Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) kzcs


kzcs
tag

Sajnálom, hogy a KIA, Hyundai kimaradt az összehasonlításból, mert szerintem nem sokkal több ez a merci mint Hyundai Kona, és még a hatótáv is nagyobb a Kona esetében, árban meg majdnem 2 jön ki belőle. Egyáltalán nem reális a Mercedes csak a csillag miatt adható el ennyiért. A Kona-n legalább működik a waze (android auto) és HUD is van +még 15 LE már csak ráadás. Ennyiért nekem "nem tetszett" plecsnit kap.

(#2) Schuler888


Schuler888
senior tag

Hat eleg kis gagyi lett, a nemetek kozul az audi gyart normalis kinezetu/teljesitmenyu eszkozoket..

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#3) Hallosz


Hallosz
senior tag

A teszt jó lett, az autó sajna a középszerű alatti. Hiába na, ez "ócó" merga.

Mert lakni, muszáj.

(#4) moleculez


moleculez
veterán

Teszt alapján ez így gyenge eresztés. A félkész/átgondolatlan dashcamen kívül az infotainment UX (tapipad káosz, kb mint a Taycanban) riasztana el (ha célközönsége lennék).

Meg az is meleg azért, hogy ha "kicsit mindig hozzáteszünk", elég hamar a Tesla is játékba kerül. Hihetetlen pénzt, időt és energiát raktak az MBUX kifejlesztésébe, de valahogy túlgondolkodták ezt, vagy nemtudom...

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#5) #16820480 válasza Schuler888 (#2) üzenetére


#16820480
törölt tag

Csak sajnos minőségben az Audi sem feltétlen van az árának megfelelő szinten már.

(#6) Kinder


Kinder
senior tag

Tesla Model 3 tulajként ( lassan másfél éve ) azt kell mondjam, hogy ez így vagy nagyon kevés, amit ad, vagy nagyon drága ahhoz, amit ad.
Lassú autó, lassú töltés, kicsi akku, nagy fogyasztás, lassú infotainment, kicsi csomagtér, stb, mindez minimum egy 20-asért.
Megmenti a jelvény?

(#7) MikeWazowski válasza kzcs (#1) üzenetére


MikeWazowski
addikt

+1

Ám szubjektív, de szerintem nagyon ronda szegényke. Az a felni egyenesen csúnya. Persze elfogadnám, de adnám is el. Ezerszer inkább egy KIA, vagy Hyundai. ;)

A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.

(#8) LurkerSheik


LurkerSheik
senior tag

Kiváncsian várom milyen átrwndeződések lesznek a piacon.
A nagy presztizsű márkák még drágán se tudnak igazán jó cuccot lerakni az asztalra.
Miközben a kínai, koreai EV-k épp kezdik meghódítani Európát.
A Teslát befogni meg nem lesz egyszerű olyan menőségi faktora van a tech vásárlók körében, mint benzinesben egy jó bömösnek.

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#9) Squirrel


Squirrel
őstag

Otthon hogy működik a Tesla szervíz, ha gond van? Tesla app-ben jelentkezel és házhoz jönnek? Az enyémben cseréltek mar egy kamerát és hátsó lámpát, mindkétszer 5 perc volt az egész. Egyébként korábban érdekes, mennyire szapulta a nagy gyártók többsége a teslát minőségi problémák miatt, azért mostanra kiderült, hogy ugyanabban az ársávban mozogva ha profitot is akarnak, nekik se sikerül hibátlan autókat létrehozni. Sőt.... Erősen gondolkodom a trimotoros Cybertruckon is :D

(#10) k-adi válasza LurkerSheik (#8) üzenetére


k-adi
nagyúr

"A nagy presztizsű márkák még drágán se tudnak igazán jó cuccot lerakni az asztalra.
Miközben a kínai, koreai EV-k épp kezdik meghódítani Európát."

Pontosan ahogy írod. Mintha a tanítvány lehagyná a mestert. Csak senki nem hitte, hogy már ilyen hamar.

(#11) k-adi válasza Kinder (#6) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Megmenti a jelvény?"

Remélem nem, mert ha igen akkor rossz trendet teremt.

20misiért ez így... kevés.

(#12) Kamikaze75


Kamikaze75
tag

34 óra töltési idő otthon? 🤣🤣🤣
Ez az ektromos luxus autó?

(#13) Schuler888 válasza #16820480 (#5) üzenetére


Schuler888
senior tag

Minden ugye annyit er, amennyiert ertekesitheto..

