Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tibcsi0407


tibcsi0407
félisten

Vicces, hogy a "zöld" autógyártó gyakorlatilag az egyik legnagyobb ökológiai lábnyomú dologba fektet be..

https://utdetailing.hu/

(#2) bacsis válasza tibcsi0407 (#1) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Nekem van egy teóriám, hogy ez lehet hogy miért jó nekünk?! Persze az egész csak egy felvetés...
Tegyük fel... Szóval hogy Musk-nak van mondjuk 2 milliárd Dollár költő pénze... Csak hogy van neki egy tuti ötlete amivel ki tudja szedni a CO2-t a levegőből, és majd piszok jó lesz nekünk. Igen ám, de ahhoz neki kellene 4 milliárd dollár... az idő véges, bele kell húzni mert lassan meghal az összes cuki fóka... Szóval fogja és befektet Bitcoinba egy halom lóvét... oké ennek köszönhetően most további teszem fel 2 millió tonna co2 ki ment a légkörbe... de meg van a lóvé.... És már fejleszti is a CO2 elszívó teknoloddzsi-t... És utána pikpakk tiszta lesz a levegő, a fókák is örömködhetnek... Szóval lerövidítve, mi van ha ez most egy szükséges rossz ami segítségével egy nagyon de nagyon jó dolog lesz a végén? :)

(#3) tibcsi0407 válasza bacsis (#2) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Ha olyan gépet tudna fejleszteni, ami tisztítja a levegőt, akkor újra értelmetlenné válnának az elektromos autók, maga alatt vágná a fát vele.
Szerintem mást sem csinál, csak számolja a lóvét, vagy betolja a SpaceX projektbe, ami szintén a rengeteg teszteléssel annyi üzemanyagot éget el, hogy megint egy kicsit önellentmondásossá válik tőle az egész környezetvédelmi "törekvés".
Zöld, meg szeretné menteni a földet, de azért a Marsra is indítana expedíciót. :D

https://utdetailing.hu/

(#4) bacsis válasza tibcsi0407 (#3) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Most csak mondtam valamit... a lényeg az hogy LEHET!!! hogy most ez egy szükséges rossz... ahhoz hogy utána meg valósuljanaka a feltételek valami olyan dologhoz ami összességében segíti az emberiséget ;)

(#5) bitblueduck válasza bacsis (#4) üzenetére


bitblueduck
senior tag

ha épp 2 milliárd dollárra lenne szüksége a világ megmentéséhez más forrásból is előtudná húzni kockázat nélkül. pl elad valamit.

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#6) bacsis válasza bitblueduck (#5) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Mondom, hogy az csak egy példa volt ;) Nem tudhatjuk hogy miért lépte meg ezt. És igen benne van hogy csak jól számolgatni akarja a még több pénzét... De azért én meghallgatnám a sztori másik felét is, addig meg hogy csak az egyik oldalt ismerjük, olyan csúnya dolog ítélkezni ;)

(#7) Dave™ válasza tibcsi0407 (#3) üzenetére


Dave™
nagyúr

Ha olyan gépet tudna fejleszteni, ami tisztítja a levegőt, akkor újra értelmetlenné válnának az elektromos autók, maga alatt vágná a fát vele.

Szerintem ez ettől majdnem teljesen független, az elektromos autók sok más előnnyel is rendelkeznek (ezek egy része egyelőre még elméleti), a zéró emisszió csak egy a sok közül. A másik gondolat meg elég naiv szerintem, ha valamire pénzt gyűjt, az sokkal inkább az űrkutatás.

(#8) ddekany válasza tibcsi0407 (#3) üzenetére


ddekany
veterán

A marsra költözés és a CO2 kibocsájtás csökkentés célja ugyan az (ha elhisszük a kimondott célt), szóval ez eddig nem ellentmondásos. A Bitcoin meg plusz pénz (ha bejön), ami ezekhez kell.

(#9) azbest válasza bacsis (#2) üzenetére


azbest
félisten

Nem hiszem, hogy pont ilyen trükközésre lenne szüksége. Egyébként tényleg légköri co2 üzemanyaggá alakításával is foglalkoznak. Mégpedig a marson való üzemyanyagkészítéshez. És később a starshiphez itt a földön is használhatják. A mostani marsjáró vitt is magával egy mini üzemanyagszintetizáló blokkot, amivel az eljárást kipróbálják marsi körülmények között.

A légiforgalomhoz vagy akár a tengeri szállításhoz képest csepp a tengerben a rakétafellövések terhelése.

