Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) seolwon


seolwon
tag

Az Audiból nincs elektromos az baj, a Volvoból sincs, (majd lesz) de az nem baj? Félreértek valamit?

(#2) opeter87


opeter87
senior tag

Hát az A8 esetében baj, hogy nincs elektromos és hibrid hajtás sem. Egy márka csúcsmodelljének szerintem illene lennie 2018-ban. A Volvonak van az XC90-ből és az XC60-ból is, így ha azt ígérik, hogy lesz az XC40-ből is, akkor én azt elhiszem.

Az új A8-nak szerintem Tesla szintű elektromos hajtással kellett volna jönni, ehhez képest még egy "kamu" zöld rendszámos kivitel sincsen.

(#3) Stanlee


Stanlee
őstag

Nem egyszeru szerintem az ev autoja cimet kiosztani, mert itt nem mindig a praktikussag, kulso, ar vagy vezetesi elmeny az, ami szamit, hanem ezeknek az egyvelege. Viszont C3-at es Ibiza-t is vezettem, azoknak biztos nem szabad ilyen cimet kiadni. Az A8 egyszeruen semmi ujdnsagot nem ad, csak egy jo iparos munka, sok penzert, biztos orome lesz a tulajanak benne. A tobbire nagyon nem tudok mit mondani, de a Volvoval nagyon nem nyultak melle, meg mindig jobb, mint amikor a Polo volt az ev autoja :-)

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#4) Cifu válasza opeter87 (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

Volt az A8-ból hibrid és a kutya nem vásárolt belőle, mert 4 hengeres motor egy A8-asban derogált...

Megbocsás, de a logikát én sem tudom követni. Nem Electric Cár of the Year a díj címe, de az értékelésénél ha nincs belőle elektromos, akkor máris kiesik. Kivéve ha nem, csakmertazért... :U

Hogy szubjektív, az egy dolog, de nem is következetes...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) opeter87 válasza Cifu (#4) üzenetére


opeter87
senior tag

Tudom volt régen hibrid meg A6-ból és talán a Q5-ből is.

Az A8 esetében ezt írtam:
"mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet)"

Na ezért nem érdemel díjat. Az XC40-ből lesz hibrid és elektromos is ezt a Volvo is többször nyilatkozva. Itt most nem a hibrid és elektromos autó van nincs kérdésről van szó, hanem arról, hogy az új A8 semmit extra innováció nem ad (alapáron közel 30 millióért 2018-ban).

(#6) ncc1701


ncc1701
veterán

Egyik sem kellene, a szemem kiesne a szervizelés számlától. Hátha vmi megmakkan benne.

(#7) Cifu válasza opeter87 (#5) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az A8 esetében ezt írtam:
"mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet)"...
hanem arról, hogy az új A8 semmit extra innováció nem ad (alapáron közel 30 millióért 2018-ban).

Megbocsáss, de mit kellene tartalmaznia? Lesz W12 TSI motor, van Lézer első és OLED hátsó lámpa, 48 voltos belső elektromos rendszer, dinamikus összkerék kormányzás, összkerék hajtás, radar/ultrahang/optikai/lézer érzékelők, csordultig érintőképernyővel az egész, intelligens aktív felfüggesztés (persze, a marketing AI néven nevezi, mert ma már minden mesterséges intelligencia, még az is, ami 10 éve ugyan az, csak hát kell a buzzword mellé) és a többi.

Félreértés ne essék, én sem estem hanyat az A8-tól, de azt azért megadom neki, hogy minden megvan benne, amit egy csúcskategóriás luxus limuzinba be lehet ma építeni....

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) #56573440


#56573440
törölt tag

Az év autója választás mindig nagyon furcsa volt nekem, mindenki mást keres az autóban igazából, elég nehéz megítélni ezt globális szinten. Volt nem egy égésteres beszélgetés tc hasábjain ezzel kapcsolatban, ott is előjött, hogy nagyon nagyon szubjektíven tudnak sok helyen pontozni, és ez nagyban torzítja a kimenetelt.

