Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Személyesen elintéztem az egyeztetést, mégis kaptam figyelmeztető SMS-t kb 3 héttel az egyeztetés után. Most akkor essek neki még1x, online, vagy majd a gondosan megőrzött papírt lobogtatva követeljem a dominón maradt 5eFt-omat tőlük, ha "véletlen" megdurrantanák?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#2) Dévacsen válasza t72killer (#1) üzenetére


Dévacsen
senior tag

Online ha megint elindítod,normális esetben már a számbeíráskor jelzi hogy szükség van e adategyeztetésre,nálad ki kellene hogy írja majd,hogy nem kell egyeztetni,nálam így volt,igaz hogy más cég,de gondolom máshol is így van,érzékelni kell neki,pár perc..

[ Szerkesztve ]

ཨོཾ་ཨཱཿཧཱུྃ་བཛྲ་གུ་རུ་པདྨ་སིདྡྷི་ཧཱུྃ

(#3) bambano válasza Dévacsen (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én csináltam online egyeztetést, a telekomos egyeztető rendszer egy kupleráj. össze-vissza irogatta, hogy kell egyeztetés, nem kell, megvolt, nem volt, stb.

egyébként már az is nagy öröm, hogy 5-6 hétnyi anyázással sikerült elérni, hogy lecserélje a telekom a gagyi adatkezelési tájékoztatóját.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Azt lássuk be hogy a szolgáltatóknak nagyobb érdeke hogy jól menjenek a dolgok.

(#5) ANOka


ANOka
őstag

Természetesen ezután ezt évente meg kell majd ismételni!

(#6) Dévacsen válasza bambano (#3) üzenetére


Dévacsen
senior tag

Vodás kártyáim vannak,nagyon nehezen indult nekik be az online felület,és utána is volt sokaknak gondja,nekem jól ment,azonnal, anyum kártyája ami még egy havertól volt,azt is a nevemre engedte venni,pár perc volt.Rá pár napra,gondoltam mégegyszer ránézek,biztos ami biztos,és mind a 2 számnál azonnal írta hogy nem kell adatotegyeztetni. :)

ཨོཾ་ཨཱཿཧཱུྃ་བཛྲ་གུ་རུ་པདྨ་སིདྡྷི་ཧཱུྃ

(#7) bambano válasza Dévacsen (#6) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nekem van egy tékomos notebookba javasolt domino-net kártyám, arra egyszer azt írta, hogy nem kell adategyeztetni, mert nem tartalmaz hang szolgáltatást. ami nonszensz, mert ha csak net lenne rajta, akkor is hasznos lenne a terroristáknak. másodjára meg kellett adategyeztetni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Amúgy kiváncsi lennék arra, hogy mennyi az olyan ügyfél, aki saját hibájából nem intézte az adategyeztetést.
Nekem pl van olyan ismerősőm,aki azt hiszi hogy úgysem lesz tiltás, ezért nem is csinálja meg.

(#9) hemaka


hemaka
nagyúr

Mar reg kesz van.

(#10) HXY


HXY
addikt

Nem lesz hosszabbítás?
Valahol nem lehet megnézni hogy százalékosan hogy állunk?

(#11) Soybex válasza HXY (#10) üzenetére


Soybex
őstag

Szerintem ezt majd jövőhéten hozzák nyilvánosságra, de engem is érdekelne :))

Az információ nem egyenlő a tudással. A tudás egyedüli forrása a tapasztalás.

(#12) Xarina


Xarina
aktív tag

En jelenleg kulfoldon vagyok, kb. 2 hete hallottam errol az adategyeztetesrol. Csak julius 4.-en erek haza, s a telefonom sincs nalam, igy online nem tudom megcsinalni. Irtam a voda ugyfelszolgalatanak, ahol valoszinuleg analfabetak dolgoznak, hogy mit csinaljak most. Azt valaszoltak,hogy faradjak be valamelyik otthoni voda ugyfelszolgalathoz vagy intezzem el online. Vagy esetleg felhivhatom oket kulfoldrol roaming dijat fizetve (859 ft), ahol persze megint nem tudnek elintezni semmit telefon hianyaban.

