Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Solad válasza EQMontoya (#49) üzenetére


Solad
őstag

Azert, mert nem lehet mindenkinek kulon tantervet kesziteni az alapjan, hogy milyen temakorben szeretne tovabbtanulni.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#52) bambano válasza Cartman002 (#2) üzenetére


bambano
titán

Nagyon sok elit iskola az odajáró diákok miatt lett állítólag elit.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#53) bambano válasza (Kolombusz) (#4) üzenetére


bambano
titán

A fakultáció nem azt jelenti, hogy magyarból kevesebb órád van, hanem azt, hogy egy-két választható tárgynak fenntartott órakeretben milyen tárgyat tanulsz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#54) bambano válasza WN31RD (#9) üzenetére


bambano
titán

Mivel a gimnázium szakképzettséget nem ad, egyetlen reális feladata lehet ma: felkészíteni az egyetemi/főiskolai oktatásra a tanulókat. Aki nem akar egyetemre menni, az ne menjen gimibe.
Az egyetemre felkészítés első és legfontosabb feladata: megtanítani a diákokat tanulni. Ez pedig sehogy máshogy nem megy, mint a tanuláshoz használatos szerv(ek), úgymint az agy (és a segg :) ) tornáztatása. Ehhez magolni is kell, meg gondolkodni tudni is kell. De mégiscsak az az elsődleges cél, hogy egyetem első félévének végén három nap alatt be tudj tölteni a fejedbe egy félévnyi tananyagot.
Ha nem magolsz be 60 darab Ady verset kívülről, nem fogja megtanulni az agyad, hogyan kell 60 darab Ady verset, 3000 matek tételt és bizonyítást benyalni 3 nap alatt egy vizsgára, elolvasni napi 1000-1500 oldal sebességgel az egyetemi kötelező olvasmányokat, benyalni a római jogot, stb.

Ennyi a történet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) bambano válasza Shadows (#10) üzenetére


bambano
titán

Az oktatással az is a gond, hogy az előző generációban az volt a szokás, ha semmire nem jó valaki, mehet tanárnak. Most meg jön emiatt a bukta.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#56) bambano válasza Steve-S (#27) üzenetére


bambano
titán

Szerintem meg az egyetemi 5 évem volt a legjobb.
Amikor egyhuzamban felvan az ember 60-70 órát és akkor ír félévzáró jegymegajánló dolgozatot lineáris algebrából, de este még várja egy mikulás parti...

Az edzett acél lóizé volt hozzánk képest, amiket kibírtunk és végigcsináltunk egyetemen... :D És nem szívásnak vettük...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) bambano válasza EQMontoya (#39) üzenetére


bambano
titán

Amikor én jártam gimibe, délelőtt ilyeneket tanultam, hogy:
1848: Szabadságharc
délután meg ilyeneket:
FCE2: c64 soft reset
7C00: ht1080z videoram kezdete
EDB0: z80-on ldir

Mi a különbség formailag a kettő között? Mindkettő ugyanarra trenírozza az agyat, a ''telefonkönyvet'' sajnos időnként tudni kell. Meg lehet-e tanulni hexadumpot olvasni az irodalom órán feladott könyvnélkülik nélkül?

Szerk: fejből írom:

Ő csordaszámra tartja gyülevész szolgáit,
Éppenséggel mintha minden hajaszála egy őrzőt kívánna
Sok Meránit, olykor azt hinné az ember, hogy tán akasztani viszik,
Úgy körül van véve a léhűtőktől.

Bódult emberi nem, hát szabad létedre,
Miért tettél zárbékót tulajdon kezedre?

Égiekkel játszó földi tünemény
Istenségnek látszó csalfa vak remény
Kit teremt magának a boldogtalan
S mint védangyalának bókol untalan...

Pedig 20 éves találkozón voltam az idén...


[Szerkesztve]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#58) Apollyon válasza bambano (#57) üzenetére


Apollyon
Korrektor

1848-ban forradalom volt, 1849-ben volt a szabadságharc...
Bocs, de nem bírtam szó nélkül :DDD

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#59) WN31RD


WN31RD
addikt

Ahelyett, hogy azt mondogatjuk a tizenéveseknek, hogy tanulj csak meg válogatás nélkül mindent, amit az iskolában a fejedbe akarnak verni, meglátod, hasznos az, na meg nem leszel értelmes ember az iskolában felszedett ''általános műveltség'' nélkül, szerintem érdemesebb lenne beismerni, hogy az oktatásunk ilyen szempontból nagyjából-egészében szar. Túl nagy hangsúlyt helyez a lexikális illetve elméleti tudásra, és túl kicsit az önálló problémamegoldásra és gyakorlati ismeretekre, továbbá túl kevés teret ad a diákoknak arra, hogy megválasszák, mi érdekli őket. Ez iszonyatos pazarlás.

Szakmában megélni - jellemzően - nem a bevágott tételekből fog az ember, hanem a gyakorlati tapasztalatból. Persze az előbbi sem feltétlenül haszontalan, de szigorúan második helyen kellene szerepelnie a fontossági sorrendben.