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#14) Kinder válasza Squirrel (#9) üzenetére


Kinder
senior tag

Még sehogy, mert nincs hivatalos magyar szervíz, úgyhogy hivatalosan egyelőre Graz/Bécs, ami közel van. ( Elvileg idén meglesz Fóton az Auchan mellett )
Vagy van 2 magyar - nem hivatalos - kizárólag Teslára szakosodott szervíz Pest megyében, kb jobbak és gyorsabbak, mint az említett osztrák helyek, de nyilván a garis cuccot nem itt érdemes intéztetni.
Én még sehol nem voltam, mert az enyém 1,5 évesen eddig hibátlan, úgyhogy nem tudok saját véleményt mondani egyikről sem.

(#15) Kinder válasza Kamikaze75 (#12) üzenetére


Kinder
senior tag

Akkor ennyi, ha a 220-as konektorba dugod, ott ugyanis max 2,1 kW jön ki óránként, bármelyik villanyautót akasztod rá. Így tehát a 3 milliós Renault Zoé, de a most kijövő 70 milliós Mercedes, vagy a 100 milliós Porsche Taycan is ennyit kap.
Ha veszel otthonra egy 100e Ft-os töltőt, akkor 3,6-7,2-11-16-22 kW is mehet óránként, itt már az autó a szűk keresztmeteszet, hogy mennyit tud felvenni. A régiek 3,6-7,2, az újak jellemzően 7,2-11 kW-ot. Tehát ekkor mondjuk 11 kWh-val jelen esetben ezt a Mercedest 6,6 óra a nulláról teljesen feltölteni, azaz éjszaka vígan feltölt. Már ha van otthoni töltésre lehetőség.
Ha nincs, akkor marad az oszlop az utcán, de ott már sokkal gyorsabb 50-100-150 kW / óra a tempó.

(#16) Kinder válasza k-adi (#11) üzenetére


Kinder
senior tag

Én is remélem.

(#17) Kinder válasza k-adi (#10) üzenetére


Kinder
senior tag

Én 3 vagy 4 éve ezt mondom, de mindenhol csak azt vágják vissza nagy arccal, hogy ha a 100 éves tapasztalattal rendlkező gyárak akarnának, akkor 1 nap alatt át állnának elektromos autó gyártásra, és akkor befellegzett a Teslának, mega kóreaiaknak.
Aha.
Csak épp vagy nem akarnak, vagy nem tudnak. Mert ha ez a 100 év tapasztalat, akkor megette a fene. Még mindig a régi iskola szerint akarnak autót ( elektromost ) készíteni, de ezt már nem úgy kell. Ez már egy számítógép, ami el tud vinni A-ból B-be. később akár magától is. Na ezt nem értik meg, és amig ezt nem értik meg, maradnak az ilyen félkész, félgagyi, fél akármi próbálkozások. ( legalábbis az én Teslás szememmel ezek ilyenek )
Persze megértem, mert a benzines/dízel technikába ölt időt/pénzt még ki kéne termelni jó haszonnal, de ugyanakkor a ma 15-20 éves fiatal emberek 99%-nak semmit sem jelent egy jó kis öblös V8-as, vagy egy üvöltő sorhatos, őket ezekkel már nem fogják meg. Ők már nem akarnak majd szervízbe járni, nem akarnak talán vezetni sem majd ( önvezet majd az autó ), viszont az okostelefon és a tablet haszálat magától értetődő, ezt akarják az autóban is, akár menet közben, és ezt eddig - akármennyire is fáj sok embernek - egyedül a Tesla ismerte fel, és indult el ezen a ma még rögös ( bár már kezd simulni ) úton.
Az európai gyárak nem, ők még kötik az ebet a karóhoz, hogy a régi autó a jó autó, így ezek a próbálkozások nagyon izzadság szagúak.

(#18) #72042496


#72042496
törölt tag

Egy ilyen parkolt pár napig a ház előtt (biztos keresték neki a hosszabbítót :DDD). Akkor láttam, hogy EQA, van ilyen is, és meglepett, hogy élőben mennyire nem jön be. Pedig az EQC meg nagyon tetszik.

(#19) k-adi válasza Kinder (#17) üzenetére


k-adi
nagyúr

Igen igen ahogy írod, ezzel teljesen egyetértek. A Tesla hamar felismerte az újgeneráció igényét. Igazából ők se a spanyol viaszt találták fel újra, az összeszerelési, stb. minőségükre bőven van kivetni való, de amiben jók, az a tablet kütyü, és a "kamu-önvezetés" marketing.. és a nép kajálja. Nagyon.
Ami a a 100 éves tapasztalattal rendelkező gyárakat illeti, bőven meglenne a kapacitásuk az átállásra, egyszerűen nem akarnak. Szerintem tudnának, csak nem akarnak. Mert hát miért is kéne? Jól megvannak a kvótaautóikkal aztán viszlát. Csak ahogy halad az idő és cserélődik a célközönség, kevés lesz... egyre kevesebb.. és ez ha nem is 5 de 10 éven belül biztos látszódni fog és akkor jön a kapkodás megint. Most még elvannak ezekkel a "félkész, félgagyi, fél akármi próbálkozásokkal" ahogy írtad.

