Ilyen vga árak mellett mit várnak???
De ha pl azt nézzük, akkor egy GTX 980 mellé nem is nagyon kell még1
Üdvözlettel, Tibi
Ilyen vga árak mellett mit várnak???
De ha pl azt nézzük, akkor egy GTX 980 mellé nem is nagyon kell még1
Üdvözlettel, Tibi
Gondolom a cikket nem sikerült elolvasnod. A többi lustának: nem ez a gond, hanem megintcsak lusták a fejlesztők rendesen megcsinálni a programjaikat.
Multimonitor, 4k eseteben VHQ alatt boven elfogy a 980-as is, pont ez a problema. DX az, ami mar nem szalonkepes, es amit le kellene valtani minel elobb.
Don't Tread On Me
Sajnos igen. Nem éri meg befektetni még egy vga-ba és persze sok esetben még nagyobb tápba a csekély teljesítménynövekedésért. Arról nem is beszélve, hogy CF és SLI alatt sok fagyogatott is.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
szerencsére a többséget nem érinti ez a probléma
"Végleges megoldás természetesen egy olyan szabványos grafikus API, amely a fejlesztők kezébe adja a kontrollt az összes rendszerben található GPU felett."
Azt nem ugy hivjak veletlenul, hogy Direct3D 12? Ha annak resze lesz a GPU-k egyedi cimzese es kezelese, akkor kisse okafogyottnak erzem a hirt.
ez is igaz.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
Resze lesz?
Don't Tread On Me
Nem müxik multi GPU-val a Fifa 2015 ?
Nem csoda nemrég még PS2-re is kiadták a Fifákat.
Újabb PC -t baltázó rémhír.
Ha (reszben) a Mantle koppintasa lesz, akkor mindenkepp lesz abban is ilyen. Es nincs ketsegem afelol, hogy a Mantle nagyban fogja inspiralni a Direct3D 12-t
Bújtatott Mantle-marketing?
Egyébként a két gpu-s csúcsvga-k korában ez szvsz nem akkora érvágás.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Biztos jó ez az "adjunk a fejlesztő kezébe mindent" irány, már ha egyáltalán kihasználják, nemcsak marketing, de nekem erről valahogy a DOS korszak jut eszembe, mindig pont a saját hardverem nem támogatott. Okosabb lenne 1 féle architektúrát fejleszteni, amibe mindenki aki ingerenciát érez hozzá beszállhatna, aztán a betett összeg / tudás mértékében risztelnének a bevételből. Mindjárt nem kéne 25 felé optimalizálni.
Okosabb lenne 1 féle architektúrát fejleszteni, amibe mindenki aki ingerenciát érez hozzá beszállhatna, aztán a betett összeg / tudás mértékében risztelnének a bevételből. Mindjárt nem kéne 25 felé optimalizálni.
Ez olyan mintha azt kérnéd hogy az összes autó egyforma felépítésű legyen gyártótól függetlenül, és mivel a játékok nagy része GCN -re lesz tervezve az Intel és az Nvidia is csak ilyet gyárthatna, vajon menyiért lehetne rávenni őket? Semennyiért mert mindenkinek megvan a saját elképzelése és arra épül az üzleti stratégiája is ami sokkal fontosabb mint pár játék.
[ Szerkesztve ]
A 2 GPU-s csúcsvga-k is Crossfire/ SLI elven működnek, csak egy nyákon, szóval ugyanúgy érintettek
Példaként kiemelhető a Fifa 2015, a Dead Rising 3, a Sims 4
Made my day Itt hangosan felröhögtem. Éppen azért olyan helyben toporgós a grafikája, hogy szinte bármin elfusson.
Pedig üzletekben porosodnak a Hello Kittys SLI hidak, megfelelően egzotikus hűtővel ellátott GTX 980 Tri-SLI-re várva.
DX12-ig gondolom még jöhet egy Geforce frissítés, AMD-nél pedig már Hawaii óta rendelkezésre áll a PCI-E sínen kommunikáló XDMA a "tudjukmelyik" API alatti rugalmas terheléselosztással. Ha a rajzolási parancsok korlátozottságát szabványosan kitolja az új DX, miért ne foglalkozhatnának ezzel a problémakörrel is?
Fiery szerintem ezek a hírek inkább csak vitaindítók, mondjuk én éppenséggel véleményként sorolnék be párat, ha már született ilyen rovat.
[ Szerkesztve ]
"szerintem ezek a hírek inkább csak vitaindítók"
Mirol kellene vitazni? Az 1-nel tobb dGPU luxus, de nem ertelmetlen, es a jovoben sem lesz az. A Mantle tamogatja rendesen, a D3D12 is velhetoen fogja. Az, hogy a mostani, takolt formaban idovel megszunik az CrossFire es SLI tamogatas, szerintem senki nem fogja banni -- de persze csak ha lesz helyette mas, jobb megoldas.
