem ár, sem teljesítmény tekintetében.

Persze a komolyabb koaxokon nem spóroltak így, ott egyszerűen a könnyű manőverezhetőség volt a szempont. A szerkezet egyszerűsödése ott is megjelenik, hogyha ugye az adott rotorfejhez imbolygótárcsa is tartozik, akkor a farokrotor teljességében elhagyható, mint ahogy sok modellen ez dísz is volt.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.