(#13) Ruuwa válasza bambano (#7) üzenetére


Ruuwa
tag

Dettó, pislogtam is hogy miért ne kéne. Aztán harmadszorra már nem erőltettem. De akkor most megpróbálom megint, hátha végre sikerült rendesen beállítani a rendszerüket.

Update: Harmadszorra is azt mondja nem szükséges az adategyeztetés, mert nincs hangszolgáltatás a kártyához rendelve. Még jó hogy eddig csak 4 SMS-t kaptam, melyben felhívják szíves figyelmemet, hogy hónap végén megszűnik a számom. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

[ Szerkesztve ]

Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.

(#14) azbest válasza Xarina (#12) üzenetére


azbest
félisten

Ha nincs komplikáció, akkor az online adategyeztetésnél egy sms-ben kapott számot kell megadni. Nincs senki, akit megkérhetnél, hogy diktálja be neked azt a számot?

A roaming díj alapján a harmadik világban vagy, onnan tényleg necces hanghívással. Hirtelen csak előfizetésesre láttam napijegyet roaming díj csökkentésre. EU-n belül nincs ilyen gond.

(#15) Xarina válasza azbest (#14) üzenetére


Xarina
aktív tag

Nincs senki, aki be tudna menni a hazba, maskepp nem is volna ez problema.
Nincs szuksegem nyaralas alatt a telefonra, igy hiaba lenne barmilyen napijegy nem lenne mirol hasznalni.Egy tabletre telepitett viberrel elvagyok, azon ingyen beszelek ismerosokkel. Bar egy voip rendszeru netkavezobol biztosan olcsobban lehetne hivni Magyarorszagot, mint a roaming dij, de egyreszt itt ilyen biztos nincs, masreszt az azonositashoz igy is-ugy is kellene a telefonom( vagyis a benne levo simkartya).
Egyebkent meg nem a harmadik vilagban vagyok, hanem egy kifejezetten fejlett orszagban, de teny, hogy eleg messze van az Eu-tol.

(#16) t72killer válasza Xarina (#15) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meghatalmazással és az irataid másolatával (mobillal lefotózva, otthon kinyomtatva) valaki személyesen bemegy az ügyfélszolgálatra? Más lehetőséget nemigen látok...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#17) bambano válasza t72killer (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerinted az ügyfélszolgálat nem azzal fogja kezdeni, hogy hol a készülék és mi van az sms-ben?
az én személyes tapasztalatom az, hogy az ügyfélszolgálat pontosan ugyanazt a metódust használja, mint az online felület.

úgyhogy jogosnak látom, hogy a kolléga pácban érzi magát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) Xarina válasza t72killer (#16) üzenetére


Xarina
aktív tag

Csak az ugyfelszolgalaton is szukseg van a sim kartyara, anelkul hiaba van meghatalmazas.
Marad a remenykedes, hogy adnak par nap turelmi idot (bar nem nagyon bizok benne).

(#19) bambano válasza Xarina (#18) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

biztosan nem adnak, abban reménykedhetsz, hogy amikor majd bemész, kötsz új szerződést, visszakaphatod a számodat és a rajta levő egyenleget.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20) Xarina válasza bambano (#19) üzenetére


Xarina
aktív tag

Szerintem is igy lesz. Raadasul a legkozelebbi ugyfelszolgalat 40 km, s lesz jobb dolgom is, mint oda rohangalni. Raadasul a telefon biztosan nem is lesz hasznalhato, mire hazaerek.

(#21) Medocsabi


Medocsabi
addikt

Tele is van még hardverapro is párszáz ft-os simekkel.

(#22) Medocsabi válasza bambano (#19) üzenetére


Medocsabi
addikt

Ha megszűnik,akkor bukó a szám,jobb esetben "karanténba" kerül egy ideig,onnan már sikerült számot visszaadni,de ez kb 1 az 1000ből sajnos.

(#23) bambano válasza Medocsabi (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

most vagy nem olvastad a topic cikkjét, vagy pesszimista vagy. ez utóbbit megértem :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#24) Medocsabi válasza bambano (#23) üzenetére


Medocsabi
addikt

Igazából az első :) illetve olvastam,de csak úgy átsuhantam a sorokon. :B

[ Szerkesztve ]

(#25) janeszgol válasza Xarina (#12) üzenetére


janeszgol
félisten

Július 4-e után is megcsinálhatod, nincs gond.

