Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) szente válasza ted_tris (#47) üzenetére


szente
addikt

Had gratuláljak! :W

[ Szerkesztve ]

(#52) hombre[EU] válasza ted_tris (#47) üzenetére


hombre[EU]
veterán

Valaki megvert egy VR headsettel vagy miért vagy ennyire dühös? :)
A vr szegmens softwares forgalmát számoltam ki (durván,pontatlanul) nem kell abból semmit levonni...

AAA fps-ek most is készülnek...Még multiplayer is Solaris: Offworld Combat

A VR köszöni szépen, megmarad :) egyre több software fogy

Life, Uh, Finds A Way

(#53) TomFace válasza ted_tris (#46) üzenetére


TomFace
tag

Nem szoktam kommentelni, de ezek eléggé eltúlzott számok, nekem szöges ellentétben vannak a tapasztalataim. Amikor 2016-ban ráugrottam a Vive-ra, utána idén az Odyssey+ra, és vittem rokonokhoz, barátokhoz, munkahelyre, összességében úgy 100-120 embernek mutattam meg a cuccot 10 és 80 év között, és mindössze egyetlen embernél okozott szédülést, de ő hmd nélkül is folyton szédül, szóval még azt se írnám a sisak kárára. Nyilván ehhez az is kellett, hogy betonstabilan meglegyen a minimum 90fps.
PSVR-t a jelenlegi generációban nem próbáltam, de a speckó alapján meg se közelíti a pc-s szintet, ott el tudom képzelni, hogy esetleg rosszul lehetnek tőle az emberek, de majd a kövi generációban nagy előrelépésre számítok.

(#54) kalmani


kalmani
tag

Én ezen a híren nem lepődöm meg. Azon viszont igen, hogy még egyáltalán létezik VR. Úgy gondolom hogy ha valaki egyszer kipróbálta, akkor soha többé nem akar VR-t használni.

(#55) opr válasza kalmani (#54) üzenetére


opr
veterán

Erdekes, mert En eddig barkinek mutattam, mindenkinek az volt a velemenye, hogy ez valami nagyon kiraly, es nem ritkan mar elso alkalomra orakat szorakozott vele.
Egyetlen srac volt, aki nagyon beszedult tole, de az hulye volt, hiaba mondtuk neki, hogy rossz otlet, azonnal az autoversenyes jatekkal kellett kezdeni, es hiaba szedult meg minden, nem hagytra abba a verseny vegeig... De 20p-el kesobb meg O is ujra akarta probalni, annyira bejott neki.
Valami telefonos kartonpapiros baromsagot probaltal?

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#56) -Solt- válasza opr (#55) üzenetére


-Solt-
veterán

Nálam például a 144Hz-s,1440p-s G-Sync monitor ment a "sarokba"... amióta megvan a VR (CV1 -> Rift S) a 2D-s játékokhoz szinte hozzá sem nyúltam, mert egyszerűen nem tudnak lekötni.

www.smart-bus.hu

(#57) Wlac


Wlac
Ármester

Érdekes ez a sok negatív tapasztalat. Én csak a PSVR-t próbáltam, de nekem nagyon bejött, illetve a Samsung telefonos megoldását (Gear?), ami szintén tök jó volt, csak a látószög kicsi. Barátnőm szintén ezen az úton ment végig, nagyon tetszett neki és nem érzett rosszullétet, pedig nem bírja az utazást (rendszeresen hányás közelébe kerül a szerpentineken, a forgalomnak háttal ülve vagy csak szimplán a busz hátuljában).

Egyedül azért nem vettünk PSVR-t, mert alap PS4-ünk van, és bár támogatja az is, mégis PRO-n lenne az igazi, amire cserélni viszont már nagyobb kiadás lenne. Többek között ezért is várjuk nagyon a PS5-öt, mert szeretnénk beszállni mi is.

Amúgy ebben a generációban a Microsoft nem erőltette meg magát. Szolgáltatás szintjén szépen beerősítettek (Winnel mondhatni közös platform, Gamepass, visszafelé kompatibilitás), de nem voltak innovatívak sem hardver, sem szoftver címek terén. Nem annyira meglepő, hogy a következő generációban is ezt a vonalat viszik tovább, és nem reszkíroznak, pedig mi csak jól járnánk azzal, hogy megszorongatnák a Sony-t, mert az kezd egy kicsit nagyon elkényelmesedni.

