Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) PowerBuldog


PowerBuldog
veterán

Jó lett, szépen össze van foglalva. Köszi. :K
Bár szerintem a szakmai írások között lenne a helye.

Ui: a jogszabályok pontos számát nem írnád le, hogy legyen mire hivatkozni.

[ Szerkesztve ]

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#2) vally


vally
tag

Erről a készülék bevételekor adnia kell egy jegyzőkönyvet melyben rögzíti a dátumot, és a hibát. Ebből egy példányt kap az ügyfél, továbbá se a számlát, se a garancia papírt nem kérheti el az eladó.

Tessék???

Regisztráció dátuma: 2002-08-07 22:00

(#3) snpetit


snpetit
aktív tag

Hali!

Ha jól tudom a 30 napos javítási határidő megszűnt, már csak törekednie kell erre a szerviznek. Tehát e címszóval nem állhatsz el a szerződéstől sajna. A jogszabályváltozás előtt még meg lehetett fogni így őket.

(#4) buherton válasza PowerBuldog (#1) üzenetére


buherton
őstag

Úgy akartam h rögtön a jogszabályokat írom be, csak éppen nem elérhető. :U De ha gondolod akkor kiegészíthetem, a szabályok számaival.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#5) buherton válasza vally (#2) üzenetére


buherton
őstag

Sry. Átírom. Elkérheti, de nem tarthatja meg. Még egyszer sry.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#6) PowerBuldog válasza buherton (#5) üzenetére


PowerBuldog
veterán

Vagy másolatot készít, és az eredeti nálad marad.

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#7) buherton válasza snpetit (#3) üzenetére


buherton
őstag

De te nem a szervizhez viszed a készüléket, hanem az eladóhoz, mert te az eladóval állsz szerződésben!!! Nem mindegy. Tudtommal azon a jogszabályon nem változattak. 15 nap a határ idő és kb 30 nap (készüléktől függő) amikor jelentős kellemetlenségre hivatkozva elállhatsz a szerződéstől.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#8) Foxconn


Foxconn
csendes tag

Üdv!

Jó ötlet egy ilyen jellegű írás, nem kis utánajárás kellhetett hozzá, hogy ezeket összeszedd, úgyhogy a kitartásodhoz, és a szándékhoz is gratula. De!

Amit itt leírtál, az (szigorúan szvsz!) nagyon kevés! Nem véletlenül több 10, néha 100 oldalon keresztül folgalkozik ezzel a témában nagyon sok jogszabály és rendelet (csak hogy egyet említsek pl a 49/2003 -as gkm). Az, hogy mi nagyobb kellemetlenség a felhasználónak, és mi nem, azt nem csak úgy a pult mögött álló eladónak kell odavetni, aki erre már adja is vissza a pénzt, vagy a csereterméket. Nagyon hosszantartó és nem kis időt igénybe vevő ügyintézés az egész. Ezt saját bőrömön is megtapasztalhattam. Példának felhoztad a nyáron elromló hűtőt. Adott esetben annak megállapítására, hogy a vásárlót valóban jelentős kényelmetlenség illetve kár ért, a fogyvédelem által kiállított dokumentumot felmutatva az adott kereskedelmi szerv még mindig mondhatja azt, hogy a vásárló forduljon a bírósághoz, és majd ott eldöntik az ügyét. Mire lezajlik az ügy, addigra jövő nyár lesz sajnos. Amiket itt leírtál, az kb mind igaz, viszont (és itt megint hangsúlyozom, hogy szerintem!) nagyon hiányos. Nem vagyok sem jogász, sem fogyvédelmis, sem eladó. Szervizes vagyok négy éve egy internetes áruháznál, néha én is találkozok hasonló helyzetekkel. Amennyire én tudom, nálunk még nem történt komolyabb problémás garanciális ügy (persze volt egy két beírás a vásárlók könyvébe, illetve elégedetlen ügyfél, de az átlaghoz képest tényleg kevés), de tény az, hogy a 15, illetve 30 napos határidőt sajnos nem lehet mindig 100% -al teljesíteni, és ez nem minden esetben csak a kereskedelmi egység hibája. Természetesen néha én is voltam már figyelmetlen, vagy el voltam maradva és kifutottam az adott időintervallumból, nem védeni akarom magam, vagy a hasonló munkakörben dolgozó "kollegákat", de sajnos többször a beszállítók, illetve a nagykerek szervizeinek alacsony kapacitásának, vagy túl sok munkájuknak köszönhető a késlekedés. (Ezt csak azért írtam le, hogy szemléltessem, hogy egy garanciális ügyintézés, néha két-három céget is érint. Tudom, hogy a vásárlót ez nem érdekli, és nem is kell, hogy ezt elfogadja, de a kereskedőnek sem mindig egyszerű érvényesíteni a garanciát a nagykernél.)

