Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Far Cry 4. Olyan szinten, hogy girokopterezve nagyobb táv közben 30-40 másodpercre is kiírta, hogy textúrát tölt, nyugi. Mindez 16 giga RAM + ultra grafika mellett. SSD-n megszűnt a jelenség, 12-3 másodperc elég volt, ha egyáltalán volt ilyen képernyő.
A S.T.A.L.K.E.R. játékokon is sokat segít, bár annak a játékmotorja áldás és átok egyszerre. A játékmotorok MTZ-je. Esztergával is legyárthatod hozzá az alkatrészt, nem bánja, de ne lepődj meg, ha néha arconköp és nehéz a kuplung.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) 8Ball


8Ball
tag

Fallout 4 szintén, 4x2TB RAID10-es tömbön is küzd a betöltéskor (HD Texture pack ~60G), SSD-n szinte azonnal betölt.

Vajon mit fognak ehhez szólni mások?

(#3) d@vee


d@vee
őstag

A DMC érdekes. Én is megvettem, mert anno a virágbolti verzióval toltam és tetszett. Szintén HDD, szintén feltolt grafika de nekem nem volt ilyen hibajelenség. Bár a felbontást nem írtad, de szerintem ez a furcsaság csak FHD felbontás vagy afölött jöhet elő, mert havernál is láttam akadásokat 1080p-ben, míg nálam a notin 1366x768-ban nem volt semmi gond.

Ja

(#4) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

1080p mellett eddig még sehol. :)

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#5) .LnB válasza 8Ball (#2) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

A Fallout 4-ben a legjobban észrevehető szerintem a két betöltési idő.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#6) nonsen5e


nonsen5e
addikt

Black Desert Online
Mezei 7200-as HDD-vel fullHD / minimumon is szinten a játszhatatlan küszöbét súrolta (alig 30-40 fps, sok mikroakadás) az adatlapomon látható konfiggal. SSD-re áttéve maximumon fut vígan. Eszméletlen magas a háttértár-sebesség igénye, a HDD-t indítástól bezárásig 100%-on eszi. Szerencsére a legtöbb játék azért nem ilyen extrém.

Overwatch-nál meg tiszta előny, hogy gyorsabban tölti be a játékot, mert nem lopja el más a kedvenc hősödet.

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#7) Lenry


Lenry
félisten

eddig egyedül a Witcher 3-at kellett áttennem az SSD-re, mert egyes nehezebb bossfightnál megesett, hogy továbbtartott újratölteni a mentést, mint ameddig életben voltam :DDD

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) nemlehet válasza Lenry (#7) üzenetére


nemlehet
őstag

Én a Dark Souls anno 2012-ben ezért hagytam abba X360-on :D Bemegyek, 5-10 mp alatt lekaszált a boss, majd 30 mp splash screen :D

SSD-vel tök jó, kb 1-2 mp alatt betölt (illetve azóta már jobban is megy, még no death run-t is tudtam csinálni).

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#9) Vanir


Vanir
veterán

Nekem csak a map betöltési sebességem gyorsult úgy a két-háromszorosára CoD4 és CS:GO esetén (utóbbinál talán picit kevesebb a microstutter), más játékot még nem raktam rá. Ja, meg a PS telepítés 10 perc helyett 2, az se mindegy. :D

[ Szerkesztve ]

(#10) .LnB válasza Vanir (#9) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Ennél többet nem is számít. Csak a betöltési idő lesz rövidebb. Ilyen, hogy több az fps-e a kollégának, ilyen nincs. Vagyis nem az SSD-től van. Mivel a textúrákat és szinte mindent a VGA a memóriájában tárolja, nem háttértárról olvassa folyamatosan.

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#11) nemlehet válasza .LnB (#10) üzenetére


nemlehet
őstag

Ez nem teljesen igaz. Pl Lineage 2-ben is segít az akadozáson a gyors HDD/SSD. Nem tudom pontosan miért van, de egy 5400-as HDD-n marhára szaggat ha sok játékos van egy területen, míg ssd-n ugyan azon a gépen semmi baj.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#12) Redneck válasza .LnB (#10) üzenetére


Redneck
veterán

Ne haragudj de ez baromság, éppen erről szól a bejegyzés. Több játéknál folyamatosabb a játék ha SSD-ről megy, igaz soknál a lapozófájl gyors elérése miatt. Azt mondjuk én sem értem hogy mondjuk CS:GO-ban miért kevesebb a mikroakadás SSD-vel.
Az is meglepett hogy 16GB RAM-nál is számít. Ebből is látszik milyen nagyszerűen programoznak vagy portolnak PC-re.

