Ezt az előbb én is láttam. Gondolom az ismétlés volt. Nem semmi mik vannak arrafelé.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
morhange
tag
Tegnap láttam én is, de az NGC-n. Jóféle, tetszik.
Azt azért vedd figyelembe hogy orosz metróink jóval régebbiek és az akkori kor igényeit kielégítették, pályaellenőrzés itt is van minden éjjel üzemzárás után és nyitás között, ekkor szerelik is ha kell. Van elektromos fék is, nem csak légfék.
[ Szerkesztve ]
tkazmer
addikt
Itt én nem tudom, hogy van, mert nincs új metrokocsi!
azért nincs új metrókocsi, mert elbukott a teszteken teszt tehát van
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Akkor sem jó valami nem? Rosszak a tesztek !
morhange
tag
A NKH nem adta meg az engedélyt, mert a fékrendszer nem felelt meg a szabványoknak, kis módosításokkal meglehetett volna oldani.
[ Szerkesztve ]
JColee
őstag
Ezek új metrók? Miért nem egy kocsi az egész?
Amikor a metrókat építették, orosz szerelvényekett kellett használni. Hiába lett volna Ganz metró, ami visszatermeli az áramot (3as metró), de ugye nagy testvérnek az nem lett volna üzlet.
tkazmer
addikt
nem, pont hogy a tesztek jók és az új kocsik nem jók
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Már ezt is tudom! Nekem csak mesélték akik már látták, hogy nem hinné az ember hogy milyen átjárók meg halandó ember számára ne létező alagutak vannak bp alatt.
Apollyon
Korrektor
Egyébként Te most egy 100+ éve teljesen független, kontinensnyi ország fejlettségét hasonlítottad össze egy olyan országéval (Magyarországgal), ahol még az elmúlt évszázadban is évtizedekig volt elég kemény elnyomás, és visszatartás nagyobb hatalmak által.
Az, hogy itt felszállsz a metróra, és nagy a robaj, alacsony a minőség az egy következménye a múltban történteknek. Igen, azóta meg lehetett volna oldani, de az emberek ezáltal a múlt által is olyanná formálódtak, hogy belekényszeríti magát a társadalom ebbe a jelenlegi helyzetbe.
És nem csak a metró hanem az USA-hoz képest itt a legtöbb dolog visszamaradott, kevésbé fejlett, nagyobb az ára. Ez van.
No offense.
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
Egyébként Te most egy 100+ éve teljesen független, kontinensnyi ország fejlettségét hasonlítottad össze egy olyan országéval (Magyarországgal), >>> Pontosan!
Rossz országba születtünk!
[ Szerkesztve ]
Nem egy ilyen dekkol Szentendrén a múzeumban? Parcit kéne megkérdezni!
Kalandor! Miért nem lep meg? Ami jó lehet azt pusztítsuk el!
[ Szerkesztve ]
bubi92
őstag
amiket behajítanak a tengerbe azok is jók lennének ide
tkazmer
addikt
btw. a londoni metróhoz képest pl - ha eltekintünk a vonalsűrűségtől - szerintem sokkal jobbak ezek az orosz szörnyetegek...már csak azért is, mert ezekben nem csak középen tudok kiegyenesedni
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
tildy
nagyúr
És persze a itteni megállóktól is jobb a hazai, arról nem is beszélve, hogy otthon mikor van severe delays a metrón? szinte soha. Itt meg ha leáll a keleti vonal mondjuk a Kings Crossnál, akkor szopó van.
Ellenben az overground nagyon baba Imádjuk.
Kalandor:erről lehet tudni valamit, miért nem került végül forgalomba állításba?
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
JetiRulez
őstag
A hangosan csukódó ajtóval szerintem semmi baj --> figyelemfelkeltés.
A kiscsajt a tömegnek át kellett volna engednie az ajtóhoz közeli alacsony kapaszkodóhoz. Nem tették meg, mert nem érdekli őket, hogy folyton elborulna. Nehéz egyensúlyozni, ez már tapasztalat.
