Halkan megjegyezném, hogy pont a GTX 750-nél nincs SLI.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
Halkan megjegyezném, hogy pont a GTX 750-nél nincs SLI.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
Lehet neki is GTX 750 sli volt epitve, ami nem mukodott jol, ezert "kukazta ki"(hogy az o szavaival eljek).
Egyebbkent nem veletlenul nem tudjak az ilyen gyenge kartyak. A picit jobbak is csak marketing miadt kothetoek ossze. A csucskategorianal van ertelme, eyefinity/sorrund, vagy 4K miadt.
Ugyan már, ha a többi komponens szemszögéből nézzük gondolok itt a tápokra, alaplapokra, elég nagy visszaesés lenne a gyártóknak ha csak esetlegesen egy pci-e foglalattal rendelkező lapok kerülnek legyártásra, értékesítésre!
Üdv, Lóránd!_____Loresz_Hun !!!**Hackintosh építés**!!!____
+1
Hülye kérdés, de ha a CF/SLI támogatás nehézkes, akkor mi lesz az aszimmetrikus feladatmegosztással a dGPU-k és az APU-k közt? Gondolom az még bonyolultabb, mint szimplán a feladat kettédobása.
Arra ott a Mantle.
Ha 4k-t akarják hinteni akkor KELL hozzá megfelelő meghajtás, ilyen lassú évente 20% teljesítménynövekedés, és a felbontással nem jól skálázódó gpu-kal el lehet felejteni hogy 1GPU-val megoldható lesz.
Majd a DX 12...
A DX12 nem a VGA -t fogja erősíteni hanem azokat a rendszereket ahol a CPU gyengébb.
és ez kb ki teszi az eleve gyér pc piac 1-2%-át Erre meg nem igazán érdemes milliókat ölni..legalábbis én fejlesztői szinten így lennék. Persze, kereshetjük az okokat, hogy na, most azért nem terjedt el, mert trógerek voltak a driverezők/játék programozók és soha nem volt igazán jó hatásfok, vagy mert kevesen áldoznak milliókat 2 évente a gépre...vagy lehet, hogy mind a 2 eset benne van a pakliban. Bencsmárkolásra, e-penis növelésre viszont jó lehet, gyártók és vérpistik szintjén is....de lehet, hogy fölösleges?arra meg már túl költséges?Majd a piac eldönti na....
[ Szerkesztve ]
Nem hiszem, hogy ami kisebb hatásfokkal, vagy nem is működik, az fejlettebb lenne.
Amúgy milyen érdekes, hogy amikor az adott kártyák topicjaiban, v. Catalystban a driver-hibákról szó esik, a többség szerint teljesen jók, és a CF-tulajok milyen bőszen védik, hogy az mekkora királyság, itt meg csak előbukkannak a könnyek...
A Mantle is csak marketing. Igaz, nem teljesen, inkább úgy fogalmaznék, hogy 25% szar, 75% marketing.
DoxaM: Sajnálom azokat, akik azt hiszik, hogy a piac dönt.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
Én csak azt nem hiszem el, hogy nem lehet más módon megoldani a több kártyás támogatást. Már eleve ott vannak a gépekben a kihasználatlan igp-k, amikre azért elég szépen lehetne feladatot bízni, ugyebár a konzolok 8 "Brazos 2" magjai sem a világ közepe.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
2+éve (2012 nyara) használok nagy megelégedéssel SLI rendszert 1440p alá (2x670) épp most váltottam 2x970-re.
Ennyi idő alatt egyszer,az új Tomb Raider megjelenésekor futottam bele problémába - nvidia 3 nappal később javította.
