Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) imibogyo


imibogyo
veterán

Kicsúsztam szerk. időből.

Persze a Steamguard-os hasonlat elég sarkított, de szerintem lehet érteni, hogy mire gondolok.

Egy ilyen rendszert nem egy-két nap alatt lehetne feltörni. Hasonlóan a már emlegetett Hawx 2-höz. Tehát a rendszer működőképes, csak még vannak legalábbis a Hawx esetében voltak gyermekbetegségei. Ott azon bukott a dolog, hogy ÁLLANDÓ netkapcsolatra volt szükség. Itt viszont én direkt kiemeltem, hogy nem ilyen megoldásra gondolok. Például aki már belépett egy érvényes kóddal/fájllal, azt utána hagyja békén a rendszer, amíg ki nem lép, vagyis nem érkezik felőle újabb belépési kérés.

[ Szerkesztve ]

(#202) Jakesz válasza WhiteWalker (#193) üzenetére


Jakesz
őstag

Részben igaza van, csak még annyit hozzá kell tenni, hogy a csúcsszuper játékok is sokkal jobban eladhatók konzolra, úgyhogy ez az anti-konzol állítás is bukta. Egy CoD fanatikusnak nagyon nem áll jól a konzolfikázás, még akkor sem ha a 3%-os csoportba tartozik...

(#203) joysefke válasza imibogyo (#194) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Itt nyilván single player játékról beszélsz.
Nem értem a gondolatmenetedet:
Az eredeti játék néhány naponta frissítene egy DLL-t vagy a futtathatót, amihez a frissítést a szerverről szedné le?

Hol van ebben a ráció, milyen feladat vagy művelet valósul meg szerver oldalon, amihez nincsenek meg az adatok már kliens oldalon, vagy a szerver oldali logika túl bonyolúlt ahhoz hogy visszafejthető és kliens oldalon helyettesíthető legyen?

Nyilván a játék frissítőjét buherálnák meg, hogy ne próbálja a futtathatót, DLL-t érvényteleníteni, és ezért ne legyen egy úgy frissítés szükséges, ezután a játék nem próbálna semmi frissítést letölteni szépen ellenne a régi verzióval.

J.

(#204) doncortio válasza imibogyo (#200) üzenetére


doncortio
senior tag

Egyszer crackeli Skidrow és meg lesz oldva, hogy a játék ne kérje a friss .exe-t. Hoppá :U

Isten veled Steve, nyugodj békében!

(#205) djculture


djculture
félisten

Minden ilyen hülyeséggel csak azt szivatják aki tényleg megveszi.Eleve ott kezdődik hogy a szerver kiesik játszani se tudnál.Szerintem nagyon csuklanának a készítők.

(#206) LackoMester válasza Jakesz (#202) üzenetére


LackoMester
addikt

hmmm.... :U
no comment és OFF

ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz

(#207) imibogyo válasza doncortio (#204) üzenetére


imibogyo
veterán

De hogyha a szerver kéri a friss fájlt és nem a játék maga, akkor nincs igazad.
Hoppá. :U

Nem hiszem Skidrow, vagy bárki más feltörné a Steam szervereket, vagy a Ubisoft szerverét.

joysefke:
Hol van ebben a ráció, milyen feladat vagy művelet valósul meg szerver oldalon, amihez nincsenek meg az adatok már kliens oldalon, vagy a szerver oldali logika túl bonyolúlt ahhoz hogy visszafejthető és kliens oldalon helyettesíthető legyen?
Nyilván a játék frissítőjét buherálnák meg, hogy ne próbálja a futtathatót, DLL-t érvényteleníteni, és ezért ne legyen egy úgy frissítés szükséges, ezután a játék nem próbálna semmi frissítést letölteni szépen ellenne a régi verzióval.

