Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Jacek


Jacek
veterán

:C Jöhet :)

(#2) Cythyel


Cythyel
senior tag

Érdekes lesz az biztos. Mindig is tetszettek az AMD féle újítások, aztán vagy bejön a piacnak vagy sem...

(#3) subaruwrc


subaruwrc
félisten

3870x2? :)

(#4) imi123


imi123
őstag

Gondolom ajánlott lesz hozzá 32.GB rendszer memória, és abból is minél gyorsabb.

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#5) awexco


awexco
őstag

Ezeket az X2 es karikat vitte a nép ?

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#6) Obliterátor válasza subaruwrc (#3) üzenetére


Obliterátor
tag

Nekem is egyből az ugrott be :) , anno pont ugyanígy oldották meg hogy utolérjék az NV-t.

(#7) turistakolbi


turistakolbi
aktív tag

ÚÚÚÚÚÚÚ
Ha a navi jön a 2080 szintjére (ahogy a pletykák mondják) 150 wattból akkor (otimalizált órajelen akkor ez a cucc lehet 250 watt körül. 2x teljesítménnyel ÚÚÚ :D kár hogy 7 nanó.... megnéznék egy 4 slotos VGA hűtést :D

KÉRDÉS :D a sok memória lehetőség Ray tracing - nek jó mi ? :P (lehet ezért jön a PCI 4.0 támogatás az Új ryzen lapokhoz???) laikus vagyok nem értek hozzá.

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/muerte188

(#8) helkis


helkis
addikt

Ámen! :R

Több év távlatából úgy érzem az Nv vs Ati harcot, mint tegnap a dartsvb-n a Gerwen vs Smith meccset.. Imádkozhatunk, hogy a gyengébb nyerjen, de úgy is tudjuk, hogy mi fog történni..

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#9) Reggie0


Reggie0
félisten

Tehat az AMD burkoltan elismerte, hogy a kozeljovoben nem lesz kepes erosebb GPU-val eloallni, ezert a dual GPU-s rendszerekbe szeretne eletet lehelni.

[ Szerkesztve ]

(#10) b. válasza subaruwrc (#3) üzenetére


b.
félisten

Pontosan :D

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#11) Tyrel


Tyrel
őstag

Azért a cikk címe mellett se menjünk el... szóval ebből még idén lehet valami a boltok polcain? :U

Turenkarn

(#12) Redneck


Redneck
veterán

Ha nincs meg a kraft egy GPU-val, akkor megpróbáljuk kettővel? :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#13) turistakolbi válasza Tyrel (#11) üzenetére


turistakolbi
aktív tag

korábban arról beszéltek, hogy Q3 Q4 ben jön a felsőkategória a VGA nál. Most év elején a 2070-2080 ellen jön a kártyájuk

https://www.twitch.tv/muerte188

(#14) b. válasza turistakolbi (#7) üzenetére


b.
félisten

ebben a kommentben annyi bizonytalan tényező volt, hogy .. na mindegy.Fő az optimizmus.

Más: Azt reméltem hogy a waffer on waffer dolgot fogják nyomatni, hisz azt reklámozza most TSMC ezerrel. Azt meghagyják NVnek? ;]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#15) Tyrel válasza turistakolbi (#13) üzenetére


Tyrel
őstag

Igen de eddig az csak úgy volt emlegetve hogy a "nagy Navi" vagy "Navi+", nem volt róla szó hogy több GPU-s kártya lehet...

Mondjuk engem a 2070/2080 szintjére érkező cucc jobban érdekel, nem feltétlen akarok csillagászati összegeket fordítani videokártyára, de ettől függetlenül nagyon szép lenne látni ha ez megvalósulna. Mondjuk úgy hogy nagyon erős 3dfx nosztalgia lenne... (nem a bukásukra gondolok hanem a messze korukat megelőző board / GPU design-okra)

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#16) Cifu válasza subaruwrc (#3) üzenetére


Cifu
nagyúr

Tévedés, a piros oldalon az ATi Rage Fury Maxx volt az első dupla GPU-s videókártya, még 1999 körül...

Illetve még a Radeon X1xx0 szériánál voltak egy kártyán "belső Crossfire" megoldással két összekötött GPU-k, például a Radeon X1650 XT Dual.

