Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) bambano válasza 8th (#84) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Az pedig törvényszerű, hogy minél nagyobb egy motor annál lassabban melegszik át.": akkor lenne törvényszerű, ha ugyanannyit fogyasztana. egy nagyobb motoros, rendszerint nagyobb tömegű autó lényegesen többet fogyaszt, tehát több veszteséghő is jelentkezik.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#102) dj79 válasza bambano (#101) üzenetére


dj79
senior tag

Igen és nem.
Nagyköbös dízelek (2000ccm felett) lassabban melegednek be, mert a dízel esetében nincs akkora veszteséghő. Aztán van olyan autó, amelyikben 8 liter az olajtöltet, nem 3,5, ott is kell idő, mire minden átmelegszik. Az 1.4tsi-nek kb 15km kellett tavasziasnidőjárásban a normális olaj és vízhőfokhoz.
Az rx400h pedig 4-5km elteltével simán leállítja a benzinmotort, nyáron akár 2km alatt, mert addigra eljut abba az üzemállapotba.

(#103) dugo_ válasza dj79 (#102) üzenetére


dugo_
veterán

A VAG-os TDI-k 300m méter megtétele után, 0°C körüli külső hőmérséklet mellett már üzemmelegek, hiszen akkor állítja le a start-stop a motort az első pirosnál... ;]

(#104) UnA válasza dugo_ (#103) üzenetére


UnA
Korrektor

Habár ez a vita nem igazán érdekel, de kíváncsi vagyok, hogy mi lehet a VAG? :)

(#105) DEJVID válasza UnA (#104) üzenetére


DEJVID
őstag

VW csoport (igaz, csak ott nevezik tdi-nek a dízelt, ezért kár volt kiírni)

(#106) Somatom válasza bambano (#99) üzenetére


Somatom
veterán

Te tudod. Sztem nem fog mellényúlni, aki tőlem megveszi ezt az autót. Kevesen törődnek annyit az autójukkal, mint én. Semmi baja sem lesz egy autónak két hét állástól. Az otthonom és a melóhelyem közti, cirka 700Km -en pedig sztem kellően be tud melegedni. :) Szóval, a nálam megtett kilómétereinek 95% -át 130 -as autópálya tempóban abszolválja. Egyetlen ember tartja karban. Olyan, aki huszon éve foglalkozik a márkával. Ráadásul helyben leinformálható az autó nálam töltött élete, mivel az illető a helyi Renault topik egyik gazdája. Nem gányol, csak minőségi alkatrészt hajlandó beépíteni. Cirka negyedévente két hetet nála tölt az autóm átvizsgáláson (mert olyankor a kollégáméval megyünk ki melózni és két hétig amúgy sem tudnék érte menni). 250 ezerig nem is kell velem egyeztetnie, automatikusan cseréli, ha valamit cserélendőnek ítél.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#107) Somatom válasza bambano (#99) üzenetére


Somatom
veterán

Bocs, dupla lett! :B

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#108) zoli03 válasza borg25 (#97) üzenetére


zoli03
őstag

Arról beszéltünk, hogy mibe kerül havonta fenntartani egy autót, ha nem használjuk. Ne keverd már ide a fékbetét cserét 10 évente, akkor beszámolhatnám azt is a havi költségbe, hogy 15 év múlva mennyibe kerül megcsináltatni a lógó tetőkárpitot.

Amortizáció: te azt számoltad, hogy havonta mennyit vesztesz, mikor később alacsonyabb áron adod el az autót, mint amennyiért vetted. Én is és más is írta, hogy ilyen már 1-2 éve nincs és nem is lesz egy ideig. Szó nem volt róla, hogy helyette újat kell venned.

Arra az állításodra írtam, hogy szerinted ma már havonta 60e Ft-ba is kerülhet egy autó fenntartása akkor is, ha nem mész vele. Más is írta és én is, számolással alátámasztva, hogy ez inkább 10e Ft havonta. Ne keverjünk bele új dolgokat, más példákat, az eredeti téma nem erről szólt.