“The wha-"

(#58) martonx válasza Wlac (#57) üzenetére


martonx
veterán

"Amúgy ebben a generációban a Microsoft nem erőltette meg magát. Szolgáltatás szintjén szépen beerősítettek (Winnel mondhatni közös platform, Gamepass, visszafelé kompatibilitás), de nem voltak innovatívak sem hardver, sem szoftver címek terén. Nem annyira meglepő, hogy a következő generációban is ezt a vonalat viszik tovább"

Sajnos maximálisan egyet kell, hogy értsek veled. Ezért se tartom valószínűnek, hogy Xbox lesz a következő konzolom, pedig mostanra már jó sok játékom van Xbox-ra. :(

Én kérek elnézést!

(#59) arty válasza Hopkins95 (#37) üzenetére


arty
veterán

Egy nagy baj van minden monitorral: hiába nagy a felbontás, az immerzió a kanyarban sincs a legócskább telefonos vr-hez képest se ;)

(#40) b.

"minek kellene ehhez külön Xbox szoba? feltérképezi a környező bútorokat amin áll a TV és arra vetít kihagyva magát a TV készüléket"

valamiért nem számoltam azzal, hogy valaki egyedül él, hálószobában játszik, stb... ha ezt nyomod a nappaliban, más ott már kb SEMMIT nem tud csinálni (vs. psvr...)

"Egyértelmű, hogy aki nem tudja kihasználni vagy nem érdekli az nem azt a verziót vette volna sokkal több pénzért. Nekem van projektorom elég régóta."

De miből gondolod, hogy ez a gimmick lekötött volna, ha a sokkal-sokkal intenzívebb psvr se kötött le semeddig? (a projektor jó pont :R - nem gondoltam volna!)
"Amúgy több lett volna ez holmi villózásnál, képeket vetít, megnöveli a játékteret ,időjárást szimulál de az sem semmi ami ta videóban a képvetítésnél produkál."

Gyakorlatilag a vr "ottvagy" illúzióját próbálja meg ez is átadni, csak "könyvespolcra" vetítve - viszont nem lesz tőle hányingered ;) Szerintem a nappali inkompatibilitása/körülményessége (felszerelni plafonra...) és (projektor) ára miatt ez talán még a vrnél is nehezebben rásózható az emberekre. Demózni könnyebb, az biztos, szóval lehet h tehetett volna bele némi effortot az ms... (az always online drm szarság helyett, pl)

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#60) arty válasza TomFace (#53) üzenetére


arty
veterán

a rosszullét nem a speckókból jön, hanem a rosszul beállítottságtól, rossz játéktól, szaggatástól vagy ha valaki szimplán nem bírja (ilyen is van, bár kíváncsi lennék, hogy szoktatással, gyógyszerrel lehetne-e rajtuk segíteni :D )

(#54) kalmani

"Én ezen a híren nem lepődöm meg. Azon viszont igen, hogy még egyáltalán létezik VR. Úgy gondolom hogy ha valaki egyszer kipróbálta, akkor soha többé nem akar VR-t használni."

behánytál? :D

na, az úgy van, hogy aki nem hány be tőle, az legszívesebben "beköltözne", örökre ;) (túlzok, nyilván, hogy érzékeltessem, sokaknak mennyire jó)

---

egyébként nincs VR-em, csak próbáltam többféle megoldást. minden blackfriday alatt rezgett a léc (psvr), de egyelőre nem bírtam rászánni magam... ami nekem hiányzik: autósjátékok támogatása (psvr-en), míg pécén az "áldatlan pécés állapotok" nem jönnek be (töredezett piac, oculus exkluk miközben vive-t vennék, stb)

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#61) b. válasza arty (#59) üzenetére


b.
félisten

abszolút nem értem a gondolatmenetedet. Miért kellene egyedül élnem? vagy külön szoba? 2 gyerekem van és a párom. Egy TV van a nappaliban és egy a konyhában / ebédlőben.+ 1 lehúzható projektor vászon ,de mivel ez a Tv elé kerül ha leengedjük az is kizárólagos program. valaki játszik a konzolon akkor nincs TV nézés ennyi,de ez nekünk nem érvágás mert filmeket projektporon nézünk legtöbb esetben a televízió meg nem érdekel. Elég sok családban ugyan az a TV szolgál filmezős/ televíziós TV ként mint amire a konzol van kötve. Ez szerkezet ha megvalósul volna miben lett volna más a család szempontjából mint ha enélkül használod a TV-t? félhomály ami kell esetleg hozzá a Tv meg így is úgy is a konzol játék közben nem használható másra.

