Sommázva: jelenleg az egyik újítás csak egy egy évvel ezelőtti játékban érhető (majd) el, a másik még sehol.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Sommázva: jelenleg az egyik újítás csak egy egy évvel ezelőtti játékban érhető (majd) el, a másik még sehol.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
"A tartalomhoz igazodó árnyalás, amit az NVIDIA NAS (NVIDIA adaptive shading) néven emleget lényegében arról szól, hogy a natív minőséghez hasonló képet állítson elő a hardver kevesebb számítás elvégzéséve." Lényegében csííííít! Nem baj, ha a zöld nem annyira zöld, a lényeg, hogy miénk legyen a leggyorsabb kártya, Pistike, úgyis csak a FPS számot nézi.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Gondolom inkább az alsóbb teljesítményosztályokban lesz ennek szerepe, ahol akár a játszható sebesség elérése is függhet a funkció bekapcsolásától. Bár sejtettem, hogy sokaknak ez ugrik majd be
Ugyanez az eset létezik az AMD-nél is, a Packed Math (FP16) személyében.
A Far Cry 5 sebességet nyer belőle.
Állítólag nincs látványbeli különbség, ha jól van alkalmazva, de ezt nem lehet ott sem bebizonyítani.
(#5) SunMount3r
A rendes videólejátszási képességekre is ráférne a fejlesztés... Bőven.
Nagyon rég megvan ez már az Nvidiánál, anno képesek voltak az egész achitektúrát a 3d mark-hoz tervezni, aztán rájöttek, hogy a buta hardver - okos driver kialakítás jobb megoldás. A 3d éra hajnalán ezt még csalásnak hívták, ebből lett aztán az optimalizáció, most meg már fícsör.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
Ez a része tetszik a Turing architektúrának.Perdöntő hány játék fogja őket támogatni.
DX12/Vulcanba támogatásba feljöttek AMD szintjére megint csak üdvözlendő, időtállóbb hardvert kapunk a pénzünkért.
Itt 2 dolog ami értékelhető:
1. Ray-Tracing, csak még várni kell 3 generációnyi kártyát, hogy menjen 100fps mellett 1440p-n (mert akkor 4K-n is fog tudni 60Hz-et).
2. Az RTX2080Ti ráver nettó teljesítményben GTX1080Ti-re ~30%-ot.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
Igazából az összes anti-aliasing, árnyalási, LOD stb. technika és játékbeli optimalizáció is elvileg mind azt szolgálja, hogy jó esetben észrevehetetlen módon, kevésbé jó esetben minél kevesebb látványbeli romlás/veszteség mellett kapjunk adott felbontás mellett adott GPU-val a legnagyobb sebességet.
Én ezt a törekvést (és minden hasonló új technika bevetését) támogatom mindaddig, amíg:
a) minden ilyen opció a felhasználó által választható módon ki/bekapcsolható (tehát a döntés az enyém, melyiket szeretném alkalmazni és melyiken nem);
b) nem kezdjük adott megoldás kapcsán egymást szapulva állítani, hogy az képminőség alapján pontosan egyenértékű a rivális cég hasonló megoldásával, ellenben sokkal gyorsabban fut (mert utólag ezekről szokott általában kiderülni, hogy némi turpisság van mögötte, pl. gyorsabb ugyan, ám adott esetekben mégsem egyenértékű a minősége).
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
Lead-ben: "biszonyos".
Minden a legnagyobb render!
Nálam csak egy kérdés merült fel ezzel kapcsolatban(a vs topikban már feltettem). Vajon a kisebb kártyák is tudni fogják e ezeket a képességeket? Mert számomra a RTX2070 ára egy vicc,akkor inkább kihagyom ezeket a csodákat!
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
ezek miert nem tudnanak pascalon futni? a marketingen kivul...
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Gondolom a Tensor magok hiánya miatt.
Abba igazad van hogy Nvidia-nál kell lefuttatni a játékot valami neuron tréningen,de valszeg akkor is kell lennie kártyádon Tensor Core-nak.
