és arra mit szólsz, hogy az USA engedélyezni fogja a copy teheneket az élelmiszer iparban?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
ngabor2
nagyúr
ha már kockák vagyunk... a cp és a dpkg-reconfigure között van ''némi'' különbség. személy szerint nem örülök neki, de ez van...
a hideg fúzióról. ha a természeti törvényeket figyelembe vesszük, akkor a hidegfúzió önmagát zárja ki. ahoz, hogy 2 pozitív töltésű részecske egymásba hatoljon, energia kell. nem kis energia, méghozzá kinetikus (mozgási). azaz hő. hidegen meg az nem sok van...
Szabtom
senior tag
az olaj (azt meg a dínók állították elő tudomásom szerint azzal, hogy kihaltak)
Kicsit kevesek lettek volna ehhez. A kőolaj szénhidrogénekből áll, ami ugye a növények ''alapanyaga'', a bonyolultabb szervezetek már fehérje alapúak (állatok). A növényekből meg ''enyhén'' nagyobb tömeg volt, mint a dínókból.
Amit most még gazdasági okokból nem termelnek ki, az 10-20 éven belül már gazdaságos lesz.
Szinte ugyanezt mondtam.
Cathfaern
nagyúr
Csak az a baj, jelenleg nem tudjuk hogy a cp hogy is működik, csak azt látjuk, hogy a lemásolt program hasonlóan viselkedik mint az eredeti...de nem kizárt, hogy mást is csinál, mint kéne neki.
Bár részecske fizikához annyira nem értek, de nekem a logikám azt mondja, kinetikus energiát nem csak hővel lehet átadni. Lásd a részecske gyorsítók is (ha full hülyeséget írtam javítsatok ki )
ALI_G
veterán
persze a növények is, tiszta sor.
Szinte ugyanezt mondtam.
akkor bocsi mind1, ez tömörebb
ALI_G
veterán
ha már kockák vagyunk... a cp és a dpkg-reconfigure között van ''némi'' különbség. személy szerint nem örülök neki, de ez van...
Hideg fúziót én személy szerint elhiszem h van. Ha nincs, akkor tévedtem.
Vamp
senior tag
Összesen 5 cikk lesz, 3 az olajról, és lógok még egy globális prblémák 2. résszel is.
ngabor2
nagyúr
az energia az energia, attól (majdnem) függetlenül, hogy milyen formában van. a hidegfúziónak az a ''lényege'', hogy nem fektetünk be energiát, mégis nyerünk a fúzióból. ez így nem működik ( a tudomány mai állása szerint).
ha a gyorsítóból jövő cuccost lelassítjuk, ugyan úgy hőt kapunk. ha úgy lassítjuk le, hogy nekimegy egy másik atomnak, és azza lfúzionál, ott is megjelenik a plusz hő. tehát ugyan ott vagyunk.
Csapi007
veterán
Hello
Ez a cikk is jó lettt, grat.
Várom a folytatést.
"Csak úgy mondom"
Mackósajt
senior tag
A hidegfúziót sok mindennel lehet vádolni (pl. azzal, hogy lehetetlen, és eddig csak csalók mondták, hogy működik), de szó sincs róla, hogy ne ''fektetnénk be'' energiát, vagyis a semmiből lenne az energia hidegfúzió esetén. Illetve lehet, hogy az alkalmazók nem fektetnek be, de ennek semmi köze a lényeghez, mert a normál fúzió sem valamiféle gyorsító vagy akármi más által belerakott energiát hoz ki.
Az energia ugyanabból származna, mint a nomrál fúzió esetén, az anyagszerkezeti átalakulásból, a nukleonok energiaszintjének megváltozásából.
Gyorsítós esetben sem a részecskék mozgási energiájából származik az energia. Ha így lenne, semmi értelme nem lenne az egésznek, mert még elvben sem lehetne hasznosítható energiát kinyerni a folyamatból. A fúzió energiája abból ered, hogy a nukleonok alacsonyabb energiaszintre kerülnek, és a fölösleg felszabadul. (Erősen egyszerűsített, konyhanyelvi változta, mielőtt egy fizikus nekem jönne. )
A gyorsítás csak arra kell, hogy áttörjék a folyamat végbemenetelének energiagátját, de nem a fúzió során felszabaduló energia forrása. A hidegfúziós fiúk úgy gondolják ezt az energiagátat ''meg lehet kerülni'' vagy esetleg létezik az energia közlésére kevésbé izommódszer is, de a végén felszabaduló hasznosítható energia forrása ugyanaz, mint a magashőmérsékletű fúziónál. Az més kérdés, hogy működhet e, lehetséges e.