Ugyanaz neked is. Amit irsz csak akkor igaz, ha a kliens lenne az aki igényt állít egy fájllal szemben. Ezért is emeltem ki, hogy itt fordulna a logika. Végülis egy felső alapú futtatásról beszélek, csak annyi csavarral, hogy nem minden ott futna, hanem a 99%-a a kliens gépén (ezzel elkerülve, a hatalmas adatforgalmi igényt). Csak egy-két mini fájlt tartanának a szerveren, de az nagyon sűrűn változna, igy lehetetlen lenne (ésszerű keretek között) a "feltörés", mint olyan. Hiszen igy 10 percenként, vagy óránként lehetne feltörni valamit. Ha ez random akkor szinte lehetetlen. Emlékezzetek a Steam feltörésnél emlitett jelszó feltörés idejére. :K

És az, hogy helyettesíthető-e nem releváns, mivel mire helyettesítik, már másikra van szükség.

Sima felhőről beszélek, vagy ennyire nem vagyok érthető?

[ Szerkesztve ]

(#208) imibogyo válasza imibogyo (#207) üzenetére


imibogyo
veterán

Kicsúsztam szerk időből...

"Végülis egy felső alapú futtatásról beszélek"
Természetesen felhő alapú futtatást akartam írni. Ha minden igaz a Diablo 3 is hasonló rendszerrel fog kijönni, ha jól tudom. Csak ott az én ötletemmel ellentétben állandó internetkapcsolat kell.

(#209) Sirandrish válasza imibogyo (#200) üzenetére


Sirandrish
legenda

De ha egyszer megcrackelik a játékot akkor hidd el hogy nem fog felmászni a játék netre 20percenként az új exe-ért..ennyi

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#210) doncortio válasza imibogyo (#207) üzenetére


doncortio
senior tag

Ott kezdődik, hogy warezzal nem mehetsz fel a Steamre :U Hoppá.

Isten veled Steve, nyugodj békében!

(#211) imibogyo válasza Sirandrish (#209) üzenetére


imibogyo
veterán

Írd le légyszíves pontosan, hogy ha felakar menni a kedves user egy bizonyos fájlokat felhőben futtató játék szerverére, az hogy a fenébe fog a felhőben random generált, de a játék működéséhez szükséges fájlok nélkül játszani, ha ezek a randomizált fájlok hiányoznak majd neki a gépéről... Azzal amit írsz, magát a felhő alapú védelmet kérdőjelezed meg.

Amit te írsz az igaz lehet single player részre, ahova leszedi a Skidrow exe-t például és játszik.. De én direkt sehol nem mondtam, hogy az ötletem csak a SP részre vonatkozik. De ha megfelelő a működési elv, akkor arra is vonatkozhat, lásd megint csak HAWX 2. :K

doncortio:
Ezt a fájlt, még ha fel is töri a Skidrow, vagy akárki, attól még hogyan tölti fel mondjuk a Steam szervereire?
Egyszer crackeli Skidrow és meg lesz oldva, hogy a játék ne kérje a friss .exe-t. Hoppá
Nem hiszem Skidrow, vagy bárki más feltörné a Steam szervereket, vagy a Ubisoft szerverét.
Ott kezdődik, hogy warezzal nem mehetsz fel a Steamre Hoppá.
Te kezdted a Steam exe-s crackelés témát. Neked válaszoltam, nem én hoztam fel a Warez témát a felhő alapú és a kliens-program alapú futtatással szemben... Hoppá

[ Szerkesztve ]

(#212) imibogyo válasza imibogyo (#211) üzenetére


imibogyo
veterán

Amúgy ezt a hoppát abbahagyhatnánk. Egyikőnknek sem áll jól ez a fellengzős stílus. :N

[ Szerkesztve ]

(#213) imibogyo válasza imibogyo (#212) üzenetére


imibogyo
veterán

Senki sem játszik velem... :(
Na jól van ideje lefeküdni, holnap sem dolgozik senki helyettem...

(#214) Sirandrish válasza imibogyo (#211) üzenetére


Sirandrish
legenda

A netes mókák már most sem mennek tört-el.
Pl COD,BF, etc.