Természetesen vannak katasztrofális állapotban megjelenő programok - de ezeknek a legkisebb problémája az SLI működésképtelensége: lásd Rome II.Szimplán egy épp összetákolt valamit adtak ki sietve,ami átlag egy kártyás rendszeren is gyatrán muzsikált.Egyébként leggyakrabban a "nagy" stúdiók bűnösek,mert muszáj kijönnie minden évben az aktuális COD/AC stb résznek akármilyen állapotban van.A kisebb stúdiók ha nem épp a tönk szélén állnak hogy-hogynem kinyögnek még fél év fejleszést/csiszolgatást,mert minden pénzük bele van ölve,és nem engedhetik meg maguknak,hogy majd a megjelenés utáni hónapokban kipofozgatják(rég lelépnek a potenciális vásárlók,a játék meg eltemetődik a negatiív kritikák alatt)
Nem meggyőzőek nekem itt a hozzászólások arról,hogy komolyan elmerültetek volna a témában,egy jól elkészített SLI profil mellett 80-90%-os teljesítménynövekedés érhető el - 3way SLl és felette esik vissza drasztikusan a hatékonyság.
Persze vannak elemi feltételei az SLIzésnek: megfelelő szoftverkörnyezet,amibe beleértendő a legfrissebb driver mellett a játékok naprakész verziója is.Enélkül nem megy.
Személy szerint alapvető user errorok mellett warezpistikézésre gyanakszom, 180k-s VGA mellett is van aki az nCorera jár "vásárolni" szóval már semmi sem lep meg.
AMD - Crossfire vonalhoz nem értek,nincs tapasztolatom.
EA: It's in the crate!
A 290(x) pci CF megoldása is AFR-t használ?
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
De hát akkor erre is, nem?
En abszolut nem csodalom, hogy ilyen borus az sli/cf helyzet.
Most gondoljunk mar bele mennyire minimalis retegigeny egy 2 vagy tobbkartyas rendszer!?
Eleve csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak hogy csucskartyat vegyenek...
Jomultkor lattam egy vga eladasi listat. Az Intel volt az elso, toronymagasan. Masfel napig agyaltam hogy ez hogy lehet, mire rajottrm hogy az integralt vgakrol van szo....
Tehat mar eleve egy kisebb reteget erintenek az amd/nv vgak. Ezen belul is egy szuk reteg, akik a csucsot veszik, majd ezen belul egy minimalis reteg akik ebbol sli-t epitenek...
Mert ugye sli/cf csak csucs kartyanal eri meg. Ott is csak extrem felbontas / tobb monitoros rendszer / 4K eseten. Minden masra egy darab aktualis csucskartya boven eleg.
Kozepkategorias kartyabol meg teljesen folosleges kettot venni, mert tobbletfogyasztas es a dupla ar miatt egy aktualis csucskartya sokkal jobb valasztas teljesitmeny / ar aranyaban!
Na tehat ezek utan tisztan latszik hogy mennyire minimalis retegnek van szuksege sli/cf konfigra.
Ha ehhez hozzavesszuk a gyatra optimalizalast, miszerint csak elenyeszo azon jatekok szama amik kepesek 200%-ot kihozni ket kartyabol...
Es akkor erre irta itt egy forumozo hogy lustak a programozok... hat nana hogy lustak. Nezzunk mar korbe... A PC- jatek piac tele van fosul optimalizalt konzolportokkal! Meg a mezei pcs optimalizalasra is "lustak" nemhogy ketkartyas rendszerre is jol optimalizalni....
Szoval nem csodalom hogy hanyatlik a rendszer... Tobb monitor vagy 4K-s rendszerek kivetelevel ertelmetlen penzkidobas egy tobbkartyas konfig. Mondjuk 4K eseteben tenyleg kell. De az meg egyelore meg kisebb szegmenst erint...
A fejtegetésedből kifelejted,hogy ugyanakkor ez a célközönség a legzsírosabb vásárlóerőt is jelenti egyben,szerinted ki fog új kártyákat és vadiúj játékot venni megjelenéskor,az intel hd4000-es vagy aki SLI-t épít?De legyen már akkor valami használható info is találgatások helyett
Steam Hardware & Software Survey 2014 September
Lehet mazsolázni.
Sorra jönnek a retardált gépigényes hírek, 4 GB vram az Evilt Withinhez stb,miközben itt jól látható,hogy 1.82%-nak van ennyi VRAMmal rendelkező kártyája.Senki sem készít ilyen rétegjátékot mert sohasem térülne meg.
