Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

"2030-ra a Volvo csak elektromos meghajtású autókkal szeretne jelen lenni a piacon"

Vegul is a "szeretne" eleg altalanos szo. En is szeretnek nyerni a lotton 2030-ra. Annak van realitasa, hogy tisztan benzines szemelyautojuk mar nem lesz, a gazolajos meg meg hamarabb eltunik. A dragabb felsokategorias autoiknal van eselye, hogy mar hibrid sem lesz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) FireFox1996


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Baszus, úgy olvastam, hogy "Teljesen elektromos gyártó lesz a Lenovo, közben megjött a C40 reCharge", 2x is. Mondom mi köze van a Lenovonak az új XC40-hez?! :W

Az első képre nézve azt hittem BMW X6-ot látok :C

[ Szerkesztve ]

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#3) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Jól néz ki, tetszik!
Szivesen bérelném akár hosszú távon is. Merthogy megvenni szerintem felesleges.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#4) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Én szeretem a Volvokat. A kamion is inkább kikerül csak ne keljen egy volvoval koccanjon. Fő a biztonság. :)

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#5) Sgr_A


Sgr_A
addikt

Oké, hogy mindenki átáll az elektromos autóra, de hol lesz ennyi töltőállomás, és ehhez rengeteg áram fog kelleni
vagy majd olaj erőműveket építenek?
ide valami akku újítás is kelleni fog mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben

(#6) SL-27 válasza Sgr_A (#5) üzenetére


SL-27
tag

Ezekre utaló néhány biztató hír napvilágot látott már a közelmúltban... bár sok a távoli jövőbe mutat csak.

A bonyolultság mindenképpen erény! <> Samsung Galaxy S23+ és Watch 6

(#7) k-adi válasza Polarstar (#3) üzenetére


k-adi
nagyúr

igen, kívülről elég szép szerintem is.. persze SUV meg minden, de még a szebbik suv/crossover design ez

viszont ez a belső infotainment elég gyász :U :U

(#8) k-adi


k-adi
nagyúr

"Care by Volvo szlogen alatt kínált csomagokkal azt szeretnék elérni, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, ami szavatolja, hogy a vásárlók gondoktól mentesen tudják élvezni majd az új autójuk használatát."


na erről majd azért olvasnék még

(#9) Tigerclaw válasza Sgr_A (#5) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ezekre nincs valasz, ahogy arra sincs, hogy jutnak el 10-15 ev alatt 2%-rol 100%-ra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) Noukoum válasza Sgr_A (#5) üzenetére


Noukoum
veterán

de hol lesz ennyi töltőállomás
Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

ehhez rengeteg áram fog kelleni
Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók. Egyébként természetesen folyamatosan növekszik a Föld energiaigénye, a villanyautóktúl függetlenül is amit valahogy mégis előállítunk.

vagy majd olaj erőműveket építenek?
Inkább környzetbarát napelemparkokat.

ide valami akku újítás is kelleni fog
Folyamatosan fejlődik a technológia.

mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
Ez egész egyszerűen nem igaz.

Tigetclaw: Üdv, itt a válasz.
Abban nem hiszel hogy 10-15 év múlva csak villanyautót fog gyártani nagyon sok cég, vagy abban nem hiszel hogy évtizedek múlva a személygépkocsik zöme elektromos lesz? Amúgy láthatod mindenre van válasz, annak nincs aki nem akarja látni a valóságot. :)

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#11) Sinesol


Sinesol
veterán

Kb. a többi gyártónak is hasonlóak a céljai, szóval ettől nagyon nem dobja magát hanyatt senki. Az online értékesités is szép és jó, de ha továbbra is folytatódik a kínlódásuk, akkor túl sokat nem számít, hogy hol nem adnak el autót. Sajnos a kínaiak itt is csak a márkanevet akarták...


[ Szerkesztve ]

(#12) Tigerclaw válasza Noukoum (#10) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

de hol lesz ennyi töltőállomás
Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

ehhez rengeteg áram fog kelleni
Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók.

Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk. Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat. Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

vagy majd olaj erőműveket építenek?
Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

ide valami akku újítás is kelleni fog
Folyamatosan fejlődik a technológia.

Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
Ez egész egyszerűen nem igaz.

Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) Di Natale válasza Sgr_A (#5) üzenetére


Di Natale
aktív tag

Valamit kifognak találni. Annak idején nagyon idétlen gondolatnak tűnt, hogy az áramot a házak között vezetékkel vezessék. Aztán a mai napig így van. :DDD

(#14) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

Gyönyörű lett ez az autó, kéne nagyon.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#15) KAMELOT válasza Sgr_A (#5) üzenetére


KAMELOT
titán

Ez csak egy álom marad. Közben indiában még mindig a 40 éves roncsokkal járnak, amik a mai napig nennek.
Ez a xaros bányászőrület letergeli a hálózatot, nemhogy a csomó villanykocsi.
Ja meg itt a chip hiány.... Kinai ION kocsi most csökkentette a havi gyártást 10000---->7500 :U

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#16) Somatom


Somatom
veterán

Arról nincs infó, hogy hanyas Androidra épül? A 2019 -es Volvo kamion gyári fejegysége 2.3 -as Androidot futtat. Köszi, Volvo!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#17) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Én is átálnék a helyében. Egy normális motort nem tudtak csinálni soha.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#18) <Lacy85> válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


<Lacy85>
addikt

“Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.”

Autók akksija is jóval kevesebbet bír télen. Szóval itt is gond a hideg.

[ Szerkesztve ]

(#19) Tigerclaw válasza <Lacy85> (#18) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

El tudom kepzelni, hogy ha valahol kint hagyva lehul -20-30 fokra, inditas utan azonnal felmelegitik valahogy. Volt egy hir arrol is, hogy talan eleve ugy kellene tolteni is, hogy felmelegitik , mert akkor tobb toltesi ciklust bir.

Kicsi lepesekkel lepnek elore akkuk eseten es nem csodalkoznek azon, ha az olajipar, olajtermelo orszagok nem probalnanak megtenni mindent hogy lelassitsak, vagy eltemessek ezeket a kutatasokat, vagy ha tobb eszuk van, befektetnek ezekbe, felvasaroljak ezeket es hagyjak a kutatokat dolgozni, csak nem engedik piacra ebben a fazisban. Tul sok igeretes kutatasrol hallani es tul keves ezekre epulo termekrol. Korabban volt arrol hir, hogy japanban neves auto gyarto atall szilard elektrolitos akkura, par napja hogy a Tesla a kisebb kapacitasu modellekben cobalt mentes akkukat fog hasznalni.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#20) Sinesol válasza Tigerclaw (#19) üzenetére


Sinesol
veterán

A nagy olajipari cegek már rég bevasarolták magukat az elektromos autok körüli bizniszbe, szoval itt sincs ertelme összeeskuveselmeleteket keresni. Egyszeruen csak nem igazan van jelentős attores akksitechnologiak teren, sok igeretes dolog nem igazan működik a valosagban.

[ Szerkesztve ]

(#21) 7Heads Drago


7Heads Drago
veterán

Ha minden gyártó átáll elektromosra lesz ennyi akku? Mert eddig az volt a probléma hogy nem nincs kellő mennyiségű alapanyag hozzá. És ugye nem csak a személyautók hanem a teherforgalomban is ezt tervezik és a jövő otthonaiban is helyben kell tárolni az energiát. Persze lehet hogy valahol vannak litium meg nikkel hegyek csak még nincs bejejelentve. Persze lehet hogy van valami be nem jelentett technológia amire átállnak.
Szóval érdeklődve várom a fejleményeket és hogy ezeknek a híreknek lesz-e valósag alapjuk.
Illetve az se lenne baj ha már tényleg ennyire egyszerű és nem komplikált egy E autó akkor akár olcsóbb is lehetne mint egy hagyományos. Nem értem hogy lesz mégis drágább. Nem vágom hogy egy E autó fejlesztési költsége miért több mint egy hagyományosé... már ha egyáltalán több. Normális szoftvert pedig nem nagyon sikerült még hozzá írni... talán csak a Teslanak.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#22) <Lacy85> válasza Noukoum (#10) üzenetére


<Lacy85>
addikt

“Folyamatosan fejlődik a technológia.”