Szerintem ez nem a VR illúzióját kelti, inkább próbálja kitágítani a dimenziókat és növelni a játékélményt.Effektus szerepe van.
Egyébként ha voltál esetleg a Vámpírok Bálja című musicalen, ott láthatod hogy működik ez például a gyakorlatban, mert ott a díszletekre ilyen projektoros megoldást használtak plusz a hóesés/ eső / villámlás / felhős ég stb.. Drakula várában vagy a holdat végig ezzel nyomják , érdekes effektekkel ( vérhold )szóval baromi látványos és jó.
Engem ott is nagyon lenyűgözött. :K

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62) Hopkins95 válasza arty (#59) üzenetére


Hopkins95
addikt

Hát nekem az hajlított Ultrawide monitoromon nagyon ott van az immerzió! :K És mással is meg tudom osztani, nem úgy a VR-t, ahol csak egyedül vagyok benne a virtuális térben...Ráadásul ha valaki szól hozzám valamit, akkor tudok rá figyelni meg válaszolni neki, nem egy komplett a világtól elvont virtuális játéktérben töltöm el a játékidőmet, hanem tudok közben figyelni a családtagomra, körülöttem levőkre, stb...

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#63) szente válasza Hopkins95 (#62) üzenetére


szente
addikt

A VR kèpèt ki tudod tükrözni monitorra, TV-re, így ugyan úgy látja más is, hogy mit csinálsz.
Ha valaki hozzád szól, akkor simán hallod, mert ezekhez nyitott fülhallgató van. Figyelni is tudsz rájuk egy gombnyomással, mert pl az új Oculus kèszülèkeknèl a kamera kèpèt kitudod tolni a headsetre, így a kamerákon keresztül látod a külvilágot ha èppen arra van szüksèg.

(#64) Hopkins95 válasza szente (#63) üzenetére


Hopkins95
addikt

Ó ezeket nem is tudtam, ez hasznos infó, köszi! :R

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#65) arty válasza b. (#61) üzenetére


arty
veterán

hogy legóznak a gyerekek/olvas a párod, miközben te nagyjából besötétítve ezzel játszol, az egész szoba villogásban pompázik, stb? ezzel nem csak a tévét foglalod le, hanem kvázi a teljes nappalit :) ez a gondolatmenetem lényege.

a vr sem a vr illúzióját próbálja kelteni, hanem a valóságét, hogy "ott vagy" abban a virtuális világban :) a nagyobb képernyő, a köréd vetített kép, ezek is ezzel próbálkoznak, csak korlátoltabb lehetőségekkel... (említett musicalt nem láttam, de pl láttam már épület falára vetített jópofaságokat, látványosak aláírom, de szvsz más műfaj, nem interaktív, nem hiszem h 6 órán át is érdekelne (vs. videojáték))

(#62) Hopkins95

"Hát nekem az hajlított Ultrawide monitoromon nagyon ott van az immerzió!"

Jah, majdnem annyira, mint a kínai kartonszemüvegben, amiben a telóm adja a képet :D
De nyilván nagyon "ott lehetsz", miközben beszélgetsz a családtagokkal, figyelsz rájuk, stb .... ;) (vagy-vagy...)

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#66) kilua


kilua
senior tag

A VRhez: én csak egy telefonos műanyag baromságot vettem, de még azon is jó YouTube videókat nézni + az alchemia storyban VR módban bejárni a városokat (mobilos japán MMO) de biztos vagyok benne hogy a PS VR teljesen más szint, a PC VR meg egy még sokkal komolyabb szint.

Szóval amint olcsóbb lesz a pc vr és egységesedik a piac én veszek egyet, mert jelenleg a legtöbb ázsiai játék HTC Vive exkluziv, a legtöbb nyugati meg ocolus exkluzív.

Persze azt is megértem hogy nem akarnak saját Xbox VRt fejleszteni külön, de akkor miért nem teszik egyszerűen kompatibilissé az xboxot a meglévő PCs VR headsetekkel? Akkor nem kellene külön fejleszteniük, de aki akarná az boxon is használhatna VRt.