Ez mind-mind marketing maszlag,kapkodás,lustaság,nemakarás illetve ezek keveréke.
A cikket meg nem jól kezelitek,ez nem holmi tény vagy hír,hanem egy felvetés Abutól,hogy ilyen irány felé haladunk-e? Nem véletlenül van ám a cím végén az a kérdőjel...
Nem eként értékelve csak egy hatásvadász valami lenne.
[ Szerkesztve ]
EA: It's in the crate!
Az a gond hogy a low es kozepkategorias vga-k eladasi aranya joval magasabb! Sokkal tobb penz jon be belole mint a csucsokbol.
Nem veletlen hogy csak egy max ket tipust arulnak ebbol a kategoriabol.
Amit mondasz az nem csak lustasag, hanem egyszeruen szarnak bele a pcs jatekokba! Mert kb a kutya ss veszi... Amig pcs jatekbol eladnak szazezreket, addig konzolosbol milliokat! Csak mondtam egy szamot, az arany a lenyeg.
A 4Gb vram maszlag meg tenyleg hulyeseg. Ugy jarnak majd vele, mint a cod ghosttal! Ahol par honapig 6gb ram volt a minimum. Mikozben mindossze 2-3Gb ot zabalt max! Par hetre ra mar jottek is a ramfixek meg a ram crackek...
Szoval egyetertek, hogy lustasag meg hogy az sliseknek van penze... okes. De amig van par ezer slis addig van par millio(!) egykartyas... ergo ok a celkozonseg. Es ahogy irtad sok slis is ncorerol toltoget...
Egyebkent en megertem ha valakinek ez egy hobbi vagy mania vagy ilyesmi. En nem "verpistizek". En is vettem egeret 27 ezer forintert 9 eve... nekem meg akkor az volt a maniam.
De indokot keresni a szuksegessegere kar... A 30ks egerre es az sli-re is.
Bar nalad 1440p-ben meg talan van is ertelme..
De ha megnezed egy gtx980 180k korul mozog (kulfoldon euroval valtva) es 1440p-ben megvan az atlag 60fps Crysis 3-ban fullon.
Raadasul most ez a 9-es szeria igen jol sikerult az Nv-nek. A 980 fogyasztas/teljesitmeny mutatoja eszmeletlen jo! Igen jo vetelnek tartom.
Gyakorlatilag ilyen AMD driverekkel se kell túl messzire menni, azt hiszem ennek az újnak 5-6 hónap kellett, tehát az idő alatt meg kijött pár játék, és akkor ne is beszéljek az esetleges problémákról.
Persze vannak béta driverek, amivel még több hiba lesz.
Amúgy szerintem eddig se érte meg a CF/SLI, csak a felső kategóriában, a pénzeseknek.
+1, teljesen meggyőző képminőség.
Egy erősebb egy VGA-s asztali konfig simán übereli az újgenerációs konzolok teljesítményét, akkor meg minek a két kártya?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
"akkor meg minek a két kártya" 4K, tobb monitoros rendszer.
Igen, ugyanakkor azt gondolom hogy meg kell hagyni a jövöben is a 2 vagy több
kártyázás lehetöségét mindkét gyártónál. Ez eddig is elérhetö volt nVidia/Amd -n
is a középkategóriától fölfelé, több mint vlószínü hogy igy is marad.
NVIDIA Maxwell, GTX 980, GTX 970 Discussion with Tom Petersen, Q&A
Fifa / Sims-nél a jövöben sem. Nincs rá szükség.
Minnél sokszinübben skálázható a PC annál jobb. Lesznek a jövöben is Crysis-ek.
Szvsz semmiképpen nem szabad azt konzolgondolkodást követni hogy:
' mivel úgysincs semmi szemmel látható különbség PC és konzol között , ezért
a HIGHEND PC kategória teljesen felesleges.'
Ezt a gondolatmenetet követve mindenki GameBoy-ozzon , úgysincs különbség.