Az egész év autója szerintem sokkal inkább egy iparági egyezség, bár idén én is hasonlóra számítottam, azért talán 16-ban volt az Astra az első az viccesebb volt :D Azért egy MX5/XC90/7-es Bimmer/Superb mezőnyben nem éreztem azt se egy akkora mondásnak... Persze az se szar, de na...

(#9) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

A8 Audi először lépett ki Level3 önvezető rendszerrel a piacra.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#10) #56573440 válasza alkatraz3000 (#9) üzenetére


#56573440
törölt tag

Van valami linked? Legutóbb ott tartottam, hogy majd a 2019-es modell... Meg a neten is ezt látom. Meg a konfigurátorban se látok mást :)

(#11) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Az én szememben egyértelműen az Alfa Romeo Stelvio a győzött. Helyből nagyon tetszik az egész koncepció, a Ferrari eredetű motor beépítéséhez pedig nagy bátorság kellett. Számomra az Alfa a 159 óta nem hozott semmit, egy 159-re még ma is tudnék vágyni annyira jól sikerült a formája kívül-belül, azóta néma csend, erre az arcomba vágják a Gulia-t, és mielőtt észhez térnék már kapom a másikat a Stelvioval. Az árak viszont (nem az 510 lovas modellekre gondolok) kicsit meredekek a kategória társakhoz képest, kicsit gazdagabb felszereltségi szinteket várnék. Tehát arra gondolok, hogy alacsonyabb szinttől járhatna pl. a motoros csomagtérajtó, az, hogy egyáltalán nem találtam az opciók közt hátsó ülésfűtést pedig egyenesen vicc ebben a kategóriában. És ezek nem nagy elvárások, a többiek pontosan attól a felszereltségi szinttől nyújtják ezeket, ahol az Alfától is elvárnám.

A Volvo esetében egy új V40-nek jobban örültem volna, ez az XC40 nekem olyan semmilyenre sikerült. Egy összenyomott XC60, vállak nélkül. Ez az egész formavilág a nagyokon gyönyörű, de ebben a kis méretben nekem nagyon nem adja át azt a Volvo-s életérzést.

A Citroennel mint márkával mindig szimpatizáltam, valami mindig volt a modellpalettájukon, amit tudtam imádni. Ilyen pl a kifutó C5 kombi, ami szerintem még mindig a legszebb középkategóriások egyike, aztán egészen a faceliftig a C4 Cactus töltötte be nálam ezt a szerepet, ami ha az ember beleül akkor érzi, hogy ez nagyon nem az, mint amit sejtet, az üléshuzat nagyon olcsó, a hátsó egybepad szintén, az pedig, hogy nincs elektromos rendesen leengedhető hátsóablak pedig nem lett volna gond, mert tudta feledtetni a tagadhatatlanul egyedi francia formaterv. Na ezt a facelifttel kinyírták, a C3 valamennyire hozza ezt, az Aircross viszont egy felfújt C3 és egy összenyomott Cactus, szóval nálam az Aircross is olyan, mint az XC40. Nem áll össze.

Az én listám:

1. Alfa Romeo Stelvio
2. BMW 5er
3. Audi A8
4. Volvo XC40
5. KIA Stinger
6. Citroen C3 Aircross

És most hogy ezt mind leírtam, azt mondom, hogy ennek az egész COTY-nak semmi értelme. Nem tartom reálisnak, hogy egy szinten versenyeznek olyan autók, amiknek egymáshoz semmi közük nincsen. A BMW 5er a kategóriájában simán lehetne első, ugyanez elmondható a Stelvio-ról is, és a Volvo-ról is. Ezért én az amerikai mintát tekinteném alapnak, ott minden egyes kategóriában megválasztják az év autóját. Szerintem ez a legkorrektebb.

(#12) Jhonny06 válasza alkatraz3000 (#9) üzenetére


Jhonny06
veterán

Jelenleg ennyit tud az A8 "önvezető" rendszere, ez gyakorlatilag semmi a Tesla-hoz képest.

"a conditionally automated system that allows for completely hands-free driving in specific conditions. Necessary parameters for operation boil down to a divided highway with a center barrier (think: metal guardrails or concrete dividers), clear lane markings, no pedestrians or traffic lights, and speeds of under 60 kmh -- 37 mph to us Yanks."