(#67) MeszesKPT


MeszesKPT
őstag

Sony köszöni szépen, továbbra is lefölözi majd a hasznot ebben a szegmensben. Szerintem pusztán üzleti döntésről van itt szó, talán erre a vonatra már nem éri meg a Microsoftnak felszállni.

(#68) Sinesol


Sinesol
veterán

Várható volt, már évekkel ezelőtt is azt mondtam, hogy zsákutca az egész VR, az AR az, aminek komoly jövője van.

(#69) #21123072


#21123072
törölt tag

Szerintem meg ez a jövő, és Spencerék majd néhány év múlva vakarózni fognak. És nem csak a játékok terén. Milyen poén lenne egy Forma 1-es streamet nézni, ahol választhatsz 16 VR kamera közül, és mondjuk beülhetnél Hamilton kocsijába.

(#70) martonx válasza Sinesol (#68) üzenetére


martonx
veterán

Az AR és a VR két különböző dolog.

Én kérek elnézést!

(#71) -Solt- válasza #21123072 (#69) üzenetére


-Solt-
veterán

Persze, hogy ez a jövő, ráadásul a nem is olyan távoli jövő... folyamatosan nőnek a HMD eladások, jelentik be a jobbnál jobb címeket, és akkor még szó sem esett az orvosi, katonai, média felhasználásról. Aki szerint a VR halott meg zsákutca, az valami párhuzamos univerzumban leledzik, vagy csak egyszerűen halvány gőze nincs az egészről...

www.smart-bus.hu

(#72) bot1978 válasza szente (#7) üzenetére


bot1978
senior tag

Far Cry pölö tök jó Riftben vorpx-el, annyi hogy erős VGA kell hozzá és persze be kell tudni állítani a graf menüben és a vorpx menüben is a skálázást, hogy szép legyen a kép, de megoldható, csak tudni kell mi mit jelent

(#46) ted_tris

Az megvan, hogy Alzára feltettek 160k/db-ért vagy 200db Riftet úgy elvitték pár nap alatt, szétkapkodták, hogy huss. Itt. A balkánon. Ehh? Senki nem veszi.

[ Szerkesztve ]

(#73) bot1978 válasza -Solt- (#71) üzenetére


bot1978
senior tag

Többnyire süt a VR kritikus hsz-ek szerzőiről, hogy nincs és nem is volt neki. Egyébként amit írtál fentebb, hogy a monitor "nem köt le" az átmeneti.
Én még DK2-vel kezdtem a DL-t és akkor váltottam CV1-re amikor először lejjebb vitték az árát és kijött touch-al együtt és kb. mostanára szoktam meg annyira a VR-t, hogy újra használom a monitorokat is. Nekem is volt egy időszak, amikor csak VR. Ez elmúlik majd.

(#74) Sinesol válasza martonx (#70) üzenetére


Sinesol
veterán

Ez így van, ki állított mást?

(#75) wolruf válasza bot1978 (#72) üzenetére


wolruf
őstag

Sok lüke... az egyik én voltam :)

(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)

(#76) -Solt- válasza bot1978 (#73) üzenetére


-Solt-
veterán

Az elsők között volt CV1-m... még az a verzió volt amihez touch sem járt. Ennek lassan 3 éve, de még mindig nem múlt el a "csak a VR" érzés.

Szimulátorokat nem kezdem el ecsetelni, mert az "ott vagyok" érzést semmilyen monitor kombináció nem adja vissza, értelmetlen összehasonlítani. Viszont ott vannak az FPS-k... imádtam például az ArmA-t, de amióta kipróbáltam az Onward-t egyszerűen nincs kedvem monitoron semmilyen FPS-hez, mert nem hozza azt az élményt, közel sem tudom úgy beleélni magam mint VR-ban... főleg gunstock-l.

www.smart-bus.hu

(#77) bot1978 válasza -Solt- (#76) üzenetére


bot1978
senior tag

Megértem, nekem a ping-pong olyan, hogy élőben már nincs is kedvem. Az egy akkora ping-pong pornó, hogy soha nem kell lehajolni az elszállt labdáért... :DDD mondjuk nagy hátránya, hogy ha normálisan akarsz asztal alól is játszani ahhoz már kell egy 3. sensor is... nehéz belőni hogy tényleg jó legyen, meg kell hozzá a hely, vezetékeket is toldani, hát igen, azért vacakolós, mondjuk nekem bevált az ebay-es HDMI repeater, hiába filléres

(#78) martonx válasza Sinesol (#74) üzenetére


martonx
veterán

Ok, miből gondolod, hogy az AR a jövő, a VR pedig földbe áll hamarosan? Ha már két különböző dolog, teljesen eltérő feladatokra (mondjuk szórakozás vs munka, de ez erősen bekorlátozza a két rendszer sokoldalúságát).