Valóban. Rengeteget fejlődtek a li-ion akksit az elmúlt ~10 évben. Akkoriban elketyegtek ~1 napig az okostelók, meg bírtak ~pár órát az átlag laptopok.
Jelenleg elketyegnek ~1 napig az okostelók, meg bírnak ~pár órát az átlag laptopok.
Revolution. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#23) hemaka válasza FIREBLADE78 (#17) üzenetére


hemaka
nagyúr

Az othengeresuk jo volt, a tobbi szinte mind Ford motor volt, nem csoda ha szar. 😂

(#24) Tigerclaw válasza Sinesol (#20) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Attol meg a olajbol probaljak kiszedni a profitot es az annal nehezebb lesz, minel hamarabb csokken ra a kereslet. Az esszeru dontes az, hogy ha van is naluk barmi fejlesztes, azt levedik valami semmitmondo szabadalommal, de nem dobjak piacra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#25) Tigerclaw válasza 7Heads Drago (#21) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

10-15 even belul varhatoan nem lesz nagyobb hiany, a befektetoknek meg ez boven eleg.

Az ilyen "2030-ra mar csak elektromos autot fogok forgalmazni" valoszinuleg csak azoknal az autogyaraknal valik igazza akik csak, vagy foleg a felsokategoriaban, premiumban, sportautokban erdekeltek. A Volvo nagyjabol ezen a szinten van.

Szerintem az osszes gyarat tekintve, ha a jelenlegi 2%-os uj auto aranyrol felmennek 10 ev alatt 15-20%-ra tisztan elektromos autobol, es a maradek is csak hibrid lesz (legalabb 50-60km-es elektromos hatotavval), akkor oriasi sikernek lehet majd elkonyvelni. Lesznek persze bezzegorszagok, akik kulonbozo okokbol sokkel elorebb jarnak majd.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#26) KAMELOT válasza Sinesol (#20) üzenetére


KAMELOT
titán

+1 ahogy írod!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#27) Tigerclaw válasza <Lacy85> (#22) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ez azert nem azert alakult igy, mert a technologia nem tette lehetove, hogy akar 1 hetre kitolodjon az akkuido, hanem mert amikor valasztaniuk kellett, hogy akkuidoben tudjon tobbet vagy teljesitmenyben, featurelistaban, mindig az utobbit valasztottak.

Mondjuk tisztan akkutechnologia teren tenyleg nagyon kicsi fejlodes latszik.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#28) <Lacy85> válasza Tigerclaw (#27) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Na igen. Ha tényleg látványosan fejlődne az akku technológia, akkor a jelenlegi hardverekkel is megoldható lenne az 1 hetes üzemidő. De legalább a 3-4 napos normál használat mellett.

A teljesítményt meg nyilván nem fogják beáldozni az üzemidő miatt. Az akksiknak kellene lépést tartani a fejlődésben, de nem igazán megy.

(#29) Polarstar válasza <Lacy85> (#22) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Nincs mese! Itt csak a Terminator 800-as széria hozhat nekünk megoldást! :DDD :DDD

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#30) KAMELOT válasza <Lacy85> (#28) üzenetére


KAMELOT
titán

GTA5 notin 1ó, filmezés 3ó! Ennyit bír az aksi!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#31) Noukoum válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

Ez mind csak egy feltételes aggódás.

Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk.

Tényleg?

Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat.

Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit.

Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

A lakosság kétszer annyit fogyasztana :))Akinek meg havi 60ezres villanyszámlája van, annak villanyautóval 120ezres lesz.
És aki villanyautóval jár az ugyanúgy megveszi a benzint/dízelt csak azért hogy igazad legyen és jelentősen növeljük az energiaelhasználást. Ja hogy elfelejtetted hogy ahhoz is kell áram? :))
99% hogy klímánál nem aggódtál, hogy sokat fogyaszt.. Szóval bele se menjünk hogy miért számít soknak ha 50!!!! év alatt 20%-kal nő a lakosság energiaigénye. Jóval több lesz az, meg lehet nyugodni és nem a villanyautók miatt. Meg céges autók, te jó ég. Nyilván jelent is valamit...

Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

Na, hogy lehet. Nem kell kukázni a 3 év alatt tönkrement akkumulátorokat? :DD

Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

Nissan leaf:
2010 24 kWh
2019 62 kWh

Bmw i3:
2013 22 kWh
2019 42 kWh

Renault Zoe:
2012 22 kWh
2019 52 kWh

Nincs fejlődés? Tényleg?
Az okoz problémát mikor mindenben a problémát keresed, mert nem tud megnyugodni a lelked ha valami jó. Ennyi, nem több.

Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

Villanyautó != nem telefon.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#32) <Lacy85> válasza Noukoum (#31) üzenetére


<Lacy85>
addikt

"Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit."

Már bocs, de ezt az egész, 5 oldalas hozzászólásodról el lehet mondani. Kb. egyetlen értelmes dolgot nem sikerült kibüfizned....
El sem kezdem egyesével szétkapni a csodálatos érveléseidet, mert semmi értelme nem lenne. :DDD

"Villanyautó != nem telefon."

Ez volt a kedvencem. :D
Tehát ha egy autóba raknak li-ion akkut, akkor annak mások lesznek a tulajdonságai, mint más eszközökben.
Akkor csak a véletlen műve, hogy télen elég rendesen leesik egy e-autó hatótávja. Értem. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#33) 7Heads Drago válasza Noukoum (#10) üzenetére


7Heads Drago
veterán

DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.
Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.
Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót. A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek. Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#34) pusszycat válasza <Lacy85> (#32) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Mutass nekem egy telefont ami télen előmelegíti az akkuját. ;]

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#35) 7Heads Drago válasza pusszycat (#34) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ha használod a telot mind melegszik. ;]
Amúgy meg nem csak a telefonban hanem pl laptopban, szünetmentesben sincs ilyen funkció. (Akku előmelegítés) Viszont ezen készülékek közül normál esetben csak az autót hagyod kint a hidegben.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#36) <Lacy85> válasza pusszycat (#34) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Nyilván próbálják csökkenteni a hideg káros hatásait, de ettől még ugyanúgy csökken a hatótáv, ha mínuszok vannak. Ez meg sajnos tény.

[ Szerkesztve ]

(#37) 7Heads Drago válasza Noukoum (#31) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ezek az akku méret számok magukban semmit se jelentenek. Az energia sűrűségük lenne a mérvadó. Az utalhat az akku technológia fejlődésére. Ezen számok számomra csak azt mutatják hogy fejlödött az autó tervezés és képessek nagyobb akkuk elhelyezésére is.
Fontos lenne az akkuknak hogy berakjanak az elektronikába védelmet. Sok konzum laptop akkuja is ezért hal be, amíg az üzleti kategóriás évekig elmegy 1 akkuval. Nekem az apc szünetmentes 7 vagy 8 évet elment egy akku pakkal. Sajnos az olcsó kategóriás autóknál tartok tőle hogy nem lesz ilyen.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#38) Sinesol válasza pusszycat (#34) üzenetére


Sinesol
veterán

Teloknal nem is problema a hideg, mivel nalad van/ házban de meg igy is elegge tud degradalodni. Plusz ugye szep dolog az az akksimelegites, csak hat meg meriti is az akksit pluszban.

[ Szerkesztve ]

(#39) KAMELOT válasza Sinesol (#38) üzenetére


KAMELOT
titán

Ja! Nem véletlenül szoktuk kivenni a kocsiból az aksit, majd a meleg garázsban tölteni 24ó :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#40) Somatom válasza KAMELOT (#39) üzenetére


Somatom
veterán

Garázsba? Én hideg, téli éjszakákon beviszem a hálóba és szorosan átölelve a pocimmal melegítem. Olyankor a barátnőm a kocsiban alszik. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#41) Füleske válasza Sgr_A (#5) üzenetére


Füleske
addikt

"hol lesz ennyi töltőállomás" Otthon.
"ehhez rengeteg áram fog kelleni" Napelem.
"a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben" Nem.

Többieknek is : hagyjuk már ezt a nem bírja a hideget az akku hülyeséget : [link]

[ Szerkesztve ]

(#42) Füleske válasza <Lacy85> (#32) üzenetére


Füleske
addikt

"Ez volt a kedvencem. :D
Tehát ha egy autóba raknak li-ion akkut, akkor annak mások lesznek a tulajdonságai, mint más eszközökben."
Cikkek a lítium akkumulátorokról rész pont neked való. [link] De a többieknek is hasznos lehet.

(#43) Somatom válasza Füleske (#42) üzenetére


Somatom
veterán

Elolvastam az akkus tévhites PDF -et, de nem találtam benne annak a cáfolatát, hogy a mobiltelefonokéihoz hasonlóan, az e-autók akkuinak is csökken a teljesítményük hidegben.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#44) Füleske válasza Somatom (#43) üzenetére


Füleske
addikt

Azt nem is állította senki hogy a teljesítménye (!) ne csökkenne valamilyen mértékben . A hasonlóság a mobiltelefonokhoz képest viszont nem lehet azonos, más a kémia, a LiCoO2 jóval kevésbé hidegtűrő.