[Szerkesztve]
Tyberius
aktív tag
Tesla Roadster: [link] - Li-ion aksi, 250 mérföld hatótávolság (tehát a Bp-Szeged táv oda-vissza kb.), 4 másodperc alatt van százon, és fogyasztását tekintve még az alacsony benzinárakról híres USA-ban is pofátlanul olcsó. Az más kérdés, hogy sportautóhoz illő az ára is ($100 000).
Rive
veterán
A hidegfúziós próbálkozások -legalábbis az eszesebbek - nem a reakció energiaküszöbének elhagyásáról, hanem megkerüléséről szólnak. Ez így elvileg még talán lehetséges is.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Szabtom
senior tag
Ez kb annyit tesz, hogy egy kalapácssal verős módszer helyett akarnak másikat (esetleg kifinomultabbat) találni?
Rive
veterán
Igen.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
lapa
veterán
ha minden igaz nem az a nagy probléma, hogy elfogy az olaj. sőt, mondhatni bárcsak elkezdene fogyni. ez lenne az egyetlen módja, hogy váltsunk. a folyamat nem pár év alatt zajlik le, hanem jóval lassabban. ahogy egyre nehezebb lesz elérni az olajat, úgy fog drágulni, ezzel egyre nagyobb teret engedve az alternatív forrásoknak.
a bajunk ott van, hogy mire ez megtörténik addigra messze túl leszünk / vagyunk a bolygó tűréshatárán.
ngabor2
nagyúr
atomi méret alatti katalizátor... hááát, elég vadul hangzik, szerintem ha lenne, akkor a világ nem így nézne ki. nomeg a bejuttatás megfelelő helyre. meg a fúzionáló részecskéknek se árt egymáshoz (nagyon) közel lenni, de mivel azonos töltésű dolgokat kell átvinni egymáson, ezért az plusz energia bevitele nélkül nehezen elképzelhető.
ha úgy nézzük, a gyorsítóknál a részecskék mozgási energiáját használjuk ki, hisz ''belelőjjük'' őket egymásba.
Mackósajt
senior tag
Belőjük egymásba, de sokkal kisebb energiával, mint amennyi a fúzióból végül kijöhet.
Maga a klasszikus fúzió is elég trükkös ebből a szempontból, mert pl. a Napban uralkodó hőmérséklet/nyomás sem elég ahhoz, hogy legyőzze az energiagátat. Van egy bizonyos alagút hatás, ami épp azért kapta a nevet, mert úgy megy végbe a folyamat, mintha valamiféle alagúton zajlana az energiagát alatt. A részleteket sajnos nem tudom, ez már tömény kvantumfizika, ahhoz meg buta vagyok.
De ha ez a Napban is így megy, akkor ''filozófiai'' szempontból nem hangzik képtelenségnek találni egy még lejjebb lévő alagutat. Hangsúlyozom, nem állítom, hogy ez tényleg lehetséges. Csak azt mondom, hogy a kvantumhatások útjai kifürkézshetetlenek.
Vamp
senior tag
Szerintem azon kellene elgondolkodnunk, ha az energiamegmaradás törvénye valóban nem igaz minden fizikai folyamatra (a hidegfjúzsön, a Tesla-hatás (Egely-tolmácsolásban stb...)), akkor létrejöhetett-e egy, a mienkhez akár csak hasonló univerzum?
Szerintem nem volnék egyedül, ha azt mondanám, nem. A semmiből ugyanis nem keletkezhet energia, mintahogy energia nem is ''veszhet'' el csak úgy.
[Szerkesztve]
ngabor2
nagyúr
az alagút-effektus a távolság négyzetével fordítva arányos, és csak nagyon kis távolságban igaz. és azért 2 H-atom fúziója nagyobb energia felszabadulásával jár, mint amekkora az ''összelövéshez'' kell.
Vamp: Égely-t és a természettudományt egy mondatban említeni... hááát, nem biztos, hogy minden szava hazugság, de hogy a valódi tudományhoz nem sok köze van, az biztos.
(mellesleg a szimmetria és a megmaradási törvények ideiglenesen megsérthetők, de minél nagyobbak a tömegek, és minél távolabb van a sebességük a fénysebességtől, annál rövidebb ideig, és annál kisebb mértékben, tehát egy makroszkópikus test már elméletileg se sértheti meg.)
Mackósajt
senior tag
A hidegfúzió miért sérti az energiamegmaradást? Nem keletkezik benne a semmiből energia. Alapvetően ugyanaz a folyamat, mint a ''meleg'' fúzió. Ha az egyik sérti az energiamegmaradást, akkor a másik is.
