Jó cikk, tényleg mindent elmondtak előttem, ami bennem is megfogalmazódott, csak pár dologgal egészíteném ki az előző 77 hozzászólást:
1.: A 2dines androidossal szerintem egyszerűbb lett volna, és abban tényleg minden benne van egy "dobozban", nem kell kommunikálni is a rádióval, de ugye drágább.
2.: Hideg-meleg kinyírja az aksit: "Oszt" akkor mivan? Folyamatosan tápról megy. Annyit kell bírjon az aksi, h egyik napról a másikra kibírja Sleep módban, h ne kelljen újra bootolnia, de ha kell is, max 1 perccel tovább tart, mire feléled... Annyira hamar amúgy sem lenne olyan baja az aksinak szerintem. Amúgy meg mire megdöglik, kicseréli az a tabletet is alatta-felette.
3.: Gps-es követésre ne adj, mert aki autót megy lopni, állítólag úgy megy, hogy visz a zsebében egy kis elemmel működő zavarót, ami megzavarja a frekvenciákat, ezért nem fog működni a GSM, 3G, HSDPA, Wireless, BT, GPS, de még a kapunyitó, vagy riasztó pager sem...
4.: Kütyükilopástól nem félnék, mert elvileg nem látszik rajta h nem gyári, akkor meg minek akarnák kitépni egy gyári autó kijelzőt, ami csak egy kijelző.
5.: GPS kilát-e? Persze hogy ki: Csak egy sima mezei kis vékony műanyag burkolat! Enyém még a műszerfal alól is kilát!
6.: Ha jól tudom (legalábbis ismerős Corája) az eredeti két soros kijelzőn csak a dátumot, időt, hőfokot, és a rádiót írta ki, azzal h kiszedi, semmit sem veszít (csak az előzőeket, amiket mind pótolja a tab), az eredeti hibajelzések a műszerfalon a kis lámpák.
7.: Akkor már miért nem fúrtad ki elöl is a kamerának a helyét, valami szép keretet köré, és akkor autóbiztonsági kamerád is lenne, erre is van pár progi androidra,de amúgy a Torque ezt is tudja valami pluginnal: élő kép, félig áttetszően rajta a kívánt értékekkel!
8.: ELM327-es blue adaptert én is használok (legkisebb, legfrisebb verziós, átlátszó világoskék, kb két centit lóg csak ki a csatiból fajtát), ebay-en "filléres" (n x ezer Ft), kínából ingyenes postázással (ott így támogatják az exportot ingyen postával - és egy hét volt így is), működik teljesen egyszerűen. Össze kell párosítani, és a playből letölthető program felismeri. A Torque a legismertebb, rengeteg mindent tud alapból, de sok autótípushoz csinálnak sepéci kódtáblázatot, ezt beadva a programnak, típusspecifikusabban tud adatokat kiolvasni (Nekem pl Toyota Prius van, , letöltöttem, beadtam neki a Prius fájlt, és így a szokásos dolgokon kívül még a hibrid rendszer dolgait is ki tudom olvasni, áramot, feszt, cellákat, hőfokokat, fordulatokat, mindent látok), és megmutatni. A kulcsszó a kiolvasni! Ez csak kiolvas, tájékoztat, csak leolvashatók az értékek, módosítani, elrontani semmit sem lehet. Ez csak egy pontos, real time, nagy és profi fedélzeti computer. A Torque a legjobb szerintem, mint mondtam, de számos rengeteg másik OBD progi is letölthet. A Torque alapból fizetős (4-5USD - nem pénz), de van valami ingyenes verziója is. ezenkívül vannak hozzá pluginek, widgetek is (mint látható a két érték a kijelzőn). Pluginnel élő kép is lehetne.
[ Szerkesztve ]