[ Szerkesztve ]

(#45) Füleske válasza Füleske (#44) üzenetére


Füleske
addikt

A 0 fok és a - 60 fok legalábbis úgy gondolom nem hasonló.

(#46) 7Heads Drago válasza Füleske (#41) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ha borult az idő vagy sötétben érsz haza és korán indulnál akkor mit csinálsz a napelemeddel? A legtöbb ember este ér haza reggel meg indulna, vagyis éjszaka kellene töltenie.
Az általad linkelt videóban az autó műszerfalán a bal oldali kijelző közepén kijelzi az autó a várható hatótávot. A videó elején álló helyzetben 260at ír aztán amikor elindul felugrik 288ra miközben a gyári adat szerint 455km. Ha nincs hatása a hidegnek rá akkor ez mi?
Illetve kíváncsi lennék erre az adatra ha lehúzzák a töltőről és várunk 1-2 órát. Töltés közben melegszik az akku illetve sok autóba eleve van akkufűtés is. És a kinti -34hez képest az akku hőfok nem volt sose ilyen alacsony. A telos appon mutatja ezt.
A telefonján mutogatja a -39 fokot az autója meg -34et mért. :D

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#47) Füleske válasza 7Heads Drago (#46) üzenetére


Füleske
addikt

A napelem alatt az energiatermelést értem. Globálisan. A hálózat egyensúlyát nem a szigetszerű napelemekben kell keresni. Az atomerőműveket látom a legtisztább megoldásnak e téren. Mielőtt nekem esnél hogy mi lesz a fűtőelemekkel stb. nézd meg ezt pl. [link] Hosszú távon vannak elképzelések, pl. V2G, vagy hogy az autóba már kevésbé jó akkuk energiatárolóként működjenek tovább, az újra hasznosításig.
A hatótávra valóban hatással van a hideg, hol írtam hogy nem ? Fűtés/klíma, havas, jeges út, hány fok van, sebesség, domborzat stb. , szóval minden befolyásolja a hatótávot. A "gyári adat" az a WLTP lesz ha jól gondolom, úgy a valóságban kb. sose vezetsz. Az kb. az hogy +20 fokon száraz, egyenletes úton vezetsz 80 - al, klíma nélkül.
A Niro folyadékhűtéses/fűtéses akkus tehát nem lehet az akku hőmérséklete a kinti. De azt jól mutatja hogy ilyen kinti hőfoknál is működik az autó.
A telefonon gondolom a helyi "időkép" által mutatott hőfok van, az autó hőmérője meg nem egy kalibrált mérőműszer.

[ Szerkesztve ]

(#48) Somatom válasza Füleske (#47) üzenetére


Somatom
veterán

De, a töltésnél nem a globális áramellátás a nagyobb probléma, hanem az alacsony feszültségű, helyi. A szolgáltató nem akarja átvenni a háznál termelt áramot, hanem kényszerítik rá. Ez az állapot nem tartható fenn sokáig.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#49) 7Heads Drago válasza Füleske (#47) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Az a baj hogy ha jól tudom sokáig nem fog működni az energia visszatöltése a hálózatba. Vagyis veszel oda is akkut vagy szigetként működsz. És annyit ki tud venni hogy mindenre elég legyen? Ez már sztem túl sok áldozatot követel az egyéntől. Hely kell hozzá, karbantartás és muszáj lesz cserélgetni is. Túl sok a költsége és csak egy passzív cucc lesz sok energia veszteséggel.
A többivel egyet értek.
Sőt az elektromos ilyen extrém alacsony hőfoknál jobb is mint a hagyományos. De ezt a videóban is mondják.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#50) Somatom válasza 7Heads Drago (#49) üzenetére


Somatom
veterán

Azt se felejtsük el, hogy az állam többszáz milliárdot kaszál a benzin és a gázolaj jövedéki adóján. Ha egy autó csak 7 litert fogyaszt százon, akkor a helyette használt villanyautó minden Kilóméterén 7.70-9Ft az adóelmaradás. Ezt nem fogja benyelni az állam, valahogy ki fogja terhelni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.