Én kérek elnézést!

(#79) Sinesol válasza martonx (#78) üzenetére


Sinesol
veterán

Az AR nem akar a valóság gyenge alternativaja lenni, hanem kiegészíti a valóságot, emellett nem is olyan nehézkes, körülményes, kényelmetlen, mint a VR. Játékra még csak-csak fun lehet a VR, de az sem az igazi, egyszerűen kényelmetlen hoszabb távon, mind fizikálisan, mind mentálisan. Az AR viszont, szerintem 8-10 év mulva, ugyanugy a mindennapi élet része lehet, mint ma az okostelók, hatalmas lehetőségek vannak benne.

[ Szerkesztve ]

(#80) martonx válasza Sinesol (#79) üzenetére


martonx
veterán

Viszont most egy játék konzolról beszélünk, ami nem akar neked a navigálásba segíteni egy szemüvegen keresztül, hanem szórakoztatni akar :D
Amit az AR-ről írtál akár még igaz is lehet, feltéve, hogy megoldják pont ugyanazokat a problémákat, amik a VR-nél is problémák :D (szemüveg kényelmetlen).
A VR pedig kimondottan a szórakozást szolgálja (bár katonai felhasználása is simán lehetséges pl. drón pilóták). Szóval nincs értelme pálcát törni egyik út felett sem, pláne hogy mindkettő ugyanazokkal a gondokkal küzd.
Ergo butaság kijelenteni, hogy AR vagy VR a jövő, ennél már csak az a tragikusabb, hogy MS-nél az Xbox utódjánál abszolút leszarják ezeket az előremutató technológiákat, pedig az Xbox csak egy PC, simán lehetne hozzá bármilyen PC-s VR / AR cuccot párosítani, ha nem állnának háttal hozzá.

Én kérek elnézést!

(#81) #21123072 válasza Sinesol (#79) üzenetére


#21123072
törölt tag

Az AR nem akar a valóság gyenge alternativaja lenni
Ez azért rendesen kiakasztotta a demagógméteremet, most vehetek egy újat. Tehát ha monitoron tolod a Doomot, akkor oké, ha VR-ban, akkor a valóság gyenge alternatívája. Amúgy egy festmény vagy egy színházi előadás is a valóság alternatívája.

(#82) opr válasza Sinesol (#79) üzenetére


opr
veterán

Igen igen, En is gyulolom, amikor valami vizualis es/vagy audio ingerrel probalnak meg rakenyszeriteni, hogy valami olyan helyre meg vilagba kepzeljem magam, ami nem valosagos, csak valami gyenge utanzata a valosagnak, de sokszor meg az sem, hanem teljesen fantazmagoria az egesz.
Es ez ugye a VR! Ja, varj, meg a konyv. Meg a filmek. Meg a zenek. Meg a festmenyek. Meg a szinhaz. Meg amikor a haverokkal sportoltok, es elkepzeled, hogy ezt egy szurkolo tomeg elott teszed. Meg amikor fadarabokkal "lovoldoztok". Meg az osszes tabletop jatek. Meg amikor gugyogo kisgyerekkent apukad feldob es egy pillanatra azt hiszed, tudsz repulni.
Nem szoltam. :U

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#83) Sinesol


Sinesol
veterán

Látom nagyon nem akarjatok erteni miröl is beszelek, a szalmabab ervelessel is csak megkoronazzatok a dolgot, egeszsegetekre.

Mondjuk nem is vartam mast, a fanboyok elfogultak, ez mar csak ilyen. A piac viszont az elmult evekben eleg jol bearazta a dolgot, évek ota szinte semmi fejlodes, most pedig egy meghatarozo ceg mar a jovobeli terveiböl is kihagyja.