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#26) EmberXY válasza t72killer (#1) üzenetére


EmberXY
addikt

El vannak havazva, én is kb 1 hónap elteltével kaptam SMS-t arról, hogy nincs további teendőm. Ha megcsináltad az egyeztetést, akkor a többi már rajtuk múlik, nem hiszem, hogy aggódnod kéne emiatt.

Up the Irons!

(#27) kakuk.tamas válasza Medocsabi (#22) üzenetére


kakuk.tamas
addikt

Karanténba kerül, és a Telekom, meg a Telenor július 1 után is vissza adja a számod, a rajta lévő egyenleggel.
Ez egy ideig élő 'akció' náluk.

Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~  Apple iPhone 14 Pro  ~  Apple Watch 8 Cellular 45mm  ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~

(#28) tailor74


tailor74
őstag

Úgy látom nem csak nekem volt problémás az adategyeztetés. Szüleimnek egyeztettem a számaikat online, hol "nincs további teendője", hol "adategyeztetés szükséges" sms-ekkel bombázzák őket akár naponta háromszor is. Ha egyszer megcsinálja az ember, és jóvá hagyták, akkor mi szükség erre? Felkészülhettek volna normálisan, ha tudták hogy milyen feladat vár rájuk. :(

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#29) Syl válasza tailor74 (#28) üzenetére


Syl
nagyúr

Vagy ezzel a qplerájjal akarják elérni, hogy az emberek előfizetésre váltsanak :U

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#30) EmberXY válasza Syl (#29) üzenetére


EmberXY
addikt

A feltöltőkártyásokról szerintem több pénzt lehúznak (magasabb percdíjak, drágább adatcsomagok, stb), így a váltás maximum ügyféloldalról érné meg, a szolgáltatónak ez nem érdeke, vagy rosszul látom? :F

Up the Irons!

(#31) Xarina válasza EmberXY (#30) üzenetére


Xarina
aktív tag

Hiaba magasabb a percdij a feltoltokartyasoknal, ha nagyon sokan mint en is alig-alig toltenek ra. En csak azert toltom fel evente egyszer a minimum osszeggel, hogy ne szunjon meg a szam. Az elofizetesbol sokkal nagyobb es ami a telefontarsasagok szamara fontosabb, hogy biztosabb beveteluk szarmazik.

(#32) Syl válasza Xarina (#31) üzenetére


Syl
nagyúr

Így igaz. Nekem is van egy telefonos és egy táblagépes előfizetésem, de "lehasználni" alig 10%-kát fogyasztom el havonta. Vagyis a társaságnak biztos és tiszta bevételi forrás vagyok :B

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#33) Krill77


Krill77
őstag

Egész egyszerűen nem tudtam kitolteni a telenoros oldalon az adatokat. Fel órát kínlódtam vele aztán kiirta, h menjek személyesen. Akik ellen szól ez, azok röhögve kijatszák..

(#34) EmberXY válasza Xarina (#31) üzenetére


EmberXY
addikt

Kevesebbet használják, de azt drágábban, és nem terhelődik a hálózat sem... Szerintem ha a feltöltősök is "elkezdenék használni", kb összeomlana az egész hálózat, plusz vidéken vannak olyan területek, ahol szinte lefedettség sincs, így azokról a területekről sem fenyeget a veszély a túl sok előfizetésre. Szükség lesz erre az adategyeztetésre még jópár évig...

Up the Irons!

(#35) St3ven válasza EmberXY (#30) üzenetére


St3ven
addikt

Feltöltőkártyásban jóval alacsonyabbak a percdíjak.

Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html

(#36) azbest válasza tailor74 (#28) üzenetére


azbest
félisten

a köcsög szolgáltatók, mi?

Az állami rendszerrel hitelesítik az adatok valódiságát. Ha az lassú és rossz, akkor így jártál.
Az emberek többsége képtelen időben és az egyszerűbb/gyorsabb megoldással ügyet intézni, így az ügyfélszolgálatokat tartják fel. Aztán pedig aki lusta volt, az majd szidja a szolgáltatókat.