Ha nem is túl friss a levegő, de legalább huzat van és nem izzadok.
Az egyetlen nagy negatívum a számítógép vezérelt hálózat kiépítése számomra. Mi is volt tavaly Washingtonban?
Tényleg nem lenne rossz, ha ilyen kocsik járnának itt is, de felmerül a kérdés. Magyar ember megérdemli, hogy új tömegközlekedési eszközöket vásároljon a közlekedési vállalat? Egyáltalán tud a közlekedési vállalat járműveket vásárolni? Nem, mert a főmuftiknak kell a Rózsadombi villára való.
2008 decemberében a BKV azt nyilatkozta a Híradóban, hogy az új metro-szerelvényeket még 2009-ben forgalomba fogják állítani. Most 2010 van és még a tesztpéldányon kívül nincs itt semelyik új szerelvény sem, mert még mindig nem mentek át a vizsgán az elavult hatályos magyar jogszabályok miatt.
Hungarisztánban vagyunk.
Persze meg lehetne hagyni egyet a régiek közül nosztalgia járatnak. Mondjuk vasárnaponként járna. Annyira retró, hogy szerintem nem szabad teljesen eltűnnie!
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
lesaux
veterán
Asztakurva! Engem érdekelne, de ezzel az akcentussal nem bírom végighallgatni.
Mr.Csizmás
félisten
1993-95 körül többször is utaztam a G2-essel. a 3-asra volt beadva forgalomba.
Asszem közben a Ganz-Hunslet csődbement/megszűnt/ftw szóval lett vele valami, ami igazán volt jó a további üzemeltetésre nézve, azaz alkatrészellátásban zűrök, meg alapból proto példány....műszakilag a hajtásrendszer volt kifogásolható, főleg a tirisztoros vezérlés.
(#18) Kalandor Race Ganzos volt??
(#11) Kalandor 1980-ból 83' tervezés kezdete, 84 Q2 lett volna az eredeti szállítási határidő, amiből lett '87 vége. utasforgalomban asszem '91-től volt.
mod n+1 hogy ontopic is legyen. Az R160-ast nem lájkolom annyira, inkább egy elsőszériás R42
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
"- Ezek a jószágok légféket csak 6 Km/h alatt használnak. Ott a villany a célra (okosok kitalálták, hogyan lehet a hajtást fékezésre is használni - ősrégi dolog) minek levegőzzön. >>> Az orosz csodák nem tudom csak gyanítom (nem néztem utána), hogy csak légféket használnak."
Nem kell utánanézni, te is hallod amikor bekapcsolja a vezető a légfékeket (ha jó helyen állsz a kocsiban, a visszajelző műszeren látod is, amikor nyomás alá helyezi a fékhengereket), addig elektrodinamikai fékek vannak. Ugyan szokásommá vált keverni dolgokat, de úgy rémlik, ezek az orosz járművek is visszatermelnek a hálózatba.
¯\_(ツ)_/¯
Mr.Csizmás
félisten
sztem vmelyik mávos motorvonattal kevered, mert a ruszij az nem táplál vissza, hanem ellenállásokon keresztül hővé alakítja. [link]
a két középső ajtó között/alatt. olyan állomáson, ahol középen vannak a vágányok (újpest-kp-dózsa gy. út, pöttyös utca-népliget, pillangó u.-örs között) meg tudod nézni ezt.
a többi az stimmel, csak vészfékezésre, állvatartásra, és 15 km/h alatt használ légféket.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Akkor azt kevertem.
¯\_(ツ)_/¯
Baszki, nem tudom mit akarsz te a több évtizedes, orosz metrószerelvényektől?? Én is összehasonlíthatnám mondjuk a Ladát az Opellel, de nem sok értelme van, ugye?
