Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cifu


Cifu
nagyúr

Nem tudom, hogy csodáljam vagy utáljam a Blizzardot az ilyen húzásokért. A Ghost-ot is nagyon vártam anno.
Egy SC FPS jó poén lehetett volna, de gondolom az Overwatch mellé nem akartak egy konkurenciát. Kár érte.

Ilyenkor egyébként technika(vagy inkább játél-)történeti okokból is szomorú, hogy semmit sem tudunk róla. Érdekes lenne látni, hogy milyen elképzelések köré épült, milyen megoldásokkal...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#2) Lavar


Lavar
aktív tag

Ez szomorú hír. Nagyon szeretem az SC univerzumot, első RTS-em volt anno, az AoE mellett.
A Ghost-ra emlékszem és sajnáltam is, viszont arról nem tudtam, hogy készülőben volt egy FPS, ráadásul 2 éve már, pedig sokat ki lehetne hozni belőle, ha már csak a sztorit nézzük, részemről biztos vétel lenne egy ilyen.
Diablo még érthető, de Overwatch-ból nem tudok egy teljesen új, második részt elképzelni, szvsz tök felesleges, egy single player sztorit azonban még elbírna. Majd kiderül mire gondoltak.

(#3) tomazin válasza Cifu (#1) üzenetére


tomazin
veterán

Érdekes lenne látni, hogy milyen elképzelések köré épült, milyen megoldásokkal...

ne legyél benne biztos, hogy akarod látni. activision érában indult el a fejlesztés, szóval...

(#4) 3L1T3


3L1T3
addikt

Néha jó lenne ha sok oldallal együtt nem csak átvenne egy cikki író egy cikket és lefordítaná hanem gondolkodna is.

Nem új Overwatch lesz az , csak egy 2.0 verzió amit kibővítenek a TITAN projektből megmaradt dolgokkal. Ez a leglogikusabb lépés és nem az , hogy elindítanak egy 2. részt. Ezzel szétszedve a játékos bázist.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#5) sTERNI


sTERNI
senior tag

Átcsoportosítottak az OW-ra? Bárcsak látszatja is lenne a dolognak.

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#6) oriic válasza 3L1T3 (#4) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Meg kedvezobben is fogalmaztam, mert kovetkezo Overwatchot irtam es nem 2. reszt ahogy a Kotaku. Lasd linket!

Live-Die-Respawn

(#7) Medocsabi


Medocsabi
addikt

Azért mennyire durva, hogy 10+ éves játékokból él a Blizzard, és nem is kell neki új játékokat kihoznia, hisz kb állandó a játékos bázis. Pedig egy SC vagy WC folytatásért szerintem itt jópáran odaadnánk a fél vesénket :K (én talán még a májamból is egy darabkát :D )

(#8) 3L1T3 válasza oriic (#6) üzenetére


3L1T3
addikt

Általánosságba írtam a hozzászólásomat! :) Tudom, hogy te gondolkozol! :D :R

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#9) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Jöhetne pedig egy SC vagy Diablo témájú RPG is, akár MMO szinten.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) duvi


duvi
nagyúr

Biztos velem van a baj és túl öreg vagyok már, de nekem ez a Blizzard már nem Blizzard :( Évek óta tart a lejtmenet és úgy néz ki, hogy még mindig nem értek a gödör aljára. Én gondolkodás nélkül elvenném a nevet is tőlük. Régen a Top 3-ban volt a helyük és iránymutatók, újítók voltak a játékiparban. Mára az összes alapító elhagyta a hajót és az Activisionnek köszönhetően a cég átalakult egy pénzjegynyomdává (EA2). Ezzel a részével még nem is lenne baj, ha visszaforgatnának némi pénzt és lenne innováció, minőség a produktumaikban. De nincs. Anno én is nagyon sajnáltam a Ghost kaszát és bíztam benne, hogy egyszer még kapunk valami újat az SC világából. Erre ismét kukáztak egy jó ötletet, mert félnek a járatlan úttól és inkább maradnak a (a meleg sz**ban) kitaposott ösvényen, nulla újítással. A tavalyi Blizzconon láthattuk, hogy mit ér ez a "Blizzard". Kínai alvállalkozós mobil "Diablot" :(((

(#11) D1Rect


D1Rect
félisten

Nem is jó FPS-t telefonon játszani.

(#12) Fitzgerald


Fitzgerald
veterán

Starcraft engem annyira sosem izgatott, meg a Warcraft sem igazán. Viszont a bejelentendő Diablo játék kapcsán, illetve a tavalyi események tükrében az remélem tiszta a Blizzard számára, hogy idén kötelező lesz bejelenteni, ne adj isten bemutatni a Diablo 4-et.