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#215) imibogyo válasza Sirandrish (#214) üzenetére


imibogyo
veterán

Akkor pedig nem értem, hogy miért vitáztok velem? Amit említesz elsősorban a multi miatt teszed, de a játék engine-je adott, függetlenül attól, hogy a felette lévő rétegben éppen SP, MP vagy adott esetben Sandbox megy, lásd Cryengine 3 SB, ami csak bejelentkezéssel megy. :U

Végig arról beszéltem, hogy sarkosítva felhőben lennének a fájlok (vagy a lentebb említett folyamatok) amik kötelezőek a játék futtatásához (és ez innentől fogva megint nem feltétlenül csak MP-re vonatkozhat, egyáltalán.... lásd Diablo 3, Hawx 2...), és erre jöttetek ti a Skidrow-val meg, hogy úgyis feltörik. De már vagy harmadjára írom le, hogy ahhoz, hogy ezeket feltörjék magát a felhőt szolgáltató rendszert kellene feltörniük, nem egy exe-t (erre említettem például a Steam-et, mint szolgáltatót, de lehetne bárki mást is idehozni)... Amúgy a Steam egyáltalán nem biztos, sőt szint biztos hogy az elején nem veszi majd ki komolyan a részét a Cloud rendszerekből (a saját mini rendszerén kívül, amit már most is használ), valószínűleg megmarad játékboltnak és max bérel egy erre szakosodott céget, aztán amikor már jól kitanulják a nagy felhőt, meg látják, hogy van benne biztos biznisz, akkor elindítják a saját rendszerüket, vagy vesznek egyet)...

Amúgy az én hibám, hogy végig csak pár fájlról beszéltem, ezt elismerem. De nyugodtan ide lehet érteni a program bármelyik részét (legyenek azok fájlok, vagy folyamatok, vagy különböző algoritmusok)... :K

Ha magát az engine-t (vagyis bizonyos fájljait, vagy mini folyamatait) teszik kötelezően felhő alapúvá, akkor egyszerűen ellehetetlenül a "törés", mint olyan. Ti ragaszkodtok ahhoz az elvhez, hogy van egy exe fájl, ami internet használat nélküli állapotra is tökéletesen feltörhető. A gond csak az, hogy felhőzni nem csak fájlokat lehet (jelen esetben egy exe-t, vagy dll-t), hanem komplett folyamatokat, programrészeket programokat is (SaaS, PaaS).

És innentől már nincs is egy fizikai fájlod amit "feltörhetsz".

Továbbra is el tudom képzelni azt amit mondasz (tapasztaljuk is legtöbbször), sőt SP esetén látok esélyt a sikerükre a felhő ellen is, de nagyon kicsit (ahhoz lényegében újra kellene írniuk a program bizonyos részeit, akár magát az engine-t). És amúgy remélem igazam is lesz, mert én például megveszem a játékokat, és szeretnék még nagyon sokáig PC-n játszani. ;)

És ez most független attól, hogy ténylegesen emiatt nem "megy" a PC-s játék piac, vagy csak erre fogják, de legalább egy (ellen)érvvel kevesebb az ő részükről (bár a kifogás lehet jobb szó ide).

De bejeztem mert kihúzom a gyufát... :D :K

(#216) Sirandrish válasza imibogyo (#215) üzenetére


Sirandrish
legenda

Azért vitázok veled mert a játék attól hogy multiban használhatatlan attól még offline működik.
És pl a BF3 sem megy warezzel neten de a singlet végig tudod vinni.
És mivel a játékok 90%a Singlere van kihegyezve így ha a Steam le is szopikálja magát, a játékok 90%át akkor is fel fogják törni és akkor is játszható lesz offline.

Nem fog a "felhőre" csatlakozni az új exe-ért mert fel fogják törni és az első exe-vel is végig fogja vinni a játékot aki akarja.

A te elméleted akkor lenne életképes ha a játékot vagy 10 részre osztanák, azaz 10%okra bontanák, és minden 10%nál új exe kéne.
Szerintem még azt is meg tudnák oldani a Skidrow-ék de mondjuk hogy ez működne.
Az már másik kérdés hogy a büdös életben ezt senki sem merné meglépni mert a potenciális vevők is erőteljesen mutatnák a középső ujjukat egy "szopjatok le" kifejezéssel megspékelve..

Egyébként én ezt élvezem...tőlem mesélheted még az elméleted..nem zavar és nem idegesít, ami furcsa még nekem is :D viszont tényleg az van hogy a törhetetlen védelem = a vevők szívatásával..