***
tkazmer
addikt
azért mondjuk itthon nincs olyan megálló, hogy a sínekre eséstől üvegfal véd, szerintem ez elég jó dolog londonban, még ha nincs is mindenhol
(#18) Kalandor
ez így túlzás, a gyártó kb. tojt a szabályozásra, nem voltak jók a fékek, tűzlétrát is csak utólag építettek be, stb...[link]
[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Mr.Csizmás
félisten
kevered az alstomot a GH G2-vel.
indexet idézni ilyen témában nem túl bölcs dolog
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
És azokat látni is ha ellentétes oldalon jön a metro. Azért az a baromi meleg alulról az ajtón való belépéskor.
ollie! A lada és az opel is autó. Egy kategória. Max a környezet ami hatott rájuk az volt más, de attól még egy kategória.
[ Szerkesztve ]
Valaki megérdemli valaki nem. Aki kiveri az ablakokat, graffitizik és a többi az nem érdemli meg. Ellenben az aki rendesen használja ezeket és fizeti ezt a rohadt sokféle adót az igen is megérdemli. Én valahogy fel tudok úgy ülni mindenre, hogy nem rongálok. Meg sem fordul a fejemben. Arra kell ,hogy A-ból B pontba juttasson gyorsan és kényelmesen.
Van ez a kaptár című film, be kéne telepíteni a tömegközlekedésre is. Ha valaki rongál kilőni!
Valakim nagyon közelről tudja milyen a rongálók után dolgozni, na ő biztos helyben intézné el őket.
Gyermek betegség! Kicsit kitérek egy másik járműre ahol van betegség de már felnőttkori.
Próbálta már valaki betenni a kezét a 4-es 6-os csukódó ajtaja közé? Elven nem csukódik rá. Ha a faszi tegnap nem veszi ki éppen ott zár rá ahol be is húzódik. Miért? Mert az érzékelő térd magasságban van az ajtón belül (?). Te teheted a kezed mellkas magasságba ha ott nem látja az érzékelő. Ezzel arra akarok célozni, hogy itt jó a szar is a népnek. Mekkora cirkusz volt már a siemensekkel is? Ezeket nem is ilyen kis utakra találták ki, nem ide valóak, de nekünk kellettek.
Annyi dolog van amin csak egy picit kéne változtatni és jobb lenne tőle a világ. Apró példa: Miért jó a volvo buszokon a sima izzó amikor ott a led? Lassan egy éve nem világít egy izzó az egyiken de ki nem cserélnék (mindig látom). A ledet nem kéne cserélni, maradna pénz az meg mehetne értelmesebb dolgokra mint egy izzóra. Már ha kicserélik.
JetiRulez
őstag
Mindig is kíváncsi voltam, mit érez, mi játszódik le a fejében annak, aki éppen rongál.
[link] Régi videó, nem éppen tömegközlekedési, de megérdemelte. Remélem keserves fájdalmai voltak és sokat kellett várnia a sürgősségin.
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
#27483136
törölt tag
A hideg végigszaladt a hátamon
tildy
nagyúr
Eleg keves helyen van itt is, nem veletlen a PLEASE MIND THE GAP !
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
JetiRulez
őstag
Nekem nem. Hidegvérű, érzéketlen ember volnék?
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
Nem csodálkoznék rajta, ha végül le kellett vágni a lábát.
***
#27483136
törölt tag
Én még tovább is gondoltam: vajon tűzoltót hívtak? Az mikorra ért ki? Vagy szereztek 2 stangát, és még vagy 3szor visszaejtették...A gyerek még vagy fél órát ott lehetett...még az lett volna a szép, ha a túloldalon meg ott van egy jó harapós kutya...ostoba nyomorult.
Hibás feltevés. Ahogy Puskást sincs értelme összehasonlítani egyik mai futballistával sem. Egyikük sem illene be a képbe, ha helyet cserélnének.
¯\_(ツ)_/¯
Jah, a shinkansen is vasuti jarmu meg a szergej is, ahogy a valyoghaz is epulet mint a cn tower, had ne allitsunk kontrasztot kozottuk....