A coinra visszatérve, inkább ahhoz lehet valahogy köze, hogy sok újgazdag ügyfél menőnek gondolhatja és talán a coin elfogadás kapcsán táraztak be valamiért. De amúgy, azon kívült hogy a lufival ingyen pénzt kapnak, ez gyorsan minuszba is mehet. Szóval meglehetősen kockázatos. A zöldség terén is eléggé problémás lépése.

(#10) vicze válasza bacsis (#2) üzenetére


vicze
félisten

Direct Air Capture (DAC)(magyar név elég randa) létező dolog elég sok cég foglakozik vele(17), úgy évi 32millió tonna C02-t kötnek le jelenleg. Csak hogy az arányokat nézzük, a kibocsátás 35753millió tonna, szóval 0,001%. (elég nehéz megmondani, de ha jól számoltam a befektetések olyan 3-4milárd$ közti összegek voltak összesen.)
Igen sok folyamatban lévő projekt és beruházás van, de mindegyik esetében az elsődleges probléma az energia, amíg ebből nem áll rendelkezésre elegendő felesleg tiszta forrásból, addig az arányok nem változnak jelentősen.

Nem mellesleg a jelenleg világ egyik leggazdagabb emberéről beszélsz, akinek vagyona 170milliárd$ épp... Ennyit a pénzgyűjtési elméletekről... :U

[ Szerkesztve ]

(#11) adamssss válasza bacsis (#6) üzenetére


adamssss
veterán

Azért lépte meg mert kell neki a pénz. A cégei jelenleg inkább viszik a pénzt mint termelnék. Igen a tesla is gyakorlatilag a pénzügyi ügyeskedés miatt fordult nyereségbe. Neki nagy felelőssége van és ezt nagyon rosszra használja azzal, hogy támogatja ezt a kripto őrültséget.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#12) FattyDove válasza tibcsi0407 (#3) üzenetére


FattyDove
őstag

"Ha olyan gépet tudna fejleszteni, ami tisztítja a levegőt"

Ez olyan 10-15 éve létezik szingapúrban. Évi szinten vagy 15 millió turista nézi meg.

[ Szerkesztve ]

(#13) Z10N válasza adamssss (#11) üzenetére


Z10N
veterán

Igy van. Csupan spekulacio miatt fektetett be, mivel amennyi cege van viszik a penzt rendesen. Foleg a Tesla.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#14) Zeki


Zeki
nagyúr

Előbb vette, majd célozgatott rá a neten hogy érdekli a bitcoin dolog, ettől megindult az árfolyam, ekkor mondta hogy vett is, ettől megindult megint. Ő ekkor adhatott el egy adagot. Vagy már mindet el is adta.
Szépen le tudta tesztelni a piacot.

(#15) ddekany válasza azbest (#9) üzenetére


ddekany
veterán

"A mostani marsjáró vitt is magával egy mini üzemanyagszintetizáló blokkot, amivel az eljárást kipróbálják marsi körülmények között."

Ha a MOXIE-re gondolsz, az CO2-ből CO-t (szénmonoxid) és O2-t csinál, szóval nem lenne jó a földön karbon kivonásra. Meg metán gyártásra sem.

[ Szerkesztve ]

(#16) peti_s válasza Dave™ (#7) üzenetére


peti_s
addikt

Nem zéró emissziós az elektromos autó sem... Ez egy marketing szöveg, aminek sajnos köze nincs a valósághoz. :)

(#17) Submarine


Submarine
senior tag

Csak úgy mondom:
Pl. hajózási területen semmiféle környezetvédelmi követelménynek nem kell megfelelni. Ladiktól a tankerekig azzal mennek amivel akarnak.
Ez az egész mizéria csak átverés - figyelemelterelés. Mint sok minden más is.

(#18) azbest válasza ddekany (#15) üzenetére


azbest
félisten

oh, akkor nem figyeltem eléggé, hogy ez az o2 vonalat teszteli

(#19) ddekany válasza peti_s (#16) üzenetére


ddekany
veterán

Viszont nem is az a komoly (nem marketing) állítás, hogy 0 emissziós, hanem hogy teljes életciklusra kevesebb, és egyre kevesebb lesz, ahogy fejlődik az akkumulátorgyártás. Illetve Tesla részéről ott van még az akkumulátorokra építő energia tárolás biznisz, ami szükséges ahhoz, hogy nagyobb százalékban használj napenergiát, meg elkerüld csúcsterhelés erőműveket.