Vagy csak marketing,el kell adni az új szériát,Pistike megmagyarázhassa magának miért jobb neki Turingot venni újonnan, nem használt garis Pascalt.
[ Szerkesztve ]
Mi ez az FPS mánia mostanában ??
A "de fut rajta a crysis" kérdés nem azért született mert 2007 ben amikor kijött a játék a "gamerek" arra verték volna hogy kinek megy 200fps el. Annak is örültek ha ultrán 60 at vitt.
A programok már régen nem használják ki a hardvereket úgy mint a 2000 res évek ben így a gyártók behülyítették a népet azzal hogy 144 hz 4K kell különben konzol paraszt vagy. Nagy frászt!
Szerintem igen is szép hogy viszi a 60 at és nem lesz jelentősebb hardveres előrelépés amíg a programok nem követelik meg. (az ára más kérdés azt túl van árazva mint az összes nvidia)
A bevételért.
Nem teljesen van jól megfogalmazva a dolog
"A DLSS-nek azon változata, ami a Final Fantasy-ba került, a sebességre megy rá, és alapvetően kisebb felbontáson renderel vele a videókártya, majd ebből állítja elő a magasabb felbontású, élsimított képet " link
Itt mindenki azt látja hogy jaj javul a FPS de remélem érti mindenki ez NV szerint azonos csak amúgy meg:
alapvetően kisebb felbontáson renderel vele a videókártya
Az RT egyelőre csak techdemo, ahogy az várható volt, de a többi újitás hosszabb távon hasznos lehet.
Én még a javított DX12/Vulcan támogatást betettem volna a cikkbe, mivel így az NV orvosolta a Pascal hiányosságait ilyen téren és utólérte az AMD-t:
- Conservative rasterization: Tier 2 -> 3
- Resource heap: Tier 1 - >2
Ez látszik is a kártyák teljesítményén, a DX12/Vulcan címekben elhúznak az RTX-ek. Pl. Wolfenstein II (Vulcan) felbontástól függően kb. 25-35%-kal gyorsabb a 2080, mint az 1080Ti miközben máshol hasonló a teljesítményük.
[ Szerkesztve ]
szerintem egy 120HZ es monitor és egy 60Hz es között észrevehető a különbség e fölött nem tudom mert nem volt 120Hz nél több a monitorom
persze embere válogatja ki mivel éri be
[ Szerkesztve ]
ezt mindenki érti le is van írva a cikkben. A másik cikkben meg az is hogy szabad szemmel nem észrevehető a különbség , sőt jobb minőséget hoz létre a DLSS élsimítás a TAA hoz képest, miközben a a sebesség nem csökken hanem nő. tehát mi a probléma ? Attól hogy TAA rosszabb minőségű élsimítási eljárás és kb 10% T-tbeállítástól függően ront a a sebességen de Pisatike nyugodt lehet hogy a felbontás natív 4 K vagy pedig 3 K( csúnyán leírva ) és a sebesség meg nő 10 % -t és szebb a kép. melyiket választanád? Illetve választhatod is hisz ez egy opció, bekapcsolható.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Én néztem a képeket, nézegettem, és kb semmi különbséget nem tudtam felfedezni azon kívül, hogy a kis zöld monitorokon más tartalom szerepel (aminek nyilván semmi köze a shaderekhez). Mindezt egy kimerevített képkocka kinagyított részletén . Ha tényleg így néz ki, és értékelhető gyorsulást hoz, akkor nosza, szerintem játék közben semmi sem fog látszani a "minőségromlásból", viszont gyorsabban fut, vagy kevesebbet fogyaszt (és így kevesebbet zajong, ami szintén üdvözítő). Nekem tetszik
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
+1
Igazat szóltál,szívemből szóltál.
[ Szerkesztve ]
És veszel mellé RTX2070 -et? Mert tudtommal még az a legkisebb kártya amin fut mint szolgáltatás!