Maximum arrol lehetne vitazni, hogy ha megjon a D3D12 (a vart multi-GPU tamogatassal felvertezve), es egy adott jatekmotor csak D3D11-et fog tamogatni, de nem lesz benne CF/SLI tamogatas, az mennyire szivas.
[ Szerkesztve ]
DX12 -> problem solved
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
Nem csak a cikkben emlitett dolgok okozzak azt, hogy kevesebben epitenek cf/sli-t. A banyaszok epitettek eddig nagy multi gpu-s telepeket, es mivel mar nem vga-k aloldjak meg a banyaszast, igy mar ok sem addnak ki felesleges penzeket draga vga-k ra.
Nekem volt 4way cf-em. Valahol meg az is keves volt, ezert jott ra a vizhutes is, hogy huzva eleg legyen. A 6 monitoros eyefinity-hez elengedhetettlen a cf/sli, es meg csak fHD-rol van szo, 4K-s 3monitoros rendszerek meg mar meghajthatattlanok meg 4way-el is.
Általánosságban írtam.
"egy adott jatekmotor csak D3D11-et fog tamogatni, de nem lesz benne CF/SLI tamogatas, az mennyire szivas."
Eléggé, ha 4k vagy 3D monitoron/TV-n szeretné nyomni a játékokat (!= pasziánsz/mahjongg) az illető... Alkalmasint tudhat kevés lenni 1db 290x - illetve ha nem megy a CF értelmét veszítik a 295x2 féle többGPU-s termékek.
#18, "4K-s 3monitoros rendszerek meg mar meghajthatattlanok meg 4way-el is" - egy db 4k monitor annyi db pixelt igényel, mint 4db fullHD, ergo önmagában többet kér, mint a 3 monitoros fHD rendszer, amin dolgoztál
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Ja! Kár értük, pedig milyen szép is volt a HD4850 X2...
Nekem mondjuk a HD7790 volt eddig a legerősebb kártyám, szóval nem mozgatott meg ez a 2 gpu-s irány.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Vagy OpenGL. Igazából már létezik ilyen kiterjesztés, csak nem szabványos, tehát ezzel nem megyünk semmire.
De a DX12 is opció, vagy akár a DX11 is kiegészíthető. Csak el kellene kezdeni ezt, de a Microsoft állandóan azzal bújt ki a multi-GPU támogatás fejlesztése alól, hogy túl kicsi a piac ahhoz, hogy foglalkozzanak a kérdéssel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
"de a Microsoft állandóan azzal bújt ki a multi-GPU támogatás fejlesztése alól, hogy túl kicsi a piac ahhoz, hogy foglalkozzanak a kérdéssel"
Mondjuk a piac tenyleg tul kicsi, ez vitan felul all. Kivancsi lennék, valojaban mennyire kicsi. Egy adott pillanatban hany CF/SLI enabled konfiguracio lehet hasznalatban? (nem bekapcsolva es konkretan jatekot futtatva, hanem telepitve) 10 ezer? 100 ezer? 1 millio? 10 millio? Mert ha azt vesszuk, hogy a mobil gepekben szinte zero ez a szam, es tobb mobil PC-t adnak el, mint desktop PC-t, es a desktop PC-k tobbsegeben iGPU dolgozik (tehat elvileg nem hagyomanyos CF/SLI kepesek), akkor mar onmagaban a dGPU-k piaca sem tul nagy. Azon belul pedig velhetoen 5-10% korul lehet a CF/SLI aránya, ha egyaltalan van annyi. Vannak valahol erre konkret szamok? Steam statisztika vagy ilyesmi esetleg?
[ Szerkesztve ]
Itt az esély, hogy bekerüljön az eljövendő DX12-be. Ha már a 11-ben ilyen nehéz volt megoldani.
De az is vicc, hogy egy Watch Dogs rosszabbul futott egy SLI rendszeren, mint 1 kártyával. Kétoldalú az érme.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Egy kártyával is így fut MSAAX8-al , 3GB-os 780-on:
Watch Dogs Ultra/High MSAAx8 | 1920X1080 | GTX 780 & i74770k@4ghz
Ultra graphics / high textures, ugye a 4GB Ultra textures VRAM igény miatt.
Játék sztem nagyon szépen néz ki így is, még jobb is lehet mod-al.
Nem látom igazán a tragédia okát, következö kártya bövítésnél jöhet az Ultra Textures is.
720p -ben Ultra graphics / Ultra textures -ön elfut vlószínü egy 750 Ti 2GB-on is. (fele annyi képpont)
"A fejlesztők szerint a SLI és a CrossFire támogatásának visszaesése arra az okra vezethető vissza, hogy az egyre bonyolultabb videojáték-motorokat borzalmasan nehéz driveres kerülőutakhoz igazítani. Az optimalizálást szinte vakon kell elvégezni, és addig nem látják az eredményét, amíg a gyártók nem frissítik a drivereket."