[ Szerkesztve ]

(#20) Merlini válasza Submarine (#17) üzenetére


Merlini
tag

"Csak úgy mondom:
Pl. hajózási területen semmiféle környezetvédelmi követelménynek nem kell megfelelni. Ladiktól a tankerekig azzal mennek amivel akarnak."

Szerencsére ez azért már nem így van. Pl. link

(#21) peq


peq
aktív tag

Vicces, hogy a GameStop "botrányban" vegzálták a reddites felbujtót, de a nagypályás figurák nyugodtan manipulálhatják a piacot..

(#22) Noukoum válasza peti_s (#16) üzenetére


Noukoum
veterán

Persze hogy marketing szöveg. Egyébként van benne igazság, csak elfelejtik hozzátenni hogy a városban.
Azzal nem reklámozhatják hogy sokkal kevesebb a környezeti terhe élettartama során mint a belső égésű autónak. Csináljanak negatív reklámot a benzintemető suvoknak amiből jelenleg élnek? :) Ezek még mindig nem környezetvédelmi szervezetek, hanem kapitalista autógyártók.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#23) peti_s


peti_s
addikt

#19 ddekany, itt nem csak a gyártás a kérdés, hanem az újrahasznosítás is.
Jelenleg nem jó business újrahasznosítani, ezért nem teszik. Teljes életciklusra, meg régiónként eltérő, hogy mikor lesz kisebb a lábnyoma, mint egy belsőégésűnek, vannak olyan országok, ahol soha.

#22 Noukoum, hát maga a legyártása egy óriási lábnyom volt. Utána az áram sem magától kerül bele, illetve, még a haladás közben sem igaz a zéró emisszió, mivel a gumi kopik, a fék kopik. :)
(És arról még nem is beszéltünk, hogy az infrastruktúrát is újonnan kell hozzá kiépíteni. :) )

[ Szerkesztve ]

(#24) Noukoum válasza peti_s (#23) üzenetére


Noukoum
veterán

Azért a gumikopást ne hasonlítsuk már össze a belsőégésű autók károsanyag kibocsátásával. Fékkopás meg sokkal kevesebb mint egy belsőégésűnél, ami szintén nem összevethető a “füstöléssel”. És mint említettem a városban van “zéró” emisszió, ott nem megy erőmű.
Ki kell építeni az infrastruktúrát, egyszer. Inkább mint hogy örökre belsőégésűt használjunk személygépkocsikban.
Legyártása meg szintén nem az óvoda előtt történik.

Nem tudom mit vársz egy marketingszövegtől őszintén, abba mindenhol belelehet kötni. Inkább örülnél hogy ilyen szempontból jó az irány.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#25) ddekany válasza peti_s (#23) üzenetére


ddekany
veterán

Az akku újrahasznosításról, mint az egyik elérendő célról, volt is szó a tavalyi battery day-en. De ez egy a sok dolog közül ahol fejlődni lehet (aztán egyik jobbító ötlet bejön, másik nem). Most hogy fel lett az elektromos autózás hipe-olva, és végül sorra beadták a derekukat a tradicionális autógyártók is, hogy hogy nem, ki fog derülni, hogy volt még bőven fejlődési lehetőség, csak eddig valahogy nem nagyon igyekeztek. :U

(#26) Zeki válasza Noukoum (#24) üzenetére


Zeki
nagyúr

Elektromos autó sosem lesz népautó. Nincs hozzá hálózat, meg termelői kapacitás, durván drága lenne kiépíteni. Majd ha lesz valami áttörés lefele a felhasznált energiában amivel működnek, akkor talán.

(#27) peti_s válasza Noukoum (#24) üzenetére


peti_s
addikt

Úgy gondolom, hogy ólom akkuval ami tök jól újrahasznosítható, és meg is éri újrahasznosítani, valóban tök jó lenne.

Ebben a formában viszont nekem nem nyeri el a tetszésem, és ebben a formában az irány sem jön be. :)
Legyártunk valamit baromi sok energiával, és szennyezéssel, és majd sok sok km után lesz egyáltalán kevésbé szennyező a teljes életciklusa, mint a belsőégésűé. :)
Ha egyáltalán megy annyit végül a járgány, lehet hogy soha nem megy annyit. :)
(Persze, ez az amit mondtam, hogy baromi régiófüggő, hol mennyi km után.)

Abban látom én a problémát, hogy az EU kizárólag a használat közbeni kibocsátást nézi. :)

Ez marketingszövegnek okés, de a kolléga itt ezt mint tény említette meg.