Hozzászólásomat nem okoskodásnak szánom, de szerintem bőven nem elegendő az irományban olvasható információ egy dörzsölt és tapasztalt eladó meggyőzéséhez.

Bocs a hosszú hozzászólásért, a kezdeményezésért pedig mégegyszer elismerésem.

[ Szerkesztve ]

(#9) buherton válasza Foxconn (#8) üzenetére


buherton
őstag

Teljes mértékben egyetértek veled. Őszintén én se nagyon mélyedtem el ezekben a rendeletekben, és őszitén szólva nem is érdekel. Csak annyira h tudjam h mihez van jogom, és mihez van joga az eladónak pl ha cserét kérünk akk bizonyos esetekben túl nagy többlet költségre hivatkozva elutasíthatja a cserét. Azért nem akartam tovább bonyolítani, mert ha vki odáig ér akk érdemesebb a békeltető testülethez fordulni, rosszabb esetben a fogyasztóvédelmi hatósághoz. De számtalan olyan eset volt/van ahol már ez a kis összefoglalás is segített.

Am pont ezért írtm 30 napot. Igaz pl az msi szerviznél akk rendelik meg az alkatrészt, amikor megérkezik hozzájuk a laptop. Mire odaér hozzájuk az alkatrész az se 2 nap. Ha csinálnának egy raktárat, akk nem lenne annyira gáz.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#10) vally válasza buherton (#5) üzenetére


vally
tag

Ok ok :)

Regisztráció dátuma: 2002-08-07 22:00

(#11) Brumi


Brumi
senior tag

Van még egy érdekes téma, ez pedig az elállási jog és annak gyakorlása. Én már csak neten vásárolok ilyen eszközöket, mert akkor gyakorolhatom azon jogomat, hogy 8 napon belül indoklás nélkül elállhatok a vásárlástól. Persze nem szórakozásból veszek holmikat, de például pixelhiba esetén csak így lehet visszavinni a cuccot, mert ez nem garanciális téma (ha szabványon belül van a hibaszám). Nemrég vettem egy gépet az Ipontól, ami pixelhibás volt (200k feletti laptop), és nem akarták cserélni, ezért mondtam, hogy élek az elállási jogommal. 2 nap és több ezer forintnyi telefonálgatás, vitatkozás után tudtam elérni, hogy visszavegyék. Csak úgy tudtam érvényesíteni a jogomat, hogy a törvény szövege ott volt előttem és paragrafusokra meg bekezdésekre hivatkoztam. Szimplán át akartak verni... De a legtöbb netes cég erre is kitalált egy kibúvót, így nagyon szemfülesnek kell lenni, hogy kitől vásárol az ember, mivel erre a kibúvóra általában a honlapon rá lehet találni ha ügyes az ember és tudja mit keressen.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#12) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Hiánypótló cikk, grat! :C

Mutogatni való hater díszpinty

(#13) Ramius


Ramius
őstag

Ha a számlán, nem emberi név...

