Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7) #65675776 válasza Male (#6) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azok a kis bemarások igazából nem arra szolgálnak, hogy megszüntessék az örvényeket, mert azokat nem lehet. Akkor nincsenek örvények, ha a lapát két oldala között nincs nyomáskülönbség. Ha nincs nyomáskülönbség, akkor viszont nincs lágáramlás sem.

Szóval a céljuk az örvények irányítása, formálása. Ezzel megintcsak lehet csökkenteni az áramlási veszteséget (lásd lentebb), illetőlegesen hangolhatóak a zajok. Persze lehet, hogy az ember nem hallja, csak kutyát inkább ne tartson.

Áramlási veszteségek: a hajók teste ugye tipikusan sima. Sokáig folyamatosan arra törekedtek a hajógyártásban, hogy a vízzel érintkező részek a lehető legsimábbak legyenek. De felvetődött a kérdés, hogy akkor a cápák és ráják bőre miért röcskös. Szóval készítettek egy hajót, cápabőrszerű felülettel. És láss csodát, sokkal kisebb lett a közegellenállása, mint ugyananak a testnek sima felülettel. A természet már megint jobban tud valamit, mint a mérnökök.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.