(#28) peti_s válasza ddekany (#25) üzenetére


peti_s
addikt

Más akkutechnológia kell, egyszerű és profitábilis újrahasznosítással. Ennyi. :)
Ez amit jelenleg az autókba pakolnak, részemről környezetszennyezés, magasfokon.

(#29) FattyDove válasza Zeki (#26) üzenetére


FattyDove
őstag

"Elektromos autó sosem lesz népautó. Nincs hozzá hálózat, meg termelői kapacitás"'

Mert a belső égésű autó az ugye úgy indult, hogy 500 méterenként volt benzinkút meg 300km után egy új gyár.

(#30) Zeki válasza FattyDove (#29) üzenetére


Zeki
nagyúr

Az üzemanyagot lehet tartályautókban vinni.
Ehhez komplett hálózat felújítás kell, vastagabb kábelek mindenhol, plusz atomerőművek, stb.
100 méternyi kábel, ami alkalmas arra, hogy arra 3db dupla töltőt tegyenek, 1 milla. De már az is jó vastag kábel.

(#31) Noukoum válasza peti_s (#27) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem megy 60e-120ekm-t egy autó? Jelenleg annyi idő alatt térül meg a co2, globális energiatermelést nézve.
Ez nem tetszik? Akkor mi tetszik?

Környezetszennyezés, az eszem megáll. Minden az, annak mértéke nem mindegy.

#26Zeki
Szerinted. A világ szerencsére mást mutat.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#32) ddekany válasza FattyDove (#29) üzenetére


ddekany
veterán

Jelenleg a töltés sebessége gond, mivel a városi pórnépnek nincs garázsa vagy kertje, ahol éjjel tölthet. Ehhez is majd sok idő kell még, hogy megoldódjon. Vagy kell újfajta akku, ami gyorsan tölthető (némely szilád elektródásnál remélnek nagy előrelépést itt), vagy értelmesebben kell megoldani a kocsik parkolását (pl. ház mélygarázs nélkül ne épüljön), vagy automatizálással a mostani tömegközlekedésnél jobb szolgáltatássá kell tenni a személy szállítást. Utóbbi lenne a legnagyobb kibocsájtás csökkentés, mert őrület ami most van, hogy ellepi a várost a sok üres kocsi.

(#33) Zeki válasza ddekany (#32) üzenetére


Zeki
nagyúr

Amíg nem tölthető hagyományos vezetékről a verda és gyorsan, addig nem lesz népautó. És az is csak nagyon lassan, mert a többségnek nincs sokmillája rá. Jó a care sharing is, de csak értelmes országokban és emberek között.

(#34) FattyDove válasza Zeki (#30) üzenetére


FattyDove
őstag

Oké, akkor nézd meg szépen az autók történelmét. Nem nehéz visszanézni a főbb dolgokat, mert csak kicsivel több mint 120 éve létezik a dolog. A sztori elején konkrétan volt rá szolgáltatás, hogy lóval (!) vittek neked benzint, ha kifogytál egy olyan helyen, ahol nem volt kút. Azaz kb bárhol.

Plusz én rohadtul örülnék annak, ha minden ország tele lenne szórva atomerőművekkel. Tiszta, megbízható és biztonságos energiaforrás.

"Amíg nem tölthető hagyományos vezetékről a verda és gyorsa"

Ilyen sosem lesz, mivel fizikai képtelenség. A telefonodat sem tudod 5 perc alatt 100%-ra tölteni, mivel a fizika közbeszól.

[ Szerkesztve ]

(#35) Zeki válasza FattyDove (#34) üzenetére


Zeki
nagyúr

A lakótelepiek hol töltenek majd? Minden parkolóhelyen lesz elektromos csatlakozás?
Mert a telefont éjjelre feldobod a töltőre, aztán reggel fullosan veszed le. Családi házban ez megoldható autóval is.
Az hogy régen hogy volt, nem sokat számít, mert az emberek kényelmesebbek lett azóta és minden kell de gyorsan.
Áram sok helyen van, az autót kell kompatibilissé tenni erre 240V valahogy.

(#36) FattyDove válasza Zeki (#35) üzenetére


FattyDove
őstag

"A lakótelepiek hol töltenek majd? Minden parkolóhelyen lesz elektromos csatlakozás?"

Pontosan. Régen benzinkút is 500-600km után volt. Ma pedig 5 kilóméterenként.

"Az hogy régen hogy volt, nem sokat számít, mert az emberek kényelmesebbek lett azóta és minden kell de gyorsan."