[ Szerkesztve ]

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#217) imibogyo válasza Sirandrish (#216) üzenetére


imibogyo
veterán

Még jó, hogy nem idegesít, hiszen nem elküldjük egymást az anyjába, csak értelmesen vitázunk. Én nem is rád gondoltam, hogy tőled kapok. Hanem a többi fórumozóra. ;)

Amúgy te továbbra is CSAK statikus fájlokban gondolkodsz, ami rajta van a kliens számítógépeden. Ebben az esetben igaz amit mondasz, amúgy nem... De ez nem is lenne felhő alapú megoldás, szóval nem értelek ez miért bizonyítja azt amit mondasz az én elméletemre, ahol pedig felhőről beszélek. :N

És az a fajta törés amiről te beszélsz az is arra az esetre igaz, ha MINDEN fájl nálad van a gépen, amikre elkészítik a törést. Ha valamit csak online talál meg a program, tehát esélytelen, hogy a gépeden legyen, de kell a program működéséhez, arra hogyan készít bárki is crack-et? Pont ezen bukott meg a már 20-adjára említett HAWX 2 is, mondjuk a gagyi szerver oldali dolog miatt meg a megvásárolt játék bukott meg, de ez most lényegtelen. Én próbálok egy ideális dolgot elképzelni, ahol eltekintek a technikai korlátoktól és csak az elméleti részt boncolgatom. Hiszen abból indultunk ki.

Azt próbálom kitalálni, hogyan lehetne a kalózkodást visszaszorítani a JÖVŐBEN, te pedig hozod a folyamatos jelen idejű példákat, amik totál más elv alapján működnek, de már feltörték őket.

A törhetetlen védelem = a (sok esetben) vevők szívatásával résszel egyetértek. De csak addig amíg a jelenlegi agyon DRM-ezett megoldással próbálják védeni a játékokat. :K

(#218) Sirandrish válasza imibogyo (#217) üzenetére


Sirandrish
legenda

De pont erről beszélek...
Ha a játék darabjait neked mindig le-le kell szedni akkor a potenciális vásárlókat szívatják csak..
Nem lesz warez? Kit érdekel? a kiadóknak attól nem lesz több pénzük..sőt kevesebb mert aki amúgy meg is venné az is el fog fordulni a sok szarakodástól..
A net már eléggé elterjedt...szinte mindenkinek van mégis kiakadnak mikor folyamatos kapcsolatot kell teremteni ahhoz hogy játssz.

Írtad ugyan fentebb hogy mondjuk akár egy 7kb-s file is elég de ez akkor is korlát.
Beszarik a kiadó szervere bamm..nam tudsz játszani a játékkal amit amúgy 10K-ért megvettél.
Manapság szerintem elég kevés játék hoz annyi pénzt hogy bárkinek is megérje bitang nagy szerverparkokat fenntartani csak azért hogy aki amúgy sem veszi meg az ne is tudjon játszani vele + aki megveszi az is csak szopjon..

Lehet hogy a warezt valamilyen szinten visszaszorítaná (bár szerintem idővel lenne erre is megoldás), de az eladásokat is.

Szerintem..

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#219) joysefke válasza imibogyo (#217) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ne érts félre, nem leugatni akarlak, de megpróbálom helyretenni a dolgokat, és leírni a problémákat azzal kapcsolatban amit írták és amennyire tőlem tellik elmagyarázni, hogy miért nem működhet úgy a törésvédelem, ahogyan elképzeled.

Először is, 1+1=2 nem csak most, hanem egy év múlva és bármikor a jövőben. A tudományos törvényszerűségek nem változnak túl gyakran.