"Ők már nem akarnak majd szervízbe járni"
Szerintem SENKI nem akar szervízbe járni :D csak amíg régen magad bütykölted a kocsit, mert sokszor rá voltál kényszerítve, manapság már egy kerékcsere meghaladja a fiatalok tudását. Az biztos, hogy ha nagy bizniszbe akarsz vágni, akkor eauto szervízt nyiss. Persze ne most, majd 5 év múlva.

"nem akarnak talán vezetni sem majd ( önvezet majd az autó )"
Ó igen, látom is a szemeim előtt ezt. Persze nem most, de 10-15év múlva simán "ciki" lesz ha "vezetős" autód lesz.

(#20) Kamikaze75 válasza Kinder (#15) üzenetére


Kamikaze75
tag

Na igen az autózás szabadsága...erős korlátokkal...
Még mindig nem ott tart ez az elektromos szép jövő hogy értelme legyen egy ilyenbe beruházni.. ja igenkörnyezet "tudatlanságból"
vesszük ezeket...meg milyen divatos..

(#21) Noukoum válasza Kamikaze75 (#20) üzenetére


Noukoum
veterán

Nyugi majd akinek telik rá az megveszi helyetted.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#22) k-adi válasza Noukoum (#21) üzenetére


k-adi
nagyúr

ja, csak ha nem lenne ilyen drága, akkor többen vennének, hamarabb lenne több használt és gyorsabban is szivárogna le a pórnép közé.. persze maradhat "uri huncutság" még jó pár évig, csak így lassabban fog elterjedni.. és emiatt lehet lassabban épülnek ki töltőoszlopok is.. ha annyira fontos lenne a föld védelme, akkor olcsóbban adnák ezeket, de úgy néz ki ez is olyan lesz, hogy először premium (vagy legalábbis annak hazudott) szegmenssel kifizettetik a fejlesztést (?) aztán majd jönnek a többiek.. csak akkor ne legyen sírás, hogy az "emberek" nem akarnak annyira váltani.... legalábbis még.

(#23) Kamikaze75 válasza Noukoum (#21) üzenetére


Kamikaze75
tag

Lehet még nem nőttem fel az elektromos autózás kultúrájához de mondja meg valaki ha egy belső égésű motor nagyjából 20 ezer alkatrészből épül fel egy elektromos autó nagyjából fele...azaz 10 ezer....
Nos az autógyárak már többször lenyilatkozták nem kell ennyi ember egy műszaki tartalomban kevésbé bonyolult és egyszerűbb szerkezetű (kivéve elektromos részek ugyebár) autó legyártásához...
Mégis dupla annyiba kerül jelenleg mint a jelenlegi azonos felszereltségű belső égésű motoros autók akár márkán belül is mi ez ha nem parasztvakítás....

(#24) Kinder


Kinder
senior tag

#19 De át kéne, ha nem akarnak elsüllyedni Nokiaként. :)

#20 Igazad van, még drága ( vagy lassabban tölthető/kevesebb a hatótáv ) ahhoz, hogy MINDENBEN 100%-ra kiváltsa a fosszilis üzemanyaggal hajtottakat. Elvileg a hangsúly a MÉG-en van, mert azért ez még csak egy 10 éves, de már egyre jobban erőre kapó mellékhajtása az autózásnak, amiből úgy tűnik, főág lesz. Viszont valóban környezetkímélőbb, és egyre inkább az lesz, ha végleg elhagyják majd a ritkaföldfémeket az akkuból / motorból, és szépen haladnak ebbe az irányba.

#22 Gyakorlatilag minden szavad igaz ebben a hozzászólásodban, egyelőre ez van.

#23 Lásd #22, egyelőre sajnos drágábban fogják adni, mert az új fejlesztések költségeit vissza kell hozni. De nincs már messze ( 5 év kb ), mire egy pl Opel Corsa E és egy Opel Corsa 1,5 turbo egy árban lesz, és akkor már nem lesz kérdés, hiszen addig az töltő infrastruktúra is nagyságrendekkel nagyobb lesz.

PS:
Nem győzök csodálkozni, hogy nincs kifejezett e-autó szarozó hozzászólás ( mint a legtöbb ilyen cikk alatt ), és nagyon nagyon örülök, hogy ész érveket írtok, logikusan látjátok, nagyon szuper. :R

(#25) Noukoum válasza k-adi (#22) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez az hogy nem drága. Ennyibe kerülnek az új autók. Nem úri huncutság a villanyautó. Ha annyira fontos a környezetünk védelme akkor felejtsd el ezt az idióta demagóg dumát. Kapitalista cégekről van szó, nem környezetvédelmi szervezetekről. Olcsóbban adnák.. Ez fájt.
Azért van sírás mert faszságok mennek a köztudatban és ezeket az emberek terjesztik. A villanyautókra a jelenleginél sokkal nagyobb igény lenne. Minden évben ugyanazok a baromságok mennek. Felejtsük őket el.