Lenry: A kommenteden egy jót nevettem! :DD

Nekem 8GB RAM mellett több játék is folyamatosabb lett, olyanok is amig 4-6GB RAM között bőven elvannak.

d@vee: 1080p vagy 1080p + DSR

Cucuska2: Na igen, a S.T.A.L.K.E.R.
Ugyan csak a CoP-ot próbáltam, a hülye hibái és a motor elszúrtsága ellenére nagyon nagy játék. Igaz vajsimán valószínűleg semmi nem képes futtatni. Van még egy ilyen játék, a The Crew: Wild Run.
Rakhattam SSD-re, bárhova állíthattam, a motorban van a hiba.
A poén, hogy a második rész gameplay videóiban is látszanak az akadások...

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#13) .LnB válasza Redneck (#12) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Az összes érték szinte mérési hibahatáron belül. Vagy te azt az 1-2 pár fps-t szemre észreveszed.
Szóval vagy placebo, vagy mástól van nálad stuttering.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#14) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Hát nem tudom, hogy adott probléma a játékkal van e, de könnyen meglehet.
Konfigonként eltérő jelenségek vannak szinte minden játéknál.

Nekem semmilyen gondom nincsen, ha hddről vagy ssdről futtatom a játékaim többségét.

Rengeteg játékot kipróbáltam, de aminek tipikusan hosszú a load timeja annál fontos hogy ssdre rakjuk.
Ilyen pl. a Total War játékok, említettétek a F4-et, annál is javít az ssd a betöltési időn.
De ilyen hogy több microstutter, ez csak optimalizálatlan, vagy az adott konfigon rosszalkodó játéknál lehet.

Némelyik MMo szintén okoz stuttert, pl Aion crysis motorral készült, amit egyáltalán nem mmokra szántak.
Amikor több játékos van a monitoron, és szaggat, az többnyire abból akad hogy a játék motorja az apró texturákat (ami különböző ugye playerenként, általában) egyenként tölti be, és ezek egy jó teljesítményű hddn, 4Kb-s fájlt figyelembe véve, csak 1 max 2 mbyte/sec sebességgel képes betölteni.
Ebből ered hogy, hogy az ssdk előnye a bő 10-30xos 4kb (apró fájlok) betöltési/írási sebességgel adódik, míg ugye a HDD az író/olvasó fejjel szórakozik egyik pontról a másikra ugrál, ami időigényes.

[ Szerkesztve ]

(#15) Redneck


Redneck
veterán

Egyébként valószínűleg ezek a mikroakadásos szarságok a portolásból fakadnak. Ami alapból először PC-re készült, ott csak a betöltési idő rövidül.

A CS:GO-ra is van magyarázat. Elavult motor, sokszor gyenge szerverek, sok játékos, ingadozó pingekkel. Ha 5on5 megy, normális szerveren, és alacsony pinggel, azzal nincs gond.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#16) Gdi válasza Lenry (#7) üzenetére


Gdi
senior tag

Dark Souls III-at, akkor csak szigorúan ramdriveról játssz! :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#17) Redneck válasza bobalazs (#14) üzenetére


Redneck
veterán

Rossz motoron semmi sem segít, csak ha dolgoznak a kódon. Ezért félek is a Star Citizentől, de remélem mire megjelenik kikupálják.

Egyébként elég egy sandbox játékot indítani. A dinamikus renderelés, látótávolság, textúra streamelés bőven be tud tenni a HDD-s játéknak. GTA V sem gázos még az ember lassan kocsikázik, vagy gyalogosan nézelődik. Amint 300-zal döngetsz át a térképen, előjön a HDD hátránya. Van hogy nem tudja elég gyorsan a memóriába tölteni a kért adatokat.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#18) bobalazs válasza Redneck (#17) üzenetére


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog (1)

GTA Vel se volt gondom. Ahogy havernak sem, ő is HDDről futtatta.
Witcher 3, szintén tükörsimán fut majdnem maximum beállításokkal.

