Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) T0rnad0


T0rnad0
addikt

Benzinkutak után lesznek "mobilkutak" is? :Y

[ Szerkesztve ]

Z Fold 4

(#2) Ndruu


Ndruu
MODERÁTOR

Bánja a fene, hogy mit akarnak a légitársaságok... Ha annyira nem tetszik nekik, akkor fejlesszenek ki ők egy olyan megoldást, amivel 2szeres üzemidőt lehet elérni.
A mai mobilokban a leggyengébb láncszem az akkumulátor... Ideje lenne lépni egyet, méghozzá előre. Ez az üzemanyag-cella nagyon nagyon kecsegtető.

Harrrr!!!!

(#3) amargo válasza Ndruu (#2) üzenetére


amargo
addikt

Szerintem elér érthető, hogy nem akarják, hoyg 10ezer méteren valami robbanjon, de szerintem Te sem szeretnél azon a gépen lenni.. Sőt én a házamba sem szeretném.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#4) n6230i


n6230i
tag

Az elgondolás jó, de szerintem a kivitelezés nem fog összejönni. Gyúlékony anyagot egy vékony műanyag "tankban"... A légitársaságok aggodalma meg szerintem jogos. A "sima" akkuk is robbannak - mint volt rá 1-2 példa - akkor egy gyúlékony anyaggal töltött már nem csak éget, hanem majd leviszi a tisztelt használó fülét/fejét.

Quis custodiet ipsos custodes? - Ki őrzi az őrzőket?

(#5) Ndruu válasza amargo (#3) üzenetére


Ndruu
MODERÁTOR

Gondolom még faragnak rajta, hogy biztonságosabb legyen...
A benzintankba is bele lehet dobni egy égő valamit, mégsem robban fel, mert nincs benne annyi telített gőz, mint a félig üres tankban. Ha a telített gőzöket/gázokat össze tudják gyűjteni valamivel a cella belsejében, akkor máris kevésbé lesz veszélyes. Nem vagyok energetikai mérnök, de szerintem ez egy járható út...

Repülőn nem utazok, de autóval rendszeresen. Eddig egyszer sem robbantam fel, nem is igazán valószínű... Akkor egy ilyen üzemanyag-cella miben lenne másabb, mint egy autó tankja?

Mindenesetre jó lenne egy olyan megoldás, ami hosszabb üzemidőt biztosít a hordozható multimédiás eszközöknek.

Harrrr!!!!

(#6) Stiky válasza T0rnad0 (#1) üzenetére


Stiky
senior tag

Én az utántöltést úgy tudnám elképzelni mint a tölthetős öngyújtóknál.
Amiket lényegében egy aerosolos palackból tölthetsz fel.
Csak itt ugye körülményesebb a tárolás.

~ http://pancakespeedy.tumblr.com/ ~

(#7) #78734080


#78734080
törölt tag

Az egész ott bukik hogy utólag is tölteni kell, ami plusz költséggel jár, jóval többel természeténél (fizikai) fogva mint az akksis töltés. A kétszeres üzemidő nagyon gyenge ekkora áldozatért, a fejlesztőnek spec területekre kéne szánnia (hegymászók, utazgató politikusok, katonaság mittomén) különben bukik.

(#8) Rickazoid


Rickazoid
addikt

A robbanás miatt én nem aggódnék! Miért kéne felrobbannia? Nyílván nem fogod a nyár közepén kinthagyni a betonon a tűző napfényben! Meg tűzbe dobni sem fogod! Sőt, még csak öngyújtóval sem fogod melegíteni! Mástól meg nem fog felrobbanni, hacsak közvetlen villámcsapástól nem. De ha az eltelál, akkor már mindegy.
Meg ezek még csak a kezdetek, ha elég ideig fentmarad az ötlet, szerintem jelentősen növekedni fog majd az élettartama, meg sokkal biztonságosabb is lesz. Ráadásul amire ez hozzánk elér...

Illetve a telefonok, a PDA-k és a notebookok fejlődése miatt tényleg nagy szükség van egy sokkal jobb akkura.

Ja, és az utántöltés. A Micro Hydrogen Platform szerintem feltételezi a hidrogén jelenlétét. Márpedig ha az a fő összetevője (mért hívnák így, ha nem az lenne az), akkor nem lesz túl költséges dolog. Csupán magát a kivitelezést kell majd megfizetni eleinte, utána ha beválik és elterjed a dolog, akkor gyorsan lemegy majd az ára.

[ Szerkesztve ]

Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

(#9) REDeath


REDeath
őstag

és ez emnnyibe fog kerülni kb? mer inkább sűrűbben töltöm a telómat minthogy fizessek érte, legalábbis biztos drágább lesz mint az a kevés áram amit felvesz a hálózatból a jelenelgi töltési eljárás.

Kodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak

(#10) LEFTHORSE1


LEFTHORSE1
őstag

Ez a technologia nem mobilokba valo, a kétszeres üzemidö kevés, nekünk több kell, és ez ugy tünik hogy a litiumos-nanocsöves akuk fogják elhozni melyek a li-pol akuk 10-szeresét tudnák, az autoipar már nagyon érdekelt eziránt

Cseberből vederbe

(#11) greeneye166


greeneye166
aktív tag

Ha már a robbanásveszélyre élezünk: Apám bennhagyta a szélvédő alatt a gyujtóját, ami felrobbant és még a hátsó ülés mögött (Suzuki Vitara) is voltak darabok. Egyre gyakrabban teszik az emberek passzív tartóba a telókat, ami a műszerfalon is kapja a hőt rendesen.
Léteznek ugyan hővezető megoldások hirtelen hevülésre - lövedék - de a teló akkor robban ha az egész fullra felforrósodik, tehát ez nem jó - nincs hova leadni a hőt egy 60-80 fokos kocsiban. Az viszont hogy a cella műanyag tokkal lenne erősen kétlem.

Fontos: Nem lett megemlítve a súlykülönbség ami szerintem több lesz, és ez sokakat fog riasztani. Én speciel örülnék, mert a mostani telók olyan vékony anygból készülnek hogy könnyűekl legyenek, hogy 1: törékenyek 2: sose tudom biztosan hogy a telóm a tokjában van-e, mert nem érzek jelentős súlykülönbséget az üres ill. teli bőrtok közt.

Repcsi: Itt nem áll fennt a túlhevülés veszélye. Öngyújtót is lehet fölvinni és nem hiszem, hogy ebben több üzemanyag lenne.

Hülye gondolatok: ezeken vajon szintén van önindító? Mekkora fordulaton adja le a max nyomatékot és milyen hang kíséretében?
Hidrogénes buszból ömlik a vízgőz! Ezekből csak csöpög vagy van hozzá itatós betét?

> kiregisztrálva, ne küldj privátot <

(#12) Den válasza LEFTHORSE1 (#10) üzenetére


Den
veterán

mielőtt így leírod a tüzelőnyagcellát előbb nézz utána miről van szó.

a tüzelőanyag cella üzemideje attólfügg mennyi üzemanyg van hozzá, ha nagyobb üzemanyagtartály van akkor tovább tart, és ha "lemerül" azaz elfogy belőle az üzemanyagakkor kb 10 másodperc alatt újratöltöd.

ami meg a cikkben emlegetett tázveszélyességet és az ezzel járó tárolási és szállítási nehézségeket iletti, ezek a cellák nem tiszta etanollal (vagymetanollal) mennek, hanem etanol és víz kevrékével kb olyan arányban mint egy erősebb pálinka. és egy üveg pálinkát tárolni, meg szállítani minden csak nem tűzveszélyes.

egy ilyen cellához ha elutazol, viszel mgaddal 2-3 deci üzemanyagot és hetekig üzemel a mobilod.

tüzelőanyag cellaa jövő, az akkumlátor az utolsókat rúgja. és sokra mész a szuperakudal a semi közepén, ahol nincs konnektor.

www.simson4t.hu

(#13) Den válasza greeneye166 (#11) üzenetére


Den
veterán

ezekből nem jön ki a vízgőz mert újrafelhasználja.

ezekben a direkt ellákban ahol közvetlenül folyékony üzemanygot használnak előbb hidrogént kell előálítani, uanis a pem cellák csak hidrogént tudnak oxidálni. ahhoz a folyamathoz ami a folyékony üzemanygoot szétválasztja széndioxidra és hidrogénre, víz is kell, ezért kevernek az üzemanyaghoz is vizet. de hogy az energia sűrűséget novelni lehesen és kevesebb vizet kelljen az üzemanaghoz adni, ezért kitalálták hogy felhasználják, az cella által termelt vizet is.

valszeg nem lesz nehezebb a cellás mobil, mint az akkus mert a cella lelke egy membrán amin csak a protonok tudnak átmenni, meg egy vezető amin ez elektronok megkerülhetik a membránt.

www.simson4t.hu

(#14) Den válasza n6230i (#4) üzenetére


Den
veterán

ha a légitársasgok aggódnak akkor ne szolgéljanak felilletve ne tároljanak röviditalt a repülőn mert ugye aban is 40-50 százalék etanol van, kb ennyi vagy vmivel több etano van a tüzelőanyagcellás cuccok üzemanyagában is

www.simson4t.hu

(#15) Den válasza amargo (#3) üzenetére


Den
veterán

de mi robbanna? írták vhol hogy gyárilag bombát építenek belé? mert ha nem éítenek be külön robbanőszert akkor egy etanol/metanol cellában nincs mi felrobbanjon

www.simson4t.hu

(#16) greeneye166 válasza Den (#15) üzenetére


greeneye166
aktív tag

Nem ismerem részleteiben, de egy zárt folyadék, vagy gőztér a hevülésre nyomásnövekedéssel reagál. Ezt írtam is és szerintem ez magában hordozza a robbanásveszélyt (kipukkanásveszélyt), de szerintem nyugodtan lehet bele tulnyomásszelepet építeni erre az esetre. Esésre, alaphasználatkor nem robbanhat fel szerintem, de hő hatására igen. Vagy nem?

> kiregisztrálva, ne küldj privátot <

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.