Kamikaze75: ha vetted volna a fáradtságot akkor utána néztél volna és tudnád miért annyi amennyi.
Dupla annyiba.. Mindjárt megyek és veszek egy Model 3 szintű autót 7.5 millióért… Ja nem. Nem baj, nyomjuk a hülyeséget. Így nem meglepő hogy gyuri bácsitól miért félnek az emberek, itt is ugyanez megy.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#26) Fabianus válasza Noukoum (#25) üzenetére


Fabianus
tag

Az a baj, hogy nem az egyszeri vevő szempontjából közelítesz, ezért azt gondolod, hogy a tudatlanság mozgatja a piacot. (A pár éves lemaradást a közgondolkodás, meg a valóság között fogadd el, ilyen a világ, idő kell még átmennek dolgok, és bőven kell idő, mire a bizalom kiépül az újjal kapcsolatban.) Fordítsd meg azt a kérdést, hogy egy Tesla Model 3 árának feléért mit kapsz úgy, hogy veszel egy tömegmodellt és mit kapsz helyette kétszer annyiért.
Pl. aki eddig egy alsó középkategóriás kombiban gondolkodott, ami tipikus céges autó és talán a legpraktikusabb családi megoldás is akkor, ha nem a divat, meg a ..... a cél.
Szóval vennél egy Kia Ceed, Opel Astra, Peugeot 308, vagy valami hasonló alap olcsó benzines kombit. Mi van helyette?
Tudom, ferdehátú, meg kisautó alapú SUV, (Ionic, Leaf, 2008, C4). Azaz igazán semmi, de támogatás nélkül közel van a kétszeres ár.

Abszolút nem vagyok az elektromos autók ellen. Nagyon sokat fejlődtek az előző tíz évben, de az is látszik, hogy a piaci részesedésük jelenleg még politikai döntés függvénye. Azaz Norvégiában 60 % fölött vannak, ahol meg nincs érdemi támogatásuk, ott piaci részesedésük is marginális egyelőre.
A választék is szépen fejlődik, de legyünk őszinték, ez most még közelebb áll a Merkuros időkhöz, mint azokhoz, mikor csak egy Renault Meganeból is készült 3, 4 és ötajtós, kupé-kabrió, s kétféle hosszban egyterű. Ez hat karosszériaváltozat egy típuson belül.

(#27) LurkerSheik


LurkerSheik
senior tag

EV iparban dolgozom és szerintem az EV-k magas ára nem olyan egyszerű mint, hogy - páran írják - adják olcsóbban és majd mindenki azt akar.
A drága technológiát a drága termékekbe lehet beárazni mert van fizetőképes kereslet.
Az akku nehéz. Relatív kicsi az energia sűrűség még mindig, ezétt elegendő hatótávhoz böhöm nagy terepjárókba kell beszuszakolni.
Jelenleg sem tudnak elég akkut gyártani, a vevők könyörögnek az akkupakkokért, ami mellett iszonyatos biztonsági követelménynek kell megfelelnie.
aki látott már akku cellát égni - nem packet, még csak nem is modult, az tudja.
Ezért nem látok jövőt a hidrogénes hajtásban, hiàba a technológia maga jó.
Egyszerűen közveszélyes kiengedni az utcára. Ha felrobban lebont egy háztömböt

Ha olcsóbb lenne még nagyobb lenne a kereslet.
plusz azt a sok dolgozót hova tegye. A multiknak van egy társadalmi felelősségvállalásuk is. A fenntartható gyártàs kialakítása elég lassú és folyamatosan fejlődő folyamat + bürokrácia, politika..
Viszont a Teslához kèpest mindenki elaludt.

Természetesen én sem vagyok a pénzem ellensége, jobb lenne olcsón venni egy munkábajárós EV-t, de ez az idő egyelőre nem jött el.

Ahogy nézem egy azon típus benzines vs elektonyos új közt majdnem 2x is lehet az árkülönbség. Nem piti.
viszont így is elgondolkodtató a hosszútávú előnye a robbanómotorral szemben.
Szerintem.

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#28) sfefe válasza Noukoum (#25) üzenetére


sfefe
őstag

Tedd hozza Neked nem draga....

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#29) k-adi válasza sfefe (#28) üzenetére


k-adi
nagyúr

dehogynem neki is az

nincs neki se semmilyen eauto

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.