Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#102) Vesa válasza s1999xx (#101) üzenetére


Vesa
veterán

Így van!

A tudomány a valóság költészete!

(#103) edward2 válasza #65675776 (#82) üzenetére


edward2
addikt

A balesetek 90%-a human factor abból kb 90% a pilóta hiba. Az a baj te nem teljesen vagy azzal tisztában mit jelent a pilóta hiba.

Mondok egy autós példát: defektet kapsz, de te hajtasz tovább az autópályán 130al és balesetet szenvedsz. Szerinted ki a hibás? (még azt hozzátéve, hogy lenne egy kiskönyved ami tisztán leírja, hogy defekt esetén állj meg azonnal és húzodj félre)

(#104) mjani1172 válasza btprg (#96) üzenetére


mjani1172
addikt

Már rég elült de valaki ilyenkor felemlegeti.Igen most én vagyok.
1.Szvsz kevered a fogalmakat.Ennek semmi köze az álszenteskedéshez,az egy teljesen más dolog, ez viszont szimpla bunkóság.
Olyan olyan jópofa volt, mintha meghalna egy hozzátartozód, és az orvos azt mondaná a kórházban irónikusan,: hát mit gondoltál kiscsávó, senki sem él örökkké. Lehetnék morbidabb is, de úgy érzem (gondolom az álszenteskedés miatt) nem lépném átt a jó izlés határát.

2.Egy viccnél is sok minden számít. Ez most nem jött össze, inkább egy eröltetett jópofaság volt. Olyan sass józsis.
Én átléptem, mint itt sokan,eszembe nem jutott volna írni, de unalmas, hogy valaki próbálja mosdatni a szerecsent, és még a végén hőst faragtok belőle.

[ Szerkesztve ]

(#105) gafz válasza edward2 (#103) üzenetére


gafz
csendes tag

Mész az autópályán és defektet kapsz. Bemész az árokba és összetörik a kocsid. Ki a hibás?

1. mennyire öreg/elhasznált az abroncs? - üzembentartó
2. van az abroncsnak gyári hibája? - gyártó
3. futóműbeállítás a kocsin? - üzembentartó
4. vezető vezetési alkalmassága (fáradtság, befolyásoltság...) - vezető
5. vezető kiképzettségi szintje (pl. kellette-e gyakorolni a defekt megoldását) - közlekedési hatóság
6. időjárás - vis major
7. időjárásnak megfelelő sebesség, vezetési stílus - vezető
8. idő a defekttől a visszafordíthatalan destabilizálódásig - vis major
9. autópálya állapota (vízelvezetés, kátyú, korlát rozsdássága) - autópálya üzembentartó
10, biztos van még, pl. felügyeleti szervek, háziorvos (eü. alkalmasság), vezetést segítő ezközök a kocsin (ABS, ESP) és azok működése...

És ez csak egy szimpla defekt.

(#106) bigrock válasza edward2 (#103) üzenetére


bigrock
addikt

Jelen esetben 100%, hogy pilóta hiba, hiszen mikor felszállás előtt körüljárta a gépet és megtapogatta a fő alkatrészeket, azonnal rá kellett volna jönnie a szoftverhibára.
Ja, nem.

(#107) Vesa válasza edward2 (#103) üzenetére


Vesa
veterán

"A balesetek 90%-a human factor abból kb 90% a pilóta hiba."

Ezt honnan veszed? Van ehhez a kijelentésedhez hiteles forrás?
Eleve, legtöbb esetben hibák sorozata vezet el a katasztrófáig, nem egyetlen okból következnek be! Voltak már balesetek tervezési hibák miatt, hiányos és rossz dokumentáció miatt, netto műszaki hibák miatt, elégtelen karbantartás vagy javítás miatt, hanyag üzemeltetés miatt (légitársaságok felelőssége), terrorcselekmény miatt, időjárási anomáliák miatt és persze pilóta hibák miatt is. Ezek tények, tudom neked linkelni akár egyesével is a különböző esetek hivatalos jelentéseit. Márpedig az eddigi tapasztalatok alapján, messze nem jelenthető ki, hogy 90% pilóta hiba lenne az ok!

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#108) Ribi válasza edward2 (#103) üzenetére


Ribi
nagyúr

Van egy érzésem, hogy ez is annyira valós statisztika mint autózásnál a gyorshajtás.
Kb. mindenre azt fogják rá akár az volt a tényleges ok akár nem.
Repülő lobbi inkább a pilótára fogják a dolgot mintsem beismerjék valami gond volt amiről ők tehetnek.

(#109) kavalkád


kavalkád
aktív tag

naponta hal meg ennyi gyerek háborús zónákban.