(#13) Fitzgerald válasza duvi (#10) üzenetére


Fitzgerald
veterán

A régi nagyok közül már csak a Rockstar tartja magát. Az évek során szépen elvérzett szinte az összes, egykor nagyon nagyra tartott stúdió. Relic, BioWare, Bethesda, Blizzard, id...
Szépen átvették a helyüket az olyanok mint a The Creative Assembly, CDPR, Larian, Rocksteady, Naughty Dog.
A nyugati világban egyre inkább Európa dominál manapság ha játékfejlesztésről van szó, az USA/Kanada duó már közel nem olyan prominens, mint valaha.

(#14) Cifu válasza Fitzgerald (#13) üzenetére


Cifu
nagyúr

Azzal együtt, hogy van benne valami, nézzük meg a másik oldalról. Mert lehet röhögni a Battlefield meg a CoD széria legújabb részein, de közben a kiadók gennyesre keresik magukat velük. Ahogy a Blizzard is az Overwatch-al...

Innen nézve még inkább tiszteletre méltó az, amit pl. a CDPR csinál...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#15) kwzatz válasza Fitzgerald (#13) üzenetére


kwzatz
őstag

A Bethesdát, mint kiadót az Arkane-nel és az id-vel (imádtam a Dishonored-öt, Prey-t, Doomot) én azért nem írnám le a baklövéseik ellenére sem.

(#16) wjbhbdux válasza Cifu (#14) üzenetére


wjbhbdux
veterán

Őket is csak a lengyel kormány segélye tartja fent, úgy láttam a GOG csőd szélén táncol, Gwent nem túl népszerű, 5 évente jön valamennyi egy új nagy játékból ,de az nem biztos hogy elég ilyen nagy cégnek. Reméljük a legjobbakat a Cyberpunktól.

[ Szerkesztve ]

/s

(#17) kwzatz válasza wjbhbdux (#16) üzenetére


kwzatz
őstag

Pontosan mit láttál erről? És miért 5 évente jön valamennyi? A Witcher 3-ból még 3 évvel később is óriási eladásai voltak, a GOG-ból szintén csurran-cseppen valami folyamatosan. Az, hogy az utóbbi időben rendszeresen jönnek hírek és a jövőben is fognak gyakorlatilag minden cégnél (nem csak játékkiadókra gondolok), leépítésekről és problémákról, az nem meglepő, több szempontból sem, de bonyolult téma.

(#18) 3L1T3 válasza Fitzgerald (#13) üzenetére


3L1T3
addikt

A piaci igények változása az véletlenül sem befolyásoló tényező gondolom! :) Ahogy az sem, hogy a casual táborban mindig nagyobb lesz a pénz.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#19) saelin válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


saelin
veterán

Huh, egy diablo mmo nálam nagyot ütne. Főleg ha konzolra is jönne.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#20) wjbhbdux válasza saelin (#19) üzenetére


wjbhbdux
veterán

Én egy Destiny/Warframe szerű megoldást várok, nehogy megint kattintgatós Diablo jöjjön mert az úgyis gyengébb lesz mint a PoE, csak nagy költségvetéssel szépintróval.

/s

(#21) pepejoe


pepejoe
tag

Nagyon sajnálom hogy a blizzard már csak fejőstehénként néz a játékaikra és azt tolja amiben a legtöbb pénzt látnak. Csodálom hogy kijött egyáltalán az SC2 (igaz 3 darabban).

(#22) laceszgamer


laceszgamer
addikt

Diablohoz és OW-hoz szükséges fejlesztők? Szerencsétlen Diablo amilyen mostohán van kezelve...

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#23) Fitzgerald válasza Cifu (#14) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Ez így igaz, de a játékos számára a dolog biznisz része a legkevésbé érdekes, sőt. Számomra kifejezetten visszataszító a dolog, mert tudom, hogy a kedvenc sorozataim azért nem kapnak folytatást, mert nem hozták a kiadó által elvárt számokat, amelyek manapság jellemzően bőven a pofátlanság határain túl vannak (tehát ma már sokszor nem arról szól a dolog, hogy sikeres lesz-e a játék vagy sem, hanem hogy sikeres lesz-e, vagy kurvára sikeres lesz-e).
Sajnos azzal, hogy ekkorára nőtt a játékbiznisz az elmúlt 15 évben, csak mi játékosok vesztettünk.

@kwzatz

Fejlesztőként írták le magukat elsősorban, nem kiadóként. A Doom meg szerintem az év legtúlértékeltebb játéka volt 3 éve, ettől függetlenül örülök hogy vannak akik jól szórakoztak vele.