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
jelenleg a 2070 már kapható jó helyen megbízható boltostól 175 K ért MSI Armor,( GTX 1080) nem mókuskereskes hűtéssel, 2080 240K Inno3D,( 1080TI) és Asus Dual 2080TI 399 K ért. Ezek most már a pascal árszintjére esnek lassan, ha javítani nem is javítanak az árteljesítményükön, de kb azt a szintet hozzák a felső házban.persze drágák még mindig, de azért lassan alakulnak, reméljük január februára környékén 150 K körül elérhetőek lesznek már egyes 2070 példányok
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
meg kell varni, amig kiporog a pascal keszlet.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Nekem a cím olvasásakor elsőre a 2060/2050 megjelenése ugrott be...
Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
Kijött a patch a Wolf 2-höz, lehet tesztelni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
A deffered renderinget egyből ki is lőtte,
Gondolom erősen hasonló a működése,nem tudja a kettőt egyszerre.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Mindkét eljárás jó ötlet, kérdés a végeredményben nem okoz-e valami glitchet, és fognak e működni rendesen.
Duddi:
Helyesbítek: annak is örültek ha 25-30 fps-sel futott.
Évekig nem volt olyan VGA ami 60 fps-sel vigye a 2007-es Crysist Enthusiast beállításon, még AA nélkül sem. Nincs fps mánia, csak nem mindenki akar, minden címet 60Hz-en játszani. Próbálj ki egy szimulátort vagy multis fps-t magasabb képfrissítésű monitoron, érdemes.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Hát, szerintem több lesz az mint 3 generáció. Jelenleg egy hibrid megoldás került alkalmazásta és ott is mindenki csak egy-egy területet próbál meg megoldani a ray tracing-gel. Battlefield a tükröződéseket, Metro a global illuminationt, Tomb Raider meg az árnyékokat. És így is rengeteg trükk és csalás van benne, hogy ez valamennyire használhatóan fusson egy fél millás kártyán 1080p-ben az RT-t intenzíven használó jeleneteknél simán 30 fps alatt. El nem tudom képzelni, hogy 3 generáció múlva már valóság lehet 4K-ban egy tisztán ray tracing-get használó játék.
4kban most is alig van, ami rendesen viszi a crysist [link]
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Ez a szebb a kép sem olyan egyértelmű dolog. Igen kiküszöböli a TAA képmosását, de jól látható képhibák is belekerülnek az képújraalkotás során, és a textúrák minősége sok helyen visszaesik. Jó példa erre a DLAA-t kiveséző digitalfoundry-s videó. Ők összességében a DLAA-t preferálták, de azért látszott, hogy van hova fejleszteni az algoritmust. Azoknak az embereknek akik meg 4K képes hw-t birtokolnak derogál egy ilyen kamu 4K-t használni, náluk eh élet és halál kérdése, hogy natívban fusson.
Ultran 60fpsel? Ha 30fps megvolt az volt a csoda nem minden maxon szurokkel 5fps volt
Es meg szurok nelkul vannak az eredmenyek... es csa VH-n
Nekem pl. nem elegendő a 60 fps, még akkor sem ha stabil. 100 fps körül kezdek nyugodt lenni.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
Adaptive shading jöhet bátran (a NAS jelölés mondjuk ritka szerencsétlen). Nem az első "csalós" eljárás, de mit érdekel ha nem veszem észre. Delta Color Compression is mióta velünk van, mégsem háborog miatta senki. MFAA egy áldás számomra, mert kamu kétszeres MSAA-t kapok minimális teljesítményvesztés mellett.
DLAA-ról azért egyelőre nem tudom mit gondoljak, főleg hogy kb. nincs is támogatottsága még.
(#14) Duddi - Örülnék én a 60 fps-nek mindenhol, csak UHD-n ez nehézkes.