Ja oké, akkor igazából ne fejlődjünk, mert az elején minden szar és lassú volt. Lásd okostelefon. Dögöljünk bele abba, ami most van, mert hát józsinak meg julinak minden azonnal és gyorsan kell. Az nem gond, hogy a kölykeik majd megdöglenek 40 évesen.

Téma lezárva a részemről.

[ Szerkesztve ]

(#37) Uzi74 válasza peti_s (#28) üzenetére


Uzi74
senior tag

95-98%-os akku újrahasznosítási projektek futnak a VW-nél. A BMW-nél is 95% körül, szóval megoldható.
[link]
Egyébként EU előírás is van, hogy legalább mennyit kell újrahasznosítani legalább Li-Ion akkukból, ami már 2019-ben is 50% felett volt

(#38) Tüzi

"A világ legértékesebb autógyártójának tartott Tesla"

Aha :) Spekulatív tőke alapon biztosan. Amúgy meg... ha nem lenne ekkora birka-hype a villany körül, akkor kb a fasorban sem lenne, nemhogy egy Toyotához, de egy Mahindra-hoz sem.

#2: így hívják amit keresel: [link]

#29: marhaság, most sincs "500 méterenként" kút. ráadásul egy kút annyi, hogy leraksz egy tartályt, rá meg egy szivattyút, és egy mérőórát, meg néha hozatsz bele nyálat.
egy elektromos töltőállomás eleve ott kezdődik, hogy kell egy megfelelő hálózat (oszlopok, madzag, dc/ac konverter, még több madzag (ami réz ugye)), majd a keletkező hővel kezdeni kell valamit... ami megint csak fűti a légkört.
arra lennék kíváncsi, hogy 1 egységnyi erőművi áramból mennyi jut el az aksiig? én olyan 0.4re tippelek, és ha ez igaz, akkor máris nem olyan vidám a "zéró emissön" marketing bullshit.
nem azt mondom, hogy éljen a belsőégésű, de az egy kiépült hálózat, kurvasok co2 befektetéssel, ráadásul a motorok fejlesztése is brutális co2be került... most egy többszörös co2 igényű hálózatot akarnak kiépíteni, amit a jelenlegi elektromos hálózat nem bír, szóval azt is fejleszteni kell, meg erőművet telepíteni/építeni.
amúgy az az érdekes, hogy a svájci gyerek elektrolites tankolási ötletét valahogy (valamiért...) teljesen kukázta a piac, pedig az egy durva jó ötlet volt... pedig működik, megy... de ugye a pénz beszél, a kutya meg nyüszít.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#39) Submarine válasza Merlini (#20) üzenetére


Submarine
senior tag

Tengerész mondta, nem én találtam ki.
Amit linkeltél, az pont egy olyan '19-es hír, ami terveket tartalmaz, viszont nem derül ki azóta mi valósult ténylegesen, meg hogy melyik részét ugyan milyen kiskapuval lehet kikerülni.
Arra jó, hogy van mivel nyugtatgathatjuk magunkat "itt vidéken".
Dolgoztam már az iparban, inkább kifizetik a büntetést, mint beruházzanak az új technológiára, de hagyjuk is.

(#40) ddekany válasza Tüzi (#38) üzenetére


ddekany
veterán

Hol láttad, hogy amíg a föld alól a járművekbe eljut a benzin (kitermelés, finomítás, szállítás ide-oda), plusz a végén elégeted, az kevesebb CO2 egységnyi hasznos munkára levetítve? Hogy hosszú távon nem éri meg befektetni robusztusabb hálózat kiépítésébe, azzal szemben, hogy a kőolaj alapú rendszert tartod fent?

(#41) azbest válasza Tüzi (#38) üzenetére


azbest
félisten

ne a magyar viszonyokból indulj ki...

Észak-amerikában kertvárosi részen gyakori a 200A 240V bekötés. Saját transzformátor van minden telekhez. A 100A már gyenge, a 60A meg 50 éve épült régiségeknél esik meg.

A hagyományos üzemanyagtöltő állomás sem csak annyi, hogy odab@szák és megy. A tartályok elhelyezése sem sima, talajvízre is figyelni kell. Ja és elektromos áramot is oda kell vinni. Múltkor texasban a nagy áramszünetnél leálltak a töltőállomások, mert nem működtek a szivattyúk.

Az olajkitermelés, finomítás és szállítás rengeteg olajat éget el.
Nyugi, versenypályán hobbiautózhatsz majd máskor is, csak az utakról lesznek kitiltva a környezetszennyező személyszálltó járművek.