A jóságos gammer szeretö AMD bácsi -VS- aljas hazug kék-zöldek kommentek megmosolyogtatóak.
NVIDIA GTX 660 SLI ( NO TI ) 3DMark Crysis 3 Farcry 3 Battlefield 3 BENCHMARK
GTX 660 Ti SLI vs GTX 680
Jó, hát virágozzon minden virág!
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Ehhez annyit, hogy nekem is HD7950 CF rendszerem van. Én sem vagyok megelégedve az új játékokkal. Több játékban pl: Crysis 3 kijön a két kártya teljesítménye. Ezzel a 2db 7950-el kicsit magasabb szinten vagyok mint egy r9 290x. Ez nekem pont elég. A két kártya most 80-90k körül mozog. Egy r9 290x jóval felette. Ilyen rendszereket még megéri kiépíteni. Fifában és Middle earthban tényleg használhatatlan. Azokban egy kártyával több fps-em van. De megvárom DX12-t hátha hoz valamit. Ha nem hoz adom el.
[ Szerkesztve ]
Még 1 high end vga -ra is sajnálom a pénzt, nem hogy 2-3 -ra
"Ezzel a 2db 7950-el kicsit magasabb szinten vagyok mint egy r9 290x. "
Persze, abban az esetben, ha az adott játék képes kihasználni a két kártya együttes erejét közel maximum teljesítményen. Vagyis mindkét kártyát egyszerre 100% közelben kipörgetni. De azt tudjuk jól, hogy erre mindössze a játékok elenyésző százaléka képes.
"A két kártya most 80-90k körül mozog. Egy r9 290x jóval felette. "
Akkor nagyon rég nézted utoljára az árakat, mert jelenleg egy 290X olyan 80-100.000 forint környékén mozog. Lásd: itt pl csak 80k és elég megbízható az eladó.
Egy 7950 pedig még mindig 45-50 ezer környékén mozog. Úgyhogy egyáltalán nincs jóval felette árban a 290x!
Ráadásul ha még felette is lenne árban, fogyasztáskülönbségből adódóan pár év alatt úgyis kifizeted majd azt a kis különbözetet.
Mondjuk a racionalitás kedvéért, a 290x fogyasztása brutálisan értelmetlenül magas. Semmiképp nem vennék ilyen kártyát ebben a kategóriában. Akkor már inkább egy GTX780 vagy 780Ti. És mindjárt jobb. Árban / teljesítményben kb ugyanott van, viszont szintekkel kevesebbet fogyaszt.
Szóval ezért mondom én, hogy lehet itt magyarázni a kétkártyás rendszereket, próbálni valami racionális indokot keresni hozzá, csak fölösleges. Mert 1440p-s felbontásig kb értelmetlen. Pénzkidobás, mind a kártyákra, mind a villanyszámlára.
Továbbra is elfogadom, hogy valakinek ez egy hobbija illetve érdeklődik a technika iránt, illetve jól mutat az adatlapon a dupla vga stb... Csak akkor ne próbáljunk már racionális magyarázatot keresni, meg bizonygatni, hogy ez így jobb meg olcsóbb, mert nem az.
Persze, ez természetesen igaz.
De ha jobban bele gondolsz, szerintem gyakorlatilag egy R9 270X mindenre elég még jelenleg.
Aki több monitorral játszik az meg alapból több kártyás rendszert használjon, ilyen egyszerű.
Egy monitornál felesleges a Crossfire, és ez mindig is így lesz.
Hát, azért a 270x-et tapasztalatból ismerem, hogy nem teljesen elég. Azért egy C3 kihajtásához, maxon kell egy 780/780ti hogy jó legyen az fps... Ha tényleg maximalista az ember.
De amúgy a többiben egyetértek.