Ehelyett a "természetes személy" kifejezést szokták használni :)

gyakorlat teszi a mestert...tönkre...

(#14) buherton válasza Brumi (#11) üzenetére


buherton
őstag

Gondolj bele aki még ezeket se tudja, simán átverik.

(#13) Ramius: thx :R

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#15) Brumi válasza buherton (#14) üzenetére


Brumi
senior tag

Próbálkoztak olyannal is, hogy a már kinyitott termék használtnak minősül, így nem vehetik vissza. Azt mondták a doboza alapján kell eldöntenem, hogy jó lesz e nekem a termék...

Meg azt is mondták, hogy mivel pixelhibás ezért az már nem tekinthető hibátlannak így azért sem vehetik vissza. Persze, hogy ők már eleve így adták el az nem számít.

Fölényeskedő banda dolgozik ott (ja és a Speedshop sem kivétel, ezt velük is végigcsináltam pár éve). Amíg fejből nyomtam, hogy hogy van a jogszabály addig kötekedtek, majd amikor már felolvastam és visszakérdeztem, hogy a törvény melyik paragrafusának melyik pontjára hivatkozva korlátoz a jogaim érvényesítésében, akkor már befogta és csak annyit mondott várják a gépet vissza...

Persze azért kivárták a 30 napot és csak akkor fizették vissza az árát. Mivel barátnőmnek rögtön kellett a gép, kénytelen voltam másnap megvenni egy normális helyen, és addig ott pörgött a pénzem náluk.

Ja és a kibúvó, melyet szeretnek alkalmazni:
A feltételek között leírják, hogy a cég csak olyan terméket forgalmaz, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ.
A 17/1999 kormányrendeletben benne van, hogyha ez le van írva, akkor a vásárló nem élhet az elállási jogával. Szóval mielőtt vesztek valamit egy webshopból, akkor nézzétek át a vásárlási feltételeket, és ha ez ott van, akkor meneküljetek.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#16) sasa311 válasza Brumi (#11) üzenetére


sasa311
veterán

De a legtöbb netes cég erre is kitalált egy kibúvót

Törvény alól nincs kibúvó!

Tök mind1, mit tüntet fel a honlapján vagy a garancialapon, ha az törvényellenes akkor egyúttal érvénytelen is.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#17) Brumi válasza sasa311 (#16) üzenetére


Brumi
senior tag

Olvasd el, ott a válasz. Persze ezt is meg lehet támadni, de ez már egy per tárgya lehet, hogy megkérdőjelezed ezt a kijelentésüket. Akkor inkább keres az ember egy olyan boltot, ahol nem akarnak szemétkedni.

Ez nem törvényellenes, maximum etikátlan...

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#18) buherton válasza Brumi (#15) üzenetére


buherton
őstag

Hihetetlen mit meg nem tesznek :W :W :W .

Köszönjük :K . Ha esetleg vannak még ilyen tapasztalataid, szívesen várom.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#19) PowerBuldog válasza buherton (#18) üzenetére


PowerBuldog
veterán

Ezekkel a jó tanácsokkal akár bővíthetnéd is majd a cikkedet. :K

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#20) snpetit válasza buherton (#7) üzenetére


snpetit
aktív tag

huh, ha ez így van akkor nagyon jó, hogy meghagyták ezt a kiskaput.
Meg tudja ezt valaki erősíteni? Mert akkor kihagynám a szervizeket a körből, legtöbbször amúgy is macerásabb velük, az ügyintézés.

(#21) Brumi válasza buherton (#18) üzenetére


Brumi
senior tag

Nagyon szívesen. Ezt korábban én is be akartam tenni egy cikkbe, de valahogy sosem volt rá energiám.
Nem vásárolok túl sűrűn ilyen holmikat, de akkor szeretek biztosra menni. Azért a komolyabb cégek, ilyen módszerekkel nem élnek, és korrektül bánnak a vásárlókkal. Mindenesetre az ár nem minden, hiába olcsó egy hely, ha gond van, akkor lehet, hogy az a legdrágább.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#22) szpal17


szpal17
őstag

Hali!

