Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#57) DraXoN


DraXoN
addikt

Nyáron vettem egy 1-es focus-t, 270eFt-ért (2002 12. havi a gyártás).
-Első művelet vezerlés, vízpumpa szűrők cseréje (olaj, levegő, benzin), 120eFt munkadíjjal.
-2 első fényszóró (egyik törött volt az csere, majd megnézve a másikkal amit addig jónak ítéltem eléggé sárágán hatott mellette így a másikat is cseréltem), 18eFt/db ... én cseréltem ki.
-Új PCV szelep, és csövei (18eFt a szelep és a csövek kompletten, én cseréltem).
-DPF szenzor csere, MAP levegő szenzor csere, katalizátor előtti szenzor csere ( 8eFt, 8eFt, 9eFt) én cseréltem őket, több vákumcső is cserélve lett a DPF és MAP szenzorokkal, azok "univerzális" vákum/benzin csövek voltak, úgy 6-800Ft métere, több féle méret volt használva...
-2 új első kerék (téli), a hátsók fél évesek voltak az autón az csak centírozva lett (kellett is), 16db új kerékcsavar (valami minden féle inne-onnan jött darabok voltak).
-Volt valami parkoló kamera gányúl bekötve... úgy ahogy volt kukáztam az egészet és a napokban szeretem be egy "normálisan bekötöttet" (8eFt volt a kamera, a fejegységre kapcsolódik).
új fejegység (még black fridayen leütöttem valami olcsóbb kínai androidost 30eFt).
szintén napokban került be a kamerával együtt a parkradar hátra (kombi az autó, nem csak én vezetem, eléggé hosszú a vége, könnyebb így parkolni 8eFt)..
-Majd lett cserélve egy generátor mert a másik ami benne volt nem volt jó állapotban 65eFt munkadíjjal, de 2x lett szerelve mert garanciában hozzá kellett nyúlni.. a gyártó a belsejében nem húzott meg egy csavart jól így ki kellett szedni meghúzni egy belső csavart és visszarakni újra... ami eléggé macerás volt az autóm esetén.. azért is nem én cseréltem a generátort alapból se (gondoltam szenvedjen vele más :D ).
-Anyós ülés feletti kapaszkodót cserélni kellett (törött volt)
-1db kulcsal kaptam és van utólagos extra immobilizer (és riasztó), a sima kulcsokat immo chippel és riasztóval csináltattam (2db-ot), kínából rendelve (fotó alapján :D )... 5500Ft/db áron, az utólagos rendszert elősször ki akartam kötni, de a dobozán megtaláltam "ki és mi is ő", majd a forgalmazót megkeresve lett új távirányítóm hozzá (az 18eFt/db áron ... a 2db húzós volt árban)..
az új "gyári" kulcs felprogramozását én csináltam forscan-el (volt OBD olvasóm ami tetszett neki), minden más kulcs törölve lett (volt vagy 5db alapból az autóhoz rendelve).. az utólagos biztonsági rendszernél elvileg szintén törölve lett az összes távirányító ami nekem nem volt meg.
-cseréltem elektromos ablakemelő kapcsolót mert kontakthibás volt (1 "sima ajtóét" és a sofőr "multi" kapcsolóját, szintén kínából rendelve mind2 2eFt. 5eFt)
-rádió antennát cseréltem mert törött volt (2eFt).
-2db új első ablaktörlő lapát (2-2eFt)
-megvételkor a kipufogó tartója le volt szakadva... valahogy felfércelték ahol a vezérlést és egyebeket cserélték az elején... nem tudom még milyen módszerrel (valószínűleg felgányolták "jó az úgy" módon... de egyenlőre most jó.. legalább nem lóg)
-hiányzott a tető csomagtartó (a gyári) a tetejéről, átmenetileg le van dugózva csak a részemről a tetején a rögzítési pont, de már beszereztem egy oda való csomagtartót (38eFt volt.. drága volt, de csak az jó oda).

Még ismert hibák:
-az ülés dőlésszög állító karokat javítanom kell mert kikopott a belsejük (2 komponensű fém pasztával tervezem bepótolni, de még nem szántam rá magam).
-úgy néz ki cserélni kell majd féltengely belső csuklókat (belsőt biztosan, de lehet akkor már a külsőt is cserélem).
-zajos a beltéri ventilátor (nyikorog).. talán megpróbálom majd bezsírozni a tengelyét (hátha).
-nincs katalizátor (valaki csak csövet rakott a helyére, persze az autót friss vizsgával vettem a katalizátor és a törött lámpa miatt se mehetett volna át rajta).
-a klíma nem működik (még, de tervezem megcsináltatni)

Mint látható volt vele meló, lett rá költve, javarészt én csináltam a dolgokat (kivéve ha macerás volt akkor gondoltam szenvedjen más :D )
lényegében nem bánom azt amit vettem.
[kép] (itt még csak az egyik fényszóró volt kicserélve)

mondjuk nincs rajta rozsda fő elemeken, köszöböt valaki valamikor cserélt még korábban, a csomagtartó és motorháztetők rozsdásak kicsit (a végeiken)... bár elől a motorháztetőnél a zárhíd nem a sajátja... sőt egy másik autójé van "belefaragva" (Európai MK1 focus-é került bele, kicsit más mint az USA ami nekem van, legalábbis a lökhárító, amit valaki másik színről fényezett át nem tud emiatt pontosan rögzülni... de majd módosítom, hogy jó legyen).
De egyetlen helyen rozsdás igazán a hátsó lökhárító alatt a lökhárító merevitője (a hátsó lökhárító se a sajátja, az is csak fényezve lett valamikor másik színről, de mint az első, mind a hátsó maradt USA modelles lökhárító).

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.