[ Szerkesztve ]

(#42) Zeki válasza FattyDove (#36) üzenetére


Zeki
nagyúr

A legjobban örülnék, ha valami új anyag kerülne a piacra, ami az akkukat teljesen leváltaná. Majd a Marson talán megtalálják. Vagy a LED lámpák mintájára, ahogy azok lecsökkentették a világításhoz szükséges energiát, talán lesz az autóknál is ilyen. Van ebben jövő, csak nem ebben a formában. Ezt így ahogy van, nem lehet kivetíteni minden autósra, mert a zöldek az atomerőműveket sem szeretik. Plusz az a nagyon sok rézkábel, nem csak hogy lopják majd, de lesz-e annyi? Amiket most látsz kábeleket az oszlopokon, azok vastagsága és súlya semmi , ha elektromos töltőhöz kell. Azokat is le kell cserélni.
Nálunk a 100m-nyi 5x70mm2-es rézkábel anno nettó 1 milla volt, és olyan súlya, hogy a kisteher megrottyant tőle.

[ Szerkesztve ]

(#43) Noukoum válasza Zeki (#35) üzenetére


Noukoum
veterán

Igen, mindenhol lehet majd tölteni.
Mondjuk nem értem, ennyi hsz leírása alatt ennyi neked is eszedbe juthatott volna. Vagy esetleg rákeresni az interneten?

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#44) Tüzi válasza azbest (#41) üzenetére

Nekem nem az a bajom, hogy mi környezetszennyező és mi nem, mert már úgyis mindegy. Ez az egész csak fingfűrészelés paraszt-vakítás a politikai kompetencia látszatának fenntartása, hogy a globális co2 kibocsájtásból 12%-al részesülő közlekedésnél lefaragjanak 20-30%-ot (jó esetben), azaz összességében mondjuk a 100% helyett 97% legyen. Miközben(már ezt is leírtam párszor) a Szent Tehénhez senki nem mer nyúlni.
A bajom az, hogy ezt "tiszta" "zéró emissön", és hasonló marketing bullshittel adják el, totálisan hülyének nézve az embereket. Ez a hülyének nézés vezetett a mai ökológiai katasztrófa-közeli állapotokhoz is, és ugyan ez a hülyének nézés fogja lehúzatni az emberiséggel a rolót 50-60 éven belül.
Érted?
Nem a villany ellen ágálok, ezt is már elpofáztam párszor, hanem a hülyének nézés ellen.
Leállítják az atomerőműveket, holott az optimisták szerint is a szélerőművek kb 2-3 grammal nagyobb kibocsájtással bírnak... a hulladékgyártásukról nem is beszélve.
A mai modern belsőégésűek a co2-n kívül nem nagyon pöfögnek ki semmit. Ezért kéne a kiírt egr-dpf-kati-adblue autósokat úgy megb.szni, hogy a lábuk ne érje a földet. (Főleg a dpf-katalizátor-adblue triót), valamint a rendőrnek jogot adni, hogy a láthatóan kormot okádó szarokról levegye a rendszámot és a forgalmi engedélyt. Helyszínen. Aztán ha kiderül, hogy szándékosan kormol, mert szmókendsárm, akkor lehetne választani a 10 év közmunka, vagy 5 év kaptár között.

Euro 6 emissions standards (petrol)
CO: 1.0g/km
THC: 0.10g/km
NMHC: 0.068g/km
NOx: 0.06g/km
PM: 0.005g/km (direct injection only)
PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km (direct injection only)
Euro 6 emissions standards (diesel)
CO: 0.50g/km
HC + NOx: 0.17g/km
NOx: 0.08g/km
PM: 0.005g/km
PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km

Az E6temp+ még jobb lesz.

Villany az oké városban, ezt sem vitattam soha. De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe. Vagy Madridba. Pedig már pedzegetik a villanykamionokat, de nem értik meg, hogy életképtelen. Vagy kicsi súlyt tudok elvinni ritkább töltéssel, vagy nagy súlyt gyakori töltéssel, mindkét esetben -de főleg az utóbbiban- drasztikusan nőni fog a szállítási idő, emiatt majd több kamion kell, hogy az ellátási lánc fent legyen tartva, ez nagyobb forgalmat eredményez, ez több dugót, még inkább lelassulást... a háttérbeni infrastruktúráról nem beszélve.