A hírhez: az, hogy csak Win10 alatt támogatott egészen pontosan mit takar? Vulkan alatt nem lehet megoldani Win7 v. Win8.1 esetében? Linux támogatás sem várható?

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#17) arn


arn
félisten

inkabb koncentralhatnanak sweet spot kartyakra, mint regen - mert ez nagyon zagyva lesz. 4870x2om volt anno, max benchekre volt jo, meg szep fpseket kiiratni, jatszani remalom volt vele.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#18) Petykemano válasza Reggie0 (#9) üzenetére


Petykemano
veterán

Nem feltétlenül. A GPU a skálázódásról a koherens párhuzamosságról szól. Ezt így is meg kell teremteni. Különben már rég ott tartanánk, hogy nyolcmilló GPU-t kötnek egybe. Valahol a koherenciát kezelni kell.

A darabolás szerintem inkább a tervezési és gyártás-előkészítési költségek csökkentéséről és a legyártott lapkák mennyiségéről (válogathatóság) szól.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#19) Petykemano


Petykemano
veterán

Az vajon miért van, hogy abu HBM-ről beszél, miközben eddig minden navi leak arról szólt, hogy az GDDR6?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#20) #45185024 válasza b. (#14) üzenetére


#45185024
törölt tag

Én is ezt reméltem :) a WoW az nem lesz rossz. ;)
Kérdés a hatékonyság ha 90% fölött lesz "mindigis" akkor jöhet.
Ez hülyeség hogy "AMD csak így tudja"... mindenki keresi a lehetőségeket.
Pont az a cikk számomra legfontosabb mondata hogy "Ez egyébként tekinthető a chipletes elgondolás előfutárának" Ez egy lépés de annak jó. Kérdés FE lesz e belőle...

[ Szerkesztve ]

(#21) turistakolbi válasza arn (#17) üzenetére


turistakolbi
aktív tag

pont erről írtak. hogy a játékok és a win is a 2db gpu-t 1 GPU nak látja... SZóval nem kell külön a játékfejlesztőknek úgy írni a játékot hogy "optimalizálva legyen" másik kérdés, a jelenleg azoknál a játékoknál ahogy CF/SLI van. 85% körüli a hatékonyság növekedés.. Ebben az esetben esélyes a 99% ??? mert ugyebár a játék 1 kártyát észlel..
Érdekes érdekes :)
Adnék egy 4 magos VGA-t egy tokozáson belül :PPPP

https://www.twitch.tv/muerte188

(#22) Cifu válasza arn (#17) üzenetére


Cifu
nagyúr

Papíron leírva nem olyan reménytelen, mert legalábbis Abu leírása alapján a játékok itt nem 2 GPU-t látnak, hanem egyet. Nekem is volt 4870X2-őm, én is anyáztam elegett amiatt, hogy egy csomó játékban csak az egyik GPU ment. Ezzel együtt kicsit fázom én is a koncepciótól, leginkább azért, mert eddig azért a legtöbb esetben az AMD grafikai újításai (GCN, HSA, Mantle, stb.) nem egészen úgy sültek el, ahogy azt papíron leírták, és a vége mindig az lett, hogy a konkurens nVidia megoldások teljesen versenyképesek voltak játékokban, ha nem jobbak...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#23) hokuszpk


hokuszpk
nagyúr

az AMD mar megint a mesebeli leanyt jatssza.
A fejlesztok kezebe adtak a memoriamanagementet es a tobbgpu tamogatas megoldasat.
kb. mindenki cseszett ra, ezert a Vegaval megprobaltak a memoriakezelest HW szintre zulleszteni, Most a multigpu kezelesen a sor, hogy visszavegyek felette a hatalmat a sok kokanyolo programozotol.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#24) awexco válasza arn (#17) üzenetére


awexco
őstag

Miért volt játszani rémalom vele ?