(#13) .Szaki. válasza Jhonny06 (#12) üzenetére


.Szaki.
addikt

Én helyből nem tudom ezt az önvezető funkciót miért kell erőltetni.

(#14) Cifu válasza .Szaki. (#13) üzenetére


Cifu
nagyúr

Okostelefonoknál miért erőlteti mindenki a hangra reagáló asszisztenseket (Siri, Bixby, Alexa, Cortana, stb.)? Ugyan az pepitában.

Ez egy geek dolog ma, jobbára nem is azok hiányolják, akik esetleg valóban hasznát is látnák...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#15) pit stop válasza opeter87 (#5) üzenetére


pit stop
addikt

Azt kell díjazniuk, amit most tud az autó, és ami jelenleg rendelkezésre áll. Nem a modellfrissítés, vagy x évvel ez utánit kell díjazni, mert lesz hibrid vagy kap ezt vagy azt... Így ez az érvelés szerintem is nevetséges.
Ehhez képest a Seat-ban egy vadonat új padlólemez van pl.
Volt év, amikor arra mentek rá, hogy az innovativitást díjazzák - Leaf-fel eléggé pofonba is futottak. Szóval egy előremutató, ugyan akkor minden nap (tömegek által) használható autót kéne díjazni - ami a tisztán villanyosban pl. nem lenne benne.

Szerk.: Alfával amúgy egyetértek, de Citroent középmezőnybe vártam volna.

[ Szerkesztve ]

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#16) Jhonny06 válasza .Szaki. (#13) üzenetére


Jhonny06
veterán

Ami a Tesla-ban van, annak van létjogosultsága, meg igazából a sávtartás is elég pihentető, ha hosszabb ideig mész autópályán. Kb. mint a tempomat.

(#17) opeter87 válasza pit stop (#15) üzenetére


opeter87
senior tag

Egyetértek. Azt díjazzák ami most van.

Ebben a felvetésben nincs az A8-ban pl. önvezető funkció csak korlátozottan, nincs elektromos verzió. Tény, hogy a Volvo-ból sincs, de igazából a döntőbe jutott autók közül csak az 5-ösnek van egy ilyen 30km-re elég verziója. Szóval én nem azt mondtam, hogy az XC40 azért nyert (akár az én szubjektív listámon is), mert van belőle hibrid meg elektromos.
Én azt mondtam, hogy a Volvo-nak van a nagyobb autóiban és ebben is lesz (hihető ha azt mondják, hiszen van nekik).

Seat-tal egyetértek ezt írtam:
"Egyszóval akár meg is nyerhette volna."

(#18) .Szaki. válasza Cifu (#14) üzenetére


.Szaki.
addikt

Én a Siri-t napi szinten használom, emlékeztetőket állítok be, a lakás lámpáit vele vezérlem, zenét játszok le vele, mert sokkal gyorsabb és kényelmesebb, közben tudok mást is csinálni.

Az önvezető autó számomra teljesen más kategória, mondom mindezt úgy, hogy születésem óta megrögzött autómániás vagyok.

Egyetlen értelmét látom, azok akik mondjuk vidéken élnek és napi szinten be kell járniuk a városba dolgozni autópályán, azoknak tényleg kényelmesebb az, hogy felmegy a pályára, önvezető funkció be és az autó elvisz A-ból B-be.

Na de a problémám ott kezdődik, hogy ha elterjednek az önvezető autók, akkor hogy fog kinézni a jövő embere? Nem kell jogosítványt szereznie? Mert oké, tegyük fel, hogy eljutunk arra a szintre - amire szerintem nem lehet - hogy ezek az autók mind a városban, falvakban, mindenhol tökéletesen fognak közlekedni, de mondjuk egy olyan útszakaszon, ahol egy sáv két irányú, vagy földút van, vagy egyebek, hogy fog tájékozódni? Hogyan kerülik ki egymást, honnan látja, hogy mennyire lehet lemenni az útról, anélkül, hogy végig karistolja a kocsi oldalát? Onnantól meg ha nincs meg a napi rutinja a "sofőrnek" úgy fogja összezúzni jobb esetben a kocsit, rosszabb esetben az egész családot, hogy "öröm lesz nézni", úgy már tényleg nem szabadna volán mögé engedni embereket, főleg, hogy gyanítom az autók ekkor már jóval erősebbek is lesznek.