Arról sem szól senki, hogy egy tesla 2.5 tonna. A gördülési ellenállás csökkentése miatt virsli gumikkal, amik nyilvánvalóan hatványozottabban fognak kopni egyrészt a teljesítmény, másrészt a tömeg miatt, durván növelve a szállóport mondjuk egy 1 tonnás kiskocsival szemben.

Ez az "olajfúrás-finomítás-szállítás mennyire környezetszennyező" dolog is egy bullshit.
Nézzük már meg, hogy hány belsőégésű kilométer jut egy villannyira (és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya), de abba se, hogy egy PV elem legyártásához mennyi áram kell, főleg a wafferhez, majd a telepítéshez, dc-ac átalakító, majd amikor ez eljut a kocsihoz, akkor ac-dc átalakító, stb), majd hasonlítsuk össze, hogy az autó akksik gyártásához a lítium kutatása, feltárása, bányászata mekkora környezetszennyezés az előbbi arányszám függvényében.
Aztán majd amikor annyi elektromos fog futni mint belsőégésű, akkor ki ne derüljön véletlenül, hogy az olaj az környezetkímélőbb... főleg ha addigra befut a szintetikus biznisz...

Aláírom, hogy bonyolult a téma (nagyon is), de ez az egész villany-hype jórészt átgondolatlan, szinte teljesen nélkülöz bármiféle előkészületet, és tipikusan az az eset, amikor a lónak tényleg nincs háta...
Felénk nem nagyon van villanyautó még, de külterületen már most is van, hogy 170 voltot mérnek a hálózatban, hiába fejleszt az eon ahogy tud. Most nem tudom mi lenne, ha mondjuk erre rádugnánk 1000-1500 autót, ami egy 15-20 ezres városban nem elképzelhetetlen a jelenlegi trend szerint.
Érted?
Amerikai bekötések amper számával nem vagyok tisztában, de azzal igen, hogy 110-120 volt van náluk, nem 240...
Érted...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#45) Tüzi válasza ddekany (#40) üzenetére

Sehol.
De te azt hol láttad, hogy a jelenlegi hálózat elbírná azt, hogy százezer lakosra nem 5, hanem 50.000 villanyverda jut?
Láttál te már német szénerőművet? Láttad már a szénhegyeket mellettük?
[link]
Mert mondjuk lehet el kellene gondolkodni, hogy mi lesz itt, ha már most ez van, és ennek a java része elavult, 30-50 éves erőművek (mondjuk pont nem DE-ben)
[link]

Mondom, én nem a villany ellen vagyok, de át kellene gondolni azt, hogy biztosan a villanykocsikázás-e a legjobb módja a mobilitás megtartásának, nem-e mondjuk a villanyvasút... de ugye akkor meg mi lenne a Szent Tehénnel... hát összeomlana. Azt meg egy politikus sem fogja bevállalni.
Érted?

szerk:
Az a baj, hogy ez mögött a villany-hype mögött én azt látom, hogy a gazdaságot, és az ipart még jobban tolják, hogy a közgazdászok, és a "tőzsdei befektetők" örüljenek, hogy a tőzsdei pontszámok emelkedjenek, mindenki boldog legyen, hogy "húdefasza", közben pedig be lehet állni a zöld zászló alá a sok tehetségtelen, semmihez sem értő politikusnak, akik ezáltal megnyerhetik az időszakonként megrendezett népszerűségi versenyt, amit választásnak hívnak.
Nincs ez mögött semmilyen környezetvédelmi szándék.
Csak a lóvé.
És annak a szándéka, hogy ezt a lóvét kihúzzák a zsebedből... minél hatékonyabban...
Ez a fő csapásirány, nem az, hogy neked egészségesebb legyen a levegőd amit beszívsz... az ku.vára nem érdekli a "döntéshozókat".

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#46) azbest válasza Tüzi (#44) üzenetére


azbest
félisten

Nem is a nagy teherszállítók azok, ahol annyira nyomulnak az elektromossal. Vannak persze olyan ötletek is, de inkább városi kisterhekre. A nagyobbakra meg távoli, szintén más jellegű fuvarozásra.

Az amcsiknál split phase -es transzformátort használnak, az utcán 11kV vezeték megy. 3 drót megy az épületbe, a kapcsolótáblába. Egy föld/neutral és a két fél fázis. Bármelyiket a földdel párosítják, akkor 120V, ha a két fél fázist párosítják, akkor 240V. Utóbbi például légkondik, sütők és más nagy fogyasztókhoz szokták kötni. A kapcsolótáblán így ki tudják választani, hogy 120 vagy 240V menjen egy-egy végpontra. [link]

Társasházban máshogy van, ott is kitér rá, ott 208V megy a kapcsolótáblába.