[ Szerkesztve ]
Nem a fejlesztok a lustak, hanem a felsovezetes dontott arrol hogy nem tamogatjak tovabb, mert eleg sok penzbe kerul.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
"Tehat mar eleve egy kisebb reteget erintenek az amd/nv vgak". Ezt te sem gondolod komolyan. Aki játszani akar annak dGPU-ja van, az pedig vagy AMD vagy Nvidia. Persze, hogy az Intel vezeti a listát mikor a processzorjaik 90%-ában IGP van. A "lusta programozókról" pedig annyit, hogy nem ők döntik el mikorra kell kiadni a játékot. Persze, hogy nem sikerül jól a PC port mikor az az utolsó target platform a legtöbb AAA studiónál ($60-70 -os konzol játék árak mellett mondjuk nem csodálkozom) és alig van idő portolni. Az ilyesmi a menedzsment lelkén szárad. Nehogy azt higgyük már, hogy képesek egy komplett AAA játékot írni, de nem tudják, hogy kell optimalizálni.
What I cannot create, I do not understand
(#80) tothjozsi96 válasza PandaMonium (#79) üzenetére
"de nem tudják, hogy kell optimalizálni."
Szerintem tudják, de úgy meg nem lenne next-gen gépigénye a nem next-gen felépítésű játéknak.
[ Szerkesztve ]
"Ezt te sem gondolod komolyan. Aki játszani akar annak dGPU-ja van, az pedig vagy AMD vagy Nvidia. Persze, hogy az Intel vezeti a listát mikor a processzorjaik 90%-ában IGP van."
Figyelj, olvasd már végig amit írtam. Pontosan ezt írtam én is! De a piac szempontjából senkit nem érdekel, mert a lényeg, hogy akkor is az intel adja el a legtöbb vga-t még akkor is ha IGP. Én csak ennyit mondtam, és ez továbbra is megállja a helyét. A miértje meg tök lényegtelen, mert a tényen nem változtat semmit.
"A "lusta programozókról" pedig annyit, hogy nem ők döntik el mikorra kell kiadni a játékot. Persze, hogy nem sikerül jól a PC port mikor az az utolsó target platform a legtöbb AAA studiónál ($60-70 -os konzol játék árak mellett mondjuk nem csodálkozom) és alig van idő portolni. "
De ember! Ez senkit nem érdekel! Pont leszarja mindenki, hogy miért lesznek olyan szarok a konzol portok. A lényeg, hogy a többsége szar, szarul optimalizált. Hogy miért az senkit nem érdekel. Aki kifizet érte esetenként többezer forintot azt pont nem fogja vigasztalni, hogy szerencsétlen programozóknak mire volt idejük és mire nem. A végeredmény számít semmi más.
"Nehogy azt higgyük már, hogy képesek egy komplett AAA játékot írni, de nem tudják, hogy kell optimalizálni."
De most komolyan, mit számít az, hogy tudják-e vagy nem tudják, amikor nem csinálják meg!??? Nem tök mindegy? Nem vagyok kisegítve azzal, hogy megtudnák csinálni ha lenne rá idejük ha egyszer nincs rá idejük és nem csinálják meg! Érted a lényeget?
A végeredmény számít, nem pedig az, hogy amúgy mire lenének képesek!
Én pont leszarom hogy mire lennének képesek, amíg a végeredmény szar.
[ Szerkesztve ]
A referencia 7950 is olcsóbb. Nem ilyenre gondoltam. A 280 meg már újonnan 50k nem használtan. És igen, ez játékfüggő. Ezért is írtam, hogy gondolkozom a lecserélésén.
Igen. Jelenleg minden többkaris megoldás ezt használja, még az APU hibrid CF is csak az aszimmetrikusan.
En a helyedben eladnam mind a kettot es vennek belole egy gtx 780-at vagy esetleg dobsz hozza egy kicsit es gtx780ti-t vennek. (bar ha nem gond az ar, akkot par honap mulva, mikor normalizalodik a 980-as ara en azt vennek. Nagyon tuti kis kartya lett, teljesitmenyben es fogyasztasban is)
Homersekletben es fogyasztasban is olcsobb lenne, raadasul meg egy joideig eleg lesz barmire. Es akkot nincs ilyen gond h melyik jatek hany szazalekban tamogatja eppen....
