Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lenry


Lenry
félisten

még úgy is érdekes volt olvasni, hogy épp csak annyit konyítok a témához, hogy értsem miről írsz, de nyilván az első másodpercben elakadnék :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#2) UnA


UnA
Korrektor

Azért azt nem gondoltam volna, hogy az Oracle egyszer egzotikus adatbázis-kezelőnek fog számítani, pedig mai napig a három legelterjedtebb vállalati DB között van (oracle, db2, mssql) :)

(#3) Oldman2


Oldman2
veterán

Grat!
:R

(#4) Mr Dini válasza Lenry (#1) üzenetére


Mr Dini
addikt
LOGOUT blog

Én is elég kezdő vagyok a témában, csodálom, hogy ezt sikerült összehozni. :B De inkább a szerencse és a kitartás segített, mintsem a tapasztalat.

De jó hallani, hogy valaki érdekesnek találta, köszi a visszajelzést! :R

@Una

Nem igazán objektív az írás, számomra pedig az oracledb teljesen új volt, mivel adatbázisokat főleg hobbiból / open-source projektek keretében szoktam használni, így főként a postgresql, régen mysql, mongo és riak-kal szoktam foglalkozni. A felsorolt enterprise db-kből egyedül az MSSQL-lel volt dolgom.

Egyébként az Oracle brutál gyors db-nek tűnik, de első benyomásra nagyon más volt az SQL syntax a hivataloshoz képest, jó sok utánajárást igényelt.

Viszont a cikkben azért említem egzotikumként, mivel én még olyan CTF-fel nem találkoztam volna, ahol Oracle DB-t kellett volna támadni. A legtöbb mind mysql. Gondolom ennek az az oka, hogy a CTF hosztok nem teljesen ingyen működnek, az Oracle pedig tudtommal csak non-commercial usera adja ingyen a db-t. Ezért volt különleges számomra, mert ha nincs ez a CTF, valószínűleg soha nem találkozom a jelenséggel. :)

[ Szerkesztve ]

Hogy hívják az éhes horgászt? Gyere Pista, kész a kaja!

(#5) oriic


oriic
HÁZIGAZDA