Jó cikk lett gratula... :)
A 30 napra tényleg már csak törekedniük kell a szervizeknek.
Annyi kiegészítést, hogy a notebook-nál a főalkatrészekre újraindul a garancia(gyártónként mást értünk főalkatrésznek-leginkább:LCD,alaplap), a többi alkatrészekre 3 hónapot adnak általában a gyártók (ez is változhat gyártónként)
A szervizben töltött idő is hozzáadandó az eredeti dátumhoz.

(#23) buherton válasza szpal17 (#22) üzenetére


buherton
őstag

köszi

Főalkatrész megkülömböztetést pár éve eltörölték.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#24) Solten


Solten
addikt

Hiánypótló cikk :R

Saor Alba

(#25) ProEvoFan


ProEvoFan
nagyúr

3. monitorom is pixel hibás lett a pixel hiba garancián belül (tehát 3napon belül), most várok arra h megkapjam az újat, de az lehet h csak január 22. után lesz esedékes, de így monitor nélkül vagyok/leszek január 6. óta, tehát 16.napig mert a Nagy Ker. ahonnan rendelnek nem tudnak nekik adni egy ugyan olyan monitort amit vettem...
felajánlottak egy másikat de arra rá kell fizetnem
mi van akkor ha nekem nem kell a másik monitor mert én nem akarok ráfizetni de ők csak 16 nap után tudnak adni egy másikat? én 16 napig monitor nélkül vagyok úgy hogy a 3napos pixelgarancia keretén belül visszavittem a monitort de ők nem tudnak adni egy másikat...

nem kötekedni akarok mert korrekt bolt, csak fel akarok készülni minden eshetőségre
meg elég brutál lenne ha még 16 napig nem lenne monitorom úgy hogy alig használtam

a pénz visszafizetés mint lehetőség tudom h él

(#26) buherton válasza ProEvoFan (#25) üzenetére


buherton
őstag

Vagy elállsz a szerződéstől (és akk veszel vagy egy ugyanolyat, vagy olcsóbbat), vagy esetleg tudnak csere monitort adni? Más nem nagyon lehet ilyenkor tenni :( . De ha már a 3. akk én tpust cserélnék

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#27) buherton


buherton
őstag

(#3) snpetit: 49/2003. 4§ (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

(#20) snpetit: 151/2003. 1.§ (3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

151/2003 5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Elérhetők a rendeletek

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#28) Hunter2 válasza buherton (#5) üzenetére


Hunter2
addikt

ez főleg akkor jó mikor a szervíz csak eredeti számlával illetve garjeggyel veszi csak át javításra te meg nem adod aoda a kereskedőnek aki javítattná.

(#29) szpal17 válasza buherton (#23) üzenetére


szpal17
őstag

Lehet, hogy eltörölték de így működik...test közelből tudom.. :) Pár garanciajegyen ki is van emelve...

(#30) Solad válasza ProEvoFan (#25) üzenetére


Solad
őstag

ez a 3 napos dolog ez már rég nem él

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#31) LGLuke válasza Solad (#30) üzenetére


LGLuke
őstag

Frászt nem!
Samsung vásárlástól számítótt 3 munkanapig termékcserét vállal már hibás subpixel esetén is.

Tehát hétvége és ünnepnap kihúzva!
Viszont most itt volt a Karácsony, ezért xar ügy ilyenkor monitort venni, mert esetleg kicsúszunk a 3 munkanapos határidőből, főleg ha 2 héttel hamarabb megvettük a terméket.

