Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Szerintem a biztonság ott kezdődik, hogy országúton sehol sem mész 90 felett. Tudomtudom, "a motoros életérzés".

Ha pedig a vizes aszfaltot találod erre legalkalmasabbnak, akkor ne csodálkozz, ha azért előbb-utóbb ismerősöm ügyfele leszel. (Transzplant team operátor.) Mert mondjuk a szembejövő teherautó ellen épp nem véd a protektorod.

A tej élet, erő, egészség.

(#2) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Sajnálom ami történt, örülök hogy jól vagy, és szerencsésen megúsztad. Hirtelen egy szó jutott eszembe: Gummmi....

Észrevettem, sportmotornál. félslick a trendi, endurónál meg bütykös gumi. Nedves aszfaltra egyik sem a legjobb választás, de gondolom,ha már ennyit áldoztál a gépre, akkor futotta gumira is. Apropó, ha már biztonság, így utólag nem lehet felapplikálni egy ABS- t a mocira?
Kérdés kettő: ha lakott területen dönget az illető motorral, sebességét nem megfelelően megválasztva, és kifordulnak elé kocsival, úgy, hogy a motorosnak csak enyhén kell fékeznie, miért kell rögtön dudálni, mutogatni?
Kérdés három:
Autós necces, de kivédhető helyzetet teremt, pl legyen ez egy nem megfelelő távolságtartás. Ilyenkor milyen jogszabály vonatkozik arra, hogy az inzultált motoros fittyet hányva a többi közlekedőre, utánamenjen a szabálytalankodónak, és jól megmondja neki, plusz letörje a tükrét, mert úgy helyes?
Nem általánosítani akarok, és semmi bajom a motorosokkal, viszont írtad hogy sokat motorozol, hát kíváncsi vagyok, tapasztaltál már ilyet, illetve magyarországon ez mennyire sűrűn fordul elő?

(#3) Fáraó


Fáraó
őstag

Hasonlóképpen látom mint Te, csak beöltözve motorozok, bukócsöves motorral. Ki tudja mikor jön az a hülye vagy hülyeség amikor szüksége lesz az emernek minden egyes védőeszközre, hogy ne serülsön, esetleg maradandóan.

Igen, az esős aszfalt nem a motoros barátja. Főleg az eső elején, amikor létrejön az a nyálkás dzsuva. Akkor nem érdekel ki mit szól hozzá, olyan tempóban megyek motorral ami nekem biztonságos és biztosan meg tudok állni, ha hirtelen meg kell állni.

A másik kedvenc "úttipusom" az a fényes szürke aszfalt. Az is csúszik mint a nyavaja.

VIGYORRRGAZMUS.....

(#4) Mr. Y válasza joghurt (#1) üzenetére


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

Az első felével kapcsolatban igazad van, de ezt le is írtam a cikkben. Minden esetre azt gondolom magad is tapasztalhattad (feltéve, ha sofőr vagy), hogy amikor felveszed a forgalom ritmusát, nem feltétlen fogod az út helyett az órát nézni.
A második feléhez pedig: ahhoz nem kell nekem lennem a hülye. Elég, ha ő nem adja meg a főút elsőbbséget, stb.

But who is watching the guardians?

(#5) Mr. Y válasza Jack Hunter (#2) üzenetére


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

Ismerős típusok, amiket leírsz, de az ilyen fajta motorosokra én is ferde szemmel nézek. Még akkor sem állok le kötekedni egy autóval (ami 4 keréken kasztnival van), mikor 130-al haladok a pálya belső sávjában és a teherautó index nélkül elém vágódik 80-al…
Hülyeség az úton felvenni a kesztyűt, én ezt vallom. A napi 110 km-ből 80 pálya. Vannak érdekes felfogású autósok, akik képtelenek elismerni a motoros KRESZ létezését. Pedig nekünk ugye még vizsgázni is kellett belőle 😅
A gumi kérdésre: lévén erre alkalmas motorom van, így gyakran terepezek hétvégente és dugó elkerülése céljából, így feles gumim van.