Amit Te elképzelsz az single playerben úgy működne, hogy a játék teljes egészében a user gépén futna, a user gépén minden adott időpillanatban minden a játék futtatásához szükséges információ meglenne, ezen nem változtatna az, hogy 10 percenként egy bizonyos DLL vagy futtatható vagy bármilyen fájl új verzióját töltené le a játék. Miután letöltődött a szükséges adat a központi szerverről minden jelen van a lokális gépen, ami a futtatáshoz szükséges, pontossan úgy mint ahogy ma elterjedt. Innentől csak azt a mechanizmust kell kiiktatni amely bizonyos időközönként érvényteleníti a szoftvert és az érvénytelenítés feloldásához előírja hogy újra kapcsolódni kell a központi szerverhez. Ez egy warezcsapatnak semmi munka, megkeresik a kérdéses folyamatot (processt) és kiiktatják, innnentől fogva semmi oka nincs, hogy a játék a szerverhez csatlakozzon, hiszen, a szoftverkonfiguráció lokálisan rendelkezik a futáshoz szükséges összes információval. (algoritmusok, modellek, beállítások stb).

A szerver-kapcsolat akkor tudja megakadályozni a kalózkodást, ha szerver oldalon olyan a játék futtatásához elengedhetetlen, pótolhatatlan funkció van megvalósítva, amely nincs meg lokálisan a gépeden.

Példák:
-Muliplayer játék, ahol a játék szerver (pl battle.net) nincs meg a lokális gépen, Ha a skidrow starcraft mulitit szeretne adni, akkor, vagy leporogramoznak egy szervert a kliens/szerver üzenetek visszafejtéséből. (brutális feladat, de vannak egyszerűbb játékok ahol ez megtörtént) vagy megszerzi a battle.net szerver kódját és meghackeli, kvázi kiad egy tört battle.net szervert. Nem egyszerű, pláne, minden verzióhoz újra meg kéne szerezzék az eredeti szoftvert.

-Felhőben futtatott játék. itt a lokális gépen semmilyen a játék futtatásáhot szükséges info nincs meg, se algoritmus se karaktermodellek se pályák se beállítások, extrém esetben még kompatibilis hardvered sincs. (pl ki mondta, hogy a felhőben a radeonok PC-s catalystot fognak használni)

Ha a skidrow felhős játékot szeretne törni akkor kb két útja van: Ha a játék PC vason is futtatható (tehát PC kompatibilis a kód) akkor megszerzi a felhős szoftvert és elkészíti PC-re a törést.

A másik szinte kivitelezhetetlen út, az hogy a játék input/output-jából a játék viselkedése alapján leprogramozzák a játékot. Ez egy A kategóris játék esetén ez néhány 10.000 emberórát venne szvsz igénybe.

De ez sem lehetetlen, pl a Panzer General nevű játéknak elveszett a forráskódja és egy lelkes amatőr a játék viselkedése, kimenete alapján újra, kis változtatásokkal leprogramozta a Panzer Generalt (Panzer General Forever)

J.

(#220) imibogyo válasza joysefke (#219) üzenetére


imibogyo
veterán

Sirandrish:
Ez így már teljesen korrekt és helytálló. :R
Amúgy én csak technikai megvalósításán filozofáltam, nem az emberi oldalán. :N
De ezt említettem is, hogy sok esetben ez így szívás. De az eredeti bejegyzés a kalózkodást, mint okot emeli ki, ennek a megoldásán gondolkodtam tovább. És nem azon, hogy jó-e ez mindenkinek, vagy sem. Az egy másik történet. ;)

joysefke:
Nem értelek félre, csak beszélgetünk. Szívesen veszem a helyreigazítást. :K
És nagy részével egyet is értek, de pár dolog:

Amit Te elképzelsz az single playerben úgy működne, hogy a játék teljes egészében a user gépén futna, a user gépén minden adott időpillanatban minden a játék futtatásához szükséges információ meglenne
Pont az ellenkezőjét írtam. Azt írtam, hogy lennének statikus fájlok (mert, hogy Sirandrish ezekre hivatkozott), és lennének amik a felhőből jönnek.

