Nem is a nagy teherszállítók azok, ahol annyira nyomulnak az elektromossal. Vannak persze olyan ötletek is, de inkább városi kisterhekre. A nagyobbakra meg távoli, szintén más jellegű fuvarozásra.
Az amcsiknál split phase -es transzformátort használnak, az utcán 11kV vezeték megy. 3 drót megy az épületbe, a kapcsolótáblába. Egy föld/neutral és a két fél fázis. Bármelyiket a földdel párosítják, akkor 120V, ha a két fél fázist párosítják, akkor 240V. Utóbbi például légkondik, sütők és más nagy fogyasztókhoz szokták kötni. A kapcsolótáblán így ki tudják választani, hogy 120 vagy 240V menjen egy-egy végpontra. [link]
Társasházban máshogy van, ott is kitér rá, ott 208V megy a kapcsolótáblába.
Az eonos nagy fejlesztés meg lepkefing. 100 évvel le vagyunk maradva. Talán kicsit túlzás... de 1950-től már 60A-s végpontokat szokás telepíteni arrafelé [link]
[ Szerkesztve ]