Egely tolmácsolásáról fogalmam sincs, és az a helyzet, hogy nem is akarom rá pocsékolni az időmet.
Mackósajt
senior tag
az alagút-effektus a távolság négyzetével fordítva arányos, és csak nagyon kis távolságban igaz. és azért 2 H-atom fúziója nagyobb energia felszabadulásával jár, mint amekkora az ''összelövéshez'' kell.
Nem akarlak megbántani, de azt hiszem nem tudod, mi az az alagút-effektus. (Én sem nagyon, de asszem jobban képben vagyok.) Ami a távolság négyzetével fordítva arányos, az pl. az elektromos erő két töltés közt. Meg még sokminden más, de az alagút-effektusra nem tudom hogyan lehetne egyáltalán értelmezni a kijelentést. Tudtommal nincs mértékegységben lefektetett ''erőségge'', szal nehéz elképzelni bármiféle arányosságát.
[link]
[link]
[link]
Abban mondjuk igazad van, hogy a fúzió esetén csak akkor léphet fel, ha már valamilyen erő kellően közel vitte a részecskéket. Vagyis, csak csak nagyon kis távolságban működik.
Pontosan, két proton fúziója nagyobb energifelszabadulással jár, mint ami az összelövésükhöz kell. (Bár azért a fúzió pl. a Napban ennél bonyolultabb folyamat, mindenféle átmeneti termékekkel + tudtommal a gyorsítókban sem magányos protonokat lődöznek össze egymással tipikusan.) Épp ezért a felszabaduló energia forrása nem az ütközés. Mint ahogy ha gyufával meggyújtasz egy gyúlékony zsírt, a felszabaduló energia forrása nem igazán a gyufa. Viszont a zsír remekül elég benned is, lassan, látványos tűz, és gyufa nélkül. Ez persze csak egy sánta hasonlat. Visszatértünk vele a ''katalizátor'' problémájához.
Magánvéleményem, hogy a hidegfúzió (sajnos) nem lehetséges. De nem azért, mert olyan képtelenségnek hangzana, hogy egy nagy energiagáttal rendelkező folyamat gátját valahogy kitrükközzük.
[Szerkesztve]
Vamp
senior tag
Csak van valami különbség a 2 között, ha egyszer a ''meleg'' 15 millió Kelvinen lesz önfenntartó
Mackósajt
senior tag
Különben mindnyájan olyasmiről beszélünk, amihez nem értünk. Szerintem térjünk vissza az olajhoz. Én végtére csak egy elfuserált vegyész vagyok.
Vamp
Van különbség. De a hidegfúzió sem sérti az energiamegmaradást.
[Szerkesztve]
HERR Z
veterán
Pár észrevétel a cikkhez:
Hagyományos meghajtás...
-nem értem miért a dieselt irod elsőnek, csak itt Ny-E-ban májer, máshol még nincs ekkora dieselláz, és vhogy megértem miért nincs
-sztem a földgáz és pb gáz üzem nyugodtan mondhatjuk hogy alternatív meghajtás....
miért is...hány autószalonba veszel gáz alapú verdát?1-2?maxximum....
Tudom hogy az autókat lehet gázosítani, de ugyanúgy lehet a benzinmotort is E85 kompatibilissá tenni....a csövezést kell átalakítani mert szétmarná az alkohol....ennyi....100-150e Ft és meglesz....pár márkánál külföldön már szalonba lehet kérni hogy a benzinmotor legen e85 kompatibilis...
Alternatív...:
-Biodiesel..:
''Ez az üzemanyag azonban csak a dízelmotorok legfiatalabb generációja esetében használható.''
Ez a mondat úgy hülyeség ahogy van.Ugyanis ha megnézed a régi szívódizelek gond nélkül elmennek használt sütőolajjal[link], fáradt olajjal [link]....míg a mostani common-rail dieselek olyanok hogy észterezni kell az olajat...
A vicc az egészben hogy az ezáltal kivett glicerin adja az ételoaj fűtőértékének nagyrészét...mert ugye e helyére kerül metanol......
Egy aktuális hír ehez a témához:[link]
Vagyis ''biodiesel'' alatt majd kapunk csirkezsírt is
-Etanol
''Hagyományos, benzinüzemű autóba legfeljebb 20% etanol-, vagy 5% metanoltartalmú üzemanyag tölthető. Léteznek viszont olyan autók, amikbe tiszta alkohol, vagy tiszta ólommentes benzin tankolható.''