Hiaba vagyok most en is Amd-s Nvidiat ajanlok.
Bat teljesen megvagyok elegedve a kartyammal es a konfigommal, mert tudja amit kell...
De en nem vennek tobbet Amd-t. Teljesitmeny/fogyasztas szempontjabol sokkal jobb az nv/intel es arban is csak keves kulonbseg van. Jobb a tamogatottsaga es a driverei is. Plusz valamiert nekem nem tetszik az az elsimitas amit a kartya tud. Valahogy a regi 9800gtx-em szebben csinalta... egyelore nem ertem az okat.
[ Szerkesztve ]
Azzal, hogy a fórumon toporzékolsz biztos előrébb leszel. Te nem érted a mondanivalóm lényegét: Nem a programozókat kell szidni mert nem ők tehetnek a rossz konzol portokról. Ettől világosabban nem tudom megfogalmazni.
What I cannot create, I do not understand
Inkább megvárom a 390X-et mert jobb lesz a 980-nál. De köszönöm!
En nem a programozokat szidom igazabol, hanem a szar pcs konzolportokat. Az meg hogy mitol lesz szar nem igazan foglalkoztat.
Igazabol az egesz abbol jott hogy mert nincs slire optimalizalva a pcs jatek. Hat azert mert meg altalanossagban veve sincs optimalizalva, nemhogy slire is... A dolgok miertje meg senkit nem erdekel mert attol h tudom h nincs ra idejuk / nem fizetik meg, senkinek nem lesz jobb es nem valtoztat a tenyeken.
Egyaltalan, mit nevezel optimalizalasnak? Legyen 100%os kihasznalas de az algoritmus miatt csak 0,025os atlagos frametime legyen? Legyen azonos kepminoseg mellett 0,016os frametime atlagban de cserebe csak 40%os GPUkihasznalas? Legyen olcso es fixaljuk a 0.033as frametimeot, cserebe 0 frametime varianciaval oldjuk meg az eredeti indokat a "60fps targetnek", legyen talan egyszerubb megoldani a tobbszalusitast, de cserebe a pcsek egy resze a forumokon fog frocsogni?
---
Egyelore meg mukodik rendesen a multiGPU, multimonitorhoz meg kell. Majd ha nem megy, akkor valtok monolitikus GPUra.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
a legnagyobb probléma szerintem ezzel (leszámítva az általános dolgokat, hogy ez a dedikált VGA vásárlók kb 1%-át érdekli), hogy nem éri meg a gyártóknak se, ha jól működik a dolog. mert ha megoldanák, hogy a 2 kártya dupla annyi teljesítményt tudjon minden esetben, akkor pl 2 középkategóriás videókártya árán lenne egy éppen aktuális legerősebb kártyád teljesítményben. az aktuális zászlóshajó ára pedig több, mint 2x annyiba kerül, mint egy sima középkategóriás kártya. és ezt a belőpő szinten is meg lehetne oldani. egyszerűen senkinek sem éri meg ezzel foglalkozni, se a gyártóknak, se a fejlesztőknek
[ Szerkesztve ]
ez az elmelet ott bukik meg, hogy 5760x1080hoz egy GTX980 is keves jelenleg. VRnel is komoly problema, hogy megfelelo fps kene egy GPUn, ami jelenleg meg nem megoldhato.