A szerver-kapcsolat akkor tudja megakadályozni a kalózkodást, ha szerver oldalon olyan a játék futtatásához elengedhetetlen, pótolhatatlan funkció van megvalósítva, amely nincs meg lokálisan a gépeden.
Most nem azért, de pont ezt írtam én is.
És az a fajta törés amiről te beszélsz az is arra az esetre igaz, ha MINDEN fájl nálad van a gépen, amikre elkészítik a törést. Ha valamit csak online talál meg a program, tehát esélytelen, hogy a gépeden legyen, de kell a program működéséhez, arra hogyan készít bárki is crack-et?

itt a lokális gépen semmilyen a játék futtatásáhot szükséges info nincs meg, se algoritmus se karaktermodellek se pályák se beállítások, extrém esetben még kompatibilis hardvered sincs. (pl ki mondta, hogy a felhőben a radeonok PC-s catalystot fognak használni)
Szerintem nem csak fekete, vagy fehér a felhő. Szerinted csak 100%-ig felhős, vagy csak 0%-ban felhő alapú lehet egy játék? Én kétlem.

[ Szerkesztve ]

(#221) joysefke válasza joysefke (#219) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ha magát az engine-t (vagyis bizonyos fájljait, vagy mini folyamatait) teszik kötelezően felhő alapúvá, akkor egyszerűen ellehetetlenül a "törés", mint olyan. Ti ragaszkodtok ahhoz az elvhez, hogy van egy exe fájl, ami internet használat nélküli állapotra is tökéletesen feltörhető. A gond csak az, hogy felhőzni nem csak fájlokat lehet (jelen esetben egy exe-t, vagy dll-t), hanem komplett folyamatokat, programrészeket programokat is (SaaS, PaaS).

Ez a része így van, de ne felejtsd, jelentős részeket kell szerver oldalon megvalósítani, nem lifisz lufusz kikapcsolható/pótolható/újraprogramozható folyamatokat. Ezzel pedig az a gond, hogy ilyenből kevés van, és azok folyamatosan futnak ha ezt felhőbe rakod, akkor folyamatos netkapcsolat kell. Egy olyan folyamat, ami csak 10 percenként fut egy játékban, az kb irreleváns.

Mellesleg amit Te mondasz az már meg is valósult :) az Achivmentek/screenshotok online tárolása pl ilyesmi, nényány tízpercenként, vagy kilépéskor elküldi az aktuális státuszt a szerverenek, a haverok meg gyönyörködhetnek benne online. A "gond" :)) csak az, hogy aki warezol megvan online achivmentek nélkül is.

J.

(#222) joysefke válasza imibogyo (#220) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Látom érkezett új hsz.:

Nem csak fekete vagy fehé , de:

bár nem vagyok játékprogramozó, de szerintem kevés az olyan folyamat egy játékban ami ritkán fut/kevés adattal dolgozik és mégis nehezen pótolható. Pont erről szól az utolsó hsz..

J.

(#223) Sirandrish válasza imibogyo (#220) üzenetére


Sirandrish
legenda

Akkor eztet sikerült megdumcsiznunk :R

Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

(#224) imibogyo válasza joysefke (#222) üzenetére


imibogyo
veterán

#223: Sirandrish: meg... :D

#221: igen, én is említettem a "mini" cloud-ot... :K

#222: az értem, hogy miről szól HSZ-ed, azért is írtam, hogy köszönöm a javítást. :K
Csak azokkal nem értettem egyet, amikre én is pont ugyanazt írtam.

Én nagyon sokat foglalkozom mostanában Unity 3D-vel, Cryenginnel, nagyritkán UDK-val.

És azért továbbra is fenn tartom, hogy vannak olyan folyamatok (inventory, karakter vagy fegyverfejlesztés a játékon belül), ami nem kíván amúgy sok adatot (a szkript rész legalábbi biztosan nem) , viszont ha hiányzik a játékból valamelyik alkotóeleme, hát bizony fájdalmas tud lenni. ;]

És mondjuk egy fegyverfejlesztést normál esetben nem egy percenként végez az illető (na jó talán ez alól az inventory függő játékok kivételek (Skyrim stb.), de szerintem ott sem nagy fájlokról beszélünk, hiszen ott is külön van a működtető script és az "adatbázis", hogy mi van nálad). De persze itt nem a teljes "folyamatról beszélek" hanem bizonyos működtető részeiről...