(#32) Wyll


Wyll
őstag

Nagyon díjazom a cikket, és a kezdeményezést is! :K
A linkelt fórum talán egy kicsit nagy falat az egyszeri PH!-júzernek, de ez a cikk, vagy esetleg egy kicsit igényesebben (bocs, de van pár ügyetlen mondat :B ) és egy kicsivel bővebben megírt változata nagyszerű és sokszor hivatkozott túlélőcsomagjává válhat sok-sok felhasználónak!
:R

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#33) Solad válasza LGLuke (#31) üzenetére


Solad
őstag

a samsung mint gyártó. Sok ember viszont úgy gondolja, hogy ez törvényi szabályozás, hogy 3 napon belül mindent visszavihet

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#34) buherton válasza Hunter2 (#28) üzenetére


buherton
őstag

Ez melyik szerviz?

(#29) szpal17: ha lesz időm utána nézek, mert most már érdekel a dolog.

(#32) Wyll: ehhez nagyon sok utána járás kell, mivel ebben a cikkben jószerivel csak a 151/2003. és 49/2003. szabályai vannak. Ami konkrétan erre a garis cuccra vonatkozik. A hosszabb/részletesebb cikk írást átadom annak aki napi szinten dolgozik ilyennel, és álmából fel kellve is tudja.

(#33) Solad: 151/2003. 7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#35) LGLuke válasza Solad (#33) üzenetére


LGLuke
őstag

Jaj így már világos, ebben igazad van.
Akkor fogalmazzunk úgy, hogy egyes gyártók vállaják, hogy pixel illetve subpixel hibás monitoraikat vásárlást követő 3 munkanapon belül cserélik.

Egyébként szerintem tartalmas írás!

(#36) Wyll válasza buherton (#34) üzenetére


Wyll
őstag

Nem kell hosszabb-részletesebb cikk, ennek is pont a rövidsége, tömörsége az előnye. Csak annyi, hogy ami le van benne írva, talán egy kicsit pontosabban, precízebben legyen benne megfogalmazva. Egypár szóval való bővítésre gondolok (maximum), ahol az odakívnákozik.
Esetleg ahol már nem akarod tovább részletezni a dolgot (pont hogy rövid maradjon), lehetne egy kis link a megfelelő jogszabályra.

De lehet, hogy az én cikkel kapcsolatos minőségérzetemen már a helyes- és 'értelmes'írási hibák kijavítása is sokat javítana. :B ;]

Amúgy meg számomra te tűnsz erre a feladatra a legmegfelelőbb embernek a hozzászólásaid meg a cikk alapján is. :R

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#37) Hunter2 válasza buherton (#34) üzenetére


Hunter2
addikt

az egyik hypermarket láncban melóztam és az ott értékesített termékekre ez mind igaz volt, HP-tól kezdve a hyundai-ig mindenre.De mivel úgyis kapsz jegyzőkönyvet hogy átvették a cuccot, ennek nincs jelentősége.

(#38) Solad válasza buherton (#34) üzenetére


Solad
őstag

hmm. akkor tévedtem. valamelyik topicban olvastam pár hónapja hogy ez már nem él régóta egy elég hozzáértőnek tűnő illetőtől. vagy ő nem volt az, vagy nemtom :D szóval nem is én tévedtem :P :DD

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#39) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Hali mindenkinek!
Lenne egy kérdésem, amire több helyen többfélét írnak, és a gyakorlatban egyesek vonakodnak érvényesíteni:
3 napos visszavásárlási garancia!

Ha veszek vmit, számlával, csomagolásában 3 napon belül kötelesek visszavenni kérdés nélkül? (vevői elégedetlenségre hivatkozva)
Esetleg él az, h egy másik termékre cserélem??? Mint a hibás termékeknél: ha nem jó, nem javítható, ár vissza, v levásárlás!

(Ez egy Microsoft termék lenne amúgy.)

[ Szerkesztve ]

(#40) buherton válasza Solad (#38) üzenetére


buherton
őstag

Egy dologban elképzelhető h iagazad van, és ez a pixel hibás cucc. Ennél elméletileg lehet arra hivatkozni, h az eladó a szerződés kötéskor szavatolja h a termék hibátlan állapotban adja át. Sajnos ezt a §-ust nem találtam még meg.