[ Szerkesztve ]

(#19) nemlehet válasza .LnB (#13) üzenetére


nemlehet
őstag

De nem érted... Szerintem senki nem mondta, hogy ez általános jelenség, hanem vannak játékok ahol rengeteget számít. Tök jó, hogy a Crysis 3 meg a BF4 nem ilyen, de ezt senki nem is állította.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#20) Protezis


Protezis
őstag

Mortal Kombat X pálya betöltésnél, új jelenet indulásánál rendszeresen beakad. Gondolom SSD-n nem tenné, dehát 40GB az a szar... :D

(#21) brd válasza .LnB (#13) üzenetére


brd
nagyúr

Nem tudom, ez milyen teszt, de én gyanítom, hogy a probléma nem is a játék file-jainak a betöltése, hanem a lapozófile elhelyezkedése, mármint, hogy az HDD-n, vagy SSD-n van-e. Nekem az összes játékom HDD-n van, az OS és a lapozófile viszont SSD-n, és ahol mikroakadás van, az nem azért van, mert a játék nem tudja betölteni az adott textúrát, hanem VGA, esetleg CPU oka van (vagy simán szar a program), ezeket ugyanis néha megvizsgálom, hogy SSD-ről futtatva ugyanaz-e a helyzet, és eddig nem találtam olyat, ami ettől akadozott volna. Sokkal jellemzőbb, hogy szélsőséges esetben inkább hiányzik, vagy alacsonyabb felbontású a textúra, de a 3D megjelenítés emiatt nem akad meg. Pl. a GTA V-ben bizonyos látótávolság felett HDD-vel el tudom érni, hogy itt-ott hiányozzon valami kis időre, de akkor is stabil 60 FPS marad akadozás nélkül.

The only real valuable thing is intuition.

(#22) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

Amúgy egy olyan HDD amit tud olvasni a rendszer 160-180 MB/s körül, az nem elég már?

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#23) brd válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


brd
nagyúr

Véletlen elérésben egy mai HDD sem igazán tud többet pár MB/s-nél, így ha az éppen olvasni vágyott adat nagyon töredezett, vagy eleve nem egymás mellett található, akkor az a pár MB/s lesz a mérvadó, nem a szekvenciális olvasási képesség.

The only real valuable thing is intuition.

(#24) dugo_ válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


dugo_
veterán

Mivel a játékok többsége több ezer apró fájlból áll, ahova random olvasás kell, ezért nem. Abban minden HDD elvérzik.

(#25) bobalazs válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Nem árt mondjuk ha így néz ki a HDD táblája

pro-active defrag szerintem a legfaszább dolog amit kitaláltak, azért mert eleve úgy rakja le az op rendszer a fájlokat a hddre hogy nem lesznek töredezve. Winoptimizer tudja ezt.
Lehet placebo, de engem meggyőzött.

(#26) .LnB válasza brd (#21) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Én annyit mondtam, de látom ez senkinek nem esett le, hogy ssdtől nem lesz több fpsed.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#27) brd válasza .LnB (#26) üzenetére


brd
nagyúr

Szigorúan véve, de. Ha HDD-vel (vagy inkább HDD-re tett lapozófile-lal) megakad a játék, akkor máris kevesebb FPS lesz HDD-vel. Más kérdés, hogy db-ra nem fogja senki számolgatni, de ha fix 60-nal fut egy játék, majd jön pár frame, ami 16.66~ ms-nál több ideig készül, az könnyen észrevehető (ez ugye a micro stuttering).

The only real valuable thing is intuition.

(#28) CJ4567 válasza Redneck (#12) üzenetére


CJ4567
veterán

The Crewet próbáltam az adatlapos gépemmel, és teljesen sima, nem tudom nálad miért nem jó :(

No Sana No Life

(#29) Redneck válasza CJ4567 (#28) üzenetére


Redneck
veterán

V-Synckel? Nem láttam még olyan gépet ahol ne lett volna micro lagos. :(((

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#30) CJ4567 válasza Redneck (#29) üzenetére


CJ4567
veterán

Nem játszok Vsynccel, mivel nincsen fix 60FPS. (meg nem is nagyon játszok már a játékkal, ritkán PVP-re elindítom) (45-60 körül van, de holnap megnézhetem Vsynccel, hogy milyen.)