Ez csak azért furcsa nekem mert sok AAA játékstúdió közvetlenül együttműködik az AMD-vel és az Nvidia-val már a fejlesztés ideje alatt, pont azért, hogy a megjelenés idejére már legyen a játékhoz driver. Sőt, a mai napig sok játék elején ott villog a két cég logója közül az egyik, akkor mi is az ami indokolja azt, hogy szegényes az SLI/CrossFire támogatás?
Az ilyen "csak a fejlesztőknek kéne megtanulni programozni" szintű belebüfögések pedig rendkívül szakszerűek, egyértelműen lerí a kommentelőről, hogy milyen mélyen hozzáértő.
What I cannot create, I do not understand
A cikk teljesen mást sugall,csak nem sok embernek esik le...az afr-t nem is olyan sokára kukázni fogják az amd meg az nv is ezen dolgozik...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Észrevettem, 1 hónapot sem volt nálam idén a Tahiti Crossfire, szörnyű volt ahol ment, de legtöbb helyen nem volt ilyen problémám, mivel nem ment
Én letettem a több GPU -ról, remélhetőleg végleg. Egyszerűen az a sok szenvedés, izgulás, hogy lesz e támogatás...nem éri meg, aztán csak ott porosodik a többi VGA a gépben.
Szomorú, de ez van.
Vannak dolgok...
Idáig tartott az AMD sweet spot stratégiája?
Annak már vége volt a GCN-el...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Ennek a múltja is elég szomorkás...
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
A Shadow of Mordor nálam tökéletesen skálázódik mobil 780M SLI-n,de asztali PC-ken is...
Shadow of Mordort nem értem. Tökéletesen fut 2x 6970el max grafikán, 100%on eszi a kártyákat
[ Szerkesztve ]
Most is van szabvány, úgy hívják hogy DirectX. Ezt kéne alacsonyabb szintre vinni. Jó, tudom most épp ezt teszik, csak 28 féle módon, már fel tudsz mutatni 1 DX12 utasítást, már rakhatod is rá a matricát. CPU-t is gyárthatsz akármilyet, de ha rá akarod nyalni az x86 kompatibilis matricát, akkor az x86 utasításokat KELL használnod. Itt is szabványban kéne kötelezővé tenni, nem engedni meg a kivételeket. Aki nem felel meg, az ne mondhassa el magáról hogy kompatibilis. Gyárthatja attól még a cuccát, csak senki nem fogja megvenni. Természetes szelekció.
"mindenkinek megvan a saját elképzelése és arra épül az üzleti stratégiája is ami sokkal fontosabb mint pár játék"
Rövidtávon. Hosszabb távon meg azt látják az emberek hogy ezek itt baszakodnak egymással, mi meg szívunk, aztán áttérnek inkább konzolra, és akkor az összes gyártó megszívja. Még az AMD is, nem hiszem hogy a konzolos APU-kon van akkora haszna mint a dGPU-kon.
[ Szerkesztve ]
A konzolos APU-kon sokkal nagyobb haszna van mint a dVGA-n, igen az AMD -nek fontos a gammer réteg de az Intelnek már korántsem és az Nvidiának úgy 50-50% vagyis nem halna bele ha mást kellene gyártani VGA helyett.
Az x86 CPU-knal is vannak x86 utasitaskeszlet kiterjesztesek (pl. SSE, AVX, FMA, XOP), amiket nem kotelezo tamogatni. Az Intel procik pl. nem tamogatjak az XOP-t, de attol me'g teljes erteku x86 CPU-k. A DirectX-fele tier-eket is fel lehet fogni ilyen kiterjeszteseknek. Azert nem olyan veszes a helyzet, mint gondolod. A meglevo, DirectX 11-hez tervezett GPU-knal is nagyon elonyos lesz a DirectX 12, a plusz tier-ek kihasznalasa/tamogatasa nelkul is.
[ Szerkesztve ]
"A konzolos APU-kon sokkal nagyobb haszna van mint a dVGA-n"
Errol hol lehet konkret szamokat olvasni? En speciel baromi nehezen tudom elkepzelni, hogy ez igy lenne.
Alapvetően nem valami értelmes dolog az SLI vagy a CFX. Összekötsz pl. 2db r9 290x-et és 580 wattot eszik, és csak a lehető legjobban optimalizált esetben hoz max 50% plusz teljesítményt.
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
2db R9 290 OC-val a gépben mit is mondhatnék....