Amúgy a szerződésekben benne van, hogy az ügyfél köteles naprakészen tartani az adatait, jelezni a szolgáltatónak a változásokat. Az, hogy a többség magasról tesz a szabályokra és a szerződésekre, az nem a szolgáltató hibája. Bármilyen hülyeség is az indok, amiért törvényileg kötelező most az adategyeztetés, eddig is meg kellett volna tenni mindenkinak magától. :U

(#30) EmberXY
mondjuk a havidíj és főleg a hűséges havidíj az tervezhető bevétel. A prepaid meg vagy jön vagy nem jön. Bár gondolom sok embernél elég könnyű megjósolni, hogy mennyit fog prepaid költeni, mert a szokások és az anyagi lehetőségeink rabjai vagyunk.

(#35) St3ven
akkor rossz előfizetésben vagy :D
Bár most, hogy több szolgáltatónak is van 19 forint körüli prepaid percdíja, így megeshet. De azért általában az előfizetős az, ami olcsóbbra jön ki. Már, ha tényleg használja és nem csak fizeti a havidíjat.

Nekem például baromira nem éri meg hangra előfizetni, mert szinte csak egy egy számot hívok, s arról is szinte csak velem beszélnek. (hazautazás helyett hazatelefonálás) Erre meg van aktiválva percdíj csökkentő opció (2x500ft). Így talán átlagban havi 4000 körül jön ki a két kártya költsége, kb 4-5 óra beszélgetéssel.

[ Szerkesztve ]

(#37) bambano válasza azbest (#36) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Amúgy a szerződésekben benne van, hogy az ügyfél köteles naprakészen tartani az adatait, jelezni a szolgáltatónak a változásokat.": azért azt ugye érezzük, hogy van különbség a két dolog között:
- normális esetben a felhasználók csak egy töredékénél változnak személyes adatok, és azok is időben eloszolva
- most meg mindenkinél kell adatot egyeztetni egy párhetes periódus alatt.

a magam részéről nem tudtam még értelmes indokot találni arra, hogy mire jó ez az adategyeztetés és miért kell majd évente megismételni. max. látszattevékenységre jó szerintem.

szerk: "Az állami rendszerrel hitelesítik az adatok valódiságát. Ha az lassú és rossz, akkor így jártál.": azt, hogy egyeztetted-e már a számot és kell-e egyeztetni egyáltalán, nem állami rendszerrel ellenőrzik.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) azbest válasza bambano (#37) üzenetére


azbest
félisten

Nem az a kérdés, hogy értelmetlen -e az indoklás, ami a törvény mögött van.

Az ügyfelek elmulasztották a kötelességüket és most a törvényi változás miatt, mindenkinek be kell ezt pótolnia. De sokan (2/3) még meg sem próbálták. Majd utolsó napon... vagy utolsó utáni napon. Vagy megy a hiszti, hogy "jjjaaaj elnyomnak, nem adom meg az adataimat".

Ha mindenki akkor frissítette volna az adatait, amikor szabály szerint kellett volna, akkor most 2 perc alatt meglenne az online egyeztetés*, minimális komplikációval. Másrészt látszik, hogy milyen sok a funkcionális analfabéta, hogy sokan még mindig inkább személyesen mennek be, mert képtelenek követni egy 5 tőmondatból álló utasítást az online felületeken.

*: én sem vagyok különb. Nekem is csak azért voltak naprakészek az adataim, mert egy éve voltam benn kártyát cseréltetni és akkor beírták az aktuális igazolványszámot. Igaz állandó lakcímem nem változott. Tényleg komolyabban kellene vennünk a szerződéseket, hogy ne legyen utána szívás.

azt, hogy egyeztetted-e már a számot és kell-e egyeztetni egyáltalán, nem állami rendszerrel ellenőrzik.
Ez igaz. A szolgáltatók különböző rendszerei sokszor elég lassan szinkronizálódnak. Számlázás kapcsán is látom ezt. Emelett viszont lehet akár szándékos is, hogy hátha a bosszankodók elpletykálják az adategyeztetés szükségességét azoknak is, akik burokban élnek és kizárják a direkt megszólítást:

[ Szerkesztve ]

(#39) bambano válasza azbest (#38) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Nem az a kérdés, hogy értelmetlen -e az indoklás, ami a törvény mögött van.": nekem ez is kérdés.