[ Szerkesztve ]

(#84) opr válasza Sinesol (#83) üzenetére


opr
veterán

Nem, csak tobb eszunk van annal, mint hogy a mai, kezdetleges VR-t hasonlitsuk ossze a fantazmagoriak 20-30 ev mulva talan letezo AR-javal, es errol messzemenoen levonjuk a kovetkeztetest, hogy mennyire szar a VR.
Ami AR jelenleg letezik az konkretan meg szarabb, mint az a VR, ami jelenleg konkretan letezik. Miert? Mert ahhoz, hogy tudj jo AR-t csinalni, ahhoz elobb tudni kell jo VR-t csinalni. Amit sajat bevallasod szerint se tud senki.
Es akkor a mi ervelesunk szalmabab. Ilyen alapon mondhatnad azt is, hogy a mostani S osztalyu merci mekkora fos, mert a 300 ev mulva talan letezo uberfasza urhajonak sokkal nagyobb a hatotavja.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#85) Sinesol válasza opr (#84) üzenetére


Sinesol
veterán

Tovabbra is csak olyasmit allitasz, amit nem mondtam, probalsz random dolgokat belemagyarazni a mondandomba. En itt be is fejeztem.

(#86) opr válasza Sinesol (#85) üzenetére


opr
veterán

Az a gond, hogy tovabbra is baromsagot beszelsz. Azt mondod, hogy a VR baromsag, az AR meg a jovo. Egyreszt VR nelkul nincs AR. Masreszt az AR jelenlegi formajaban konkretan zsakutca. Harmadreszt amerre a fejlesztesek mennek nem lesz olyan, hogy VR, meg AR, hanem olyan lesz, hogy VR szemuveg, kamerakkal.
Ertjuk, mit szeretnel mondani, csak hiaba mondogatod, hogy a jovo a repulo trabant, akkor is baromsag marad, ha szerinted mindenki hulye, csak Te vagy helikopter.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#87) Sinesol válasza opr (#86) üzenetére


Sinesol
veterán

"Egyreszt VR nelkul nincs AR"

Ez is egy óriási ostobaság...de mindegy is, tényleg nem fárasztom magam tovább.

(#88) opr válasza Sinesol (#87) üzenetére


opr
veterán

Meselj, miert ostobasag?

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#89) Sinesol válasza opr (#88) üzenetére


Sinesol
veterán

Nem tudom miért vesződöm veled, de pl. itt van ez a video, van benne pár alapabb dolog.
Pontosan miert is kell ehhez VR?

De vannak tervek kontaktlencsébe epithető dolgokról, szemuveges megoldásokról, amik mondjuk napi infókat, erdekességeket, navigációt vetitik látótered szélére stb, ugyanugy nem kell VR azokhoz sem. Az Apple is pl. készül valami nagy dobással AR téren és az egész egy könnyű szemüveg formajaban megoldható, nem kell nagy hardverigény, nagy felbontású kijelző, nehézkes hóbelevanc a fejedre.

[ Szerkesztve ]

(#90) opr válasza Sinesol (#89) üzenetére


opr
veterán

Jaaaaa, hogy most arrol az AR-rol beszelsz, amikor lengeted az iphone-t, es tud mufaszt rajzolni a homokozoba es ennek orulunk? Akkor tenyleg felreertettelek, ahhoz valoban nem kell semmi. Azt hittem, komoly dolgokrol beszelgetunk, nem ebedloasztalon 10fps-el kruzolo rozsaszin T-Rexekrol, az En hibam, elnezest. :R

Ha viszont a hozzaszolasod masodik fele: Muhahaha. Kedvencem ez a "nem kell hozza nagy hardverigeny" baromsag. Persze, ha a cel a hololens szint meg par vonal, esetleg egy pattogo labdacska, akkor nem kell. Amugy meg ha komolyan vesszuk a dolgot, akkor viszont konkretan tobb kell hozza, mint a VR-hoz. Nem nehez belatni, hogy miert, ha vegiggondolod.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#91) Sinesol válasza opr (#90) üzenetére


Sinesol
veterán

Ugyanugy T-rex helyett egy tervrajzot, akarmilyen 3D modellt is odatehetsz az asztalra, a lenyeg nem valtozik, csak a tartalom. De kitehet barmilyen random infot is arrol, amit eppen nezel, pl facebook profilt, termékarakat, stb. Csak gondolj bele, kb.mint a Terminator filmben, ez mar kb a jelen lassan.