FPéter
aktív tag
"Mekkora cirkusz volt már a siemensekkel is? Ezeket nem is ilyen kis utakra találták ki, nem ide valóak, de nekünk kellettek."
Ezt pl. honnan veszed? Akkor mégis mekkora utakra találták ki őket?
Bocs, de nagyon nem szimpatikus, hogy úgy állítod be ezeket a problémákat, mintha csak te tudnál gondolkodni, az üzemeltetésért és javításért felelős emberek meg ostoba barmok lennének. Azon elgondolkodtál már, hogy ezek a szerelvények koruk ellenére még ma is működnek? Úgy, hogy lefutottak már több millió km-t? Ez kurvanagy teljesítmény, hiszen soha egyik tervezőjük sem mert volna arról álmodni sem, hogy ezek a szerelvények napjainkban még közlekedni fognak. Maga a működtetés az igazi kihívás manapság, és nem az, hogy egy nem a mai elvárások szerint (=hülyebiztosság mindenek felett) készült metrókocsin durván csukódnak az ajtók. Mert átalakítani nem gazdaságos, a cseréjükkel kapcsolatban pedig problémák merültek fel.
Egyébként meg pont az általad szidott szovjet metrókon van lecserélve a 3 oldalsó visszajelzőfény LED-re, pont abból a megfontolásból, hogy így nem igényelnek karbantartást. Úgyhogy a jelenség létezik.
(Azt már tényleg csak zárójelben jegyzem meg, hogy aki elkezdi feszegetni a majdnem csukott ajtót, hogy a haverja is fel tudjon szállni, az egy idióta, és szerintem megérdemli, hogy estig fájjon egy kicsit a kis kacsója, amiért a rossz és durva metrószerelvény durván zárta oda.)
#27483136
törölt tag
Ez valahogy így működhet:
Van a frankfurti FKV-nek 100millája. Vesznek 5 járművet 20-20 milláért.
Az ottani szakemberek kiszámítják: 10 évig nyereséget hoz (a részvényeseknek), onnantól kezdve a fenntartási költségük megnő, a részvényesek idegesek lesznek, le kell selejtezni.
A magyar ABCKV-nek van 50 millája. Megnézi, egy jármű 20 milla, csak 2,5 db-ot tudunk venni. Ekkor megtalálják az FKV-nál a járműveket, megveszik 10milláért darabját, hiszen ezeknél 10 év még nem kor. Mondják az itteni "szakemberek".
Örülnek, mint kiskutya a farkának, 10milla/db, féláron megvan.
És örülnek Frankfurtban is, hiszen így nekik is 10millába került egy jármű, csak az övék új volt, szép és korszerű. És még a roncstemetőt sem nekik kell fizetniük.
barnam_
nagyúr
Kérdés mennyi betonelem esett a lábára, szerintem 2 akkora még nem a világ vége
Az biztos hogy jó lecke lehetett neki.
"Bocs, de nagyon nem szimpatikus, hogy úgy állítod be ezeket a problémákat, mintha csak te tudnál gondolkodni, az üzemeltetésért és javításért felelős emberek meg ostoba barmok lennének.">>> Nem úgy állítom be, meg sem fordult ilyen a fejemben. Olyan dolgokat gondoltok rólam h eszem megáll. Ennyire félreérteni 23 éve azért nem gyenge!
"Azon elgondolkodtál már, hogy ezek a szerelvények koruk ellenére még ma is működnek? " >>> Ez egy olyan megközelítési mód számomra ami zsákutca, ezért nem is foglalkozok vele, fel sem vetem eszembe sem jut. Nem érdekel a koruk meg h mennek e, egyszerűen még itt vannak, orosz felirat van rajtuk és nagyon, de nagyon le vagyunk maradva. Kanszenvedés-fárasztó-idegőrlő velük a közlekedés (itt a komplett BKV parkot értem, mert a metro olyan dolog ami fix, nem tud hova romlani, csak egyszerűen sokat emészt fel, új szerelvényekkel kicsit olcsóbban működhetne ).