Az eonos nagy fejlesztés meg lepkefing. 100 évvel le vagyunk maradva. Talán kicsit túlzás... de 1950-től már 60A-s végpontokat szokás telepíteni arrafelé [link]

[ Szerkesztve ]

(#47) #54625216 válasza Tüzi (#44) üzenetére


#54625216
törölt tag

" De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe."

Még szerencse, hogy ezeket meg a szent lélek hajtja:

A kötöttpályás, vezetékes megoldáshoz képest a kamion annyiban más, hogy aksiban viszi magával az áramot és pár száz kilométerenként töltik.

"és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya)"

Az EV-k nem a jelenlegi energiatermelés CO2 kibocsátása miatt fontosak, hanem mert kb. 50 év kell, mire az autózásban el lehet terjeszteni egy új technológiát. Azaz ha bármikor a jövőben át akarják állítani az energiatermelést kicsivel környezetkímélőbb megoldásra, akkor további 50 évet laggolna az átállás, míg az EV-k esetében ha az elektromos energiatermelés módját megváltoztatják, akkor az egész rendszer azonnal átáll.

(#48) D.Va válasza peq (#21) üzenetére


D.Va
senior tag

A kettő eset teljesen más. A Gamestop-os fazon szó szerint beszélte rá (mégpedig módszeresen és folyamatosan) az embereket hogy vegyenek részvényt. Ráadásul ez eleve büntetendő mert korábban valami tőzsdés volt a fickó. És ilyen esetben a törvény ezt bünteti.
Ezzel szemben Elon semmit nem csinált csak bejelentette hogy érdekli a kriptó, illetve utána vásárolt Bitcoint. Ez nem manipuláció. Csak az emberek erre elkezdték pumpálni a Bitcoint. Az meg hogy a Doge-val poénkodik, szintén nem manipuláció, hisz a Dogecoin eleve egy poén... Még ha idővel komoly fizető eszköz is lesz. Jelenleg még mindíg csak egy poén.

Ha másba fektetett volna be nem Bitcoinba (kriptóba), egyes emberek abba is belekötnének...
Sőt, ha igazi aranyba fektet be... azt is ki kell bányászni, az is környezetszennyező. Széttúrják érte a földet, sok sok óriásbányagép pöfög a bányákban, a tiszai ciánmérgezést és sok sok egyéb arannyal kapcsolatos ökológiai lábnyomot nem is említve... (Rabszolgamunka Afrikában stb...)

[ Szerkesztve ]

(#49) ddekany válasza Tüzi (#45) üzenetére


ddekany
veterán

"De te azt hol láttad, hogy a jelenlegi hálózat elbírná azt"

Pont azt kérdeztem, hogy miért gondolod, hogy nem éri meg inkább fejleszteni a villamos hálózatot... tehát nem gondolom.

"Láttál te már német szénerőművet?"

Egyrészt, tök mindegy ha látom (bár amúgy nagyon green peace-s, csak a cuki döglött jegesmaci hiányzik a szénhegy lábához), mert abból esélyem sincs megsaccolnom se, hogy akkor összességében mi mennyi. Másrészt, villanyt sokféleképpen elő lehet állítani, ellenben a benzinnel. Ez lenne az egyik lényeges előnye. A napenergiát sem véletlenül karolta fel a Tesla. Persze, tudom, csak hogy eladja az akkumulátorait, meg meglovagolja a zöld hype-ot... lehet mondani, de nem biztos, hogy ilyen fekete-fehér a világ. Meglátjuk, mennyire lehet megugrani a technikai gondokat.

"Nincs ez mögött semmilyen környezetvédelmi szándék."

De el tudod képzelni, remélem, hogy vannak emberek, sokan, akinek van ilyen szándéka, hogy ne dögöljön ki az emberiség. Némelyik véletlenül befolyásos is lehet. Az hogy utána ráakaszkodik a sok politikus meg többi élösködő... hát igen. De valószínűleg ez az egyetlen módja, ha van bármi remény, szóval el kell viselni.

[ Szerkesztve ]

(#50) vicze válasza Tüzi (#45) üzenetére


vicze
félisten

Ezt meséld el a norvégoknak is azért 84.4%-os EV aránnyal márciusban, meg a hollandoknak 72%-os EV arénnyal januárban.

Összeomlott már az elektromos hálózatuk és felhúztak egy csomó atomreaktort, bla bla bla.

Ennyi hülyeséget összehordani... :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.