A konnyu szemuveges megoldas meg szerintem jo irany, csak a kello tartalmat teszi a latoteredbe, nem feltetlen kell nagyfelbontasu kijelzo, nagy hardverigeny sem, mivel nem kell fullba mindent renderelni, nem szigetel el a kulvilagtol sem.

[ Szerkesztve ]

(#92) opr válasza Sinesol (#91) üzenetére


opr
veterán

Igy mar ertem, mirol beszelsz, de ez konkretan a jatek kategoria, ne hasonlitsuk ossze a komoly VR-al, semmi ertelme.
Amirol En beszelek, amikor azt mondom, hogy AR es haszna is lesz neki, az az, amit anno az MS is demozott, hogy a szemuvegben ranezel a valamire, es szet tudod virtualisan kapni darabokra, megnezni, megerteni, ilyen alapon mernokok egyutt dolgozni, atlag embernek navigaciot konkretan az utcara vetiteni, stb. Ettol sokkal messzebb vagyunk, mint az igazan fasza VR-tol, tobbek kozott azert, mert egy csomo problema amit meg kell oldani konkretan kozos. Szerintem az az AR, amirol En beszelek, meg minimum 20 ev, de inkabb 30. Az igazan jo es professzionalis VR meg, ha igy folytatja a fejlodest, ~15 ev.
Az igazan tenyleg nagyon profi meg a kevert lesz, ami olyan VR szemuveg, aminel tudod valtani, hogy VR vagy AR legyen, es termeszetesen konnyu, sokaig birja akkurol, es vagy sajat SoC dolgozik benne, vagy vezetek nelkuli. Na EZ a cucc lesz az igazi kanaan, ha nagyon nagy mazlink van, ~30-40 ev mulva. Az viszont biztos, hogy a VR es a profi AR is hatalmasat tud valtoztatni a vilagon a jo es a rossz iranyba is.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#93) Sinesol válasza opr (#92) üzenetére


Sinesol
veterán

Annyira szerintem nincs messze a bonyolultabb AR sem, mivel ha belegondolsz annak a számításigénye áttehető a felhőbe is, mivel nem azonnal, késés nélkül kell magas fps mellett az adat, nem probléma ha van valamennyi késés pl. amikor mérnökök együtt dolgoznak. Pl ranagyitasz valamire, siman lehetne olyan, mint pl a Google earth-nél, hogy fokozatosan kapod az éles képet, ez nem akkora gond. A navigáció az szerintem lassan már ma is megoldható lenne, már van AR navigáció beta a google-ban, azt már csak at kell küldeni a szemüvegre.
Most az Apple csinálja a szemüvegét, őket ismerve tuti nagy dobás lesz, ha beindul a dolog, hatalmas ugrások lehetnek pár éven belül, elég csak a telókra gondolni micsoda fejlődésen mentek keresztül, ahogy mainstreammé váltak.

[ Szerkesztve ]

(#94) arty válasza Sinesol (#91) üzenetére


arty
veterán

melyik AR szemuveg hany millio peldanyban fogyott?

blackfriday alatt hogyhogy mindenhol a zsakutca vrt nyomtak es nem a vilagvero art?

valve miert nem ar half lifet hoz ki?

egyaltalan, hogy maradtam en ennyire le a jovorol es hogyhogy a zsakutcarol meg elegge kepben vagyok??? illuminati vagy...?

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#95) Sinesol válasza arty (#94) üzenetére


Sinesol
veterán

Ki kell tolni a beragadt készleteket, erről is szól a blackfriday, plusz azért még viszonylag van körülötte valami hype, eladható, természetes, hogy tolják. AR szemüveg meg nemigen van nagy mennyiségben, nem is értem miért kérdezel ilyesmit. Mondjuk nem mintha ez bármit jelenten, biztos az iphone előtt is voltak hasonló beszólások, hogy ha annyira a jövő az okosteló dolog, akk vajon miért a siman buta nokiákat tolják mindenütt...ha érted mire gondolok...

A Valve-ről meg szerintem sokat nem érdemes mondani, utobbi időben kudarcot kudarcra halmoztak, gondolom ez is egy random vagy bejön, vagy nem szintű ötlet volt. Sima játékot szerintem nem is mertek kockáztatni, de egy spinoff VR az belefért, hátha bejön.
Épp nemrég volt a nagy dobás kártyajátékuk, besült az is, ahogy ugyanugy besült az autobattlerük is, korábban a stem konzol is.....most épp a VR-el próbálnak szerencsét.