(#109) borg25 válasza zoli03 (#108) üzenetére


borg25
senior tag
LOGOUT blog

Bocsi én nem ezt mondtam, hogy nem mész az autóval, én azt mondtam, hogy 30-60eFt havonta úgy egy autó, hogy még nem tankoltál bele semmit, az ezen felül értendő.
Aztán te kezeled magától értetődően a kivételeket:
1. Mi az, hogy nem mindenki vidéki B10 kategóriában fizeti a kötelezőt ötöd áron, semmint új gépjármű tulajdonosként a fővárosban? Főleg úgy, hogy a témaindító azon van, hogy vegyen e autót?
2. Mi az, hogy nem mindenki otthon csinálja az egyszerű szereléseket? Te látod magad előtt, hogy valaki a belvárosban ahol alig lehet parkolni valaki a kocsi alá bújik, nem fél attól, hogy a szerszámai eltűnnek, eltapossák stb? Esetleg a porban ott fest karosszériaelemet?
3. Jó kell cserélni a féket, de csak tíz évente. Jah, de aztán 10 évente cseréled a kettős lendkereket is ha van, az már 5 évente egy nagyobb kiadás, és az autó nem ebből a két kritikus alkatrészből áll. Simán számolhatsz úgy, hogy átlagban valami fontosat minden évben javítani kell.
4. Milyen amortizációs költség, amikor megduplázódtak az árak? Jah, csak az elmúlt 30 évre nem ez volt a jellemző. Ha azt mondod, hogy ez tartósan fennáll, akkor az csak úgy tud működni, ha jövőre is nőnek/duplázódnak az autó árak. Ez mennyiben normális? Vagy azt mondjuk, hogy 30+% inflációról beszélünk, amit már illek belevenni a költség számításba. Mert arról beszélünk, hogy 30% infláció mellett a pénzed 0%-os kamatra kocsiba fektetted, (hacsak nem munkához kell és jövedelmet termel, így értelmezhető a megtérülés), pedig te vehettél volna állampapírt is 4,25%-ért.
A másik lehetőség, hogy a kocsik és több más termék ára tartósan elkezdett valamiért az inflációt meghaladóan felfelé kúszni. (Hiány? Árvíz? Mocskos kapitalista gyárak?)
Egyik lehetőség se szép, és bár látszólag 0Ft az amortizációs költségem, az autóba fektetett pénzem értéke csökken, csak olyan egyszerűsített modellt használtam, ami 1-2% körüli elhanyagolható inflációval kalkulált, vagy nem vett figyelembe egy gazdasági válságot.

(#110) #72042496 válasza zoli03 (#108) üzenetére


#72042496
törölt tag

Autótól, egyéntől és helytől is függ. Nekem Pesten rögtön úgy indulna, hogy nem az utcán tartom, így a beálló 20-25 ezer forintot elvisz havonta. (Vagyis ennyivel kevesebbet termel, de úgy is kevesebb pénz az eredmény.) Mellé alsó hangon ugyanennyi lenne a Casco, ha egy jobbféle új autót nézek.

[ Szerkesztve ]

(#111) Danex válasza borg25 (#109) üzenetére


Danex
addikt

60e-ret kicsit sokallom, egy új autóra kezdő biztosítással 4700Ft a kötelező, 11e Ft a casco, gépjármű adó 1400 Ft, szakszervíz kb havi 5e Ft, parkoló bérlet lakcím nélkül 8e Ft, lakcímmel általában 1000Ft sem.

Ez a költség úgy, hogy nem mozdul.

Nyilván ha mész évi átlag 10-15e-ret, akkor 5-6 évente elkopik a gumi is az kb 300e, az havi 5e lebontva.

(#112) zoli03 válasza borg25 (#109) üzenetére


zoli03
őstag

Te írtad:

"Amin viszont elgondolkodnék, hogy régen számoltam, hogy egy kocsi, úgy hogy nem mész vele sehova havi 30e. Szerintem ez ma már inkább 60e."

[ Szerkesztve ]

(#113) borg25 válasza zoli03 (#112) üzenetére


borg25
senior tag
LOGOUT blog

Ok, félreérthető voltam, igazad van, de nyilván nem arra gondoltam, hogy az autót vitrinbe veszem, hanem, hogy az, hogy megyek vele a tankolás, parkolási díj stb az ezen felül van.

De azon kívül, hogy 2 éve nincs, meg pár évig még így lesz, még mindig nem mondtál arra semmit, hogy szerinted mi a helyzet az amortizációs díjjal.

Danex:
Új autó? Az amortizációs ktg hol van? Pont annál a legnagyobb. Gondolom szerinted is most épp hatalmas infláció és gazdasági válság van ezért 0Ft tehát ne is foglalkozzunk vele.

Gumit nem azért veszel 5-6 évente mert elkopott, hanem mert elöregedett és megváltozott a tapadása. Kivéve, ha anyósé, neki jó a 2mmes 10 éves nyárra, amivel a gyereket viszed oviba már nem biztos.