Én szeretek utazni, nem gond, ezt azok nagyon jól tudják akik valamit vesznek tőle, de kra nem mindegy a minősége.
Látom ez is olyan témára sikeredett aminek nem lesz jó vége. Itt a sokféle nézetre gondolok. Én-te-ti nem engedtek, valaki így valaki úgy látja ez így van helyén.
ELP! Ez tetszett! Mármint amit mondani akar!
[ Szerkesztve ]
"Nem érdekel a koruk meg h mennek e, egyszerűen még itt vannak, orosz felirat van rajtuk és nagyon, de nagyon le vagyunk maradva."
Ennyi a problémád? Orosz, és még mindig itt van? Mégis miben vagyunk lemaradva? Szerinted hol lesznek ennyi idősen a nemrég szervált Combino-k? Vagy az új metrók? Vagy a te csodametród (ami mellesleg szerintem ronda)?
De tényleg. Orosz, és nem termeli vissza hálózatba a fékezésnél egyébként visszatermelhető energiát, hanem hővé alakítja. Ennyi. Ezen kívül mi a bajod vele? Mire ez a nagy gyűlölet? Vagy ha valamiből van új, akkor azt rögtön le kell cserélni? Spórolás felsőfokon ám.
"a metro olyan dolog ami fix, nem tud hova romlani, csak egyszerűen sokat emészt fel, új szerelvényekkel kicsit olcsóbban működhetne"
Nem tud hova romlani? Mégis mi romlik? Mi a gondod vele? Szerinted új szerelvényekkel mégis mi lenne más? Mi emészt fel sokat? Az új szerelvények szerinted jóindulatból fognak menni?
(#37) Lauda: Menj szabadbölcsész szakra kérlek.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
#27483136
törölt tag
Azért, ha valami fejlődött 40 év alatt, az leginkább az elektronika volt. Egy jó konstrukciónál bőven lehet megtakarítás a villanyszámlában - nem csak a fékezésben, az egész meghajtásban is. És ezek a kocsik még erősen a "lódenkabátos" igényekhez lettek tervezve.
Pesten meg bőven járnak turisták is. Vagy lehet, pont a metrókocsik feelingje miatt?
Erre csak azt mondom, hogyha ezek a modern metrók is kibírnak majd 30-40 évet akkor lehet majd blamálni a jó kis orosz szerkentyűket
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
Szerintem az új ár vs. fogyasztás beli megtakaríás nem egy nagyságrend. De a fejlődést senki sem vitatja, de nem feltétlen vonja maga után a cserét, lévén mi fejlődő ország vagyunk (mondják ezt a fejlettek a csórókra)
¯\_(ツ)_/¯
#43960832
törölt tag
Hú mennyit utaztam ezekkel a nyáron...
Az a baj, hogy a légkondícionált (vagy legalább szellőztetett) metróállomás nem divat arrafelé, többször elfogott a szédülés az állott forró levegőtől.
hosszú lesz. röviden: nem értek egyet, nagyon nem.
nem csak a fogyasztás a különbség, ha üzemeltetésről és profitról van szó. (fontos, hogy nem szabad otthoni körülményekből kiindulni, szolgáltató cégeknél teljesen más a helyzet)
idősebb gép többet fog meghibásodni (villamos szumma alkatrészek, melyek eloszlásgörbényi idő szerint hibásodnak meg, az idő növekedésével pedig nő a meghibásodás lehetősége pl alkatrészfáradás miatt, ami egy új konstrukción nem fordulhat elő... vagy állja a garancia).
ami meghibásodás egyrészt azonnali költségbe kerül: alkatrész/panelcsere, munkadíj, adott esetben nagyobb kapacitású javítóüzem kell.