[ Szerkesztve ]

(#96) Sinesol


Sinesol
veterán

Ez az egész kb. a 3D tévékhez hasonló utat jár be, a kezdeti hype után hamar elvész az érdeklődés. A stagnálás érezhető, a befektetéseket nézve nem meglepő, hogy nemigazán történt jelentős fejlesztés évek óta. A meredek zuhanást nézve kb. a 2018-as értékek fele, vagy kevesebb juthatott VR-re idén. Ha pedig pénz nincs mögötte..

[ Szerkesztve ]

(#97) martonx válasza Sinesol (#96) üzenetére


martonx
veterán

Én a VR-t nem hasonlítanám a 3D-s tv-khez. Mivel az egész 3D-s dolog az elejétől kezdve egy nagy baromság volt, egy idő után már csak úgy voltam hajlandó moziba is menni ha nem volt 3D-s a film.
A VR-t viszont nemrég próbálgattam, és rohadt nagy élmény, ellentétben a sima film vs. 3D filmmel.
Viszont a VR szvsz megelőzte a korát, egyszerűen a hardverek nem voltak még elég erősek 2016-ban a VR-hez. Simán el tudom képzelni, hogy 1-2 éven belül bármelyik átlag középkategóriás gép röhögve fogja tudni futtatni a VR-t, miközben a szemüvegek is javulnak.

Én kérek elnézést!

(#98) -Solt- válasza Sinesol (#96) üzenetére


-Solt-
veterán

Nem szeretnélek megbántani, de minden mondatodból süt, hogy csak egészen felületes információid vannak a VR témáról. Azt nem igazán értem, hogy mielőtt konkrét véleményt formálsz egy témáról és azt még hangoztatod is, miért nem veszed a fáradtságot, hogy előtte alaposan tájékozódj, de ez igazából legyen a te problémád, végül is magadról állítasz ki ezzel bizonyítványt.

Kismillió információ elérhető pár másodperces kereséssel arról, hogy a VR HMD-k eladása folyamatosan nő és egyre nagyobb nevek sorakoznak fel mellette. Arról is vannak infók, hogy milyen fejlesztések folynak a háttérben, illetve, hogy milyen súlyos összegeket öntenek bele...

Nem tudom milyen motiváció áll a jelenlegi ténykedésed mögött, de szerintem ideje lenne alaposan felülvizsgálni az álláspontodat, mert nem a VR zsákutca, hanem az általad képviselt VR-t temető gondolatmenet.

Csak pár morzsa,

SALES OF VR HEADSETS TO INCREASE 54.1% IN 2019 [link]

AZ ELEMZŐCÉGEK ALÁBECSÜLIK A VR TERJEDÉSÉNEK MÉRTÉKÉT... [link]

Valve Index Backordered Until After Christmas Due to “recent high demand” [link]

Half-Life: Alyx successful as system seller. Valve Index sales skyrocket on Steam [link]

A VALVE KÖVETKEZŐ VR JÁTÉKA A LEFT 4 DEAD ÚJ RÉSZE LEHET [link]

Ennyit a meredek zuhanásokról, a készletkisöprésekről, és a Valve kudarcokról... :U

www.smart-bus.hu

(#99) martonx válasza -Solt- (#98) üzenetére


martonx
veterán

És akkor olyan apróságról nem is beszéltünk, mint az eddiginél sokkal jobb VR-el érkező PS5, ami miatt tovább fog erősödni a VR. Nekem eddig XBox One-om volt, de pont a VR miatt, nagyon valószínű, hogy PS5 lesz a következő konzol itthon.

Én kérek elnézést!

(#100) Sinesol válasza -Solt- (#98) üzenetére


Sinesol
veterán

Kívánom, hogy egyen igazad, de szerintem túlzottan optimista vagy, igazából egyik linkelt cikk sem túl meggyőző. Az egyik egy VR oldal cikke, ami nyilván a VR-t fényezi, a másik egy megmondóember véleménye, aki azt hiszi az elemzőcégek nem értenek semmihez, stb. A Valve-nál igazából főleg a HL név miatt van hype, a headseteket igaz, hogy veszik miatta, de ez nem jelenti azt, hogy sikeres lesz az egész, még gyakorlatilag semmit sem láttuk az egészből.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.