But who is watching the guardians?

(#6) futo001 válasza joghurt (#1) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Tudom mindenhol ezt próbálják eladni, de ez nem igaz, a sebesség önmagában nem öl ahogy a 90 vagy bármelyik sebességkorlát önmagában nem ad biztonságot, ez csak demagóg duma.

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#7) joghurt válasza futo001 (#6) üzenetére


joghurt
addikt

Ja. Nyilván a fizika is monnyonle, hogy a sebességgel négyzetes a mozgási energia.

A tej élet, erő, egészség.

(#8) Freiherr


Freiherr
őstag

Ez jó kis sztori volt.

XXX

(#9) Csorbi válasza Mr. Y (#4) üzenetére


Csorbi
addikt

Ez a "forgalom ritmusát" kellene elfelejteni, egy életre. Sok hülye még többet generál, és ezzel az ócska dumával mindenki felmentve érzi magát, kvázi legálissá magyarázzák maguknak a sebességtúllépést. Nem, jogszabály és óra van, azt kell nézni, valamint a körülményeket (út állapota, forgalom, időjárás, stb.)
Minden más csak álszent mentegetősdi. :K
Én csak autót vezetek, de pontosan tudom mikor mennyivel megyek, és ez sosem több (és ha lehet menni, akkor nem is kevesebb, hanem pont annyi), mint ami a táblára van írva, a többieket meg vastagon lesz....rom. 33 évesen lett jogsim, addigra szerencsére épp eleget láttam, hogy tudjam meddig és nem tovább. Ha élvezkedni akarok és feszkót levezetni, arra van épp elég más módszer, amivel nem rakom ketté mások életét egy épp szarul sikerült pillanatban.

(#10) UnA


UnA
Korrektor

A "morot" az egy újfajta kétkerekű eszköz? :D

(#11) Mr. Y válasza Csorbi (#9) üzenetére


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

Nyilván az adaptív tempomatot is azért találták ki, hogy ne merd használni, mert még véletlen felveszi az auto a forgalom ritmusát…
Volt olyan autóm, amiben csak sima tempomat volt. Pályán egyenesen használhatatlan, állandóan korrigálni kell, ezzel meg gyakorlatilag ki-be kapcsolgatod.
Nem kibúvást keres senki a felelőssége alól ezzel a szöveggel. De!
A KRESZ kimondja, hogy ‘a forgalomban résztvevőket semmilyen magatartással hátráltatni, útjukat akadályozni tilos!’
Namost, ha te pontosan annyival mész, mint a maximálisan előírt és mögötted jön valaki gyorsabban, azt akadályozod. Azonban a KRESZ kimondja azt is, hogy másokat kényszeríteni is tilos. Tehát neki sincs joga ahhoz, hogy sávváltásra kényszerítsen téged.
Akkor ez most egy paradoxon? :F

But who is watching the guardians?

(#12) Csorbi válasza Mr. Y (#11) üzenetére


Csorbi
addikt

A KRESZ kimondja, hogy ‘a forgalomban résztvevőket semmilyen magatartással hátráltatni, útjukat akadályozni tilos!’
Namost, ha te pontosan annyival mész, mint a maximálisan előírt és mögötted jön valaki gyorsabban, azt akadályozod. Azonban a KRESZ kimondja azt is, hogy másokat kényszeríteni is tilos.

Ezt gondolod át még egyszer, nagyon rosszul értelmezed, azaz rész-értelmezést próbálsz ráhúzni egy egészre.

Nézzünk két konkrét példát:

1. Megyek 2x1 sávos főúton a megengedett 90-nel. Mögöttem jön a forgalom 100-zal. Mit kellene tennem? Haladhatok tovább a saját tempómban (és a Te értelmezésed szerint akkor szabályellenesen feltartva mindenkit), esetleg át kell lépnem a megengedett sebességet, és elkezdeni "menekülni előlük", netán lehúzódva mindenkit elengednem?

