Azt nem lehet lemérni. Az csak abban segít, hogy a motor igenis hajtsa a GPU-kat, ne legyen sok erőforrás-korlátozás a kódban, hogy a GPU a futószalagok futtatása között ne csak malmozzon, hanem igen sűrűn tényleges munkát végezzen. És persze ehhez etetni is kell a GPU-t, tehát a procinak is nagy szerepe van, hiszen biztosítani kell a folyamatos parancsgenerálást, mert ha a GPU biza nagyon zabálja ezeket a hatékony feldolgozás miatt, akkor a procinak is nagyon kapkodnia kell magát. De ettől amúgy az AMD és az Intel sincs másképp kezelve, csak nyilván ezeknek az explicit parancslistát generáló motorok például imádják a sok cache-t, mert ugye nagyon sok adattal dolgozik párhuzamosan egy job rendszerű motor. Nagyságrendekkel többel, mint mondjuk egy régebbi, parancsgenerálással alapvetően egyetlen egy feldolgozási szálat terhelő alkalmazás. Ez nyilván logikus. A kettő modellnek nem ugyanaz a terhelése a cache- és a memóriaalrendszerre. És a legtöbb tesztjáték hasonló, persze nem annyira jól optimalizált, mint a Strange Brigade, de azért az átlagnál jobbak. És itt van egy fontos tényező. Ezek a jól skálázódó játékok igénylik a jobb felépítésű, sokmagos processzorokat. Nem nagyon fognak teljesíteni kétmagos Celeronon például. Nem erre tervezték őket. De ezzel ellentétben egy öregebb feldolgozási modellt használó, a parancsgenerálással alapvetően egy szálra terhelő alkalmazás futni fog a kétmagos Celerontól kezdve a 64-magos Threadripperig. Pontosan azért, mert a terhelés egy szálra korlátozódik, tehát pusztán a motor kódja miatt nem tudod a rendszer teljesítményre skálázni. Ergo, amíg egy modern játék esetében baj, ha a magas órajelet előnyben részesíted a magas magszámhoz képest, addig egy elavult motornál ez nem baj, mert úgysem skálázódik az alkalmazás. Tehát amíg egy CS:GO mindenképpen nagyon jól fog futni akár egy 64-magos Threadripperen is, de a jó skálázhatóságra tervezett tesztjátékaink közül egyik sem fog jól futni egy kétmagos Celeronon például. Emiatt értelmetlen a CS:GO-hoz hasonló véglegeteket vizsgálni, mert gyakorlatilag akármelyik piacon kapható processzor jó oda. Nem is kell teszteket nézegetni, hogy hazavigyél valamilyen gépet hozzá, mert tuti, hogy az alapkonfigokkal is lesz vagy 100 fps-ed.
A másik tényező az, hogy ez egy teszt. Nyilván lehetne Super Mariót is futtatni, de nem nagyon feküdné meg a CPU-k és GPU-k gyomrát. 20 éve sem fektette meg, azóta csak gyorsabbak lettek a hardverek. Amire leginkább kíváncsi lehet egy olvasó, hogy a modern alkalmazások és körülmények hogyan hatnak a hardverekre. Persze fontos, hogy Facebookra is jó legyen, de őszintén szóval melyik processzor nem jó arra? Nyilván letesztelhetjük azt is, de effektíve 10/16 magot kínálnak a gyártók mainstreamben. Ezek között a különbséget csak skálázódó programokkal lehet megnézni. Miközben a nem skálázódó programokat úgyis futtatja mindegyik, lesz az egyes modellek között talán 10% különbség. Lásd az egyszálas adatok a CineBench tesztben:
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.