---
ar/ertekben azert olyan hatalmas kulonbsegek altalaban nincsenek (kiveve az abszolut halo monolitikus productoknal, de multimonitornal jellemzoen 10-20% ide vagy oda nem szamit, +50+% viszont annal inkabb), kozepkategorian pedig altalaban kevesebb a VRam, ami neha szempont. extrem felbontashoz nem elhanyagolhato szempont.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Ez csak a hardveres cégeknek (videokártya, tápegység, alaplap) hozott némi extra bevételt, míg a játékfejlesztőknek csak púp volt a hátukon, valószínűleg többe került támogatni, mint ahány vásárlót veszítettek volna ha magasról tesznek az egészre. Sőt jó eséllyel senkit se vesztettek volna emiatt, mert aki kiad annyi pénzt egy CF-es, SLI vasért amennyibe jellemzően kerül, az gamer, vagyis úgyis megveszi a játékokat, ha van CF, CLI támogatása, ha nincs. Mondhatni a hardveres cégeknek és az nVidiának, AMD-nek kellene leboltolni a dolgot a fejlesztők felé, mert csak ők nyernek a dolgon, az egész üzletben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Ez azert nem ilyen egyszeru. A jatekfejlesztok egyre jobban ra vannak utalva a videokartya gyartokra. Ha megprobalnak ellustulni, keresztbe tenni az AMD-nek, nVIDIA-nak, akkor azok adott esetben nem fognak jatekokat venni toluk a videokartya bundle es hasonlo akciokhoz... Dobozosan pedig egyre kevesebb jatekot adnak el, a Steam es a bundle huzza a piacot.
Valljuk be: a legtöbb játék nem is éri meg a dobozos árat, szakmányban gyártott iparosmunka, semmi több. Ha a fejlesztő nem tesz meg mindent hogy megnyíljon a vásárló pénztárcája, akkor min csodálkozik?
Az AMD-nek nem tudnak keresztbe tenni. Ha megteszik, nincsen platform amire eladjak a jatekot.
(#95) PandaMonium válasza energy4ever (#94) üzenetére
Ugyan ez igaz az Nvidiára is, sőt még az integrált Intel kártyákra is.
Nem célunk, nekünk fejlesztőknek keresztbe tenni senkinek (csak a saját piacunkat csökkentenénk ha erőmű kellene a játékainkhoz) és nem is vagyunk gonosz szörnyek akik direkt optimalizálatlanul adják ki a játékaikat, hogy a videokártya gyártó cégek meggazdagodjanak az eladott hardveren. Persze, van olyan, hogy optimalizálatlanul kerül ki játék (az utóbbi időben egyre többször) de ahogy ezt fentebb kitárgyaltam már, ez általában a menedzsment hibája amiért nincs elég idő és erőforrás a portolásra. Sőt, habár mi még csak startup vagyunk de minden desktop játéknál nálunk külön figyelem kerül rá, hogy DX9/OGL2.0 feature set-tel is működjenek a játékok, így az ezeréves masinákon is eldöcögnek a játékaink.
What I cannot create, I do not understand
Már rég abba kellett volna hagyni az SLI és Crossfire támogatást. Egyszer volt SLI rendszerem, de soha többet. Több a hátránya mint az előnye.
Előny:
- Kicsivel jobb teljesítmény azoknál a játékoknál amik támogatják a funkciót.
Hátrány:
- Második kártya ugyanannyiba kerül, holott a negyed része se használható ki.
- Videomemória nem adódik össze. (Ez teszi ki a kártyák árának második felét pedig)
- GPU teljesítmény nem duplázódik, csak ad egy kis pluszt.
- Csak csúcskategóriát érdemes párba kötni, a többit jobban megéri egyre, de erősre cserélni.
- Második kártya elég erősen eltakarja az első szellőzését. akár 20 fok különbség is kialakulhat a két kártya között.
- Drasztikus fogyasztás emelkedés.
- Nagy helyigény
- Egész rendszer hőmérsékletére hatással van több 80 fokon üzemelő kártya.
- Kevés játék támogatja.
Egyszóval nem érdemes ilyesmibe fektetni még azoknak sem akik nem számolják a pénzt. Az SLI még a 3DFX vergődése volt mikor a konkurencia elhaladt mellettük így próbáltak vásárlókat és plusz teljesítményt szerezni. Az NVidia felvásárolta a csődközeli céget, így náluk maradt a technológia. Ma már nincs létjogosultsága a technológiának, egy kártya is elég akármelyik játékra.
"Egyszer volt SLI rendszerem"
- Mikor, milyen kártyák, milyen chipset?
- Kicsivel jobb teljesítmény azoknál a játékoknál amik támogatják a funkciót.
Adott esetben 80-90%+ gyorsulás, az nem kicsivel.