"Az ügyfelek elmulasztották a kötelességüket": milyen kötelességüket mulasztották el *bizonyítottan* ?
én például mindig minden változást rendesen bejelentettem mindenhova. természetesen hasztalan, mert a tetves bankok még évek alatt sem vezették át az adatokat. a bm központi járműnyilvántartását 18 év vérpisilős munkával sem sikerült pontosítani.

szóval mire jó ez az egész?

"Ha mindenki akkor frissítette volna az adatait, amikor szabály szerint kellett volna, akkor most 2 perc alatt meglenne az online egyeztetés": természetesen nem, a telekom rendszere pontosan ugyanannyi idő alatt egyezteti az adatot, ha eddig elmulasztottad pontosítani, mint akkor, ha pontos.

"A szolgáltatók különböző rendszerei sokszor elég lassan szinkronizálódnak.": itt rontották el, hogy különböző rendszerek vannak, amiket szinkronizálni kell. aki olyan adatbázisokat tervezett, hogy redundánsan van benne az adat, az meg is érdemli. csak az ügyfél szív, nem a tegnaptáv. persze az eddigi tapasztalataim alapján tegnaptávtól bármiféle szakértelmet elvárni alapjaiban téves ötlet.

másrészt meg ha évek óta nem történt változás az adataimban, akkor milyen szinkronizációra kell várni? bemegyek a telekomos egyeztetőre, beírom a számot, kiírja, hogy nem kell adategyeztetni, mert nincs rajta hang. egy 5 évvel ezelőtt vásárolt kártyára. majd bemegyek mégegyszer, akkor kiírja, hogy kell. 5 év alatt nem bírt szinkronizálni? tegnaptávból kinézem.

és ahhoz milyen szoftveres szinkronizáció kell, hogy kitesznek egy olyan szinten mocsok adatkezelési tájékoztatót, amire már a hatóság is mozdul, és ezt bő hónap alatt tudják csak lecserélni?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#40) azbest válasza bambano (#39) üzenetére


azbest
félisten

arra jó, hogy legyen miről vitatkoznod :R

Te nem láttál még telekom vállalatnál rendszer belőlről. Nem egy falusi netszolgáltató egy táblás adatbázisáról van szó, hanem akár több tucat együttműködő cég rendszerei közti kommunikációról. (a magyarokat én sem láttam még, de nem hiszem, hogy jobb lenne, mint mondjuk egy német rendszer)

Ha adatkártyát akarsz egyeztetni, akkor el sem olvastad a feladatot.

Amúgy persze, mindent lehet optimalizálni, tovább finomítani. De téged sem azért fizet a munkaadód, hogy olyan feladattal foglalkozz, ami nem hoz bevételt. Ha az elfogadható szintet eléri a működés, akkor azt nem fogják további hónapokig vagy évekig optimalizálni. Ügyfélként lehet te is úgy érzed, hogy te vagy a világ közepe, de szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit, hanem azt a szintet hozod, ami már vállalható, de nem végtelen a költsége.

[ Szerkesztve ]

(#41) bambano válasza azbest (#40) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Te nem láttál még telekom vállalatnál rendszer belőlről.": nem kell tojást tojnom ahhoz, hogy tudjam, egy tojás megzápult-e. redundáns adatbázistervért már egyetem első félévében is buktatnak.

"Ha adatkártyát akarsz egyeztetni, akkor el sem olvastad a feladatot.": miért, a tékom elolvasta a feladatot, ha ő az, aki nem tudja eldönteni, hogy milyen szolgáltatás van egy kártyán? te sem olvastad el, amit írtam: azt írtam, hogy a telekom rendszere egyszer ilyen választ adott, egyszer meg olyat. ha én hülye lennék, a telekom meg okos, akkor mindig egyforma választ adna.

"Amúgy persze, mindent lehet optimalizálni, tovább finomítani.": nem optimalizálni kell, hanem elsőre rendesen megcsinálni. az optimalizálás meg az újratervezés mindig költség, ami felesleges. és az, hogy nem rakunk adatbázisba redundanciát, az olyan alapvetés ebben a szakmában, hogy ezt elsőre is tudni kellett volna.

"De téged sem azért fizet a munkaadód, hogy olyan feladattal foglalkozz, ami nem hoz bevételt.": ez így önmagában igaz, csak az igazságot nem fejti ki teljesen. azért már fizet a munkaadóm, hogy a kiadási oldalt csökkentsem, márpedig ha nem kell folyton migrálni meg szinkronizálni, az kiadáscsökkentő. pláne, ha ennek a működés biztonságában is eredménye van.

"Ha az elfogadható szintet eléri a működés": matávnál elfogadható működési szint.. rotfl.
"szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit": de, ki akarom. azt mindenképpen, amit aláírtunk a szerződésben.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#42) azbest válasza bambano (#41) üzenetére


azbest
félisten

adatbázis redundancia... nem optimalizálni kell, hanem elsőre rendesen megcsinálni..

lol, hát te tényleg teljesen fogalmatlan vagy ebben. Tényleg azt hiszed, hogy egy milliós ügyfélszámú és mindenféle szolgáltatásokkal foglalkozó telkom cégnél olyan egyszerű és állandó a rendszer, mint egy hello world php+mysql órai példánál. Elárulom, ilyen szinten már nem csak egy cég van, hanem sokszor tucatnyi cég fejleszti és üzemelteti a különböző szolgáltatási rétegeket a különböző szolgáltatásokhoz. Ezek pedig api-kon keresztül kommunikálnak. Időnként marha bonyolult, de a sokféle feladatot így lehet megoldani. Ráadásul a cégeknek szokása szolgáltatásokat cserélni, újakat bevezetni, így a különbőző rendszerek folyamatosan fejlődnek az igények szerint. Ráadásul olyan ügyfélszámokról van szó, ahol sok esetben nem lehet valós idejű minden feladat, hanem ütemezetten vagy aszinkron módon hajtódnak végre. És ez is marhára meg tudja bonyolítani a helyzetet időnként. Egy-egy fejlesztés 3-6 hónap is lehet, mire élesre kerül, nem azért mert marha lassan dolgoznak, hanem mert bonyolult és rengeteg helyen hozhat be problémát. Ha marha bátran kirakják élesre és utána jön a meglepi valós terhelés alatt, akkor meg jönnek folyamatosan az ügyfélpanaszok, meg szolgáltatáskiesések.

Az nem kiadáscsökkentés, hogy az éppen elfogadható szinten működő rendszer egy komponensét átvariálják és minden más renszert is hozzá kell igazítani. Egy ideális világban, ahol a pénz nem számít, ott ez persze nem számít, hanem a tökéletesség.

Az biztos, hogy az ad-hoc törvényhozás nem igazán passzol ehhez. Az ilyen egyeztetésnél nem normális, hogy dömpingszerűen kell végezni.

"szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit": de, ki akarom. azt mindenképpen, amit aláírtunk a szerződésben.
Nem igazán látom, hogy a telkó mit múlasztott jelen esetben a szerződésből. Elvileg, ha kiderül, hogy az ügyfél nem tartotta be az adatai változásának bejelentéség, vagy átadta/eladta az igénybevett szolgáltatást, azonnal bonthatnák a szerződésszegésért az egészet az ügyféllel. Nagyon is elnézőek, talán túlságosan is elnézőek az ügyfelekkel szemben. Hát most, hogy muszáj ezt ellenőrizni, elsősorban a cég alkalmazottai szívnak emiatt. :U

Amúgy régebben jobb érveid voltak a vitákban, kevesebb üres vagdalkozás volt. Persze lehet, én sem vagyok már olyan türelmes, mint régen. De lehet csak szentimentális kezdek lenni, hogy régen minden jobb volt :D

[ Szerkesztve ]

(#43) bambano válasza azbest (#42) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"lol, hát te tényleg teljesen fogalmatlan vagy ebben.": persze-persze.. személyeskedj csak.