(#114) Snoop-y válasza Krugszvele (#54) üzenetére


Snoop-y
veterán

Azt vagod, hogy mindenki azonnal futar lenne? :D

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#115) dj79 válasza Snoop-y (#114) üzenetére


dj79
senior tag

ráadásul KATA-s ;]

(#116) Danex válasza borg25 (#113) üzenetére


Danex
addikt

A mostani infláció előtt is közel megállt már az autók árainak az esése, mivel az új EU normák miatt minden új autó default emelkedik árban ez pedig nem igazán engedi az újszerű autó árának esését. Pl anyámnak 6 éves SX4 Scrossa 4.7millio volt, most ahogy nézem ugyan ez a ha.hu-n 6.2M-ért van fent használtan. De a mostani nagy autóhiányos idő előtt is szinte végig tartotta az árát.

Jelenleg pl azt látni, hogy eszközben jobban megéri tartani a pénzt mint kp-ban vagy akár szuperállampapírban ahol az elején kb alig kapsz valamit a végére pedig az infláció eszi meg.

De számolhatunk úgy is ,hogy pl a helyi bérlet 2 főre közel 20e Ft, időben is több, mert 10 perccel hamarább ott kell dekkolni a megállóban és az út is tovább tart. (mert az idő sincs ingyen valójában)

Kutyát vinni kozmetikushoz vagy egyéb helyekre taxival oda vissza 6-7eFt / alkalom a megtömött tömegközlekedésre ahol a klíma is hol megy hol nem meg nem szívesen viszi az ember.

És akkor nem számoltunk semmi olyat, hogy mondjuk rokonokhoz menni, illetve városon kívülre kikapcsolódni.

-----------

De amúgy azon miért kell meglepődni, hogy egy autó, egy luxus, kényelem, extra szolgáltatás, hobbi pénzbe kerül?

Nyilván aki ráér a világ összes idejével, sose mozdul ki random helyekre, se kutyája, se rokona akit látogatna annak egyértelműen pénzégetésnek hat egy autó és minden fityingjének utána számol mert mint egy befektetés számolja a megtérülést, hozamot stb.

Mert nyilván annyit érdemes számolni, hogy ne úgy vegyél autót hogy éppen a törlesztőt ki tudod köhögni, se 13%-os THM-el, illetve ne Audi A8-at vegyél ami 20 millió, majd 4 év múlva már csak 8 millió mert annyira réteg autó.

(#117) fatpingvin válasza Krugszvele (#54) üzenetére


fatpingvin
őstag

ez és így. aki csak a saját seggét utaztatja, az fizessen. ahol ténylegesen valamilyen szükséget fedez a dolog, ott lehet költséget csökkenteni.

igen, ez vastag szopatás

...nak tűnik azok számára, akik nem képesek felérni ésszel hogy a sarki kisboltba is autókázás nem egy szükséglet hanem egy luxus. az ilyeneket meg leginkább csak a pénztárcájuknál fogva lehet leszoktatni a hülye szokásaikról.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#118) fatpingvin válasza hNp88 (#69) üzenetére


fatpingvin
őstag

bocs ezt a megszólalásodat egyszerűen nem tudom komolyan venni. 150-500 méterre elmész gyalog, ha nagy tömegű dolgot szállítasz azt feldobod egy villás emelőre és elhúzod azon a szakaszon. ilyen egyszerűen nincsen hogy "muszáj" vagy ekkora távokra járatni a motort.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#119) borg25 válasza Danex (#116) üzenetére


borg25
senior tag
LOGOUT blog

De amúgy azon miért kell meglepődni, hogy egy autó, egy luxus, kényelem, extra szolgáltatás, hobbi pénzbe kerül?
Mert sokan nem gondolkodnak előre, vagy ha igen, akkor egy optimista becsléssel élnek.
Az szép álom, hogy az ember megveszi az autót és csak benzinre kell költeni. Aztán esetleg első csalódásként jön az eredetiség vizsgálat ára.
Bele kell kalkulálni, hogy bizony itt vannak más költségek is, amit vagy ki kell tudni gazdálkodni, vagy az ember megoldja maga. Gondolok itt arra, hogy karosszériát az ember lefestethet, lefújja maga, esetleg csak a karcot javítja helyileg, vagy beletörődik a karcba, esetleg hagyja, hogy hagy rozsdásodjon.
Mikor az első autómat megvettem mondták, hogy két dologra készülj fel:
1. Megveszed, utána még biztos kell rá költened, tehát ne minden pénzed a vásárlásra költsd.
2. Bármi előfordulhat. Aztán rossz, mikor azt nézed, hogy ott a szép autó, csak épp x ezret kellene költeni valamire, amire épp nincs pénz, tehát csak nézed, hogy szépen belepi a por.