(#37) Hunter2: De a számlát is átkell adni? Átnyálaztam a Ptk.-t természetesen erről sem ír semmit...

(#39) zolikaDB: 3 napos visszavásárlási garancia! erről egy jogszabály sem ír semmit. Sztem ilyen nincs, de lehet h tévedek. Csak a cseréről szól a jog.

Esetleg él az, h egy másik termékre cserélem??? Az eladó nem kötelezhet h elfogadd, ha más terméket ajánl fel. Am ha teccik a megállapodás akk elfogadhatod, vagy elállhatsz.

Mint a hibás termékeknél: ha nem jó, nem javítható, ár vissza, v levásárlás! Hibás termék ha nam javítható, és az eladó tud új és ugyanolyan terméket adni, akk el kell fogadnod. De ahhoz h mégi mit lehet tenni ilyenkor kicsivel részeletesebb előélet kell, bizonyos esetkben el is állhatsz. Levásárlásra nem kötelezhet, de megteheted h ugyanabba a boltba vásárolod le.

Am ráakadtam egy pár igen érdekes paragrafusra.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#41) buherton


buherton
őstag

Ptk. 277. § (1) A szerződéseket tartalmuknak megfelelően, a megszabott helyen és időben, a megállapított mennyiség, minőség és választék szerint kell teljesíteni. A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában
a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú szolgáltatásokat rendszerint használnak, és
b) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, illetve nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos fajtájú szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a szolgáltatás természetét, valamint a kötelezettnek, a gyártónak, az importálónak vagy ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó - különösen reklámban vagy az áru címkéjén megjelenő - nyilvános kijelentését, és
c) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés időpontjában a kötelezett tudomására hozta, és abba a kötelezett beleegyezett, valamint
d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő, és az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásban lévő tulajdonságokkal.

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.

Ptk. 306/A. § A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ptk. 308. § (3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. Igyekszem megkeresni a jótállásos verzióját, de van egy érzésem h ez is vonatkozik a jótállásra

Ptk. 309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#42) ProEvoFan válasza buherton (#26) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

hát igen... nekem a monitor kell és nem a pénz, de korrektek mert a 3napos garancián belül cseréltek egy szó nélkül

Solad dehogynem, van ilyen, ez alap, nem kötöttek belém mert tudták h esélyük nincs, és a pénz visszafizetést is felajánlották már

(#43) zolikaDB válasza ProEvoFan (#42) üzenetére


zolikaDB
veterán

Akkor csak létezik ez a 3 napos visszavásárlási garancia...

(#44) buherton válasza zolikaDB (#43) üzenetére


buherton
őstag

Várj. ProEvoFan már 3.jára vitte vissza, ugyanazt a típust. Ezért ajánlották fel a pénz visszafizetsét. Ezeket hallva télleg korrektek. Meik üzlet is ez?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#45) solarix45


solarix45
senior tag

Csak beleolvastam a cikkbe, nem bírtam tovább a cikk tragikus nyelvtani helyessége miatt. :Y

Csak két megjegyzés: jegyzőkönyvet nem kötlező felvenni, csak abban az esetben, ha a felek nem tudnak megállapodni! A másik meg: az eredeti számlát igenis elkérheti, és el is kell kérnie az eladónak. Mivel ha ezt nem tenné meg, a vevő elszámolná az eredeti terméket, meg a cserét is, vagy esetleg ha visszakapja a pénzt, akkor gyakorlatilag semmit nem vett, mégis elszámolt valamit -> adócsalás.

(#46) buherton válasza solarix45 (#45) üzenetére


buherton
őstag

49/2003. 3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

Állj. Természetesen a számlát elkérheti, és el is kérnie, ha csere van, vagy pénz visszafizetés történik. De a szövegben ezen részénél egyik környezetre utal, csak arra h garancia érvényesítéskor nem kérheti el. Igaz arra a végén nem tértem ki, h csere és visszafizetés esetében mi a helyzet, a számlával, de úgy gondolom h legtöbb embernél ez természetes.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#47) Napfénysüti

Hú ha ez az írás korábban megszületett volna...

