Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20) erdoke


erdoke
titán

"De hibrid autót vásárolni, bio élelmiszereken élni, takarékos izzót venni már a környezettudatosság azon irányvonalai, amelyek pénzbe kerülnek, pláne azokban a kiválóan vezetett országokban, ahol az elektromos kocsira nem jár állami támogatás, a bioüzemanyag jövedéki adója jó magas, és úgy nagyjából felülről szarunk bele az egészbe."

Azt hiszem, ez egy olyan terület, amibe nem kellene még ilyen mélységben sem belemászni egy mobiltelefon teszt keretein belül.
Mondok pár példát, miért:
A hibrid autó extra akkumulátorainak környezeti terheléséről pl. soha nem olvasunk (pedig nyilván van nekik K+F során, gyártáskor és hulladék feldolgozáskor is jó nagy), csak a benzin fogyasztás csökkenése számít?
Az elektromos kocsira akkor adjunk támogatást, ha egyértelműen bizonyított, hogy jelentősen csökkenti a környezeti terhelést a benzineshez képest. Nyilván itt is a komplett folyamatot nézve (akkumulátorok, költségek, stb). Gondolom, azért nincs támogatás, mert nincs egyértelmű bizonyítás se...
A bioüzemanyagok "bio" része tudtommal jövedéki adó mentes, azaz egy E85 (85 % bioetanol, 15 % benzin) 15 %-a után kell jövedéki adót fizetni.
A "takarékos izzó" vitáról sokat lehet olvasni az EU nemrég hozott döntése kapcsán, ott sem egyértelmű a helyzet.
A katalizátorok, részecskeszűrők használat utáni, vagy tisztításkor jelentkező környezetterheléséről is lehetne egy jót értekezni...

[ Szerkesztve ]

A legjobb aláírás a héten

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.