A Noctua a zaj miatt folyamatosan a lapátok - keret közti rést fejleszti (táv, kialakítás), ők meg teleszórják kiálló alkatrészekkel az RGB Zoom esetén.... érdekes.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
tibaimp
nagyúr
Uggggyan ez jutott eszembe , megelőztél! És ez sajnos nem "érdekes", hanem ez náluk "fejlesztés".....
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
CanceRed
csendes tag
A Thermaltake és a Fractal Design gyűrűbe rakta a LED-eket,
így nincs légörvény a kiálló részek miatt. Ez egy olcsó cég.
Dilikutya
félisten
1000-1500 fordulat/másodperc... az biztos 23 decibellel süvít?
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
#65675776
törölt tag
A rés pedig elsődlegesen nem a zaj, hanem a nyomásvesztés miatt fontos. Ezért nem mindegy pl gázturbinák kompresszorában, és ezért van sokban aktív résvezérlés.
De nézd meg pl egy korszerű turbofan kisnyomású kompresszorának első fokozatát. Nos, azoknak a lapátjai aztán mindenek, csak nem egyszerű geometriájúak.
Male
nagyúr
Őőőő.... igazad lehet, csak arra emlékeztem, hogy ezen dolgoztak sokat, ment a duma a lapát merevségéről, hogy azt kellett növelni hozzá, stb. A kialakításon viszont a zaj miatt változtattak, lettek a lépcsőzetes peremek, meg ilyesmik.
Akkor már linkelem a másik részt: felület, ahová ők LED-eket raktak inkább...
#65675776
törölt tag
Azok a kis bemarások igazából nem arra szolgálnak, hogy megszüntessék az örvényeket, mert azokat nem lehet. Akkor nincsenek örvények, ha a lapát két oldala között nincs nyomáskülönbség. Ha nincs nyomáskülönbség, akkor viszont nincs lágáramlás sem.
Szóval a céljuk az örvények irányítása, formálása. Ezzel megintcsak lehet csökkenteni az áramlási veszteséget (lásd lentebb), illetőlegesen hangolhatóak a zajok. Persze lehet, hogy az ember nem hallja, csak kutyát inkább ne tartson.
Áramlási veszteségek: a hajók teste ugye tipikusan sima. Sokáig folyamatosan arra törekedtek a hajógyártásban, hogy a vízzel érintkező részek a lehető legsimábbak legyenek. De felvetődött a kérdés, hogy akkor a cápák és ráják bőre miért röcskös. Szóval készítettek egy hajót, cápabőrszerű felülettel. És láss csodát, sokkal kisebb lett a közegellenállása, mint ugyananak a testnek sima felülettel. A természet már megint jobban tud valamit, mint a mérnökök.
CanceRed
csendes tag
És erre a legjobb példa:[link]
Male
nagyúr
Köszi a részletezést!
( igen, egy időben autókon is próbálták a sima felület helyett kis gödröket... úgy 20 éve 1-2 sportautón volt ilyen, de ezt most nem fogom kikeresni )