Az, hogy valaki meg tud-e, mer-e, szólalni egy idegen nyelven, kezébe vesz-e egy idegen nyelvű könyvet vagy újságot, és erőfeszítés nélkül (!) olvassa-e, nagyon fontos. Viszont, hogy az ötszázhuszadik ragozást hibátlanul tudja-e, igazából lényegtelen. Persze nem árt szépen, helyesen, netán választékosan beszélni az adott nyelvet, de ez is szigorúan másodrendű kérdés az előbbiekhez képest.

Ami az irodalmat illeti: Őszintén szólva nem értem, miért kell tizenegykét éves gyerekeket pl. a Szigeti veszedelemmel vagy éppen irodalmi művek száraz elemzésével fárasztani. Akkor sem értettem, amikor ezeket a förmedvényeket tanultuk, de még hajlamos voltam valamennyire elfogadni az itt is elhangzott magyarázatokat, miszerint általános műveltség, stb. Bullshit. Nem ezen múlik az általános műveltség. Sőt, örülhetünk, ha akadnak néhányan, akik mindezek ellenére örömüket tudják lelni abban, hogy időnként olvasnak.

Nem tartom magam kifejezetten művelt embernek, de képes vagyok értelmesen kifejezni a gondolataimat, és hozzászólni a legtöbb témához, és amit ''műveltségnek'' tartok a tudásomban, annak a többségét bizony nem irodalom órán szedtem össze. Hogy a történelemről is szót ejtsek: Nem műveltség önmagában az sem, ha valaki tudja, hogy hányadik Károly melyik hónap hányadikán távozott az örök vadászmezőkre.
Visszagondolva sajnálom az iskolában töltött és az ott megkövetelt agyatlanságok megtanulására szánt idő jelentős részét. Lóghattam volna még többet pl. a könyvtárban ehelyett...

Más: A legutóbbi állásinterjúm valahogy így nézett ki: Semmilyen papírt nem kértek, ehelyett szakmai teszt idegen nyelven, ehhez annyit, hogy a szakmai tudásomat ''természetesen'' 99%-ban önerőből (azaz a szervezett oktatás keretein kívül) szereztem, aztán hosszú beszélgetés szakmai és nem szakmai dolgokról három nyelven, másnap kezemben a repülőjegy. Nem állítom, hogy ez tipikus, de bizonyára nem is példa nélküli.
_____

Nem akarom azt mondani, hogy azért, mert engem bizonyos dolgokkal szopattak, biztos volt valami értelme, illetve szopjon más is. Inkább megpróbálok segíteni abban, hogy ezt valamennyire elkerülje, aki tudja: Akinek van hozzá feje és érdeklődése, jobban jár, ha legalább részben saját kezébe veszi a tanulmányait, mert - jellemzően - nem a tanárok tudják jobban. Mellesleg úgyis csak azt lehet igazán jól megtanulni, amiben képes valami érdekeset, izgalmasat találni az ember. :)

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#60) Solad válasza Apollyon (#58) üzenetére


Solad
őstag

valoban... 9,5 honapig tartott a forradalom, majd 1848 szilveszter ejjelen harangszora szabadsagharcca valtozott...

Bocs, de nem bírtam szó nélkül :D

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#61) bambano válasza WN31RD (#59) üzenetére


bambano
titán

Mondok neked példát:
nekünk tanítottak valamennyi (akkoriban még kezdeti stádiumban volt ez a tárgy) programozásmódszertant és programhelyesség bizonyítást. Már akkor is tudtuk, hogy alapvetően sokmindenre nem jó, mert 5 sorosnál hosszabb programot korrektül bebizonyítani az adjunktusi szint az egyetemen. De ott megszokta az ember, hogy mik a módszerek, megszokta, hogy ha mégis csinálni kellene, hogyan csinálná, ezért automatikusan felvett egy olyan programozási stílust, ami a bizonyításhoz jobb kiinduló pont lett volna, mint az átlag gányolás.

Szóval konkrétan semmire nem használtuk azt, amit ott tanítottak, mégis jobb programokat írunk amiatt, hogy ott tanítottak vaskosan matekot, matematikai logikát, rezolúciót meg ilyeneket. Ezt kellene elfogadni, hogy a tanítás célja nem csak a magoltatás, a magoltatás célja nem csak a tényanyag bebiflázása, hanem közben egy megfelelő szemlélet is kialakul az emberben.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) bambano válasza Apollyon (#58) üzenetére


bambano
titán

Pákozd meg Schwechat az csak a golf liga bajnoki meccse volt...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#63) WN31RD válasza bambano (#61) üzenetére


WN31RD
addikt

Hogy mi a megfelelő szemlélet, arról többféleképpen lehet vélekedni. Szerintem pl. sok esetben túlságosan begyepesedett vagy éppen egysíkú szemléletet oktatnak.

(Máig emlékszem pl. az egyik egyetemi vizsgámra, amelyet a következővel dobtak vissza: Matematikailag éppen helyes, de nem ez van a megoldókulcsban. Megjegyzem, az én bizonyításom sem volt hosszabb vagy nyakatekertebb.)

Ami a tanulás mennyiségét illeti: A hivatalos tananyagon túl is rengeteg dologgal lehet foglalkozni, pont erre próbáltam felhívni a figyelmet.

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#64) bdav válasza Olcsi (#36) üzenetére


bdav
őstag

''Mellesleg infos szakemberből az utóbbi években olyan szintű túlképzés lett, hogy az hihetetlen! ''

hát nem tudom hogy te hol élsz, de Magyarországon kb. akármennyi _jó_ infós szakembert (programozót, rendszergazdát, hálózati szakértőt) el lehet most helyezni.
Csak az a nagy helyzet hogy ezen a területen én azt látom hogy a diploma kb. alapkövetelmény (ez tény a nagy cégeket tekintve, ők így vesznek fel elsősorban, akár van logikus alapja, akár ninsc - szvsz van).

És akkor hogy a ''de minek''-re válaszoljak: azért mert így kapsz róla papírt. Ha semmi más érv nem győz meg akkor itt van még ez: legyél te bármilyen jó a saját szakmádban, ha nincs róla papírod akkor sokkal nehezebben fogsz tudni érvényesülni, pláne pályakezdőként. Ha infós akarsz lenni akkor mire te odajutsz BSc papír az alap lesz, ahhoz hogy azt megszerezd, az első lépcső egy jól sikerült érettségi (ugye felvételi is kell). Lehet ezt szeretni, lehet nem szeretni de ez a helyzet. Én amellett vagyok hogy nem fog megártani az hogy 4 évig tanultál mindenfélét ami nem érdekel.

Ezen kívül ha a heti 2 biológia órád helyett infot tanítanának azzal se lennél sokkal beljebb, én úgy látom hogy nálunk BME müsz.infón kb. az első félév végére elolvadtak azok a különbségek hogy ki kezdett szakközépből és ki gimiből; szóval ennyit jelent a dolog. Az hogy középsuli után dolgozz, az felejtős. Meg lehet csinálni csak nem érdemes, örülj neki inkább hogy van lehetőséged tanulni és nem muszáj dolgoznod.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#65) bambano válasza WN31RD (#63) üzenetére


bambano
titán

Nálunk soha nem fordult elő, hogy egy matematikailag helyes megoldást ne fogadjanak el...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#66) WN31RD válasza bambano (#65) üzenetére


WN31RD
addikt

Velem előfordult. Másik kedvencem az volt, amikor az egyik javító szerint 50%-os a dolgozatom, a másik szerint 100%-os, ez is matematikai jellegű tárgyból. Mindig is hajlamos voltam a szokatlan megoldásokra. :DDD
Nem tudom, az ilyesmi mennyire gyakori, de szerencsére már nem is érdekes.

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#67) eXodus válasza WN31RD (#66) üzenetére


eXodus
őstag

Én azt szeretem amikor telejsen jól megírom a vizsgát, és nagylelkűen ad rá 1est. (jobb esetben 2... és a 2nek örülni kell...).
Bemenni a tanárhoz megnézni be lehet, de akkor máshonnan levon pontot...
Kifogások persze vannak tanár részről: ''ő nem így csinálta volna'' vagy: ''biztosan puskázott'', ''1es-t minek kell megnézni'' stb. Jobb esetben minimális pontot ad rá, rosszabb esetben 0. Természetesen az eredmény jó volt.

Vagy a másik nagy kedvencem: 700oldalas könyvből tanulunk (egy félév), de a vizsgán fel tud tenni olyan kérdéseket, amik nincsenek benne.

Persze ezen kívűl is vannak még ''vicces'' esetek, de vizsgaidőszakban egy ''kicsit'' idegesítő tud lenni. DE ez már nagyon off :D

(#68) WN31RD válasza bambano (#61) üzenetére


WN31RD
addikt

Még valami a szemlélettel, egyebekkel kapcsolatban:
Három rendkívül tehetséges és intelligens embert is közeli barátomnak mondhatok, akik az iskolarendszer (nem csak a magyar) merevsége miatt igen komoly nehézségekbe ütköztek a szakmai pályájukon (is). Azóta ketten szerencsére a kitartásuknak és képességeiknek hála már sínen vannak szakmai és anyagi megbecsülés terén is, még ha nem is pontosan úgy, ahogyan eredetileg elképzelték, és a legfiatalabb is jól halad.
Szóval nem mindenkinek jó ez az egész úgy, ahogy van... :)

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#69) bdav válasza WN31RD (#68) üzenetére


bdav
őstag

''Szóval nem mindenkinek jó ez az egész úgy, ahogy van...''

lehetne olyat csinálni szerinted ami mindenkinek (egyformán) jó lenne? háát nekem komoly kétségeim vannak ezzel kapcsolatban... de hátha egyszer

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#70) WN31RD válasza bdav (#69) üzenetére


WN31RD
addikt

Biztosan lehetne jobban is csinálni, bár én nem tudom, pontosan hogyan kellene. Viszont addig is, amíg kitaláljuk, nem árt legalább tisztában lenni ezzel.