- Második kártya ugyanannyiba kerül, holott a negyed része se használható ki
Első fele igaz, második fele nem.
- GPU teljesítmény nem duplázódik, csak ad egy kis pluszt.
Adott esetben de, majdnem duplázódik, pont, ahol kell.
- Második kártya elég erősen eltakarja az első szellőzését. akár 20 fok különbség is kialakulhat a két kártya között.
Át kell gondolni a rendszert, a szellőzést. Melegnek meleg lesz és egy kártyához képest macera, de eleve olyan kártyákat kell venni, amiknél meg van erősítve a hűtés emiatt. Fogyasztás tény, GPUalrendszer két kártyával kb duplán fog fogyasztani terhelés alatt. Helyigény annyira nem vészes, alaplapot és tápot megfelelően kell venni, akkor ez nem lehet probléma.
- Kevés játék támogatja
Kb minden játék támogatja, ahol kell az extra erő. Egyetlen kivétel a három iDTech 5 motorra épülő játék.
egy kártya is elég akármelyik játékra.
Sajnos csak 1080pben.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Sajnos értékelhetetlen a hozzászólásod,nagyfokú tájékozatlanságról és hozzá nem értésről árulkodik csak,bármiféle hasznos/igaz mondanivaló nélkül,és még félre is vezetheted a szintén tájékozatlant,aki épp tudakozódna és hisz neked.
Szerk..: proci985 vette a fáradtságot a részletezésre.
[ Szerkesztve ]
EA: It's in the crate!
Sok igazság van benne, ettöl függetlenül van létjogosultsága SLI/CF -nek.
Böven maradnak nagy AAA -s címek amik miatt érdemes lehet a multi GPU.
GTX960 , 970 -ek ideális jelöltek az SLI -re. Jövöre elérhetöbb áron lesznek.
2db GTX 770 , 780 teljesítménye !! 4GB VRAM memória FullHD -ra azért a
legtöbb helyen még elég. Következö AMD széria is alacsonyabb TDP-vel jön!
Én örülök ha 2015-ben sikerül összekaparnom zsét egy 960 -asra.
(#87) Dany007
A dolgok miertje meg senkit nem erdekel mert attol h tudom h nincs ra idejuk /
nem fizetik meg, senkinek nem lesz jobb es nem valtoztat a tenyeken.
Ez baj. Tudatosabban kellene vásárolni, voksot tenni egy adott irányvonal mellé.
A mindent lebutító hülyító 90%-ban konzol uralt játékpiac nem egészséges.
Nem marad zsé innovációra fejlödésre, Crysis , Witcher... stb szintü játékokra.
Egy 40% - 40% - 20% (PC) felállás már egészségesebb volna...
Mondhatsz bármit, olyan embert még nem láttam akinél egy évnél tovább tartott volna egy SLi/CF rendszer. Hogy miért? Újabb felsorolás következik:
- Adott generációban jó esetben 2 játék jelenik meg ami támogat ilyen rendszereket.
- Jönnek az új generációs videokártyák egy éven belül új shaderekkel, új gyártástechnológiával, esetenként befut újabb DirectX is, aztán a paraszt úgysem bírja ki hogy neki ezek ne legyenek meg ezután lehet is eladni a cuccost miközben rájössz hogy ki se használtad a SLI rendszer "előnyeit".
- Ha igaz is lenne hogy 100%-kal duplázódik egy MultiVGA-s rendszerekre tényleg alaposan kifejlesztett játék, még akkor sem ad sokkal nagyobb játékélményt esetleg sokkal szebb látványt mint egy erős de Single rendszer.
Az 1080p pedig még ma nem szégyen, nincs is játék ami 4K textúrákat használna, és ahogy elnézem nem is lesz. Attól még nem 4K egy játék ha valaki felhúzza annyira a felbontást, hiszen a textúra 1080p-be lett megrajzolva. Egy 1000 éves filmet is hiába nézel te FullHD-s tévén. Nem lesz szebb csak homályosabb.
[ Szerkesztve ]