"Tényleg azt hiszed, hogy egy milliós ügyfélszámú és mindenféle szolgáltatásokkal foglalkozó telkom cégnél olyan egyszerű és állandó a rendszer, mint egy hello world php+mysql órai példánál. ": teljesen mindegy, hogy mekkora a rendszer, három ügyfél + két html oldal vagy 15 millió ügyfél meg "300 managga által 5 évig fejlesztett" borzadály, mint a telekomos. az alapvető szervezési elveket mindenhol illik megtartani. a különbség max. annyi, hogyha nem tartod meg, akkor a telekom méretű cégnél nagyobb lesz a balhé, mint a garázsban.

"Elárulom, ilyen szinten már nem csak egy cég van, hanem sokszor tucatnyi cég fejleszti és üzemelteti a különböző szolgáltatási rétegeket a különböző szolgáltatásokhoz.": persze, áruld csak el. attól, hogy sok cég van a buliban, még lehetne normálisan csinálni, csak kellett volna oda egy tökös architekt, aki mindenáron keresztülviszi a helyes döntéseket.

"Az nem kiadáscsökkentés, hogy az éppen elfogadható szinten működő rendszer egy komponensét átvariálják és minden más renszert is hozzá kell igazítani.": teljesen rossz szemlélettel nézed. a kiadás senkit nem érdekel. a tevékenység pénzügyi eredménye számít. volt már olyan esetem, hogy olyan módszerrel dolgoztak, amit most szidok. és keresztülvertem, hogy álljanak át olyan rendszerre, amit én mondtam. egy rakás kiadást okoztam. egy rakás panaszt okoztam. ha ennyit látsz belőle, akkor azt fogod mondani, hogy nem érte meg, hülye vagyok. de ha melléteszem azt is, hogy a korábbi rendszerben a jogos bevételeik 60%-át nem szedték be, az enyémmel meg igen, akkor is hülye voltam? pláne hülye volt a cég?

úgyhogy de: rendesen megcsinálni az adatbázisokat és normális architektúrát használni igenis kifizetődő. igaz, nem az első napon fizetődik ki.

"Nem igazán látom, hogy a telkó mit múlasztott jelen esetben a szerződésből.": hint: nem csak ez az egy szerződésem van a telekommal. van egy kosár más is, üzleti is, mindenféle. összességében nem vagyok elégedett velük. és akkor szokott különösen magas szintre emelkedni a vércukrom, amikor meglátom, hogy milyen mocskos módon húznak le.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) kovaszoskeny


kovaszoskeny
aktív tag

ujabb parancs narancs listára..

Abe due dembella

(#45) GeoJoe válasza azbest (#42) üzenetére


GeoJoe
senior tag

+1
Ha látnátok belülről... :D
Sztem sokkal nagyobb probléma, hogy az ügyfelek egy egyszerű lekérdezést sem tudnak kitölteni online. Oda van írva hatalmas figyelmeztetéssel, hogy szülhely után hátha írja azt pl. h MO de persze a hívások többsége abból áll h ő azt el se olvasta de szar az oldal. Azok meg akik úgy töltik ki, hogy kihagyják a második nevüket, mert ők azt 'nem használják' külön csókoltatom :) nagyon kellett ám ez az adategyeztetés...

(#46) Jeanne d'Arc

Elég flottul megy az ügyintézés, de sok értelme nincs, mert kerülő utak úgyis lesznek, más nevére irt SIM kártyák pedig szinten.

iPhone felvásárlás előfizetéses is!

(#47) Fecogame válasza hemaka (#9) üzenetére


Fecogame
veterán

+1

Már kb. 2-3 hónapja megcsináltam, már az egyeztető telefonszám megjelenésekor. Sejtettem, hogy nem szabad ezt (sem) az utolsó pillanatra hagyni.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#48) Fitzgerald


Fitzgerald
veterán

Én ma csináltam meg. Tök érdekes, hogy a feltöltőkártyám a húgom nevén volt 3 éve, az adategyeztetésnél viszont a saját adataimat adtam meg, és elvileg elfogadta. Ilyenkor mi történik, átírják a kártyát a nevemre?

(#49) perempe


perempe
addikt

szívás az egész :W

* Brahms: 4. szimfónia *

(#50) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Amúgy az nem lehetett volna megoldás hogy a személyazonositó igazolvány fényképes másolatát töltötték volna fel az ügyfelek?

Hasonlóan a Facebook-hoz

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.