A második mondatból egy IS legalább hiányzik....ugyanis az E85-ös verdák amellett hogy etanollal is mennek mennek benzinnel is
A másik és egy kulcsfontosságú dolgot teljesen elfelejtettél megemlíteni:
Az etanol fűtőértéke nagyobb mint a benziné vagy bármi más üzemanyagú....ha megkuksizod a Saab E85-ös verdáját feltűnhet hogy 180LE benzinnel, és 190LE E85-tel
Érdekes, azt mondják erre hogy az etanol oktánszáma magasabb a benzinnél...csak ugyebár egy deka izooktán sincs benne..
A végén pedig megint az hogy a dieselt amlíted elsőnek...a föld autóinak kb 70%-a benzinnel megy, és nem kormoz...
Dare2Live
nagyúr
jelenleg a hidegfúzió SCI-FI.
Az Itert meg összel elkezdték építeni.... ammeg valóság. Ha tudtak volna jobbat biztos nem dobnak ki ablakon ennyi irdatlan pénzt rá.
Jelenleg ezvan aztán majd lehet jönvki és megmutatja a frankót ....''a kvantumehanika útjai ugyanis kifürkészhettlenek''
btw éniscsak érdeklödő elolvasok mindent a témába: laikus vagyok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
ngabor2
nagyúr
részecske áthatolása azonban véletlenszerű, és e véletlen valószínűsége függ a részecske energiájától, valamint a fal szélességétől és potenciálszintjétől.
a fal szélessége a távolság.
a ''részecske'' hullámként megy a potenciálfalhoz (a fal a 2 részecske közötti távolság), és csak akkor tud átjutni, ha kellőképp közel kerül (keskeny fal). ha meg hideg van, akkor a fal vastagsága nem tud lecsökkenni.
valamint függ a részecske energiájától, amit mi ''hőként'' értelmezünk alapesetben.
de tényleg térjünk vissza az olajhoz, amíg még van
Vamp
senior tag
Szerintem így jó a sorrend ahogy van. A gázaapú meghajtás bár kétségkívül kevésbé elterjedt, mint pl. a napenergiával történő, mégis éppen elég népszerűnek mondható (gondolj bele, a legújabb BKV-s buszok is gázzal működnek).
Elég sok autószalonban tudnak rendelésre hozni gázüzemű kocsit, de kérj valahol tisztán villamos meghajtásút...
A biodízellel kapcsolatban igazad lehet, bár totalcar rajongó nem vagyok, inkább a régi (wartburg,trabant stb) kocsik cikkei érdekelnek az oldalon.
''A másik és egy kulcsfontosságú dolgot teljesen elfelejtettél megemlíteni:
Az etanol fűtőértéke nagyobb mint a benziné vagy bármi más üzemanyagú....ha megkuksizod a Saab E85-ös verdáját feltűnhet hogy 180LE benzinnel, és 190LE E85-tel
Érdekes, azt mondják erre hogy az etanol oktánszáma magasabb a benzinnél...csak ugyebár egy deka izooktán sincs benne..''
''Oktánszám
a motorhajtóanyagok kompressziótűrési hajlamának a jellemzésére szolgál. Az oktánszám egyenlő egy olyan izo-oktán és n-heptán elegy térfogatszázalékban kifejezett izooktán tartalmával, amely szabványos üzemi feltételek mellett kompressziótürés szempontjából azonos a vizsgálandó mintával.'' Én ezt úgy értelmezem, hogy az oktánszám mint olyan nem a benzin oktántartalmát fejezi ki, de javítsatok.
A sorrend pedig nem számít, sem itt, sem lent, mivel mind a gáz, mind a benzin s a Diesel kőolajszármazék. A többi nem.
Mackósajt
senior tag
Én ezt úgy értelmezem, hogy az oktánszám mint olyan nem a benzin oktántartalmát fejezi ki, de javítsatok.
Pontosan. Az oktán csak a viszonyítási alap. Egész pontosan az izo-oktán (2,2,4-trimetilpentán), és az n-Heptán elegye határoz meg egy skálát. Definíció szerint 100 az ''oktánszáma'' tiszta izo-oktánnak, és 0 az oktánszáma a tiszta n-heptánnak.
A benzin durván a pentántól a dodekánig terjedő keverék, aminek a tényleges oktántartalma gondolom a felét sem éri el (ez csak tipp).
Dare2Live
nagyúr
ŐŐ ez biztsígyvan:''Az alkohol előállításához tehát több energiára van szükség, mint amennyi az elégetésével felszabadul.''