"Hülyeazértnemvagyok" boltban elhajtottak a hibás termékkel hogy vigyem én a szervizbe (mivel ez gyanús volt utánajártam később és ugye be kellett volna venniük mert tőlük vásároltam). Ez volt az bolt részéről ami nem volt törvényes. De a szerviz se volt gyenge...
Albacomphoz vittük javíttatni. Be is vették a cuccot ( Albacomp márkájú mp4 lejátszó amit senkinek nem ajánlok :DDD ) azt mondták 10 nap és kész lesz. Ebből lett asszem olyan 15 de ez még nem is volt baj. Azonban egy szemmel láthatóan használt és lestrapáltabb eszközt adtak vissza amin még képek is voltak egy családról :D
Természetesen visszavittük hogy azért ezt mégse kéne. Felkészültem hogy fenyegetőzni fogok fogyasztóvédelemmel meg mindennel ami eszembe jut de nem volt rá szükség. Adtak egy papírt hogy nem javítható és levásárolhatom a boltban az értékét. Szerencsére vásárlás helyszínén is elfogadták. Barátnőm (övé volt az "eszköz") végül még jól is járt mert egy picivel drágábban vehetett egy sokkal jobb lejátszót.
De azért voltak furcsaságok ebben a garanciáztatásban is. Nagyon oda kell figyelni.

Més que un club!

(#48) Brumi válasza zolikaDB (#43) üzenetére


Brumi
senior tag

A 3 napos visszavásárlási garancia már nem él, mivel a törvény szerint, ha helyben vásárolod meg a terméket, akkor elvileg ki is próbálhatod (ez a gyakorlatban általában nincs így, de ez nem számít), így nincs okod visszavinni.
Viszont ha neten rendeled meg, akkor a távollévők kötött szerződésre vonatkozó szabályok érvényesek, tehát 8 napig élhetsz az elállás jogával. Feljebb beírtam, hogy egyes boltok ez alól milyen kibúvótt találtak, szóval az ilyen boltokat kerüld inkább. Ha hardvert akarsz venni, akkor nem lehet próbléma, de ha valamilyen szoftverről van szó, akkor nem gyakorolhatod az elállási jogot.

Pixelhibánál nagyon tökösnek kell lenni, hogy hibás teljesítésre hivatkozva visszavegyék... de meg lehet próbálni. Sokkal jobb neten venni, mert akkor meg sem kell indokolni, hogy miért nem kell a cucc, és még a hibátlan terméket is vissza kell venni.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#49) botoskollega


botoskollega
csendes tag

Sziasztok!Segítséget,illetve véleményt szeretnék kérni tőletek.
Karácsonyra ajándékba kaptam egy Samsung 923 NW típusú monitort.Mivel ajándék volt így nem bontották ki,nem lett kipróbálva. Mikor én először használtam,feltűnt egy pixel hiba. gondoltam naivan garanciális, ezért visszavittem,elküldték a szervízbe.A szervíz visszaadta a monitort hibásan,a garancialapon pedig az áll,hogy "A pixelhiba tűrésen belüli".
A kérdésem pedig,hogy ez lehetséges vagy semmiképeen ne fogadjam el ezt "válaszként"!

mindig nézz utána kivel kötsz üzletet!

(#50) Napfénysüti válasza botoskollega (#49) üzenetére

Azokra külön szabvány van hogy mennyi hibás pixelnél vagy szubpixelnél kell javítani/cserélni.Egyetlen pixel még nem garanciahibás. Legalábbis ha jól tudom,de ennek utána kell nézni. Azt hiszem arányként szokták számolni hogy az összes pixel mekkora része hibás és az bele esik-e még a tűréshatárba.

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.