Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#29) shabbarulez válasza dezz (#25) üzenetére


shabbarulez
őstag

Az Intel már rég megmondta hogy 32nm alatt nem igazán látnak fantáziát abba hogy nagyob teljesítményű GPGPU egységevel integrált CPU-t készítsenek, 1xűen ez 45nm mellett túl nagy magméretet szülne és túl nagy hőtermelést. 45nm-en az Intel csinál mobil és desktop mainstreambe is integrált GPU-s megoldást, de ezek igen nagy valószínűséggel kis teljesítményűek lesznek, hasonlóan a mostani alaplapi chipsetben található GPU-kat. A cél itt még nem a középkategória, hanem csak a belépő szint, ahogy az alaplapi chipseteknél. A cél ezekkel inkább csak az hogy bevezessék a piacra ezt az integrált formát, hogy elindulhasson a software fejlesztők részéről az új technológia beépítése, ahogy ez SSE-knél is megszokott.

Az AMD ahogy én ezt látom most idővel változtatott az álláspontján és követi az Intel elképzeléseit, ami szerintem helyes döntés. Anno a Bulldozer még 45nm-esnek készült volna 2009 év közepi megjelenéssel és nagyobb teljesítményű APU-nak szánták. De most már ugyanerre az időpontra a Swift került ami hasonlóan kisebb GPU teljesítményű lesz mint az Intel 45nm-es Nehalem alapú mainstream modelljei és inkább csak a technológia bevezetése, elfogadtatása a cél, az hogy legyenek majd softwarek amik a későbbiekben támogatni fogják. A Bulldozert pedig eltolták 2010-re, gyanítom azért mert addigra már az IBM-mel együttműködve nekik is lehet 32nm-es gyártásuk és azon már reálisabban lehet nagyobb teljesítményű APU-k integrálni a CPU mellé. Az hogy belátták 32nm kell egy jobb APU-hoz szerintem helyes út, az Intel 45nm-en ebbe bele sem akart vágni mert előre látták reménytelen.

32nm-en 2010-ben mind az Intel, mind az AMD már kellő számú tranzisztort pakolhat egyetlen lapkára ahhoz hogy megfelelő teljesítményű CPU-t és egy középkategóriás GPGPU-t integrálhassanak. Nem hiszem hogy ezek a megoldások elméleti maximális teljesítményben jelentősen el fognak térni egymástól. A kérdés inkább az lesz mely terméknek hogy fog alakulni a software támogatottsága, mely megoldást fogják a software fejlesztés beépíteni az alkalmazásaikba, ahogy most az SEE támogatásoknál teszik.

Hisz a GPGPU szerepe nem csak az hogy "különálló" grafikai egységként játékok futtatásánál használni lehessen őket, hanem mivel integrált részei a CPU-nak, ezért a számítási teljesítményüket akár mint egy SSE kiegészítést a software fejlesztők a hétköznapi alkalmazásokban is felhasználhatnák.

Az Intel már évek óta dolgozik a software részen is hogy olyan compilereket, software fejlesztési eszközöket, környvtárakat adhasson a fejlesztők keze alá, amivel a párhuzamos feladatvégrehajtás minél nagyobb mértékben tudná a hardwareben rejlő kapacitásokat kiaknázni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.