Mért csinálnák ha semmi értelme nincs?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Dare2Live
nagyúr
wikipedia:
''For ethanol to contribute significantly to transportation fuel needs, it would need to have a positive net energy balance and the U.S. Department of Energy has concluded that it does, stating in a recent report ''the net energy balance of making fuel ethanol from corn grain is 1.34; that is, for every unit of energy that goes into growing corn and turning it into ethanol, we get back about one-third more energy as automotive fuel.''[33] The report also indicates that using a crop with a higher sugar content than corn, such as sugar beets, would result in production with a much higher positive net energy balance.''
hülyeségnek is hangzott,hogy több energiá fektetünk bele mint amit kinyerünk ésmég megis éri....
[Szerkesztve]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Tyberius
aktív tag
A gond csak az, hogy más kutatások más eredményre jutottak... most konkrétan nem jutott eszembe, de itt vagy az előző cikk topikjában is emlegették ezt. Az pedig, hogy akkor mi értelme van: pénz. Az USA kormány támogatásban részesíti az ilyen termelést, így a megtermelt bioetanolt energia-egyenértékben jóval drágábban lehet eladni, mint a fosszilis tüzelőanyagokat, amelyeket a termeléshez felhasználtak. Persze, ez csak az adott kutatóintézet véleménye, aztán vagy nekik hiszünk, vagy az USA kormányának.
ngabor2
nagyúr
az akkumulátor feltöltéséhez is több energiára van szükség, mint amennyit tárolni tud. akkor miért csinálják?
amúgy a biológiai úton történő etanolgyártásnál is erősen valószínűsítem, hogy kis energiaveszteségű módszereket is bevetnek, ha majd tényleg ez lesz az elsődleges üzemanyag. ismerek több vegyipari technológiát (nagyvonalakban), ahol az egyik művelet hőjét a másik folyamat hőigényére fel lehet használni. ezesetben pl. a fermentáció valószínűleg valahol 36°C környékén menne. ezen a hőmérsékleten kicsit megszívatva a rendszert az alkohol kipárolog. a fermentáció exoterm folyamat, tehát ha jól le van hőszigetelve az edény, akkor ezzel hűteni is lehet, hogy tartsuk a hőmérsékletet.
dabadab
titán
Raadasul a kukorica-alapu ethanol gyartas (ahogy irjak is) nem tul praktikus, Braziliaban, ahol az alkohol rendkivul elterjedt uzemanyag, cukornadbol keszitik.
DRM is theft
Rive
veterán
atomi méret alatti katalizátor... hááát, elég vadul hangzik
Szubatomi
A müonokkal kapcsolatban már kidolgoztak egy elvileg lehetséges 'hideg' reakcióutat a fúzióhoz. Egyetlen probléma vár megoldásra: hogyan lehet elegendő müont előállítani
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Rive
veterán
Belőjük egymásba, de sokkal kisebb energiával, mint amennyi a fúzióból végül kijöhet.
Súlyos hiba itt csak a részecskék energiájából kiindulni. A gyorsítók 'hatásfoka' valahogy úgy néz ki, hogy egy nulla, egy pont, és utána még sok-sok nulla.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Mackósajt
senior tag
Igen, és?
Vamp
senior tag
Jelentem, a 3. cikket péntek-szombat magasságában tolom fel, addig vezsgázom.
Sotho
őstag
#37: Vákuum-desztillációval 98% os alkoholt is előállíthatunk.
#61: Jó cucc, de ha egy fagyos téli napon befűtök , lerohadok már az M3-mas elején
#75 : Mióta nagyobb az etanol fűtőértéke mint a benyáé?
[link]
Dare2Live
nagyúr
De gondolom ottis azért mert +ív az energiamérleg szaldója.
Az ''Elégetek 2liter benyát és az abból felszabaduló energiából csinálok 1L etanolt.'' kapitális vadbaromságnak tűnik, ha így lenne kutya se foglalkozna vele, nemhogy Svédország, Usa, Brazília.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Dare2Live
nagyúr
Én eztse érzem indoknak. H-énes autó lassan gyártási stádiumba kerül, oszt mindenki mint az őrült nyomatja az etanolt.
Gondolom nemhülye a félvilág és nem véletlen.
Azthogy az etanol gyártás hatásfoka az energiamérleg évről évre javul a wikin is írják.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
#65675776
törölt tag
Etanolt és metanolt már hosszú évek óta használnak motorokban üzemanyagként, és nem is csak kicsi, gyenge motorokban. Szóval hozzájuk képest a hidrogén le van maradva.
Emellett egy diesel-motor majdhogynem mindennel képes üzemelni, amit be lehet adagolni az égésterébe és meg lehet gyújtani.
Teszt Az olajról, part II.