másrészt pedig a villamos addig se közlekedik: gyengülő uptime, gyakorlatban több villamos kell arra, hogy minden körülmények között X%ot ki lehessen adott napszakban küldeni a forgalomba. pl ha a flotta 70% kell a reggeli csúcsban, akkor ha 35% éppen alkalmatlan a forgalombaállításra, akkor ki fognak maradni járatok, vagy esetlegesen más helyről kell működő járművet elvonni, már ha van, egyébként kiesik a járat. ha nem küldik ki a járatot, és ez nem egyszer, nem kétszer történik meg, az utasszám a vonalon fel fog duzzadni a maradék járatok között, vagy megy más útvonalon. ha nem tud tovább duzzadni, akkor a villamos maximális szint fölött lesz kihasználva. ami szintre van mérőszám, hogy ülőhely+fő/négyzetméterre hány ember fér fel még emberi körülmények között. több embert ennél fizikailag lehet szállítani, de az utasok nem lesznek boldogak. ha pedig elérnek egy határhajlandóságot (egyénenként változó, sok paramétertől függ, de többé-kevésbé pontos eloszlásgörbe valszeg konstruálható a célra), akkor többet nem vesznek bérletet. ezzel együtt csökken az utazók száma, ami egyrészt csökkenti a bevételeket, másrészt viszont csökkenti az utaslétszámot, amivel csökken a járatok kihasználtsága. megjegyzés: fordítva a dolog nem feltétlen működik, csak azért, mert üres a villamos, még nem fog senki azzal járni. másképp, kissé általánosabban fogalmazva: az elveszetett utast könnyű elveszteni, de nehéz visszaszoktatni a villamosra. ez a hatás egyébként számszerűsíthető.
harmadrészt a fiatal járműveknél van gyártói garancia, tehát csökkennek a fenntartási költségek. ugyanígy, a pótalkatrészt lehet, hogy egyszerűb beszerezni. mondanom se kell nem mindegy, hogy fél óra pótalkatrészt hozni adott esetben a gyártó magyar képviseletétől, vagy hetekig várni rá, mert már csak valami világtól távol lévő helyen gyártják, és éppen egész Európában nincs, reptetni drága/túl nehéz, a hajó meg idő. a villamos meg csak áll, ahelyett, hogy profitot termelne. és a garancia se fedezi az állást, a szállító meg porbatérdeplés és sűrű bocsánatkérés helyett örül a bevételnek (ha meg nem, akkor leállítja az alkatrészutánpótlás gyártását, az meg méginkább problémássá tudja tenni a helyzetet).
az első problémára megoldás lehet az alaposabban végzett preventitív karbantartás, de az (munka)idő és pénz. így vagy úgy, de a költségek nőnek.
a második probléma megoldása relatíve egyszerű: több jármű esetén százalékosan kevesebb is elég adott időszakra számítva. viszont: több jármű = nagyobb telephely kell, több meghibásodás, tetejébe a járművet meg kell venni.
a harmadik problémával szépen nagyon nem lehet mit kezdeni: garázskannibalizmus nem csak, hogy nem elegáns, hanem még a szerelési költségeket (esetleg több szerszám, nagyobb telephely, több foglalkoztatott, a dupla szerelés is mind költség!) megdobja. haxxolni megintcsak nem szép megoldás, és más (=gyártóidegen) részegység használata egyéb problémákat is okozhat.
namost: ideális esetben, amikor is a villamosok nem hibásodnak meg/ egy X korú és Y korú villamos fenntartási költsége ugyanakkora, ahol X != Y, igazad van. fenntartási költség fix, az újabb drágább volt, de korszerűbb. plussz pénzért az ember csak fejlődést kap.
viszont ez nem ideális eset: a fenntartási költség a garanciaidő után megugrik (addig a gyártó enyhíti a költséget/adott esetben elmaradt bevételt), a meghibásodások száma pedig az idővel várhatóan nő. a szumma villamosok upptimeja csökken. tehát, egységnyi villamos egyre kevesebbet van a forgalomban, egyre kevesebb profitot termel (ez megint inkább egy függvénnyel lenne ábrázolható jól, ami aká eléggé bonyolult is lehet, valamint adott terméken belül is lehet szórás, hát még különböző fajtájú termékek között).