A városok autóútjai vagy rosszul vannak felfestve, vagy átmeneti sáv változtatások vannak - ez a Teslának 2018-ban is problémát jelent egyébként - vagy egy biciklist kell kikerülnie a sávon belül, - az új E-Klasse sávtartója gond nélkül ráhúzta egy biciklisre a kormányt a TC tesztjében - vagy észre kell vennie, hogy egy gyalogos az Árpád úton korom sötétben át akar szaladni és akkor a kátyúkról nem is beszéltem, havonta fogjuk az autót vinni szervizbe futómű beállításra, vagy épp felnicserére? Sőt még a városokról sem kell beszélni, jártál mostanában az M1-en? Iszonyat milyen állapotok uralkodnak és oké lehet mondani, hogy ez Magyarország, de azért én Ausztriában, Olaszországban is jártam olyan utakon, amik ugyanilyen járhatatlanok. Egyszerűen nem látom, hogy hogyan tudna ez jól működni.

(#19) Cifu válasza .Szaki. (#18) üzenetére


Cifu
nagyúr

Egyetlen értelmét látom, azok akik mondjuk vidéken élnek és napi szinten be kell járniuk a városba dolgozni autópályán, azoknak tényleg kényelmesebb az, hogy felmegy a pályára, önvezető funkció be és az autó elvisz A-ból B-be.

Ezt ígéri a 3-as szintű önvezetés, amit az A8-ba is ígérnek 2019-re.

Na de a problémám ott kezdődik, hogy ha elterjednek az önvezető autók, akkor hogy fog kinézni a jövő embere? Nem kell jogosítványt szereznie?

Korlátozott jogosítvány ma is van (automata sebességváltósra szóló, kísérő nélkül nem vezethet, szemüveg nélkül nem vezethet, stb.). Egy részlegesen önvezető autó nem teszi szükségtelenné a jogosítványt.

A teljesen önvezető autó igen. De attól még messze vagyunk.

Mert oké, tegyük fel, hogy eljutunk arra a szintre - amire szerintem nem lehet - hogy ezek az autók mind a városban, falvakban, mindenhol tökéletesen fognak közlekedni, de mondjuk egy olyan útszakaszon, ahol egy sáv két irányú, vagy földút van, vagy egyebek, hogy fog tájékozódni?

GNNS (műholdas navigáció), kismillió szenzor (optikai, IR, lézerradar, hangradar), ezen adatok összegzése. Erről szól az önvezető autók legfelső szintje.

Onnantól meg ha nincs meg a napi rutinja a "sofőrnek" úgy fogja összezúzni jobb esetben a kocsit, rosszabb esetben az egész családot, hogy "öröm lesz nézni", úgy már tényleg nem szabadna volán mögé engedni embereket, főleg, hogy gyanítom az autók ekkor már jóval erősebbek is lesznek.

Itt sok tétel van - és a részleges önvezető autók részben megoldást nyújthatnak rá, lásd ha érzékeli az autó, hogy az előtted haladó vészfékez, akkor felülbírálhatja a vezetőt, és már akkor nekiállhat fékezni, amikor a sofőr még a lábát se vette le a gázról.

A másik oldalról egy teljesen önvezető autót már nem kell vezetni.

Harmadrészt azon balesetekben, amelyben részem volt, szinte mindig tapasztalt vezetők követték el, akik túlzottan bíztak saját képességeikben, és így aztán nem tartottak megfelelő követési távolságot (mert hát jó dolog a másiknak a seggébe mászni, hogy érezze a törődést, hogy ő aztán menni akar), hirtelen váltottak sávot (beférek még!), túl nagy sebességgel haladtak (mert sietett) és így tovább. Szóval én inkább tartok a magukat "tapasztaltnak" gondoló vezetőktől, mint a napi rutin hiánya miatt lassan haladó hétvégi sofőröktől.

Nyilván az önvezető autók hasonló problémát hoznak, mint az automatizálás felé forduló repülőgép-irányítás, mely szerint az emberi hibát indirekt emberi hiba (gépi hiba) válthatja fel (az irányítórendszert tervezők nem készítették fel megfelelően a gépet arra a veszélyhelyzetre, amibe az adott esetben az került).