(#110) tordaitibi válasza gafz (#105) üzenetére


tordaitibi
veterán
LOGOUT blog

Ezeket mind felresöpörve, egy darab szög volt az autópályán.
Természetesen lehet a végtelenségig tovább folytatni ennek ismeretében a felelős keresését,pl.
Ki dobta oda (sose tudod meg)
honna került oda, (sose tudod meg)
valami teherautó platójából eshetett ki (sose tudod meg)
ki volt a tettes, sose tudod meg
felelősségre vonni a szög gyártóját, lehetetlen stb.

Amit most leírok, az árnyékát is kerüli a gunyorosságnak vagy a halottakkal szembeni tiszteletlenségnek, de:
Mi is a neve annak a valaminek amit senki sem akar, nem hiányzik, és minden elővigyázat ellenére bekövetkezik?
Igen. VÉLETLEN balesetnek hívják.
Gyerekkoromban a szomszédom fia előttem esett le a cseresznyefáról, ha még él akkor most is nyomorék.
Akkor mindenki elfogadta ezt, nem keresett vért izzadva felelőst (kié a fa, miért ültette el pont oda, miért nem kerítette körbe, miért nem volt a fa mellett elektronikus gyerekfelmászásgátló berendezés, ha volt miért nem működött, mert éppen áramszünet volt, akkormegvanafelelős, az ELMŰ!!!) Értitek kb mit akarok kihozni?

A nejemnek 2 éve kicsit ugyan, de elszúrta az orvos a kézműtétjét. Előtte már nem tudott rendesen fogni, éjjelente olyan fájdalmai voltak hogy sírt. Ez mindkét kezén így volt, a balt 3 éve tökéletesen sikerült megműteni, a jobb az ugyan sokkal jobb mint előtte de a nejem elmondta hogy pontosan érezte amikor a doki valamit elvágott a csuklójába a műtétnél.
Namost rohanhatnánk 1000 ügyvédhez, a dokit szarrá perelhetnénk (kb. 5000 ember köszönheti eddig neki hogy ismét tud a kezével rendesen fogni, pereljük be, alázzuk ronggyá, rúgassuk ki, legyen földönfutó, és ne tudjon segíteni még vagy 5000 emberen) mert 5000-ből 15 nem úgy sikerült hogy 100%.

Talán átmegy mit szerettem volna kihozni. Tragédia, el kell fogadni, nem felelőst, bosszút, kártérítést lihegni.
Apropó kártérítés, nem akarok morbid lenni tényleg, de aki már a föld alatt fekszik szegény, annak ugyan mi szármaizk tízmillió dollárból...? Semmi.

(#111) Ribi válasza tordaitibi (#110) üzenetére


Ribi
nagyúr

Ezt úgy is nézheted, hogy nem véletlen hívnak vissza autókat, amik szarul lettek megtervezve. Esetenként addig sunyulva amíg már annyian haltak meg a hiba miatt, hogy már mindenkinek szemet szúrt. Vajon mi az elfogadható halott szám amíg mindenki csak legyint, hogy baleset?
Értem amit mondasz és sajnos biztos van valahol egy elfogadható halott szám is ami nem üti meg a mércét.

[ Szerkesztve ]

(#112) azbest válasza tordaitibi (#110) üzenetére


azbest
félisten

A véletlen az, ami nem tervezhető külső körülmény.

A hiba meg az, amikor valahol valaki nem elég körültekintően jár el. És itthon lehet teljesen normális az, ha valaki megrokkan vagy meghal, s annak nincs következménye, mert örüljünk, hogy egyáltalán van bármilyen szolgáltatás. De nyugatabbra erre megfelelő biztosítások, kártérítések szolgálnak. És ha egyedi hibáról van szó és nem szándékos károkozásról, hanyagságról, akkor nem fogja örökre elveszíteni a munkáját sem, akinek köze volt hozzá. Hanem a megfelelő továbbképzésekre elküldik, változtatnak a folyamatokon, hogy ne történjen meg újra.

A kártérítésnek lehet a halottak nem látják hasznát. De az a család, aki elvesztett valakit, annak ez a minimum. Egyszerű gazdasági okokból nézve is: az egyik kereső kiesett, vagy akár teljesen bevétel nélkül maradt a család. Valakinek a gyereke meghalt, s ha vállalnak is másik gyereket, annak felnevelése, iskoláztatása sem két fillér. Mégha elég nyers megközelítése is a helyzetnek, de ilyen oldala is van annak, hogy a cég hibájából meghal valaki. Ha megsérül valaki ilyen balesetben vagy akár orvosi műhibában, akkor amiatt a munkáját is elveszheti, képtelen lehet dolgozni vagy más területen kell elhelyezkednie. Vagy akár a kezelések, rehabilitáció is drága lehet. A kártérítés ennek kompezálására is jár. Ha elintézik annyival, hogy pehed volt és így jártál, akkor a sérült vagy a halott hozzátartozói emiatt akár hajléktalanná is válhatnak. Lehet itthon az állam csecsén élő kiskeresetűek tömegének ez nem jelent semmit, de ahol sokkal nagyobb szerepe van az öngondoskodásnak és ezért mindennek ki kell fizetni az árát, ott nem véletlenül repkednek olyan nagy összegek kártérítéskor. Merthogy igenis számszerűsíthető, hogy egy élet vagy egy testrész mennyit ér, legalább az adott család gazdasági működése szempontjából.