No Sana No Life

(#31) Lauda válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


Lauda
félisten

Nem ez számít, hanem az iops, ami a a másodpercenként elvégezhető Input/Output műveletek számát határozza meg ;)

Jó példa erre a sata2-es csatin ülő Samsung 850 Pro 512GB és HDD-im random acces tesztje: [link] :D

ha tehát az látjuk egy tesztben, hogy egy HDD 270 IOPS-ra képes 4 kB-os véletlenszerű olvasásban, akkor az azt jelenti, hogy az adott merevlemez másodpercenként 270 „darab”, a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes.

A hgst ultrastarom tehát másodpercenként 84db a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes, ezzel szemben az ssd másodpercenként 10947 a fájlrendszerben véletlenszerűen elhelyezkedő 4 kB-os adatblokk beolvasására képes :DDD

[ Szerkesztve ]

(#32) CJ4567 válasza Redneck (#29) üzenetére


CJ4567
veterán

Ilyen beállításokkal nem éreztem mikrolagot. (Medium preset amúgy, csak ultra textúrákkal.) Nem volt teljesen stabil 60FPS, de ezt kb. csak az FPS számlálón láttam, a játék teljesen sima volt. AMD-m van viszont, nem NV.

No Sana No Life

(#33) Redneck válasza CJ4567 (#32) üzenetére


Redneck
veterán

Nehezen hiszem, az a játékmotor egyszerűen nem tolerálja ha nem fix az fps.

Ezen a videón is sok helyen látszik hogy mikroszaggat.
AMD-vel is akad mint az állat.

Ettől függetlenül örülök hogy neked jó, csak még sosem láttam rendesen menni. :C

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#34) .LnB válasza Redneck (#33) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Nincs is fix 60fps abban a gameplay-ben. Még jó, hogy döcög.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#35) Redneck válasza .LnB (#34) üzenetére


Redneck
veterán

Jó akkor itt egy másik, 60 fps-t ír de akad, ráadásul még v-sync nélkül is. Azzal még rosszabb lenne.
A lényeg hogy az engineben van valami gebasz, nem folyamatos, mikroszaggatós, a második rész E3-as gameplayében is látszott.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#36) CJ4567 válasza Redneck (#33) üzenetére


CJ4567
veterán

Nálam jó volt, ennyit tudok tanúsítani. Ismerősök se panaszkodtak ilyenre, egyik még 750Ti-vel játszott, másik GTX950-el.

No Sana No Life

(#37) Redneck válasza CJ4567 (#36) üzenetére


Redneck
veterán

Neked nem érzékeny a szemed erre, irigyellek. :K
Próbáltam más konfigon is, 750 Ti-vel is, mikroakadós a motor, az előbb linkelt fix 60 fps-es videón is látszik.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#38) CJ4567 válasza Redneck (#37) üzenetére


CJ4567
veterán

Vannak játékok ahol simán észreveszem hogy mikrolagol, ebben valamiért nem. A linkelt 1070-es videón ingadozik a frametime, ideális esetben 16.6ms-nek kéne lennie folyamatosan. :( Belenéztem, 18-at is láttam 60FPS mellett, ami nem jó. Ezt a videót nézd meg, innen indultam ki még régebben hogy RTSS jó Vsync mellé.

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#39) CJ4567


CJ4567
veterán

Rocket League volt nálam ami folyton mikrolagolt, most a G4560-al teljesen folyamatos a játék.

No Sana No Life

(#40) Onikage


Onikage
csendes újonc

Üdv!
Az mennyire jó ötlet hogyha az operációs rendszert és a programokat egy 250gb-os SSD-re teszem, a játékokat egy 1tb-os SSD-re teszem, a képek, videók, zenék, filmek pedig egy 1tb-os HDD-n vannak?

Mi az ábra?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.