Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Ez a tervbe vett tuning henger az eredeti Star hengerből lesz átalakítva? Azért kérdem, mert a Star blokkja részben vasból van, és nem könnyűfém, mint az S51 blokkja. Ha plusz 5 lóerőt tud majd, az jócskán több hőt jelent. A Star turbóhűtéses blokk hűtése szerintem nem erre a hőre van méretezve. Vagy tervezed a hűtés átalakítását is?

a hátsó sárvédőt én visszatenném az eredeti helyzetébe, és a végére tennék egy műanyag vagy gumi lapot, hogy ne csapja fel a vizet. Esetleg az S51 első sárvédőre való műanyag "kacsafarok" is elég lesz. Pláne, hogy erősebb lesz a motor, simán egykerékre lehet majd kapni, és akkor a sárvédőnek annyi.

[ Szerkesztve ]

(#2) Steve_Brown válasza PDA_FAN (#1) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Nem tervezem teljesen visszább forgatni, esetleg egyharmad furattávolságnyit kerül majd visszább.

Attól nem kell félni, hogy a csapágyak megszorulnak, hiszen folyamatosan olajozódnak, az is hűti őket. Ráadásul a ventilátor a forgattyúsházra is fúj. A turbóhűtés miatt sokkal jobban bírják a tuningot ezek a hengerek mint az S50-es társaik. Mopedrallyn láttam gyári hengerből készült 13 lóerős 70/4-es S50 hengert (perselyezett, nem a 63 köbcentis) és rengetegen indultak neki 8500-10500-as fordulatra tuningolt starból készült bokorugrókkal a menetnek. Egyik sem szorult meg.

Ja és nem +5 hanem 5+ lóerő. Tehát olyan 5 és 6 között.

[ Szerkesztve ]

(#3) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Az a teljesítmény még pont kellemesen kezelhető gyári tartozékokkal, viszont közlekedni már sokkal jobban lehet vele. Nem lépsz rosszul, hogy ebbe az irányba húzol. Én megléptem ezt annak idején, és ilyen hengerbe tettem (nem egészen pontosan ilyen, de hasonló erőben lévő, S51-re faragott) nagyságrendileg 3-5000 kilométert. Semmi panaszom, Sajtos-dugóval használtam egy olcsó utángyártottból faragva, nem kíméltem, kínoztam állandóan, és semmi csörgés vagy probléma nem adódott.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#4) Steve_Brown válasza TheLázs (#3) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

És a hátsó sárvédőről mit mondasz?

(#5) buherton


buherton
őstag

Ha már karbit cseréltél, akkor cserélhettél volna jobbra is :P . Főleg hogy tuningot is szeretnél rá.

A hűtéssel nem lesz gond, mert:
- ez még kevesebb vasból áll a blokkja, mint az S51-é
- a forgattyúsházon is van hűtőborda
- eggyel több borda van a hengeren
- a hengerfej is jobb hőelvezetésű
- a turbóhűtés nagyon sokat dob rajta

Nem véletlen, hogy a legerősebb tuningok erre blokkra készülnek. Az már más kérdés, hogy a régi vágású váltóba nem lehet betenni a 4.-ik fokozatot, így hiába az erő, nem lesz gyorsabb.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#6) Steve_Brown válasza buherton (#5) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Ekkora fordulat és köbcenti növekedéshez nem szoktak még szívótorkot bővíteni, így a 16N1-11 bőven elég.

[ Szerkesztve ]

(#7) buherton válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


buherton
őstag

Igen, ez így van. Ellenben nagyon nem mindegy hogyan állítja össze a benzin-levegő keveréket. Ebben nem kiemelkedő a Simson-ok karburátora.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#8) TheLázs


TheLázs
csendes tag

A sárvédő szerintem rettenetes.

A tuninghoz visszatérve:
BVF karburátorból már nagyon sokat ki lehet hozni. A keverőcsövet, Venturi-tűt teljesen átdolgozták, az elérhető torokátmérőt 21 mm-ig növelték.
Azt javaslom, hogy mérlegelj hogy mi kell, mert 60 köbcentis motorral is (63, amit itt a tőcsavarok helyzete enged) igen sokat el lehet érni. Először a kuplung lesz szűk, aztán a váltókiosztás. Nem sokkal később már maga a váltó lesz gyenge. Ez már 1x lóerő felett.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) Steve_Brown válasza buherton (#7) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Hát persze az üzemanyag levegő keverék beállítását itt a 16N1-nél én is érzem. A legjobban sikerült beállításnál is csak olyat tudtam kihozni, hogy alul kicsit szegény, középtartományban tökéletes felül megint elszegényedik kicsit.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.