ebből lehet csinálni egy kimutatást, hogy mégis melyik éri meg jobban, venni egy újat X1ért, amire C év (ennyi időre tervez vele az ember) alatt várhatóan Y2 költség (ez lehet állásból adódó és kapásból látszódó költség is, üzemeltetési költség -kisebb fogyasztás itt jön be- is) keletkezik, vagy venni egy régit X2ért, amire C év alatt Y2 költség várható még. ebből kijön újVillamos (= X1+X2) és régiVillamos (=X2+Y2) C évre vonatkozó költsége. tehát: nem "új ár vs fogyasztás beli megtakarítás" a különbség.
innentől eljutunk oda, hogy új villamosok kellenek, mert igényli őket a közlekedés. namost, ha nincs pénz az újra, a régit megvenni pedig összességében drágább, akkor még mindig lehet gyakorlatban is visszafizethető hitelkonstrukciót nézni, majd összevetni a költségeket. előfordulhat, hogy a régi jármű olcsóbb, de az is, hogy a gyakorlatban a régi jármű drágább. és akkor még egy szó nem esett arról, hogy az új jármű valszeg jobb mutatókkal bír (újat is el kell adni, ahhoz pedig fejleszteni kell, gyártók között verseny van), pl van légkondi (utólag beszerelhető, de költség), nem ráz annyira és nem tud kinyírni egy floppylemezt 10 perc alatt. persze, lehet jól hangzik, hogy milyen olcsók voltak a régiek, de attól még hosszútávon lehet, hogy többe fognak kerülni, ami a cég nyereségének nem tesz jót. gyatra uptime pedig a megítélés rovására mehet.
ennek a hozzászólásnak nincs köze a fejlődő országsághoz, mindenhol ugyanúgy működik. sértődöttségtől se függ.
egy észrevétel, általánosságban, ez már nem válasznak megy: ha bárki valami nagyon egyszerű és jólhangzó megoldást talál fel bármilyen hasonlóan bonyolult problémára, akkor az általában nem fog működni. ha alátámasztja egy rendesen megindokolt tanulmánnyal, amit több, az érintett szakterületen ügyes emberrel is szemrevételeztetett, az már talán, de még ott is lehetnek buktatók (pl egyéni érdekek). egyszerű és frappáns megoldást adni lehet jól hangzik, de az ilyet csinálók általában sarlatánok, akiknek fingja nincs a témáról. vagy kapizsgálják a felszínt, de hiányzik az értelmi szint, hogy a problémába bele is lássanak. vagy csak simán át akarják vágni az embert, amihez egyéni érdekük is fűződik. utóbbi a veszélyes, mert általában okos emberek csinálják, és a nem gondolkozók támogatására hajtanak. ez úgy jön ide, hogy a villamosok kapcsán sok az önjelölt megmondóember remek ötletekkel, amik nyilvánvalóan baromságok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
#27483136
törölt tag
Ez jó hosszúra sikeredett
De, hogy megerősítselek: a si...enstől akartunk venni HMI-t (PLC-hez monitort), a vevő ragaszkodott a nála elterjedt tipushoz, amiről kiderült, hogy kifutó tipus. Azt kb 600.000-ért adta volna a si...ens, az annak megfelelő, de korszerűbb, gyártásban lévő kb 350.000 volt.
Pénteken javítottam egy cégnek 1 gépet. Az már vagy 15 éves és úgy nézett ki, a frekiváltó a hunyó. Egy pontosan ugyanolyat, de felújítottat (!) 1millióért küldtek volna Németországból, miközben egy hasonló új kb 95.000HUF.
bejegyzés Ami itt soha nem lesz!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával