Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Alexios


Alexios
veterán

hát sztem ez iskolától is függ meg egyéntől. én pl.megértem a heti 3 órában a matek anyagot különtanár nélkül is, nekünk meg csak heti 4 angol óránk van és idén középfokú érettségit letesszük(10. osztály)

(#2) Cartman002 válasza Alexios (#1) üzenetére


Cartman002
aktív tag

Biztos hogy iskolafüggő is a dolog, meg tanárfüggő is. Nade ez a suli állítólag Székesfehérvár egyik legjobb iskolája :F
Bár kezdem azt hittni, hogy ez csak marketing...

(#3) raver válasza Cartman002 (#2) üzenetére


raver
aktív tag

Biztos hogy iskolafüggő is a dolog, meg tanárfüggő is
Meg egyén függő is.

Én is hasonlóan voltam ezzel mint te. Viszont rájöttem, hogy ha annak idelyén napi 1 órával ( esetleg 1,5) ülök többet a könyv fölött, akkor sokkal jobbak lettek voln az eredményeim.

Abban még most is egyetértek, hogy egy csomó felesleges dolgot követelnek. Sőt, nálunk álltalábban jobban megkövetelték a törit, mint az infót. Szintén infós voltam.

(#4) (Kolombusz) válasza raver (#3) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Mért, az nem vicc, hogy én egy papiron igen elit iskolába járok, biológia-kémia fakultációra, ennek ellenére több magyarom és történelmem volt (4-4 óra), mint biológiám és kémiám (4-2)?

(#5) Remington


Remington
őstag

én egy infó és művészeti suliba járok és az a vicc h most 11.-től lesz rajzom infós létemre. azt megértem h a művészetiseknek van infójuk mert alapszintű szg-es ismeretekre mindenkinek szüksége van de egy informatikusnak mi szüksége van rajztudásra?!

https://hardverapro.hu/tag/remington#aprohirdetesei

(#6) Crystalheart


Crystalheart
senior tag

''És miért van szükség, egy elméletileg informatika szakos osztályban heti öt magyar és heti három történelem órára?''

Magyar ember vagy, nem egy síkagyú amerikai... Már rég rossz lenne, ha csak az általánosban tanítanának magas óraszámban irodalmat és történelmet.

(#7) concret_hp


concret_hp
addikt

lehet menni téglát meg cementes zsákot pakolni is, akinek nem tetszik az iskolába járás :U

azmeg hogy középiskolába nem lehet megtanulni valamit mert rengetegsok az anyag az vicc. előveszi az ember a könyvet oszt' elolvassa legrosszabb esetben. a mennyiségről meg annyit, hogy aki a felsőoktatásba igyekszik, az majd talán megtudja mi az hogy rengeteg. :U

vagy fullba vagy sehogy :D

(#8) Cartman002 válasza Crystalheart (#6) üzenetére


Cartman002
aktív tag

Ez mind nagyon szép és jó, de pont nem a magyar történelmet meg irodalmat oktatják, hanem inkább a görögöt, meg a rómait, meg a nem tudom én milyet. A magyar történelem az nagyon kevés, és az a kevés se összefüggő anyag, hanem inkább csak évszám, meg nevek.

(#9) WN31RD


WN31RD
addikt

Én a 90-es években jártam középiskolába, és akkor is ugyanez ment. Rengeteg értelmetlen dolgot tanítottak, és többnyire rossz módszerrel (''vágd be az adatokat'', ''a költő azt akarta kifejezni'').

Az azóta gyűjtött tapasztalataim alapján a következőt javaslom:
1. Legfontosabb: idegen nyelvek, szerezz tényleg használható tudást ilyen téren (nem a papír vagy az iskolai eredmény számít)
2. A továbbtanuláshoz szükséges tárgyakkal foglalkozz annyit, amennyi a továbbtanuláshoz kell.
3. Minden egyebet nyugodtan hanyagolj, helyette olvass (azt, ami téged érdekel), foglalkozz a kedvenc témáiddal, szakterületeddel, pihenj, szórakozz. Nem az irodalomórától leszel művelt, értelmes, tájékozott ember, az - mint azt, úgy tűnik, már te is látod - csupán rajtad múlik.

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#10) Shadows


Shadows
senior tag

Nekem tavaly lett meg az érettségim, info szakos révén emeletett tettem 4-es lett. ecdl-em megvolt. angolból is emelt szintet OKTATTAK igaz sz@rt se értek vele, mert mindig meg akartak buktatni szókincsem van nyelvtant nem tom normálisan.

nekem a matek tanárom és egyben osztályfőnököm, olyan matek fan volt hogy a heti 5 órára tett 3 nem kötelezőt amin persze ha nem jelentél meg akkor bukta..

az oktatás siralmas, és a dilik meg nem veszik észre hogy nem megy nekik mert mint ahogy van a különóra kell amit meg nem te fogsz fininszrozni...

Valamit ott FENN átal kéne gondolollani :U

Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet

(#11) WN31RD válasza Crystalheart (#6) üzenetére


WN31RD
addikt

''nem egy síkagyú amerikai''
Ez a stílus nem a PH!-ra való, kerüljük inkább!
Köszönöm az együttműködést.

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#12) Male


Male
nagyúr

''heti öt magyar és heti három történelem órára? Ez a heti harminc órának majdnem az egyharmada.
És miért van szükség rá? Azért, hogy majd két év múlva sikeresen leérettségizzek a sok hülyeségből, amit aztán el is felejtek nagy valószínűséggel pár nap alatt. ''

Azért ez nem egészen így van... bizonyos szintű műveltséget szerzel vele, ami azért elvárható egy informatikustól is. Gondolom a heti 5 magyar az valójában 3 irodalom és két nyelvtan... ez utobbi szükségességéről itt a fórumon is könnyen meggyőződhetsz (vannak akiket szinte megérteni sem lehet, anynira nem tudnak fogalmazni/helyesen írni...).


''Ugyanakkor más tantárgyakból iszonyatos követelmény és anyagmennyiség van. Ilyen például a matematika.''

Infósként ehhez jó, ha hozzászoksz... az egyetemen se kevés matek társul ehhez a szakhoz (nem véletlenül).


''Holott, egy gyorstalpaló angol tanfolyamon, 200 óra után már a nyelvvizsgát a kezedbe nyomják''

Valóban... és szerinted utána mennyire tudják majd használni azt a nyelvet? A matekkal kapcsolatban pont erre panaszkodsz... itt sincs másképp. Lesz egy papírja, de ennyi, ha szüksége is van a nyelvre, akkor tanulhatja még utána.

(#13) (Kolombusz) válasza WN31RD (#9) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Az a baj, hogy a mostani felvételi rendszernek hála nem lehet hanyagolni az irodalmat (bár az idei érettségi egy rossz vicc volt), történelmet és társait. Kell tanulni, mert ezen is múlhat a felvételid.

(#14) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Azért kell ezt a sok baromságot tanulni, hogy legyen miből leérettségizni. Az okatatási minisztérium nem fogja a pénzét arra költeni, hogy neked kényelmesebb legyen, amit ők képesek voltak megtanulni azt te is meg fogod tudni.
Én 2 éve érettségiztem, nem lett tökéletes, és igaz hogy soha az életben nem lesz szükséged egyenletekre, de ha továbbtanulsz, akkor igen.
Sok a tanulnivaló?! Höhh... Majd menj főiskolára vagy egyetemre, ez még semmi ahhoz képest ami ott lesz! ;]
Örülj neki hogy mehetsz tanulni (ülni a padban) reggel 8-tól délután 1-ig, és nem kell tizenX évesen reggel 8-tól fél ötig melózni, robotolni!
Mindenki így kezdte.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#15) sghc_toma


sghc_toma
senior tag

az, hogy a biosz miatt van kevesebb informatika óra egy infos suliban, tényleg elég szar.. az irodalmon viszont nem tudom, miért kell kiakadni.. iszonyat sok érettségizett ember van, akinek az értő olvasás missön impásszibl; ha nem lenne az a pár irodalom óra, gyanítom, hogy még többen lennének..

concret_hp (#7):
a mennyiségről meg annyit, hogy aki a felsőoktatásba igyekszik, az majd talán megtudja mi az hogy rengeteg.

ez így van.. egy barátom pótvizsgázott fizikából, felajánlottam neki, hogy segítek.. odaadta a könyvét, hogy fel tudjam frissíteni kicsit a dolgokat, és az egész tankönyv kényelmesen kiolvasható/megérthető egy délután alatt.. mennyiségre kb. annyi, mint 2-3 analízis tétel (mármint a hasznos mennyiség)

[Szerkesztve]

in asm we trust

(#16) concret_hp válasza Male (#12) üzenetére


concret_hp
addikt

lol ez nekem fel se tűnt a kedves cikkíró szerint a középiskolás matek sok és informatika szakra jár :C

vagy fullba vagy sehogy :D

(#17) cousin333


cousin333
addikt

Amit tanítanak, nem baromság, hanem általában alapnak mondható. Igenis szükség van széles körű oktatásra az érettségiig, mert utána már erősen szakosodsz. Példának okáért egy műszaki egyetemen már egyetlen árva irodalomórád se lesz, még hiányozni is fog, meglátod :). Egy orvosin nyilván ugyanez a helyzet, csak más tárgyakkal. Ergo azt tudod irodalomból, amit gimnázium végén, majd egyre kevesebbet, kivéve, ha nem érdeklődsz mégis a téma iránt (és hogyan tudnád, hogy érdekel-e, ha nem is találkozol vele soha?). Mellesleg minél többet tudsz, annál több marad meg, ha a felét elfelejted :), és később is könnyebb felidézni az amit egyszer már megtanultál.

A tananyagot illetően: mindenhol vannak összefüggések, és vannak konkrétumok. Mindkettőre egyformán szükség van, ahogy a nyeltanuláshoz sem elég csak a nyelvtan vagy csak a szavak ismerete. A konkrétumok adottak (pl. évszámok), azokat biztos megmondják, az összefüggések magyarázata már sokkal inkább tanárfüggő. Ha a tanár beszéde nem szimpatikus, akkor olvasgasd a könyvet, abban többnyire jól elmagyarázzák a dolgokat.

ui: persze ez nem azt jelenti, hogy a magyar oktatásban minden szép és jó, de higyjétek el, ez a mennyiség még semmiből nem ártalmas az egészségre...:)

ui2: Én éppen, hogy azt gondolom, hogy a jelenleg átadott tudás kevés, nem elég széleskörű (több gyakorlatiasabb tárgy is kellene még), és a képzés ideje lehetne hosszabb minden szinten. :U Sokmindent kell tanulni, persze, de ez van, tetszettek volna az ókorban születni, akkor még nem volt ennyi minden.

[Szerkesztve]

"We spared no expense"

(#18) rdi


rdi
veterán

:DDD valahogy csak el kell töltenetek az időt :))
Nálam kémiából nagy kártyacsaták várhatóak

Fej! Tor! Potroh!

(#19) Vistaboy válasza Apollyon (#14) üzenetére


Vistaboy
veterán

''Örülj neki hogy mehetsz tanulni (ülni a padban) reggel 8-tól délután 1-ig, és nem kell tizenX évesen reggel 8-tól fél ötig melózni, robotolni!''

Igazad van, de azzal kiegészíteném, hogy a meló nem 8-kor, hanem 6-kor kezdődik. És még sokszor az utazás még egy órát rádob.

Pl. Én reggel 4-kor kelek, fél 5-re kint kell lennem a kocsinál, fél 6-6 között érünk a munkahelyre, kettőig odaseneki, majd kb. fél 4-re itthon is vagyok. Számolj utána: majdnem 12 óra. És ráadásul négy műszakban, folyamatos munkarend mellett. Most voltam délutános, Szombaton jöttem haza este, most Keddig pihenős vagyok, és Szerdán kezdem a nappalos műszakot, ami 6 napból áll, azaz egészen jövő Keddig kell majd mennem (Hétvégén is).

Úgyhogy aki reggel 8-ra jár dolgozni, az még csak ne szóljon semmit... ;)

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#20) t1 válasza cousin333 (#17) üzenetére


t1
addikt

én szakácsnak tanulok mi szükségem van ének órára?marketingre?szállodai ismeretekre?

(#21) Sárpac válasza Vistaboy (#19) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Én reggel 4.45kor kelek és du 4.45-re érek haza a melóból minden nap!Utazás 3,5óra ebböl napi 1óra gyaloglás!
Én mikor 16voltam du 2ig 3ig suli aztán meló este 6ig utána tanulás és csicsi!:D

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#22) Sárpac válasza t1 (#20) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Azért, hogy jól el tudjad készíteni a fütyülős tortát amit később szállodában x összegért extra édességként felszolgálhass!

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#23) agent_k


agent_k
őstag

Nos igen. Én leérettségiztem, megvan a diploma is (Műszaki informatika hálózati technológiák szakirány). Ha visszagondolok mennyi minden érdekeset lehetett volna ahelyett sok szar helyett tanulni, aminek még haszna is lett volna... De hát az oktatás ilyen. Hiába sírsz akkor is ilyen marad. Ha baj van azzal, amit középiskolában meg kell tanulni, akkor majd mit fogsz mondani a felsőfokú oktatásról? Ott aztán van, mi szem-szájnak ingere. És kb 1/3-ának lesz köze ahhoz, amit majd tényleg csinálni akarsz. Húzzák a tantárgyakat, mint a pacalt. Olyan dolgokat tanultam 4 féléven keresztül, amit 1 féléven, de maximum 2 féléven le lehetett volna zavarni...

(#24) concret_hp válasza agent_k (#23) üzenetére


concret_hp
addikt

''Olyan dolgokat tanultam 4 féléven keresztül, amit 1 féléven, de maximum 2 féléven le lehetett volna zavarni''

én érdekesmód fordítva vagyok :) olyan dolgokat (is) tolnak le a torkunkon 1-2 félév alatt aminek elkelne 3-4 is :)

[Szerkesztve]

vagy fullba vagy sehogy :D

(#25) Ősember


Ősember
őstag

itt valoszinü az iskoláddal van gond :) bár az oraszámokkal szerintem gond nincs. nekünk is magas oraszámban adták a magyart, meg 3 töri volt.
a matekrol annyit, hogy azt otthon kellene ebben a helyzetben gyakorolni, vagy ha orán nem érted meg akkor kérdezni. ilyen egyszerü :D bár tudom, egyik megoldás rosszabb mint a másik...
elmondásod alapján mehetnél inkább magántanulonak, ha már ugy is fizetsz valakinek, hogy tanitson ;)

______________________________________________________________________ www.rambazar.com - G.Skill minden szinten - 8GB DDR3 15.000Ft alatt!

(#26) ollie


ollie
MODERÁTOR

Hát ha a középfokú matek megértése is gondot okoz, ne menj felsőfokú intézménybe.

***

(#27) Steve-S


Steve-S
tag

Én csak annyit mondok hogy addig örüljé míg középiskolába jársz, mert ha elmész egyetemre/főiskolára ott fogsz igazán sokat szopni! Utána meg még többet! :)

Én is nyavalyogtam annak idején hogy jaj így meg úgy hülyeség meg nehéz meg felesleges meg mittomén. Most azt kívánom bárcsak még 16 lennék és még gimibe járnék! :))

Set The World On Fire!!!

(#28) Gergello


Gergello
addikt

Nem tetszik menj el téglát pakolni építkezésre.

(#29) _az


_az
senior tag

a gyerek kicsit el van tájolódva... :D

az

(#30) Robaj válasza ollie (#26) üzenetére


Robaj
addikt

Attól függ.
Középsuliban 3-asnál nem volt jobb TZ-m, viszont érettségi (rélgi rendszer) 98/100, de úgy, hogy elmélet nem bolt pontos, fősulin meg 4-essel átmentem anál 1-2, statmatek.

Szerintem iskolafüggő IS, hogy mennyi anyagot adnak le, és mennyit követelnek.

(#31) Olcsi


Olcsi
senior tag

Nagy valószínűséggel tényleg nem fogja senki sem hasznosítani a középiskolában megszerzett történelem, vagy magyar tudását, mindenesetre hozzájárul ahhoz, hogy ne legyen az ember tudatlan, bunkó paraszt (bocsánat a kifejezésért), aki a saját országáról nem tud semmit. Hogy úgy mondjam hozzátartozik az alapműveltséghez. Nen mellesleg meg szerintem még kifejezettem hasznos is, ha sok tárgyat tanul az emberm ugyanis szvsz 14 évesen, amikor középiskolát, gimnáziumot választ fogalma sincs, hogy mit is akar valójában. Elárulom, még 18 évesen is keveseknek adódik meg a lehetőség, hogy 100 %-osan biztosra tudják mondani, hogy ez lesz, és kész. Így a középiskolai tananygaból meg egy idő után ráérez, hogy mivel is érdemes foglalkoznia, mi is érdekli, és talán azon az úton valamilyen szinten el tud indulni. Egyáltalán nem biztos, hogy 2 év múlva is az fogja érdekelni, de legalább érdekli valami.
Egyébként meg a legfontosabb, hogy minimum egy valamiben legyen jó az ember, amit később kamatoztatni tud, és fejleszteni, aztán utána jöhet a többi. Ha nem ért semmihez, meg van lőve!

Szerk: amúgy nem mintha nagyon egyetértenék az iskolai rendszerünkkel, elég sok változtatásra lenne szükség, akár oktatói szinten, akár magában a rendszerben!

[Szerkesztve]

(#32) Cathfaern válasza t1 (#20) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Ha szerinted neked szakácsként nincs szükséged marketingre é szállodai ismeretekre, akkor csak gratulálni tudok :) Ez kis túlzással olyan, mintha csak azzal foglalkoznál, hogy milyen íze van az ételnek, de a kinézettel nem...lehet így is csinálni, de hogy sikered nem sok lesz, az elég valószínű.

(#33) EQMontoya


EQMontoya
veterán

kedves Cartman!

Nem tudom, hogy a bivalybasznádi agrárinformatikusképzőbe jársz-e, avagy sem, de egy azért pár dolgot elmondanék az irásoddal kapcsolatban.

kb 9 éve tanulok angolt, általánosban heti 3, hetediktől gimiben heti 5, majd 10.-től újra csak 3 órában... 9.ben középfokú, 11.ben felsőfokú nyelvvizsgát tettem, úgy, hogy magántanárnál egyedül a középfokú előtti pár hónapban jártam.

matekból igaz, hogy van heti 6 órám, de az anyaggal valahogy soha nem akadt problémám. bár ebbe inkább nem folynék bele, mert azt hiszem, nagyzolás nélkül mondhatom el, hogy matekból nem vagyok átlagos képességü, de az is tény, hogy csoporttársaim nagy részének sem lesz gondja az emeltszitü matek érettségivel, most úgy látom. csoport alatt a matematikát fakultációnak választó embereket értem az osztályból.

nekem egyébként 4 törim és 4 magyarom volt, + egy osztályfőnöki, ami az előző kettő valamelyikébe konvergált. jó dolog, egy olyan osztályban, ahol a jogászok és bölcsészek összmennyisége nem éri el a 9et a 36. és emellé kaptunk egy abszolút humán beállitottságú, gyakorlatiasságtól irgalmatlan távolságra álló osztályfőnököt.

idén érettségi, hát, majd meglássuk, de valahogy annyira nem rezelek tőle. legalábbis az utolsó matek emelt után, amit láttam... :D

Same rules apply!

(#34) Chesterfield


Chesterfield
senior tag

Azért kell azt a sok ''szart'' megtanulni, hogy megtanuljál tanulni.
Ha itt képes vagy ezeket megtanulni, akkor később a munkahelyeden is képes leszel megtanulni a munkahelyi specifikus dolgokat. Nem minden tantárgy azért van, mert az olyan marha fontos lesz az életedben...

(#35) Chieftec válasza Crystalheart (#6) üzenetére


Chieftec
őstag

Pffff es a tori evszamokkal a verselemzessel meg a kolto eletrajzzal mi az jo edes annyat kezdjen kesobb? A hajara kenheti kb. es akkor meg ezekert vannak a legjobban oda, csak tudnam mire fel. Persze magyar.. attol magyar, hogy bemagolja a sok okorseget amit tud 1 hetig? Ahelyett, hogy az infot nyomatnak jobban amibol kesobb talan meg tud elni.

(#36) Olcsi válasza Chieftec (#35) üzenetére


Olcsi
senior tag

Az infót egyedül, otthon sokkal jobban megtanulod, mint a suliban! Ok, valljuk be az info oktatás nem a legjobb itthon! De igazából minek is középiskolában durvábban nyomni, mint pl a legalapabb pascal parancsok, meg az office használata? A mai gyerekeket mi érdekli? Hát nyilván a számítógép! Otthon annak használatát akár szoftveresen, akár hardveresen úgyis elsajátítja! Mellesleg infos szakemberből az utóbbi években olyan szintű túlképzés lett, hogy az hihetetlen!
A töri évszámok, meg magyar verselemzések meg mire jók? Arra, hogy megtanuld használni az agyadat, ahogyan az előttem szóló kolléga mondotta volt: hogy megtanulj tanulni!!! És itt van a kulcsa a dolognak! Ha már megtanulod elsajátítani a dolgokat, onnantól elkezdhetsz TANULNI!

(#37) spirit007 válasza Chieftec (#35) üzenetére


spirit007
senior tag

Mond neked valamit az , hogy általános műveltség ?
Ezek alapján nem hinném .
Vagy szerinted egy informatikusnak elég ha kocka , humán téren lehet kőbunkó ?

(#38) drkbl válasza Chieftec (#35) üzenetére


drkbl
őstag

Érvelhet vele fórumokon, pl. :) Az teljesen természetes, hogy súlyzókat emelgetsz, izmosodsz, nem? Ugyanez igaz az agyra is, a lényeg a munka, nem az értelme :DDD
Másik oldalról nézve ez olyan, mint a pályázat. Kegyetlen formai szabályok, ez az első szűrő. Aki 50 előíráshoz nem tud igazodni, arról miért kellene feltételezni, hogy az elnyert munka során felmerülő 1000, körültekintést igénylő szabályhoz igazodni fog? Különös hangsúllyal a határidőkre :DDD Azzal, hogy mindezt megtanultad, bizonyságot tettél róla, hogy tudsz tanulni, tudod használni és megállod a helyed nemszeretem körülmények között is.
Éteri oldalról, mi az az ''info'', amit széles ''felhasználói'' kör annak tart? Például akit ''gyakorlatiasan'' tanítottak mondjuk Word 2000-ben szöveget szerkeszteni, megtanulta, hogy a margóbeállítás az első menü nyolcadik pontjának harmadik oldala, az 2007-ben meg van lőve, akár OpenOffice, akár Word 2007 elé kerül...

Az oktatás gyakorlati színvonala egy másik mese... Ha olyan emberek kerülnek ki az iskolából végzettként, akik soha fel nem fogták, hogyan lehet változókkal számolni, azoknak kínszenvedés és inkább elhagyásra kerülő dolog minden számítás, beleértve a ''mennyibe fog nekem kerülni 18 hónap alatt az évi 44% THM?'' típusú kérdéseket.

(#39) EQMontoya válasza spirit007 (#37) üzenetére


EQMontoya
veterán

csak ezzel aza gond, hogy az emberekre nem ragad. történelemnek vannak olyan részei, amelyek érdekelnek, és bár, ha kockának is készülök, úgy érzem, hogy nem vagyok hülye hozzá. viszont a másik gond ezzel, hogy általános müveltségből bizony kibaszottmód nem lehet megélni, mrápedig a mai oktatási rendszerünk a teljesen átlagos, mindenből középszerü embereknek kedvez.

Same rules apply!

(#40) finest


finest
őstag

Hát én a osztály táblához közelebbi részén szoktam állni, de nekem sincs ingerenciám visszamenni a rosszgyerekek közé megnyugtatlak.

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#41) Olcsi válasza EQMontoya (#39) üzenetére


Olcsi
senior tag

''viszont a másik gond ezzel, hogy általános müveltségből bizony kibaszottmód nem lehet megélni''

Oké, hogy nem lehet belőle megélni! De alapvetően az a baj, hogy igény sincs a tudásra! A ''fölösleges'' tudásra meg még úgy sincs. Márpedig sajnos a többség úgy gondolkozik, hogy az általános műveltség egy fölösleges tudás. Nem tudom...amivel nem lehet pénzt keresni az már nem is jó?? :F

(#42) eddie17 válasza Olcsi (#41) üzenetére


eddie17
addikt

amivel nem lehet pénzt keresni az már nem is jó??
A mai világban?...

(#43) EQMontoya válasza Olcsi (#41) üzenetére


EQMontoya
veterán

én ezt nem mondom, ohgy nem jó, sőt, szerintem is szükség van az általános müveltségre. DE! az általános müveltség nem az, hogy esett-e a hó aznap, amikor sztálint temették, és eközben Puskin regényében Dimitrij makukát evett-e? nemtudom, érted-e, hogy mire akarok kilyukadni. legfőképp tán arra, hogy a humán tárgyak oktatása szerintem nagyon elmegy a részletekbe, és pont az a rész hanyagolódik el, ami a lényeg lenne, pl történelemből nem nagyon látok középiskolást, akinek egy adott korszakra úgy átfogóan lenne rálátáse, hogy mi miért történt. pedig van osztálytársam, több is, akinek kifejzetten jó érzéke van a törihez, csak baromira nem igy tanitják.

az pedig a másik problémám, hogy természetesen szükség van az általános müveltségre, de az semmiképp nem élvezhet magasabb prioritást, mint az, amiből meg fogok élni. fizikatanárom fogalmazta ezt meg nagyon jól... 2 dolog van, amibe senkinek ne engedjünk beleszólást... a pálya és a párválasztás. mert az elsőből és a másodikkal fogjuk élni az életünket.

Same rules apply!

(#44) concret_hp válasza Olcsi (#41) üzenetére


concret_hp
addikt

''Márpedig sajnos a többség úgy gondolkozik, hogy az általános műveltség egy fölösleges tudás.''

ahol a győzikesó meg a barátokközt és ehhez hasonló műsorok a meghatározóak mert azokat nézik sokan, ott mit vársz :F

vagy fullba vagy sehogy :D

(#45) drkbl válasza EQMontoya (#39) üzenetére


drkbl
őstag

mrápedig a mai oktatási rendszerünk a teljesen átlagos, mindenből középszerü embereknek kedvez.

Nem egészen, kell valami alap, hogy onnan az ember bármerre elindulhasson élete során. Közhely, hogy életünk végéig tanulni kell, meg nem első szakmánkból megyünk nyugdíjba. A közelmúltban egy jó példát olvastam erre: hogyan ölte meg a nyomdai betűszedő ipart rövid idő alatt a számítástechnika.
Az sem lesz örök, amint sikerül/érdek lesz automatizálni a dolgokat, az is megy a sülyesztőbe, figyelj, hogy időben válthass...

(#46) EQMontoya válasza drkbl (#45) üzenetére


EQMontoya
veterán

ez igaz, de valahogy ennek nem úgy kellene müködnie, hogy arra vagyunk büszkék, akik mindenből 4.6ra állva ötösök, és igy kitünők lesznek, és jajj de okosak meg szorgalmasak. mert hogy a mai általános és középiskolai oktatás igencsak ebben az irányba motivál, ami szrintem elég nagy gond. sokkal jobban tud benne megélni egy ilyen ember, mint egy olyan, aki 1-2 tárgyból kiemelkedően jó, viszont van néhány, ami kevéssé érdekli és kevéssé is van hozzá affinitása. ezt a saját bőrömön tapasztaltam. mondhatni, az általános magolásnak sokkal nagyobb értéke van, mint a ténylegesen jó, használható tárgyi tudásnak. ez pedig nagyon nem jó irány, hogy arra neveljük az ifjúságot 6 éves korától 18 éves koráig, hogy ha mindent be tudsz maoglni, akkor bezony Te vagy a nagy kerály.

Same rules apply!

(#47) Solad


Solad
őstag

En a magam reszerol ugy gondolom hogy a kozepiskola (a gimnazium, gyanitom a cikkiro is abba jar) celja nem az hogy a tanulo valasztott ''szakja'' ismereteit tanitsa meg. Itt az a cel (nyilvan az alapvetoen szukseges tudasanyag es keszsegek megtanitasa es kifejlesztese mellett), hogy lehetoseg szerint minel szelesebb koru tudast nyujtson minden temaban, ami alapjan a nebulo donteni tud arrol hogy mi is ami ot erdekli, es amit tanulni szeretne.
Attol ohgy valaki azt gondolja tizedikben, hogy marpedig engem az informatika erdekel, es mar ekkor eltokeli, hogy marpedig belolem informatikus lesz roszabb esetben el is utasit minden egyebet, akkor jo esellyel igencsak kellemetlenul fogja erni a tovabbtanulas. Banni fogja hogy nem nezett szet jobban, hogy nem gondolta at elegge a tovabbtanulast.

Sajnos en igencsak beleestem ebbe ahibaba, de halistennek felismertem, es valtoztattam. gyanitom nagyon sokan jarnak meg ebben a cipoben minden teruleten, sot olyanok is, akik nem tudnak, nem mernek valtani.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#48) Solad válasza EQMontoya (#46) üzenetére


Solad
őstag

nagyon nem jó irány, hogy arra neveljük az ifjúságot 6 éves korától 18 éves koráig, hogy ha mindent be tudsz maoglni, akkor bezony Te vagy a nagy kerály.


szted miert mennek annyian jogra? ;]


MOD: jodra senki nem megy, ellenben jogra...

[Szerkesztve]

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#49) EQMontoya válasza Solad (#48) üzenetére


EQMontoya
veterán

hát többek között igen, pedig az ügyvédi pályán sokszor van szükség gondolkodásra, nem csak formai szarok alkalmazására, ezt látom. és vajon miért van az, hogy abbóla 2 tárgyból, amiből tovább fogok tanulni, kevesebb órám lesz, mint magyarból meg töriből. tényleg ennyire fontos? :U erősen kétlem.

Same rules apply!

(#50) Cathfaern válasza EQMontoya (#46) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Az a probléma a mai oktatással (azon felül amit írsz is, hogy a magolást erőlteti), hogy nem jutalmazza a kiemelkedést, csak az átlagot. Hogy mire gondolok. Ha tegyül fel, virtuálisan kibővítjük az osztályzatot úgy hogy 7-est is lehessen kapni, akkor lehet, hogy egy tanulónak 5-ös átlaga lenne úgy, hogy az őt érdeklő tárgyakból 7-est kap, de másokból csak 3-ast. Jelenleg egy ilyen tanuló ezekért a tárgyakért is ''csak'' 5-öst kap így az átlaga max. 4-es lesz, viszont a továbbtanulásban és az életben sokkal többre viszi majd, mint egy olyan 5-ös tanuló, aki semmilyen tárgyból nem tudna ennél jobbat teljesíteni. Ami ugyancsak szép dolog, viszont a mai világ annyira szakosodott már, hogy ilyen tudás kevésbé kamatozó.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.