2. Megyek a 2x2 sávos autópályán a jobb szélső sávban (jobbra tarts, ugye!) a megengedett 130-al. Jön mögöttem a forgalom 140-el. Mit kellene tennem?

(#13) joghurt válasza Mr. Y (#11) üzenetére


joghurt
addikt

Neked van jogosítványod? Ha igen, akkor nyugodtan törd ketté, amíg el nem végzel egy Kresz-tanfolyamot.

A tej élet, erő, egészség.

(#14) Hieronymus válasza Csorbi (#12) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nincs semmiféle ellentmondás.

Mivel törvénytisztelő ember vagy út és látási viszonyok megengedik a maximálisan megengedett sebességgel haladsz.
Mögéd érkezik egy nyilvánvalóan gyorsabb jármű. A közlekedési törvény előírja a veszélyeztetés és akadályázás tilalmát. A KRESZ az akadályozást indokolt esetben megengedi. De ez nem lesz indokolt eset. Nem vagy felhatalmazott személy eldönteni a másik jármű vezetőjének gyorshajtáshoz való jogát.

A törvény értelmében biztosítani kell a mögéd érkező tovább haladásának lehetőségét. Amit lehet, irányjelző használatával jelzed, hogy mehet tovább. Ha valamiért úgy érzed, nem tiszta a helyzet. Rendszám, időpont és kb az eset helye információkkal feljelented.

A mögéd érkező autóban lehetnek.
Civil ruhás rendészeti személyek. Rendőr, nyomozó, vagy akárki. Idegbeteg fegyveres hülye, A legközelebbi kórházba siető személy, sebesültet szállítva. A mentőre várva minimum dupla hosszú idő lenne a kórházba jutás.

A legrosszabb esetet feltételezve fegyveres idióták sietnek bankrablásból. Akik korábban már vérfürdőt rendeztek. A következő kanyarban ki tudnak tenni az útról. A végén örülhetsz, ha ép bőrrel úszod meg az esetet.

Ha alkalmas helyen elengeded, semmiféle károd sem keletkezik. Még csak lassítanod sem kell. Közlekedési szabályt nem kell megszegni a másik elengedésnek gyorsítása okán.
Ennyi.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#15) Mr. Y válasza joghurt (#13) üzenetére


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. Ha nem tudod megérteni, hogy miről van szó, lapozz tovább. Mert az idióta megnyilvánulások senkit sem érdekelnek!

But who is watching the guardians?

(#16) Csorbi válasza Hieronymus (#14) üzenetére


Csorbi
addikt

Azzal, ha a megengedett tempóban a haladásra kijelölt sávban csupán haladok, nem akadályoztatok senkit. És itt már bukik is az egész akadályoztatás fogalma feltételezése.

Természetesen, amint megkülönböztető jelzéssel érkezik mögém valaki, azt egyértelműen el kell engedni.
Illetve az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad. Ebbe nem tartozik az, hogy le kell lassítanom, vagy meg/félre kell állnom. Tehát ha a saját tempómban haladok tovább, netán még kissé jobbra le is húzódok, azzal maximálisan segítettem az előzést. Más teendőm nincs. Sehol, semmilyen akadályoztatás nincs.

[ Szerkesztve ]

(#17) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Mi a garancia arra, hogy ami az én órámnak 50/70/90/110/130 az a mögöttem lévőnek is annyi? Mi alapján válasszak sebességet? Halgassak a kilométerórára, ami 50- en áll, a GPS meg 42- őt mutat? Vagy: jön mögöttem egy modern digitális műszerfalú kocsi, és nem érti,mit szuttyogok előtte, mert semmi sem indokolja. Gyűlik a feszkó, megvan a konfliktus. Én nem értem,mi a baja, ő nem érti mi a bajom. Esetleg fordítva: folyamatosan előznek, dudálnak, villognak, holott én kilencvennel megyek. Pedig nem, mert a sebesség növekedésével egyre pontatlanabb az analóg, öreg műszer. A digitális sebességmérő azonban nem torzít, annyit mutat, mint a navigáció.Tehát, ráteszek egy kicsit az óra szerinti ötvenre, kilencvenre amiből nem is lenne baj, viszont most már egy kilométeres sebességtúllépést is lehet büntetni. Azaz: ha az óra szerint közlekedem, akkor akadályozok, ha nem, akkor viszont büntetnek. :F Nem értem, kérem kapcsolja ki...