Ha ezeket az összegeket az ember számszerűsíti, akkor jobban el tudja dönteni, hogy mit szeretne?
Új autó vagy 1 éves autó + 1 millióból elmenni nyaralni? Igen, az 1 millió elég hasra ütéses szám, főleg az elmúlt pár év tendenciáját nézve. Lehet azon vitatkozni, hogy az inkább egy vacsora a kínai büfében, de a kérdés feltehető.
A kérdés az, hogy nekem tartósan hónapról-hónapra meg fogja-e érni, hogy autóm van, vagy van-e más ami fontosabb? Esetleg akarom-e kombinálni? Olcsóbb autó + valami?

Befektetésként is kezelhetem, hogy egyre nőnek az árak és most jobban megéri a pénzemet eszközben/autóban tartani. Itt az a kérdés, hogy mennyire akarom azt kockáztatni, hogy egy barom egy kanyarban az eszközöm értékét nullára leírja? Mert akkor nem veszek az összes megtakarításból autót.

(#120) hNp88 válasza fatpingvin (#118) üzenetére


hNp88
aktív tag

persze, majd pakolászom folyamatosan az autó és az emelő között a szerszámokat, adott esetben anyagot stb... ami aztán szóródik jobbra balra.. :DDD a megrendelő számára is hatalmas meggyőzőerő lenne :DD talán a délután 5-ös "műszakkezdésemmel" hajnali egyre haza is érek így :DDD továbbá a villásemelőt otthon a parkolóban lezárom és beriasztom :DDD

ez még viccnek is rossz volt, remélem így nem haragszol a körberöhögésért :B elhiszem, hogy nagyon okos vagy, de, hogy kétkezi szakmában egy napot nem dolgoztál az is biztos, főleg vállalkozóként nem.

ps. való igaz, elfelejtettem beleírni (a téma szempontjából nem is releváns) hogy másodállású villanyszerelő vagyok. talán ez kicsit árnyalja a dolgot :)

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#121) Danex válasza borg25 (#119) üzenetére


Danex
addikt

Jó de így igazából már más a kérdés, mármint ez már inkább átmegy az alapvető pénzügyi tudatosság irányába vagy a tudatos vásárlás irányába.

Vannak ismerőseim akik magasabb kategóriájú de használt autót vesznek, abból van aki még nem járt pórul és van aki már igen. Az általánosságban igaz az emberekre, hogy rendszeres fix összeget könnyebben kezel, mint sem 1-1 váratlan nagyot.

A másik, hogy olyan ismerősből is akad, aki mindenképpen használt autó, meg hű de jó, de pl egy külföldi útra már nem merne elindulni mert nem bízik az autójában.

Abban teljesen egyetértünk, hogy sokan túlnyújtóznak a saját takarójukon, illetve sokan túl optimalisták, hogy velük biztosan nem történhet meg. Pl 5misi feletti autó, de casco semmi, gumiból is jó a régi, kikeményedett.. minta még van rajta... De ha odakoccolja a ledes lámpát az elején vagy ha összetöri rendesen akkor elég kellemetlen egy roncs után fizetni még évekig a törlesztőt.

(#122) fatpingvin válasza hNp88 (#120) üzenetére


fatpingvin
őstag

valóban nem írtál semmi konkrétat, csak önmagában ezt a kontextus nélkül komolyan vehetetlen állítást.

így árnyaltabb, ezt megadom, bár azt továbbra sem tudom elképzelni hogy mi lehet az a végletekig optimalizálatlan munkamenet amivel 150 méteren kell oda-vissza járkálni autóval. amúgy elég nagy bakot lőttél, középiskola alatt főleg ilyenekben dolgoztam, szerencsére nem vállalkozóként. szóval én is elhiszem rólad hogy nagyon okos vagy, de azt látom nem tudod elképzelni hogy a tiédtől eltérő tapasztalatok is léteznek.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#123) hNp88 válasza fatpingvin (#122) üzenetére


hNp88
aktív tag

hát nézd, van, hogy hétvégi napokon egy nap végigtolok 3-6 címet, ahol kisebb munkák, hibakeresések, gyors javítások vannak. ezek gyakran egymástól ilyen elenyésző távolságra vannak egy lakótelepen belül.