A sokadik oldalról: én nem támogatom ezt az ostoba erőművészkedést, amit az autógyártók és autóvásárlók csinálnak ma. Németországot leszámítva mindenhol limitált az utazási sebesség, nevetségesnek tartom, hogy a "környezetkímélőként" aposztrofált elektromos autókat extrém teljesítménnyel ruházzák fel. Átlagos méretű személyautónál cirka 150 kW / 250 Nm teljesítménynél többre aligha lenne bárki törvénytisztelő állampolgárnak szüksége, szóval miért is kellene még nagyobb teljesítmény? :F

A városok autóútjai vagy rosszul vannak felfestve, vagy átmeneti sáv változtatások vannak - ez a Teslának 2018-ban is problémát jelent egyébként - vagy egy biciklist kell kikerülnie a sávon belül, - az új E-Klasse sávtartója gond nélkül ráhúzta egy biciklisre a kormányt a TC tesztjében -

Ezek a példák arra vonatkoznak, hogy jelenleg még valójában nem alkalmasak az "önvezető funkciókkal" hírdetett autók valóban a közutakra folyamatos felügyelet nélkül. Helyesebb a vezetés-segítő funkciók elnevezés....

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#20) dabadab


dabadab
titán

Csak nekem furcsa az, hogy a Tesla S-et állandóan a 7/8/S konkurrensének állítják be? Mert nekem úgy tűnik, hogy alapvetően egy kategóriával lejjebb van a helye?

DRM is theft

(#21) Jhonny06 válasza dabadab (#20) üzenetére


Jhonny06
veterán

Nehéz ügy, mert az önvezetés miatt papíron technológiailag fejlettebbnek mondható, de az összeszerelési minősége pl. brutál fapados. Meg ugye ott van a gyorsulás, ami szintén a felső szegmensbe helyezi a Tesla-t, közben ennek köze nincs a kocsihoz, csak ahhoz, hogy akku hajtja.

Szerintem is hiba, főleg, hogy ez a 3 széria már mióta piacon van és milyen gyártási tapasztalat áll mögöttük.

(#22) dabadab válasza Jhonny06 (#21) üzenetére


dabadab
titán

A Tesla S méretei az 5/6/E osztályhoz vannak közelebb és hát az egészből pont az a luxuskidolgozottság hiányzik, ami a németek csúcsgépeinél a lényeget adják.

Gyorsan menni meg egy M5 is tud, viszont abba fékeket is raktak :)

Szóval nekem úgy tűnik, hogy a Teslát a luxusszedánok közé két dolog rakja: az ára és a Tesla marketingje :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#23) Cifu válasza dabadab (#22) üzenetére


Cifu
nagyúr

Szóval nekem úgy tűnik, hogy a Teslát a luxusszedánok közé két dolog rakja: az ára és a Tesla marketingje

Jajj, mit fogsz te még ezért kapni... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#24) #56573440 válasza Cifu (#23) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nem hiszem hogy sokat. A nagy német márkák autoi is pont olyan szarok mostanában. Csak szebb a beltér. Kinek kinek mire porcosodik. Egyikből se lesz 10 éves használt autó maradjunk annyiban...

(#25) dabadab válasza #56573440 (#24) üzenetére


dabadab
titán

"Egyikből se lesz 10 éves használt autó maradjunk annyiban..."

Lesz, tizenpárezereurós, nehezen eladható gépek, pont mint most. Ez a kategória nem a patináról szólt soha :)

DRM is theft

(#26) #56573440 válasza dabadab (#25) üzenetére


#56573440
törölt tag

Pont nem. Az adaptiv fényszórók a millió szenzor szerinted mibe kerül majd? 20-al koccanni városban gtk lesz konkrétan gari után... 1 éves mercibe német márkaszerviz 5 milla fölött kért. Két lámpa, kamerák, radar, etc.

És ezek nem lesznek olcsóbbak jelentősen. Innentől nem. A most 10 éves bimmer az E60. Azért nem ennyire komplex technika, de nem a legendásan jó már az sem...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.