(#18) Hieronymus válasza Csorbi (#16) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ebbe nem tartozik az, hogy le kell lassítanom, vagy meg/félre kell állnom."

Nem tartozik bele. Senki sem állította az ellenkezőjét.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#19) Hieronymus válasza Jack Hunter (#17) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Mi a garancia arra, hogy ami az én órámnak 50/70/90/110/130 az a mögöttem lévőnek is annyi? Mi alapján válasszak sebességet? Halgassak a kilométerórára, ami 50- en áll, a GPS meg 42- őt mutat?"

Nagyjából 3km/h sebességgel többet mutat az óra. Azért nagyjából, mert teljesen új gumikkal a kár pontos is lehet, Nagyon kopott gumikkal még a háromnál is többel mérhet felül.

Az autóban/telefonban lévő GPS nem hitelesített műszer. Nagyon függ a pontosság az éppen látható holdak számától. A mérőóra kellően pontos. Azért rakták az autóba.

"ha az óra szerint közlekedem, akkor akadályozok, ha nem, akkor viszont büntetnek. :F Nem értem, kérem kapcsolja ki..."

Nem.
Az elmúlt 20 évben gyártott autók ugyan úgy mérik a sebességet. A sebességváltó után elhelyeznek egy érzékelőt. a tengelyre egy jeladó mágnest. A percenkénti fordulatok számából számítják a sebességet.
A régi Clioknak digitális kijelzője van, a leglomhább panellel. Csak akkor pontos mutatott érték, ha állandó sebességgel halad a jármű.

Értem a problémádat. mind a két pozíció problémája ismerős.
Amikor nem hazai terepen közlekedsz, nincs ismereted a helyi sebesség toleranciákról, akkor a legegyszerűbb a forgalom ütemében haladni. Kezdőként a hazai pálya kiismerése is így kezdődik.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#20) Csorbi válasza Jack Hunter (#17) üzenetére


Csorbi
addikt

"ha az óra szerint közlekedem, akkor akadályozok"

Ezt ki mondatja veled? :F

(#21) Jack Hunter válasza Csorbi (#20) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Van egy 2003- as Renaultom. Faternak van egy 2008- as Daewoo- ja. Bátyámnak van egy kétéves Fordja. Így, hárman karavánoztunk egy kirándulás alkalmából, sok ember, sok csomag. Én mentem elöl, enyém a legidősebb talicska, meg hát francia, biztos megkotlik. Nem történt ilyesmi, viszont megkaptam az úticélnál, hogy milyen papásan vezetek. Ebből jött az, hogy kerestünk egy útszakaszt, és ráálltunk mindannyian 90- re. Az érdekes része most következik: ami nálam 90, az faternak 85-86, bátyusnak 81-82. Ugyanakkor 130- nál a Daewoo 128- on, a Ford viszont 136 km/ óránál állt.
Na erre mondom én hogy nem értem, és könnyen meglehet az, hogy békésen poroszkálok kilencvennel, ami csak nyolcvan környéke, közben meg a mögöttem lévő idegeskedik hogy ménemmegymá!!!???

(#22) joghurt válasza Mr. Y (#15) üzenetére


joghurt
addikt

Hellóka, egókirály! A motort is beleszámítva hány betű van a te jogsidban? És mióta van jogsid? Csak mielőtt mást állnál neki minősítgetni látatlanban...
Úgy tűnik, nagyon nem akarod megérteni a Kresz kb. legelejét, a bizalmi elvet: ti. mindenki betartja a szabályokat, és ezt feltételezheted a többiekről is.