@3L1T3

Biztos hogy az, de ez megint csak biznisz, ami a játékosokat tökre nem kell hogy érdekelje.
Elmondom mi a különbség a mai, és a 15-20 évvel ezelőtti mindset között: régen ha készült egy játék ami bukott, vagy nem hozta a kiadó által elvárt számokat, akkor szépen elgondolkodtak azon, hogy hol baszták el a dolgot, és a következő résszel igyekeztek összeszedni magukat.
Ma ha bukik egy játék, vagy sikeres lesz, de mondjuk nem hozza az új, pofátlan biznisz modell alapján projektált hasznot, akkor a kiadó azt mondja hogy "a termék nem volt képes rezonálni a közönséggel, nem lesz folytatás, szarunk rá".
Én leginkább arról beszéltem, hogy ki mennyire volt képes megőrizni a respektjét, integritását fejlesztőként, és kik azok, akik még mindig képesek erre. Ez persze nyilván egy árnyaltabb témakör lesz, ha elkezdi a miérteket keresni az ember.
Pl. a BioWare-ék heréjét valószínűleg szöges léccel üti a tetű EA, és nem arról van szó, hogy ők egyszer eldöntötték, hogy akkor mostantól csináljunk szar játékokat.

(#24) kwzatz válasza Fitzgerald (#23) üzenetére


kwzatz
őstag

"Pl. a BioWare-ék heréjét valószínűleg szöges léccel üti a tetű EA, és nem arról van szó, hogy ők egyszer eldöntötték, hogy akkor mostantól csináljunk szar játékokat."
Nemcsak az EA a probléma ott már, csak a Bioware név maradt, a nagyok rég kiszálltak, a dolgozók teljesen mások (és hát amilyen "többletszempontok" vannak az utóbbi időben az USA-ban és Kanadában a dolgozók felvételénél, gyakorlatilag kódolva van a rendszerbe a mélyrepülés :D - talán pont te írtad, hogy Európa dominál, nem véletlen ). Olvastam, hogy készült az Anthem, kifejezetten vicces. :D A Bioware-től én már semmit nem várnék.

[ Szerkesztve ]

(#25) #00137984


#00137984
törölt tag

BioWare, Blizzard... ID Software. Mekkora játékokat hoztak régebben és most mire mentek ezzel, amikor jobban tennék ha nem készitenének soha több folytatást, mert csak a régi nagynevű játékok emlékét gyalázzák a porba... :((( Megszokott szinvonalas játékélményeket egyszerűen lehetne biztositani a magasabb felbontások és az új HD Textura frissitésekkel, vagy a játék folytatásokban a minőségileg kidolgozott kampányokat (kooperatív lehetőséggel) kéne megjelentetni. Remake kiadások sem sikerülnek mindig olyanra, amit egy sikeres játékból ki lehetett volna hozni.

[ Szerkesztve ]

(#26) laceszgamer válasza #00137984 (#25) üzenetére


laceszgamer
addikt

Ez általában nem a fejlesztő hibája hanem a kiadó mögötte. Egyrészt kezdve azzal, hogy nem úgy megy legtöbb esetben, hogy majd kész lesz ha kész lesz, csak legyen minden rendben, hanem adott x dátum azon a napon meg kell jelennie, olyan állapotban ahogy van.

Na meg az is általában a kiadó döntése, hogy mi az ami majd DLC-ként menjen bele, meg a különféle lootboxok, skinek stb is szinte mind kiadói döntésre szoktak belekerülni, hogy több bevételt hozzon, csak általában az alap látja a kárát, főleg a DLC-k esetében mikor sokszor érezni, hogy az kivágott rész, csak jobban megéri eladni 60+x euroért, mint csak egyszer 60-ért.

Ott a WoW is, lényegében már közel sem az előfizetés adja a bevételét, hanem a sok megvehető pet, mount és stb, mondjuk ezekből talán csak a level boost ami kilóg, körülbelül egy kiegészítő áráért fel elhet rántani egy karit, csak az egészben az volt az érdekes, hogy mikor bejött akkor utána lassították be a szintezést a kissebb szinteken drasztikusan, amit igaz azóta már enyhítettek, de elég egyértelmű volt, hogy kiadói nyomásra teszik, hogy vegyék jobban a cuccot.

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#27) saelin válasza wjbhbdux (#16) üzenetére


saelin
veterán

Hogy lehet egy Store veszteséges? Szerintem nem olyan nagyok a fenntartási költségek, hogy pár eladott játékból ne jönnének ki pluszba.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#28) saelin válasza saelin (#27) üzenetére


saelin
veterán

Közben utána néztem és nem olyan árnyalt a kép, mint ahogy te lefested. A Thronebreaker promóját kicsit túltolták és a Cyberpunk-ba is ment pénz bőven. Szóval lett volna ott profit (sőt, így is volt, csak nem akkora), de ehelyett ők átmozgatták a pénzt az éppen aktuális projektekbe.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#29) kwzatz válasza #00137984 (#25) üzenetére


kwzatz
őstag

"jobban tennék ha nem készitenének soha több folytatást, mert csak a régi nagynevű játékok emlékét gyalázzák a porba..."
Doom 2016, kritikai és közönségsiker, és cikkek alapján szinte biztos, hogy több mint 5 milliót adtak el belőle, közben pedig készül a folytatás is. Persze megértem, hogy nem mindenkinek tetszik a játék, de azt mondom, hogy bár minden reboot ilyen minőségben jönne.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.