1. Nem igazán a cf-el kapcsolatos, az hogy az AMD nem képes lassan normális drivert írni. Jelenleg 14.4-es whql drivert használok, de az össze ezután következő driver nálam black screent okoz, beleértve a 14.9 whql-t is. 14.4-el semmi gond, de némely játékhoz nem ártana a frissítés.
2. Azt kell mondjam, amelyik játék támogatja, ott piszkosul jó a cf, de sajnos ahogy a cikkben is le van írva egyre több nem. És amelyik nem, az egyenesen botrányosan fut. Ez szomorú.
3. Egyre jobban azt érzem én is, hogy fölöslegesen van a gépben a 2. vga. Gondolkozom egy db GTX 980-ban, ugyanis az AMD-ből is lassan elegem lesz.
GigaByte X570 Aorus Elite ::|:: 48GB DDR4 3200Mhz ::|:: AMD Ryzen 7 5800X3D + NZXT Kraken Z63 ::|:: RTX 4080 Phantom 16GB ::|:: Samsung 980 Pro 1TB + 860EVO 1+1TB + 250GB ::|:: Acer XV322QK KV 32" 4K 144hz 10bpc ::|:: Logitech Z906 ::|:: Corsair HX850i
Aki valamilyen szinten gondolkodott/gondolkodik két, vagy többkártyás rendszerben, az eleve olyan alaplapot vett, így "kimutatva" jövőbeli szándékát, így látható lenne az igény is a felhasználók részéről.
Legutóbb akkor gondolkodtam el ilyen rendszer kiépítésén, amikor a 7770 CrossFire tesztet láttam.
Én azt várnám egy ilyen hardvertől, hogy olcsóbb legyen azonos teljesítményen, mintha vennék egy erősebb kártyát single-ben.
Cserébe ugye zajosabb, nagyobb fogyasztású lenne, és + egy hibaforrás, de sajnos ez sem elég, a teljesítmény nem skálázódik a költségekhez, buktatókhoz képest.(de javítsatok ki)
Személy szerint nem vetem el a jövőben a lehetőséget, ha hoz egy vállalható szintet, egy reális alternatívát.
Hat nem fog hianyozni... Ket probalkozasom volt anno, egyszer egy ketkartyas, majd egy ketgpus kartyaval. Benchmarkolason kivul csak nyug.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Ez csak nekünk drága, kicsi a fizetés és a forint sem szárnyal.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
Ez arra való hogy a maximum fölé menjél, nem olcsójános erőgépnek.
Mindig jót röhögök az ekkora böszmeségeken, mint amelyet a MS-tól is idéztél. Hát hogy a f.szban lenne nagy a piac a CF/SLI használatához, ha mindenki tudja, mekkora szar mind2, de főleg az előbbi? Tehát a MS (meg a driver-írók) maga idézi elő azt, hogy kicsiny legyen a piac, aztán bőven hivatkozik erre, ami egyszerűen szánalmas. Ahogy látom, én sem egyedül vagyok itt, aki próbálkozott már több kártyás konfiggal, aztán kukázta. Kötve hiszem, hogy ha jól működnének ezek a megoldások, akkor is ennyire kicsiny lenne a piac, mert megfelelő támogatás esetén megérné.
...
Azt sokan elfelejtitek, hogy több kártyás konfigokat NEM csak csúcs VGA-kból lehet építeni, és éppen egy kisebb pénzű usernek jöhet jól pl. egy GTX750, aztán mellé egy másik, ha van rá keret, és lenne teljesítmény. és még drága táp v. izom proci sem kellene alá.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
Valószínű azért, mert az igény is megcsappant rájuk.
Na, ezen nincs mit csodálkozni.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
fasza en meg ba*zhatom az y510pmet....
Oneplus One 64gb S. Black + nokia N900 + Xperia Mini + Lenovo y510p i7 SLI 16Gb 256 ssd 1tb ext. hdd + Lenovo x200 + Nexus 7 grouper 16gb + Nexus 7 flo 32gb
1. Fejlettebb a cf mint az sli.
2. "Azt sokan elfelejtitek, hogy több kártyás konfigokat NEM csak csúcs VGA-kból lehet építeni" A gyengebb, also-kozep kategorias kartyakon csak marketing miadt van az sli/cf csatlakozo. Egy retek ha osszekotod oket,nem jatekra vannak kitalalva. Amd nem veletlenul jellzi R7/R9-el oket.
Én még nem láttam olyan low cost SLI-t ami megérte volna, annyi pénzből rendszerint veszel egy 2x olyan gyors 1 GPU-s kártyát. Ez inkább akkor ésszerű döntés ha 1 GPU-ból már nem tudsz többet kihozni.
Jelenleg nem találom, de volt egy hír arról, hogy 780Ti SLI alatt sokkal rosszabbul ment a játék, mint 1 kártyával. Keresem még
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”