[ Szerkesztve ]
kapcsolj ki par featuret, es megkapod
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Azokat kb akkor latod ha megallitod a kepet es ugy nezed mint ok, nagyitva. Sajat gepemen hasonlitottam ossze a DLSS on/off-ot, egyertelmuen jobban tettszett a DLSS mert nem volt homalyos sok helyen mint a TAA. Azokat a romlasokat amiket kepeken latni csak scene valtas utani elso framen lehet latni, mozgas kozben total nem tunik fel (nekem legalabbis, pedig lattam azt a DF videot es tudtam mikor nezzek hova). Mellette pedig az nvidia spec cuccokat kikapcsolva 40-45 fps helyett 55-60 volt. Minimum fps felment 32-rol 44-re, ha tudni fog hasonlo minoseget mas jatekban is akkor siman legjobb feature amit az uj kartyak tudnak. Kivancsi leszek akkor is ilyen jol szerepel-e ha nem egy on-rail benchmarkban lesz csak elerheto.
[ Szerkesztve ]
Nem értem a cikk címét. Mi az hogy "megérkeztek" ezek a fícsörök? A megjelenéskor nem volt bennük, most aktiválódtak egy driverfrissítéssel?
Vagy inkább arról van szó, hogy ha az első bemutató cikkben meg lettek volna említve, akkor nem lehetett volna olyan lehúzós ízű cikket rittyenteni az új szériáról?
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Arra is nehéz felkészülni hogy ezek a négy- vagy ötbetűs technológiák 1-2 év és néhány félsikerű implementáció után eltűnnek.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
Ne is mondd! Mondjuk AA nélkül elszüttyög egy 1070-en is
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Nem-nem. A Packed Math az a kötegelésről szól, a neve is mutatja.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Arról szól, hogy bizonyos számításokat fele pontosságon végez el, így érve el dupla sebességet. Az hogy utána ezeket a számításokat kötegeli, vagy bármi mást is csinál vele, az teljesen másodlagos.
A Far Cry 5 esetén ezt a módot a víz felszínének számolására használták fel.
Mégpedig azért, mert nem lehet egységesen mindenhol felhasználni, mert sok helyen kimutatható lenne a minőségromlás.
[ Szerkesztve ]
Hasraütésszerű elképzelésem szerint legalább 1000x-es (ezerszeres!) teljesítménynövekedésre van szükség, ami 15-20 évet vesz még igénybe.
Akkorra talán meglesz a 4K-n 60-100 fps teljes ray traycinggel. Csak az a bibi, hogy akkorra a VR miatt 16K-n kellene már tudni renderelni, ami még annak is a 32-szerese.
Mint tudjuk 2045-ben jön a szingularitás, így addigra vízionálom a teljesértékű max felbontású, gyors RT-s megoldásokat. Természetesen akkor már agyba vetítve brain-computer-interfacen keresztül a neocortex fölé épített harmadfokú, digitális agyi rétegbe. Nincs szmájli.
Hogy mennyit hoz: [link]
(#42) FLATRONW : Ott a pont, valóban arra használják. De a kettő működése meglehetősen másnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Nem sok egyelőre, de gondolom más címekben hozhat többet is motortól függően. A Wolfenstein már amúgy is nagyon jól fut az RTX-eken, ezzel az 5%-kal csak még tovább nyílik az olló a Pascal-hoz képest. Az a 4K, 90 FPS a 2080-tól egyáltalán nem rossz.
Természetesen más a működése, de mindkettőnek ugyanaz a célja.
Látható minőségromlás nélkül, sebességet nyerni. Matematikailag azonban teljesen egyértelmű, hogy veszteségesek ezek az eljárások.
Az RT elvileg csak a soha az őszi Windows frissítéstől él, de ahhoz is kellett patch pl. Tombraider játékba. A felsorolt egyébb újításokkal meg szintén ez a helyzet, itt linkelte valaki a Wolfihoz a patchet, meg az FF XV ÚJ demója tudja, stb. Szóval akár benne lehet a driverben, de ha nincs ami használja ... ez eddig is így volt minden új generációs kártyánál, gyártó függetlenűl. Persze tévedés jogát fenntartom és lehet én értelmeztem félre a "megérkezett" szöveget.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)