Akkor pedig nem értem, hogy miért vitáztok velem? Amit említesz elsősorban a multi miatt teszed, de a játék engine-je adott, függetlenül attól, hogy a felette lévő rétegben éppen SP, MP vagy adott esetben Sandbox megy, lásd Cryengine 3 SB, ami csak bejelentkezéssel megy.
Végig arról beszéltem, hogy sarkosítva felhőben lennének a fájlok (vagy a lentebb említett folyamatok) amik kötelezőek a játék futtatásához (és ez innentől fogva megint nem feltétlenül csak MP-re vonatkozhat, egyáltalán.... lásd Diablo 3, Hawx 2...), és erre jöttetek ti a Skidrow-val meg, hogy úgyis feltörik. De már vagy harmadjára írom le, hogy ahhoz, hogy ezeket feltörjék magát a felhőt szolgáltató rendszert kellene feltörniük, nem egy exe-t (erre említettem például a Steam-et, mint szolgáltatót, de lehetne bárki mást is idehozni)... Amúgy a Steam egyáltalán nem biztos, sőt szint biztos hogy az elején nem veszi majd ki komolyan a részét a Cloud rendszerekből (a saját mini rendszerén kívül, amit már most is használ), valószínűleg megmarad játékboltnak és max bérel egy erre szakosodott céget, aztán amikor már jól kitanulják a nagy felhőt, meg látják, hogy van benne biztos biznisz, akkor elindítják a saját rendszerüket, vagy vesznek egyet)...
Amúgy az én hibám, hogy végig csak pár fájlról beszéltem, ezt elismerem. De nyugodtan ide lehet érteni a program bármelyik részét (legyenek azok fájlok, vagy folyamatok, vagy különböző algoritmusok)...
Ha magát az engine-t (vagyis bizonyos fájljait, vagy mini folyamatait) teszik kötelezően felhő alapúvá, akkor egyszerűen ellehetetlenül a "törés", mint olyan. Ti ragaszkodtok ahhoz az elvhez, hogy van egy exe fájl, ami internet használat nélküli állapotra is tökéletesen feltörhető. A gond csak az, hogy felhőzni nem csak fájlokat lehet (jelen esetben egy exe-t, vagy dll-t), hanem komplett folyamatokat, programrészeket programokat is (SaaS, PaaS).
És innentől már nincs is egy fizikai fájlod amit "feltörhetsz".
Továbbra is el tudom képzelni azt amit mondasz (tapasztaljuk is legtöbbször), sőt SP esetén látok esélyt a sikerükre a felhő ellen is, de nagyon kicsit (ahhoz lényegében újra kellene írniuk a program bizonyos részeit, akár magát az engine-t). És amúgy remélem igazam is lesz, mert én például megveszem a játékokat, és szeretnék még nagyon sokáig PC-n játszani.
És ez most független attól, hogy ténylegesen emiatt nem "megy" a PC-s játék piac, vagy csak erre fogják, de legalább egy (ellen)érvvel kevesebb az ő részükről (bár a kifogás lehet jobb szó ide).
De bejeztem mert kihúzom a gyufát...