@Hieronymus: Az általad felsoroltak közül a teljes első sor ugyanúgy nem jogosult gyorshajtásra, mint ahogyan a többiek sem. Még ha indokoltnak is tűnik a sietség. (Egyébként meg ugye a vita tárgyát képező helyzetekben kifejezetten szó sincs rendőrségi üldözésről, vagy spriccelő vénájú szülő nőről, csak "én ezt is jobban tudom, rám minek vonatkozzon" tökös csávókról. Ezzel nyilván te is tisztában vagy, csak szándékosan terelsz.)

A tej élet, erő, egészség.

(#23) joghurt válasza Jack Hunter (#21) üzenetére


joghurt
addikt

Ez függ az abroncs méretétől is, pl. ha nem a gyári méret van fent. De függ a nyomástól is. Aztán különösen attól, hogy adott típuson mennyire nemlineráris az óra, a nagyobb sebességeknél direkt csökkenve.
Konkrét autón célszerű GPS-sel végigmérni egyszer.

A tej élet, erő, egészség.

(#24) Mr. Y válasza joghurt (#22) üzenetére


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

Ha ennyire érdekel, A-C-ig megvannak a betűk.
A bizalmi elv pedig valóban a KRESZ alapját képzi, és nagyon szépen is hangzik, az iskolapadban.
A valóságban azonban egészen más a helyzet. Voltam elszenvedő alanya balesetnek azért, mert megbíztam a forgalomban részt vevő többi autósban.
A szabályokat nem mindenhol, nem minden körülmények között lehet pontosan úgy betartani, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Tiszteletben tartom a szabályokat, de amíg valaki úgy vezet, hogy nem ön- és közveszélyes, addig nincs vele problémám. Még ha átlépi a sebesség határt is.
Megnézheted az utakat. Rengeteg esetben a hatósági közeg sem úgy vezet, ahogyan le van írva. Akkor sem, ha nincs indok arra, hogy másként tegyen.

But who is watching the guardians?

(#25) joghurt válasza Mr. Y (#24) üzenetére


joghurt
addikt

Másik kulcs kifejezés: defenzív vezetés. Azaz alapvetően ugyan azt feltételezed, hogy mindenki betartja a szabályokat, de mégis felkészülsz rá, hogy a.) vagy pszichopata, aki letojja a többieket, b.) csökkent belátóképességű [kirohanó kisgyerek, bizonytalan nyugger], c.) rosszul lett, figyelmetlen volt stb.

Kultúr országban a rendőr jó példával jár elől, és elő nem fordulhat, hogy csak azért kapcsolja be pár másodpercre a szirénát-villogót, hogy beforduljon, ahol nem lehetne, majd a járdára állva bemenjen giroszozni.
Vannak országok, ahol egy ilyen eset rögzítése után helyből kirúgják, mivel alkalmatlanná vált a munkakörére, és szégyent hozott a szervezetre.

A tej élet, erő, egészség.

(#26) Hieronymus válasza joghurt (#25) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A legjobb kulcs a kooperatív vezetés. Nem csak figyeled a másik jármű vezetőjének tevékenységét, közös döntést is hoztok a helyzet megoldásra. Aki nem keresi a szemkontaktus az adott szituációban az veszélyes.

Vagy nem látja a helyzet alternatív megoldást vagy nem alakultak ki ezen kommunikációs képességei. Ekkor kell defenzíven folytatni a közlekedést.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#27) ricsi99


ricsi99
addikt

Jó dolog ez a cicaharc

Autós legnagyobb problémája ,hogy a motoros gyorsabban halad mint ő...
Motoros legnagyobb problémája ,hogyha szabályosan halad simán betapossák a betonba...

Vessétek rám a köveket...addig szoktam szabályos lenni amig a 3.4. autós rám nem húzza a kormányt mert láthatatlan vagyok a közúton a számára a 600-as géppel...

Ekkor beállok a 160-180 as utazóra és mindenki oldja meg a maga problémáját ,mert én élve akarok hazaérni és nem úgy hogy rám van hajtogatva a ruha.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.