meg mikor a főállásomból indulok dolgozni - ehhez eleve reggel már autóval kell jönnöm, kb 500 méterről :DDD és délután megyek a 2 kilométerre levő tetthelyszínre. esélyem nem lenne gyalog bóklászni, meg pakolászni jobbra-balra, mikor minden perc számít. ez nem túlzás... ha ebben dolgoztál akkor tudod.

igyekszem tervezetten, minél kevesebb indítás/leállítás mellett abszolválni a dolgokat, csak sokszor kb. lehetetlen.

itt Egerben egymás mellett van a munkahelyem, a tesco és a lidl. (meg az obi :DDD) na az ilyen körmenetes vásárlásokat úgy szoktam intézni, hogy az autó marad szépen a melóhelyemnél, átsétálok a vásárlandó dolgokért, aztán visszatrappolok a kocsihoz. hülye lennék 50 méterek miatt indítgatni csóri 2.0 CDTI-t ha nem nagyon muszáj :U

szóval ja, a körberöhögés igazából ennek szólt: "ilyen egyszerűen nincsen hogy "muszáj" vagy ekkora távokra járatni a motort." de, van. gyakrabban, mint szeretném. :( megesett már az is, hogy biciklivel mentem szerelni, mikor a szerszámok fent voltak a munkaterületen, fölösleges lett volna az autót beindítani. :DDD

a sok indítgatás/rövidtávozás ellensúlyozására az átlagtól gyakrabban cserélem az olajat, meg OMV prémium dízelt kap a jószág, remélem gyakorlati haszna is lesz ennek :U

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#124) fatpingvin válasza hNp88 (#123) üzenetére


fatpingvin
őstag

oké, megkövetlek, ebbe nem gondoltam bele, abban viszont szerintem egyet tudunk érteni hogy ez egy nagyon-nagyon speciális minősített eset, és ha valaki kontextus nélkül állít olyat amit te írtál, az valószínűleg vagy nettó nem mond igazat, vagy nincs tisztában a szükség és a kényelem fogalmi különbségével.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#125) hNp88 válasza fatpingvin (#124) üzenetére


hNp88
aktív tag

ok, velem lehet beszélni :DDD :R

valóban, nem tartottam relevánsnak a téma szempontjából, abba a hozzászólásomba amire válaszoltál, ezért nem is írtam bele a körülményeket. :R ezen mehetett félre a dolog, sorry.

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#126) Ed3r_X_ válasza refrigerator (#1) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

18-ban is csak egy régi Swiftet vihettél max haza 300-ért, ami sokáig jól működött, minden más max egy kotla volt.

Ma meg 1 millió alatt neki se állnék autót nézni.

(bocsi, nem válasz akart lenni)

[ Szerkesztve ]

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#127) ZS3NI


ZS3NI
őstag

"Végezetül, ne legyen öreg, max tizennyolc éves." :DDD

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#128) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Nemrég vettem autót, egy Toyotát. Az elődje is Toyota volt. Öreg krehács mindegyik. A mostani egy első szériás Auris, 1.6-os benzines. Minden olyat tud, amit a cikkíró felemlített: magasan ülök benne, relatíve kényelmesen elfér benne négy felnőtt még hosszabb úton is, és elfogadhatóan megy. A csomagtér nem nagy, de ha ez szempont, akkor vegyél benzines Toyota Versót. Ugyanaz a platform, csak hosszabb az autó. Dízeleket kerüld, mint ördög a tömjénfüstöt.

(#129) hNp88 válasza PDA_FAN (#128) üzenetére


hNp88
aktív tag

"Dízeleket kerüld, mint ördög a tömjénfüstöt."

attól függ melyiket, van sok problémás dízel széria (Mazdák pl tipikusan ilyenek, de az általam emlegetett Vivaronak is van az 1.9-es motorral szerelt változata, na azt nagy íven) de van sok példa az ellenkezőjére is.

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#130) Silent77 válasza hNp88 (#129) üzenetére


Silent77
veterán

A totojára gondolt.

Legfrissebb Banggood, Geekb, Ali kuponok: https://t.me/kinabolrendelek

(#131) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

A bejegyzésem a Toyota Auris és Verso modellekről szólt. Aki ilyet vesz, az kevéssé van kisegítve azzal, hogy a Mazdának milyen a dízele (Skyactive egyébként jó, csak drága).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.