A vizsgálat célja pedig a baleset okának kiderítése. Ha nem vis major, hanem definiálható, reprodukálható probléma áll a háttérben, akkor azt ki is lehet küszöbölni, hogy ugyanez ne forduljon elő többé.

[ Szerkesztve ]

(#113) Tommmysun válasza tordaitibi (#110) üzenetére


Tommmysun
senior tag

Ez azért elég érdekes (bár tipikus) látásmód.

Persze nem jó, ha az élet legapróbb területein is csak a felelősöket kutatjuk, sőt általában nem a felelős kutatása a cél, hanem a hiba és annak kiváltó okainak a megtalálása, aminek nyilván sok esetben végül felelőse is van. Ha nem keresnénk ezt akkor sosem fejlődnénk.

A példádnál maradva sem feltétlen az orvos meghurcolása kell, hogy a cél legyen, hanem hogy a további 5000 műtéte során pl. ne kövesse el ezt az "apró" hibát sem. És szerencse, hogy nem olyan jellegű hibát csinált, ami miatt mondjuk a feleséged elveszti a munkáját, de ha így lett volna ,akkor is azt mondod, hogy szegény nehogy földönfutó legyen már, és lenyelitek a békát?!

(#114) tordaitibi válasza Tommmysun (#113) üzenetére


tordaitibi
veterán
LOGOUT blog

És azbest.

""A példádnál maradva sem feltétlen az orvos meghurcolása kell, hogy a cél legyen, hanem hogy a további 5000 műtéte során pl. ne kövesse el ezt az "apró" hibát sem.
hiba meg az, amikor valahol valaki nem elég körültekintően jár el.""

Egyetlenegy esetet mondjatok amikor egy sofőr szándékosan gázolt, egy orvos dafke direkt műhibát követett el.
Egyetlenegy olyan embert mondjatok eki még az életébe sohasoha nem hibázott.
Szerencséje volt és ennyi.

Például itt vagyok én, 38 éves jogosítvánnyal amiből 28 évet mindennapi vezetéssel hivatásos sofőrként töltöttem. Minden baj nélkül. Mondjuk holnap véletlenül, tehát nem 150-nel a városba, nem belőve, nem tökrészegen, egy kitűnő műszaki állapotú autóval, abszolút nem akarva!!!! elütök valakit. Véletlen baleset. A hvatalos vizsgálat szerint lakott területen 51Km/h sebességgel mentem, a baleset nem lett volna elkerülhető ha 49-el megyek de: Nem elég hogy örök életembe nyomni fog, jönnek a tárgyalások, perek, ebbe az 51-be valakik belekapaszkodnak, ügyvédeket hoznak, jogilag nyernek, én erkölcsileg, anyagilag, morálisan nulla leszek. 1, egyetlenegy hiba 38 év alatt. Vesszen, kövezzük meg dögöljön meg, felnégyelni, ide a lóvét, példát kell statuálni a mocsadék gyorshajtó ámokfutóból.

Most azt mondod túlzok? Nem, nem érzem így. inkább úgy érzem hogy EZ van manapság.
Most mondhatod, velem még nem történt soha semmi rendkívüli.
De igen, anyagilag többször kerültem más hibájából padlóra, egészségileg egy roncs vagyok. 55 évesen. Kit pereljek? A 28 év trógerolással eltöltött időmet? Kin hajtsak be kártérítést hogy nincs könyököm, térdem, derekam, hogy reggel 3 perc míg kihajtogatom magam az ágyból? Pereljem az életet hogy nekem nem irodát adott hanem fizikai munkát? pereljem édesapámat-édesanyámat mert az átlagnál gyengébb ízületeket tudtak csak adni nekem?
Nem hanem ez van, elfogadtam.

(#116) Ursache válasza #65675776 (#82) üzenetére


Ursache
senior tag

a meres pontossaga (tiezedesjegyek) erosen befolyasolo tenyezo

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

(#118) Ursache válasza tordaitibi (#110) üzenetére


Ursache
senior tag

akkor olvasd el ujra a 9. pontot!

https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

(#122) #65675776 válasza Ursache (#116) üzenetére


#65675776
törölt tag

A mérés és a kijelzés pontossága nem azonos. A kijelzés a pilóták felé mindig jócskán kerekítve történik meg. A kiolvasás annál sokkal pontosabb. De kijelzésnél sem érdemes stabil értéket mutatni, mert az alapból gyanús kell(ene), hogy legyen. Amikor egy szenzor fix értéket mutat, akkor minden jóérzésű felhasználó szkeptikus kell, hogy legyen.