[ Szerkesztve ]

(#225) joysefke válasza imibogyo (#224) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Inventory/Fegyverfejlesztés ezek jó pontok, ha ezt nem a lokális gépen valósítod meg, akkor megfelelő rendelkezésre állású netre van szüksége a usernek. Ez probléma lehet.

A másik pedig az, hogyha egyes processzeket központi szerverre száműzöl, akkor gondoskodni kell arról, hogy ne legyen annak a bizonyos processznek nagy a kommunikációs igénye a többi lokálisan futtatott processzel, mert a kommunikáció a neten kersztül történik, nem a rendszermemórián kersztül. Itt persze az internet késleltetését is figyelembe kell venni.

Ami szerintem járható út lenne és megnehezítené a kalózkodást (de messze nem lenne törhetetlen) az lenne, hogy Kalandjátékok, RPG-k elején a karakteralkotás központi szerveren, interneten keresztül történne, majd ezután a megkreált karakter (modell, hangok stb) és csakis az átkerülne a lokális gépre, mely legalább a vinyón titkosított formátumban tárolódna.

Nem lenne törhetetlen, de nagyobb munka lenne feltörni, hiszen az összes lehetséges karaktert le kéne generáltatni a szerverrel /és itt lenne mondjuk egy napi 3 karakter per user max limit/ és a helyi gépről kinyerni. A törésben nyilván nem lenne karakteralkotó user interfész stb. szóval a tört játék gány lenne.

Nagy munka lenne ezt törni, biztos belekerülne egy hétbe :))

J

(#226) imibogyo válasza joysefke (#225) üzenetére


imibogyo
veterán

Ezzel maximálisan egyet értek. De ezzel megint rákanyarodunk a technikai, infrastruktúrális kérdésekre, amit nem szeretnék idekeverni. Tudom, hogy idetartozik, de nem ez volt a kiindulási téma. :N

Ha megnézed mekkorát ugrott az általános netsebesség mondjuk 2000 óta, szerintem egyértelmű, hogy még kis hazánkban sem lesz gond a legtöbb helyen egy átlagos játék kiszolgálása, mondjuk 10 éven belül. Legtöbb esetben már most sem az, gondolj csak egy 32-es, vagy 64-es multira. Nem hiszem, hogy egy RPG vagy bármi más játéknak mondjuk az inventory-jának nagyobb lenne az adatforgalmi igénye, mint ezeknek a meccseknek.

A te anti-cracker megoldásod is tetszik, nagyon elmés megoldás, de ezzel a felállással már átmegyünk a valódi felhő alapú szolgáltatások körébe, aminek pedig egyelőre megint csak nincs még meg az infrastrukturális és technikai háttere. De ez is biztosan megoldódik. :K

Ez egyben egy jó kompromisszum is a te és az én megoldásom között. ;]

(#227) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

Ha abbahagynák a játékok fejlesztését PC-re - nem csak az Ubusift, hanem az összes többi fejlesztő - akkor már tényleg nem lenne semmi előnye a windows-nak a Linux-szal szemben!

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#228) doncortio válasza sz.balazs.95 (#227) üzenetére


doncortio
senior tag

Dehogynem... kismillió korábbi játék attól még kompatibilis lenne vele.

Isten veled Steve, nyugodj békében!

(#229) sz.balazs.95 válasza doncortio (#228) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

Igaz, de ott a Windows 8 is, ami - ha jól tudom - nem fogja tudni vinni a korábbi Windows alkalmazásokat.
(Meg amúgy is egy Win 7 kb. 60000 Ft-tal kerül többe, mint egy Linux, arról nem is beszélve, hogy annyiért már inkább PS3-at vesz az ember...)

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#230) #72042496 válasza sz.balazs.95 (#229) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ilyen drága lenne? Annak idején 30 ezerért vettem a dobozos Home Premiumot.

Számomra az is a Windows mellett szól, hogy hamar kiismerem magam benne, van hozzá normális terméktámogatás és elérhetőek rá a jól megszokott és széleskörűen használt programok.
Annyi biztos, hogy ha váltanék valamire, akkor az csakis OSX lenne. A Linuxra rá sem néznék.