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#71) EQMontoya válasza WN31RD (#70) üzenetére


EQMontoya
veterán

ez szerintem sokmindenre vezethető vissza, pl a tanárok képzésénke szinvonalára. köztudott, hogy bármilyen karok a tanári szak gyakorlatilag a leggyengébb. ebből kifolyólag az megy tanárnak, aki kifejzetten a tanitás iránt motivált, (ilyen pedig kevés van), vagy aki nem érzi úgy, hogy a szakmai tudását a piacon is kamatoztatni tudná. gy.k.: tanáraink nagyrésze az adott szakma leggyengébb vonalából kerül ki. természetesen a kivételeknek (akik közül jópárat ismerek), hatalmas tisztelet. :R De, miért várjuk el egy olyan embertől, aki a szakmájában tényleg nem egy nagy koponya, a tanitáshoz soha nem érzett lelkesedést, 0 gyakorlati tapasztalata van, hogy gyakorlatias, flexibilis nézeteket valljon?

Same rules apply!

(#72) tope


tope
addikt

Középiskola: Angol órán nem az ilyen-olyan emlet hiper-szuper érettségire kellene készíteni a nebulókat, hanem kifejezetten a nyelvizsgákra, ha az meg van, utána lehetne egyéb dolgokat is tanítani.

Egyáltalán oktatás: Nagyon kevés a gyakorlati rész, rengeteg elmélet. Az életben az irodalmi, nyelvtani, matematikai ismeretekre igenis szükség van

Tanulási felvogás: Nem a legjobb módszer az, hogy a vizsga, érettségi... előtt bemagolok több tucat, 100 oldalt. Be kellene látni, hogy évközben rengeteg mindent meg kellene tanulni, és a vizsgák...-ra felkészültebb lenne az adott egyén, nem ''hülyülne'' meg a több napos magolástól.

Főiskola: Én speciel bejártam az előadásokra (150-200 emberből 20-30), és ezzel másokkal szemben (akik nem jártak be) előnyben is részesültem nem egyszer, és rengeteg mindent megjegyeztem az órák alatt, nem kellett késöbb magolni.

Én is úgy véltem, sőt még most is, hogy rengeteg olyan dolgot tanultunk, amire nem lesz szüksége az embernek, bár kinek erre, kinek arra, úgyhogy azt, hogy mit kellene tanítani, azt nem tudja egy ember eldönteni.

(#74) Ferdzsoo


Ferdzsoo
addikt

Egy ember nem attól lesz buta, vagy tuskó hogy tudja, vagy nem tudja hogy egy angol író a 19.sz-ban miközben a versét írta mire gondolt. Vagy kitud e számolni egy exponenciális egyenletet.
Egy fillért nem fog hozzárakni a keresetéhez ha tudja a választ, megoldást.
Sokkalinkább kellene fókuszálni az emberi célkitűzésekre, hogy mindenkinek legyen valami célja az életben, mindehez időpontokat kössön, ne csak ''majd egyszer.'' Vagy ''majd lesz valahogy!''
Pénzügyi intelligenciát kellene tanítani márha olyat lehet, mi hoz, mi visz, minek hogyan kell felfogni a költségét, előrelátóbban gondolkozni.
Hogy az első fizetéséből a jóember fogjamár fel hogy nem kell autót venni, főlegnem kölcsönre....és társai.
Nyelveket taníttatni, igen az kell, méghozzá mégnagyobb mennyiségben, még többfélét.
Egyszerűen olyan dolgokat tanítanak, mitől az ember nem fog jobban élni. :(
Márpedig a boldogsághoz nagyban hozzátartozik a jólét.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#75) tope válasza Kalandor (#73) üzenetére


tope
addikt

Lehet, kicsit (sőt nagyon) rosszul fogalmaztam, de amit mondasz teljesen egyetértek: Tudjon beszélni

MOD: Azt akartam érzékeltetni az előbb (eléggé sz@r megfogalmazásban :B ): Nem az lenne a lényeg, hogy minél több papírja legyen, hanem tudja is használni azt.

[Szerkesztve]

(#76) JoeYi


JoeYi
őstag

#1: se általános, se közép de még főiskolán se fogsz olyasmit tanulni, amire célirányosan szükséged lesz. Önmagadat edzd szorgalmasan, kitartással, CS-zés helyett, (vagy nemtom mivel játszanak manapság info órákon) és akkor az leszel ami csak akarsz, az alap papirokat a suli biztositja.

#2: én Szombathelyen jártam középsuliba, és nem a legnevesebbnek kikiáltottba, mégis jók voltak a tanárok. Soha nem volt bajom a matekkal és az angollal sem, mivel nem úgy álltam hozá, hogy úgyse fog kelleni. Aki még nálam is pozitivabban nézte a dolgot, az bizony középfokú nyelvizsgát is letudott rakni a szánalmas 4év* heti 2*2 angol órával.

#3: gondolkodj el miért nem megy a suli. Valóban rosszak-e a tanárok, vagy csak a te hozzállásod a rossz? A magyar diákok mindig valakire kenik a tanuli nemakarásukat, és ha karót kapnak akkor is a tanár a hibás....

(#77) agent_k válasza Robaj (#30) üzenetére


agent_k
őstag

Nem csak te voltál így. Annak idején, középsuliban nekem is különtanárhoz kellett járnom, hogy hozzam a szintet. Aztán fősulin meg én tartottam kiscsoportos foglalkozásokat bármilyen matekból... Magasabb szinten jár az agyunk :DD

(#78) agent_k válasza Chieftec (#35) üzenetére


agent_k
őstag

Nézd egy is egy nézőpont. Informatikus vagyok, de nagyon sokat olvastam annak idején, a verseket és a verselemzést is szeretettem. Bővíti az ember szókincsét, másfajta látásmódot ad. Egyfajta kulturáltsági szintet érsz el vele, ami nem hátrány, ha értelmes emberek közé kerülsz. És a csajozásnál sem rossz. Volt egy nőm, az azért szerett belém, mint később elmondta, mert tetszett neki, ahogy kifejezem magam. Együtt is voltunk sokáig. Hát nem megérte? :D

(#79) bdav válasza Ferdzsoo (#74) üzenetére


bdav
őstag

''Egy ember nem attól lesz buta, vagy tuskó hogy tudja, vagy nem tudja hogy egy angol író a 19.sz-ban miközben a versét írta mire gondolt. Vagy kitud e számolni egy exponenciális egyenletet.''

hát, de az a helyzet hogy ezek fontos dolgok. Irodalomórás példa azért sántít egy kicsit mert ha ezt könyvből magolja az sux. Ha magától talál ki ilyeneket a versről az már OK. Mondom ezt hogy alapvetően nem szerettem amit irodalomóra címen műveltünk :)
Másik amitől ki tudok akadni hogya fizika mint tantárgy és mint tudomány mennyire el van hanyagolva mostanság a gimiben pláne pedig mennyire lenézett a diákság körében. Pedig arra nem lehet mondani hogy haszontalan lenne lévén a körülötted levő világ működését magyarázza meg.

''Pénzügyi intelligenciát kellene tanítani márha olyat lehet, mi hoz, mi visz, minek hogyan kell felfogni a költségét, előrelátóbban gondolkozni.''

igen ezzel viszont nagyon egyet tudok érteni. Hozzátennék még valami állampolgári / politikai ismeretek tárgyat is.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#80) Olcsi válasza bdav (#79) üzenetére


Olcsi
senior tag

ÍGY VAN!
Pl. az általános múveltség nem azt jelenti, hogy bemagoltál egy verset, amit meg KELLETT tanulni, meg pl elmondtak valamit x műről, te azt megtanultad, és jééé..ismered a művet. Dehogyis. Majd, ha magadtól jössz rá dolgokra egy vers, novella, akármi kapcsán, akkor mondhatod el, hogy belegondoltál, és nagyjából ismered. Csak sajnos ez a baj, hogy manapság erre nincs idő, max fakultáció keretei között. Ehelyett mi van? Tanárnéni lediktálja, gyerek meg bemagolja. Ergo nem tanulja meg használni logikusan az eszét!
Egyszerűen sok a követelmény. Szerintem általánosban még nem szabadna tanítani komolyabban irodalmat, történelmet (Szakközépiskolában úgyis még egyszer elmondják neki!). Ott még legyen tisztában a gyerek a számokkal, és tanuljon meg rendesen írni, olvasni és legfőképpen beszélni. Helyezzenek nagyobb hangsúlyt általános iskolás korban magára a tanulásra, a tanulás módszerét kéne megtanítani!
Tehát duplán tanul mindent, ami szerintem indokolatlan. Ha már középsikolás korára eljut oda, hogy tud önállóan tanulni, akkor el lehetne kezdeni a verselemzést, és a történelemtanulást.

(#81) Apollyon válasza Solad (#60) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Jó, én is elcsesztem, de akkor is úgy mondjuk hogy 1848-49 forradalom és szabadságharc, mert a szharc akkor is 1849-ben volt javarészt..
Asszem. Ezt a tételt húztam érettségin. A töriben csak ezt utáltam..
bambano ne vedd a szívedre, senki nem akart bántani.

[Szerkesztve]

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#82) Crystalheart válasza WN31RD (#11) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Bocs ha félreérthető voltam, csak az amerikai ''pénzért-semmit-rendelésre'' című, főként felsőoktatást minősítettem, nem az amerikaiakat magukat. :)

(#83) Crystalheart válasza Cartman002 (#8) üzenetére


Crystalheart
senior tag

''de pont nem a magyar történelmet meg irodalmat oktatják, hanem inkább a görögöt, meg a rómait, meg a nem tudom én milyet. A magyar történelem az nagyon kevés''

Ezek szerint még nem nézted sohasem az irodalomkönyved/törikönyved fejezeteinek arányait, mi szól magyarról, és mi nem. Amúgy a világtörténelem átlátása is szükségees a magyar történelem rendes megértéséhez. Tudod, hogy aztán mire eljutsz a szavazásig, legyen fogalmad is a dologról... (Én magát a szavazást is történelem-jellegű vizsgához kötném, nem csak életkorhoz...)

(#84) Crystalheart válasza Chieftec (#35) üzenetére


Crystalheart
senior tag

''Pffff es a tori evszamokkal a verselemzessel meg a kolto eletrajzzal mi az jo edes annyat kezdjen kesobb?''

Erre nem tudom mást mondani, azé' hogy ne hótthülyén menj szavazni, magyar kormányt magyar emberként! Az emberek nagy része agyilag tuskó, azokat lehet ám jól befolyásolni, akiknek fogalma sincs a világ történéseiről. Pl illik ismerni legalább nagyvonalakban a költőinket, íróinkat. (Én meg pluszban regényt is írok, ha nem lett volna irodalmam, lehet nem tenném, de legalábbis nem ilyen szinten.)

(#85) Crystalheart válasza WN31RD (#59) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Umm szerintem ilyen pitiáner nehézségi fok mellett nem lényeg, hogy tanítanak-e törit meg irodalmat. Aki egy ilyen szintű érettségit, mint ami most volt a középszinű, min. 3asra nem tud megírni szinte 0 tanulással is... :DDD Pedig én nem vagyok egy szuperagy (tényleg nem), még az angolom is gyakorlásra szorul, ''csak'' kreatív vagyok.

Ahhoz meg való igaz, szerencse kell, hogy az ember kifogjon egy jó középiskolai tanárt. Nekem sikerült párat, de sajnos pl fizikából elég gyatrát kaptam.

(#86) FPéter válasza Crystalheart (#85) üzenetére


FPéter
aktív tag

Nem értem mi volt a bajod a fizikatanárral...de tényleg.
:DDD

(#87) Crystalheart válasza bdav (#79) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Kb egyetértek, de hogy magától is kitaáljon olyanokat, ahhoz az kell, hogy lássa, a nagyokosok miket találtak ki :) Senki nem akadályozza meg abban, hogy meg is értse :) Az érettségi is erről szól. (Kivéve az idei irodalom a digitális adathordozóival... :DDD)

Nem az oktatás rossz szerintem alapvetően, alig más oktatással 70-80 éve még egy rakat Nobel-díjast meg világhírű tudóst termelt az ország, csak a tanárok hozzáállása nem mindig a legjobb. Hálistennek ahova én járok, csak viszonylag kevés ilyen van (Boronkay). Azért van, mint mondottam. :)

Politikát sajnos nem igazán lehetne elfogulatlanul tanítani, talán ezért sem teszik. De aki nem úgy áll hozzá a történelemhez, hogy ''úgysefogkelleni'', az kellőképpen tájékozódhat politikából is...

[Szerkesztve]

(#88) Crystalheart válasza FPéter (#86) üzenetére


Crystalheart
senior tag

:DDDDDDDD

(#89) Lager


Lager
tag

Szerintem el kell döntenie az embernek, hogy mi fontos neki és mivel akar foglalkozni.
Nem érdekel a magyar? Sebaj Alap IQ-ból, a kötelezők rövidenből, és a házifeladatok óra előtti lemásolásából simán össze lehet hozni egy hármast. Magyarórán meg szépen olvasgatsz mást a pad alatt, ha nem zavarod az órát és fél füllel követed az eseményeket nem hiszem, hogy van olyan tanár aki különösen baszogatna.
Töri is tipikusan olyan, hogy ha néha megnézel egy két dokumentumfilmet a tvben akkor nem lehet belőle hármasnál rosszabb jegyed. (Mondjuk én 2 es voltam végig gimiben, de csak azért mert nagyon utált a tanár..., egyszer 4,4 es átlagra kaptam 2 est évvégén. Indoklás: emberek vagyunk és nem számok és én szar ember vagyok köszzziii.....Volt olyan szaktanárim tőle, hogy : ''Órán cinikusan néz'')Na mind1.
Matek szint úgy van belőve hogy egy 2 bites droid is megkapja belőle a kettest. Középszintű érettségiben x-7=2x+3 szintű egyenletek is voltak.... =100%:)
Nyelvek sem nehezek ha legalább annyit készül rá az ember amennyi órája van belőle a gimiben. 20 évesen nekem pl angol, német, orosz felsőfokúm van. Ezeket heti pár órában szinten tartom több meg nem is kell szvsz.
Ha pedig valami egzotikus tárgyból kell érettségi mint pl biosz, kémia, stb akkor nincs mese tanulni kell, de talán egy leendő orvostól, vegyészmérnöktől el is várható, hogy legyen esze és feneke bemagolni a sok marhaságot. (Mellesleg megjegyzem hogy pl kémiából az emelt szintre szükséges tudás kb 500 oldal amit 1-2 hónap intenzív tanulással egy átlagos képességű ember megtanulhat.






(#90) Crystalheart válasza Lager (#89) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Nono, azért a nyelvekhez nyelvérzék is kell. Én itt szenvedek, de a tanár egyszerűen nem hitte el, hogy gyakorlok itthon is. Mert nem látszott meg. És csak egy nyelvet tanulok :D (Jó, hozzá tartozott az is, h pikkelt rám enyhén, valami megfoghatatlan okból nagyon nem csípte a pofámat...)

(#91) Belba válasza t1 (#20) üzenetére


Belba
őstag

''... én szakácsnak tanulok mi szükségem van ének órára?marketingre?szállodai ismeretekre?...''

Azért, mert a végzettségeddel magánvállalkozó is lehetsz (pl.panziót vagy éttermet nyithatsz) és akkor erre is szükséged lesz...

Az ének : általános műveltséghez tartozó dolgokat tanultok, nem egyszerűen danolászni, pl. zeneszerzők, operák, hangszerek, zenei művek... (Azért ez is lehet összefüggésben a vendéglátással, hogy majd igényes zenészeket alkalmazz az étteredben! Pl. egy vonósnégyest!) :DDD

< A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

(#92) Crystalheart válasza Belba (#91) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Jha, bár nekünk pl programozó szakon egy szál ének vagy rajz óránk sem volt. :) Ezeket a szakokat mondjuk álatlános iskolában már elég jól le lehet adni, ha van a gyereknek hozzá érzéke.

(#93) Belba válasza Kalandor (#73) üzenetére


Belba
őstag

''... a magyar nyelvtanítás csődje, hogy a ''jajj de szép ez a renoir festmény'' típusú mikrodialógusokkal képzeli el a nyelvtanulást.
életben nem fog ilyet többet mondani ez a gyerek. ...''


Hogy ez milyen igaz! :O :O :O

Gyerekeim középiskolába járnak, hajam az égnek áll, hogyan tanítják őket az angol órán!
(Mellesleg ovodás koruk óta tanulnak angolul, külföldi utazásainkon saját szememmel láttam, hogy félóra múlva spontán kommunikálnak angolul a medencében a többi gyerekkel! Tehát azért már ragadt rájuk valami.)

Az általánosban nagyon jó tanáraik voltak, olyanok, akik USA-ban, Angliában dolgoztak évekig, a módszereiket kinn tanulták, játékos formában oktattak.

Na, most a középiskolában Tanárnéni kijelöl egy olvasmányt, vagy 2-3 bekezdést az olvasmányból, ezt kell SZÓRÓL-SZÓRA betanulni, mint a papagáj és ezt osztályozza! :W
3 hiba esetén 1-est kap a tanuló.

Az olvasmányok : séta az állatkertben, kinn a farmon, a tehénnek nagy fekete foltjai vannak, Noel levele Ricknek, Tanzánia az afrikai paradicsom... :O :W

Témazáró dolgozat : 500 db angol vagy magyar szó, ezeknek a magyar vagy angol megfelelője... 50 db angol mondat lefordítása... (Csupa olyan értelmes mondat, minthogy a tehénnek nagy fekete foltjai vannak!)

Tehát amiből osztályzatot lehet szerezni, az szinte kizárólag bebiflázott baromság, amire soha nem lesz szüksége, de legalább jóóóóóóó messze van a kommunikációtól, ami ugye a nyelvtanulás lényege lenne... :W

Félek, hogy pár év alatt teljesen kiölik a gyerekeimből azokat a jó alapokat, amiket általánosban jól tanítottak nekik.

Teljesen igazad van : valós élethelyzetekben kellene megmutatni, megtanítani, vagy kiprovokálni, hogyan reagáljanak, hogyan találják fel magukat az adott szókincsükkel!
Nem véletlenűl ''kinn az életben'' lehet nyelvet tanulni a leggyorsabban.

Én anno még oroszt kellett tanuljak a suliban, nagyon emlékszem, amikor 5-ben be kellett biflázni szóról-szóra a ''répa-mesét''... Na, ezt azóta is tudom, meg az orosz himnuszt (kötelező volt!), de ezzel vége is az orosz tudásomnak! :DDD
Megjegyzem, sem a ''répa-mesével'', sem az orosz himnusszal nem érek semmit, fetrengenének az oroszok, ha előadnám valamelyiknek.


< A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

(#94) Belba válasza Crystalheart (#92) üzenetére


Belba
őstag

Nem vagyok tanár, csak a gyerekeim oktatását izgulom végig, immár 10. éve...

Úgy látom, hogy az általánosban ANNYI baromságot tömködnek a gyerekek fejébe és olyan magas óraszámban, hogy ebbe nem fér bele minden.
Pl. 7-ben, 8-ban csak heti 1 db ének órájuk és 2 db rajzórájuk volt.
A rajzórákon inkább művészettörténetet tanított a rajztanár, azt is nagyon sűrítve.
Viszont a 13-14 évesek befogadóképessége még nem olyan, mint a 16-17 éveseké!

Zsong a fejük a sok idegen szótól, bemagolják, mert muszáj, de fogalmuk sincs mit jelent... :(

Énekórán is tonnaszámra tömték a fejükbe a sok zeneszerzőt, életrajzokat, évszámokat, műveiket, operák történeteit... Nem csodálom, hogy halvány gőzük sincs 1 hónap múlva, ki az a Prokofjev, de mikor itthon meghallgattuk 1-2 művét, elidőztünk kicsit rajta, azóta nem ismeretlen nekik. (Ez a baj, hogy az iskolában erre nincs idő.)

< A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

(#95) cucka


cucka
addikt

a jelenlegi iskolarendszer a funkcionális analfabetizmust támogatja. a magyar irodalom nevű tantárgynak például pontosan ez lenne a feladata, hogy a diákok tanuljanak meg olvasni. ráadásul simán ki lehetne kukázni néhány irodalmi alkotást a tantervből. (pl. én még nem találkoztam olyan diákkal, aki örömmel olvasta volna bármely görög eposzt.)
idegen nyelveknél szerintem túlságosan nagy hangsúly van a nyelvtanon, ami egy bizonyos szint alatt totál fölösleges. ha pl. elkerülsz egy helyre, ahol angolul kell beszélni egy külföldivel, akkor extrém esetben is 3 darab igeidő teljesen elégséges ahhoz, hogy megértsétek egymást, ami sokkal fontosabb, hogy egyáltalán meg tudj szólalni és hogy megfelelő szókincsed legyen. ilyen szempontból a rigó utcai nyelvvizsga is nagy kamu, sőt, szerintem nevetségessé teszi magát az a cég, aki egy álláshirdetésben követelményként jelöli meg.
matek az megint kényes téma, én szerettem, de tényleg van, aki soha az életben nem fogja megérteni, igazán lehetne differenciáltabb a tananyag. pl. leendő bölcsészek egész nyugodtan tanulhatnának olyan matematikát, amelyhez nem kell nagy absztrakciós képesség, cserébe hasznos tud lenni az életben - kamatokat számolni, vagy akár olyan triviális dolgokat is, hogy hány légköbméteres a szobám, ha esetleg klímát szeretnék venni.

(#96) Lager


Lager
tag

Jah németből nálunk is elég érdekes volt az oktatás. Pl 2.-ban az osztályból senki se tudott volna foglalni egy szállodai szobát vagy kérni 20deka parizert németül. Viszont az olyan értelmes német technikát istenitő cuccokat mindenki tudta bemagolva, hogy: ''Ez tényleg egy 2000W-os Bosch ütvefúrógép'' meg '' Hé Jürgen te audidat is az új fokozatmentes automata váltóval szerelték?'', ''Tükkörreflexes ez a fényképezőgép?'' stb. Megoldás: egy gyorstalpalóval felküzdöttem magam középfokúra 4 hónap alatt és nem kellett bejárnom az órákra.

(#97) agent_k válasza Lager (#89) üzenetére


agent_k
őstag

Nos végre valaki aki nem picsog, hogy milyen szar a középiskola... :R
Bár ez a hozzáállás már az egyetemen is megállná a helyét azt hiszem.

(#98) agent_k válasza Lager (#96) üzenetére


agent_k
őstag

Nagyon érdekes nálam valami hiányzott a nyelvvizsgához. Amikor én akartam vizsgázni, akkor Szolnokon még csak a TIT félét ismertük. Annyit, hozzá kell tennem, hogy 5ször voltam az iskolámmal németországban 2 heteket. Meg csere diák programban is voltam 1 hétig.
Szerettem a német nyelvet, mert jól tudtam beszélni. Bármikor, bárkivel. Egy német tanár meg is kérdezte egyszer, hogy vannak-e német rokonaim, mert szinte akcentus nélkül beszélek...
Hohohohooo, boldog voltam ám, mint az állat! Rohantam is ezután a kijelentés után nyelvvizsgázni. Szövegértés, egy kis visszhangos teremben egy eléggé érthetetlen szöveg, mondom semmi gáz, majd csak lesz valahogy. Írásbeli: Teljesen ismeretlen szókapcsolatok, szavak, helyzetek, annyit kellett szótáraznom, mint az állat, kezdtem elkenődni. Szóbelin, meg megbuktam, mert beszélnem kellett vagy egy autó sebváltójáról, vagy egy szekrényről és hát a francba, de nem jutott eszembe semmi. Aztán megint elmentem írásbelizni is és szóbelizni, a szóbeli Debrecenben volt és csoda mód 85-kkal átmentem, meg is dicsértek. Viszont az írásbeli az nem sikerült másodjára sem. Aztán jött a főiskola, ott megtudtam, hogy a szóbeli elég és leültem a seggemre. Kár volt. Beszélni még manapság is tudok egy kicsit. Olyan nagyon alap dolgokat, de már köze nincs a 4 évvel ezelőtti tudásomhoz. Mostmár a szakmám miatt is az angol felé fordultam és szivesebben olvasok, vagy hallgatok angol szöveget, mint németet.

[Szerkesztve]

(#99) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Azért azt had tegyem hozzá, hogy most az új rendszerrel eléggé lecsökkentették a lexikális tudás mennyiségét (szerencsére). Csak az a baj, sok tanár nem tud / akar átállni, és inkább a régi könyvek szerint tanít. Én még a régi érettségiben nyomtam, ellenben van egy ismerősöm, aki most jár elsőbe (estin, mielőtt valaki pedofilnak néz :D), szóval van összehasonlítási alapom :)
Például történelemkönyvben régen 4-5 oldalas leckék voltak, most 1-1 oldal, tele képekkel. Mondjuk a matekot szerintem eléggé elrontották. Röhej, hogy év vége felé foglalkoznak először egyenletekkel, illetve elsőben statisztika...kicsit meredek szerintem.

(#100) raver válasza (Kolombusz) (#4) üzenetére


raver
aktív tag

De szerintem is vicces. Írtam is: ''Abban még most is egyetértek, hogy egy csomó felesleges dolgot követelnek. Sőt, nálunk álltalábban jobban megkövetelték a törit, mint az infót. Szintén infós voltam.''

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.