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#25) #45185024 válasza Petykemano (#19) üzenetére


#45185024
törölt tag

GDDR6 szerintem a WoWnál kellene mert gondolom a szendvics GPU már nem kompatibilis az interposeres GPU+HBMekkel... Az már ilyen dupla dupla szendvics lenne :) csak a mekibe vannak ilyenek ;)

[ Szerkesztve ]

(#26) Abu85 válasza Petykemano (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert GDDR6-ból nem tudsz 1+ TB/s-ot építeni, ami baromira kell a DirectX Raytracingnek, illetve a DirectML-nek. Igazából az optimális a 2 TB/s, amit még úgy sem tudsz GDDR6-ból megcsinálni. A GDDR6 körülbelül képes lehet 700 GB/s-ra optimális energiaigénnyel. Efölött már a fogyasztása a HBM 10-15-szöröse, ami a GPU TDP-keretéből zabálja el a kraftot. Nem mindegy, hogy egy 300 wattos TDP-jű VGA-n olyan 280 watt jut a GPU-ra, vagy csak 180-200, mert a GDDR6 memóriának kell a többi.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

Ezzel értelmet nyer a scalability a roadmap-on.

(#28) arn válasza Cifu (#22) üzenetére


arn
félisten

ez csak az egyik resze... a masik, hogy normalis arban jojjon, halkan hutheto legyen. en nagyon szkeptikus vagyok a temaban, szvsz foglalatszinten kellene ezt kezelni vmi heterogen felepitessel, aztan azon belul ugy sakkoznak, ahogy akarnak. arra kellene egy modellt kitalalni, hogy ott hogyan skalaznanak, nem a monolitikus magokkal zsonglorkodni.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#29) arn válasza awexco (#24) üzenetére


arn
félisten

hangos volt, drv gondok, sokat zabalt, a jatekokban nem volt konstans az fps, hiaba kaptal szep atlagot.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#30) Cifu válasza awexco (#24) üzenetére


Cifu
nagyúr

Mert a játékok jó részében csak az egyik GPU ment, mivel az AMD féle megoldást nem támogatták, illetve azért, mert már egy Radeon 4870 is fűtött, de kettő még jobban, márpedig itt a blower féle megoldású hűtő volt rajta, ami nem volt halk, de legalább jó hangos volt...

Szóval kevés kivételtől eltekintve a játékok többségében egy sima 4870-ed volt, ami jó hangos hűtéssel bírt. Plusz kétszer annyiba került, mint egy 4870-en...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#31) Abu85 válasza Cifu (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az a helyzet, hogy jelenleg ez a HBCC-hez kötődik. Tehát akkor lehet hardveresen megoldani a két GPU egyként való működését, ha a HBCC aktív. Ha ezt kikapcsolod, akkor rögtön ott lesz újra az a probléma, hogy van két GPU-d különálló memóriaterülettel, és bár a memóriakoherens összeköttetés ezen segít, mégis sokkal lassabb átnyúlni a másik GPU memóriájába az adatért, mint szimplán cache-nek használni a VRAM-ot. Ugye magát a menedzsmentet bonyolítja jelentősen, hogy képes vagy egy memóriaterületként visszaadni a VRAM-ot, de az egyik GPU csak az egyik, míg a másik csak a másik felét éri el gyorsan. És ezt megint alkalmazásoldalon kellene kezelni. A HBCC-vel ezt a problémát automatikusan kezeli a hardver.

Na most a HBCC nem igazán megvalósítható a WDDM 2 alatti szinteken, tehát mindegy, hogy milyen API-n fut a program, maga a WDDM 2.0 legalább szükséges a működéshez. Ez pedig csak Windows 10-től van.

A Linux megoldható lenne, mert az újabb kerneleknél a HBCC-t rá lehet mappelni, de megszokhattuk már, hogy nem azért nem csinálnak meg dolgokat Linuxra a gyártók, mert nem lehet, hanem mert nem éri meg erőforrást fektetni bele.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32) Cathulhu válasza b. (#14) üzenetére


Cathulhu
addikt

Felteve ha kell az az nV-nek egyaltalan. Ha egy 150W-os lapka ala beraksz egy masik 150W-ost, az bizony ott szepen megfo, raadasul futi a felette levot is, igy mindketto throttlingol, huthetetlen. Nagy fogyasztasu chipeknel ennek sok ertelmet nem latom.