(#231) doncortio válasza sz.balazs.95 (#229) üzenetére


doncortio
senior tag

Az ARM verzióra írt Win8 nem fogja standard futtatni az x86/x64-es programokat.
És 60E-ért OEM Ultimate-et lehet kapni.

Isten veled Steve, nyugodj békében!

(#232) sz.balazs.95 válasza #72042496 (#230) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

"Számomra az is a Windows mellett szól, hogy hamar kiismerem magam benne..."
A Linuxnál is könnyen kiismeri magát az ember... (Amíg nem próbálod ki pl. az Ubuntu-t, vagy a Linux Mint-et, addig nem tudhatod.)

"...van hozzá normális terméktámogatás..."
A legtöbb Linuxra is van normális terméktámogatás, ráadásul ha megjelenik egy újabb, verzió egy adott Linux-nál, kb. 3 kattintással frissítheted is, ingyen!

"...és elérhetőek rá a jól megszokott és széleskörűen használt programok."
Sok alkalmazást már átírtak Linuxra, amit nem, ahhoz meg ott a Wine...

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#233) doncortio válasza sz.balazs.95 (#232) üzenetére


doncortio
senior tag

Azért ez nem Linux-topic, nem kérünk a propagandából. Remélem megérthető, hogy mi DOS-on, Windowson nőttünk fel és nem nagyon akaródzunk váltani. Nincs kedvünk újabb rendszerekkel ismerkedni, VGA driverekkel vesződni, vadászni a jól megszokott programjainkat és emulátorokat futtatnunk (tudom, a Wine nem egy emulátor, de mindegy). Jó ez nekünk. Megfelel nekünk a terméktámogatás, a support, az elérhető programok száma.
Mondom úgy, hogy Winen kívül rengeteget ismerkedtem Ubuntuval, SuSE-zal, MeeGo-val, Minttel, Little Susieval, OpenSolarissal, Solarisszal, OSX-szel, de mindig visszatértem a Winhez. Miért? Mert megszoktam és kényelmesen mozgok benne.

És az offot mellőzük

Isten veled Steve, nyugodj békében!

(#234) #72042496 válasza sz.balazs.95 (#232) üzenetére


#72042496
törölt tag

A legtöbb dolgot biztos meg lehet oldani, de - ahogy felettem is írta a kolléga - én nem áldoznám fel azt a kényelmet, amit a Windows nyújt.

Ha lenne egy letöltőgépem, háziszerverem, vagy kísérletezős gépem, na ott már lehet azt mondanám, hogy nézzük, mit tud ez a Linux, de a napi szinten használt gépemre nem tenném fel.

Aztán én is befejeztem, ennek már tényleg semmi köze az eredeti témához.

(#235) Nazgul01


Nazgul01
csendes tag

ez a világ leg hülyébb topik ja van ez a játék PC-re meg lehet nézni!! mutatom Kattints Ide ugy hogy ez hülyeség

MárkNaZgUl

(#236) WhiteWalker válasza Sub-ZeRo (#8) üzenetére


WhiteWalker
nagyúr

Tökéletesen igazad van! De! Az eladások az ami nem mindegy... ;) ,szóval komment fail :D

(#237) SteveJobs


SteveJobs
őstag

Sziasztok lenne egy kérdésem http://ghost-recon.ubi.com/ghost-recon-phantoms/en-gb/home/?12345 belépek a játékba betölt a pálya már játszok és kb1-5percig megy a játék és egyszer csak befagy,megáll a kép és ilyen hülye hangot ad ki a hangszóró és csak a Power gombal tudom lenyomni vagy a 220-al,újraindítani nem tudom valaki segítsen.
Előre is köszi :)

[ Szerkesztve ]

(#238) artiny


artiny
őstag

erdemes megveni a multiplayer vegett hogy tudjak vele jatszani a gamet? 8.50 ert? streamrol
Van eleg jatekos nem tudjatok a servereken?

(#239) Bad Pritt válasza artiny (#238) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Van egy friss, ingyenes Ghost Recon játék, szerintem inkább azzal próbálkozz.
Phantoms

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#240) joysefke válasza Bad Pritt (#239) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Hja rákerestem, azt írják a Steam fórumon, hogy pay to win...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.