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#33) Bici válasza arn (#29) üzenetére


Bici
félisten

De ez mind amiatt van, hogy a driver is két GPU-t látott, külön Ram-mal, nem?
Itt meg pont ennek elkerülése a cél szerintem.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#34) Yutani válasza hokuszpk (#23) üzenetére


Yutani
nagyúr

Az AMD ésszel próbál teljesítményt adni a kezedbe.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#35) Cifu válasza Abu85 (#31) üzenetére


Cifu
nagyúr

Na várj, anno azt írtad, hogy csak az inkluzív HBCC megoldáshoz kell API támogatás, az exkluzívhoz nem. Ezek szerint ez csak az inkluzív megoldással működik? Pedig itt nem is a rendszermemóriát nyalja be pluszba, tehát valahol az tűnik logikusnak, hogy az exkluzív megoldás is tökéletes kell, hogy legyen.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#36) lezso6 válasza Bici (#33) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ja, az még a hagyományos CF / SLI volt, tákolt driveres megoldással. A DX12 multiadapter módja már egy szinttel lejjebb ment. Ez az mostani AMD-s cucc pedig még alacsonyabb szintű, szóval hatékonynak kéne lennie. Szóval remélem nem AFR módon fog működni, mert akkor kell a francnak.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#37) laskr99 válasza subaruwrc (#3) üzenetére


laskr99
addikt

Fincsi cucc, folyatom rá a nyálam, de még nincs, csak két külön kártya :D

(#38) lezso6 válasza Yutani (#34) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jaj, hát te ezt elhiszed? Hol élsz te? Szánalmas...

;]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#39) Abu85 válasza Cifu (#35) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az inkluzívhoz program oldali támogatás kell egy API-n keresztül. Működik ezzel is, de ha a program nem támogatja, akkor csak az exkluzív módot tudja az AMD rákapcsolni. Az inkluzívhoz egyébként megoldható lehetne a régebbi Windows operációs rendszereken is, de erősen kétlem, hogy az AMD leportolná azokra ezt.

Hosszabb távon szerintem ez az egész úgy lesz szabványba emelve, hogy az API megköveteli majd a hardvertől a bájtszintű adatelérést, és akkor onnantól kezdve lehet egy NAND flash a VGA-n, vagy akár a lapkán is 3D-s tokozással, a memória pedig annak a gyorsítótára lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) b. válasza #45185024 (#20) üzenetére


b.
félisten

igen szerinmtem is az lesz a jövő, WoW és a chipletes felépítés., De ahhoz csökkennie kell jelentősen a fogyasztásnak, a 3-400 wattos kártyák kora szerintem lejárt.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#42) hokuszpk válasza Cobra652 (#40) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

figy mar, itt nem ket Vega lesz sorbakotve, hanem ket NAVI parhuzamosan.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#43) lezso6 válasza Abu85 (#39) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jujj, inkább ne legyen itt NAND, mert mindenki attól fog félni, hogy elkopik a videokártyája. :DDD

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44) Cifu válasza Abu85 (#39) üzenetére


Cifu
nagyúr

NAND flash? Ezt úgy kell elképzelni, hogy lesz mondjuk egy M.2 csati a VGA kártyán, ahova lehet dedikált SSD-t bepattintani?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#45) b. válasza Cathulhu (#32) üzenetére


b.
félisten

egyik waffer lehetne az RT mag, másik a GPU máris egy sokkal kisebb GPU val kell zsonglőrködnöd.persze ez most még nem kivitelezhető, mert ugyan annak kell lennie a 2 waffernek, legalább is valami ilyesmit vettem ki TSMC leírásából meg Abu is leírta . na majd a 3D :DDD

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#47) hokuszpk válasza Cobra652 (#46) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

nemhiszem. az lehet, hogy ez a fabricosdi elsore nem jon be.
De a Navi 7nm lesz, a 14nm Vega teljesitmenyet ilene fele fogyasztasbol hozni. szoval 300W -bol sanszos, hogy 2x Vega kraftot kapsz, az meg mar kb. ottvan valahol a 2080 kornyeken.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#48) Abu85 válasza Cifu (#44) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akár. De oda lehet rakni a NAND flash-t a lapka mellé is, a tokozáson belülre. A lényeg az, hogy legyen a GPU/GPU-k mellett. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy ilyen módon például az NV-re is szabványosítható ez a fajta hardveres menedzsment, mert nem követel meg x86/AMD64 licencet. Persze oda lehet rakni egy kiterjesztést az API-kba, hogy Intel és AMD GPU-n még a rendszermemória is szabad préda, de szabvány szinten ez az NV-nek tabu, tehát olyan általános megoldás kell, ami a rendszermemóriát nem célozza ilyen módon.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#50) hokuszpk válasza Cobra652 (#49) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

majd terjunk vissza ra, ha megjelent a cucc.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.