(#124) Ursache válasza #65675776 (#122) üzenetére


Ursache
senior tag

alapvetoen ertem, es egyet is ertek!

https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

(#127) kaposznyak


kaposznyak
aktív tag

FAA-s belső ember:

"Közlésük szerint folyamatos volt rajtuk a nyomás, hogy minél előbb áldásukat adják a biztonsági rendszerekre. Az évek során ez a helyzet odáig fajult, hogy a hatóság egyre több olyan feladatot adott át a Boeingnek, amit az FAA-nek kellett volna elvégeznie."

Emiatt:

"Az amerikai közlekedési tárca vizsgálatot rendelt el vasárnap a szövetségi légügyi hatóságnál (FAA) a Boeing 737 MAX engedélyezése ügyében"

Mondom én, hogy a végén nem is a Boeing lesz a hibás.

(#135) gafz válasza Tommmysun (#113) üzenetére


gafz
csendes tag

1. hibátlan műtét (vagy csak szimplán emberi cselekvés) nincs. Csak olyan, ami eléri a célját. És ha minden kiújult sérv miatt perelnék a sebészt, melyik marha operálna sérvet?
2. úgy érzi valamit elvágott a csuklójában. Bizonyítsa! Addig ez rágalom.
3. lassan az lesz, hogy a WC-n otthon nem merem elfingani magam, mert valaki beperel egészségkárosítás és a globális felmelegedés elősegítése miatt...
4. ki az az elvetemült, aki kiIállt a garázsából egyszer is tökéletesen, hogy 100% nem volt lehetősége elütni a macskát (mert ott aludt a kocsi alatt), ellenőrizte minden kerék kerék nyomását, olajszintet, az üsszes izzót, ablakmosó szintet, egyebeket...

(#137) grabber válasza kaposznyak (#127) üzenetére


grabber
addikt

FAA is benne van keményen. Ha ránéz egy gépre és nem tűnik fel neki,hogy ez másképp néz ki,akkor nehéz bemagyarázni hogy ugyanaz a gép csak updatelve lett.
Ha meg ennyire nem értenek hozzá,akkor meg elég gáz,hogy akármit gyárthatnak az FAA nem is jön rá soha. Nyakig ők is benne voltak. Mint otthon a jogsi szerzés. Csak ennél komolyabb felelősség.

(#139) kaposznyak válasza grabber (#137) üzenetére


kaposznyak
aktív tag

Igen, nagyon ijesztő, hogy a felügyelő hatóság a lovak közé dobta a gyeplőt.

(#141) gekkoXT


gekkoXT
senior tag

Nat Geón érdekes Légikatasztrófák epizód lesz ebből.

Természetesen érdekes de drámai.
Drámai de érdekes.
....

(#142) edward2 válasza gafz (#105) üzenetére


edward2
addikt

Egy szinten igazad van. Most is meg lesz állapítva a felelős aki miatt az egész probléma elindult (Boeing), de attól még a baleset maga a pilóták miatt történt.
Szerk: a példámra visszatérve: ha meghaltál a balesetben mert továbbhajtottál 130al szerinted számodra érdekes, hogy a hankook miatt kaptál defektet?

#106) bigrock
Nem teljesen értem mire akarsz kilyukadni. Szerinted a repülő legtöbb hibája látható körbejárás alatt? Ja nem. Tehát akkor minden repülő minden hiba esetén lezuhan. Ja nem? Ja, hogy ezt a hibát pl a lion air lezuhant gépén az előző pilóta duo korrigálta?

(#107) Vesa
Az a baj nem tudod a repülés hogyan nézi a human factort. A balesetek nagyrészét valami hiba indítja el, de a legtöbb esetben ennek a hibának nem kéne balesethez vezetnie tehát pilóta hiba,mert valamit elrontottak. De legyen egy olyan technikai hiba ami miatt lezuhan a gép: q szerelő hibázott tehát ismét human factor a történet. Na így jön ki a 90%...

#108) Ribi
Mi értelme lenne pilótára fogni? Tudod egyáltalán hogyan megy egy baleset kivizsgálása? Ott eltusolni valamit igazán finom falat lenne...

[ Szerkesztve ]

(#143) tordaitibi válasza Vesa (#140) üzenetére


tordaitibi
veterán
LOGOUT blog

"Sokkal több embert ment meg a tudomány és a technológiai fejlődés, mint amennyit megöl!"

Ebbe ne melyedjunk bele mert ez igy nem igaz.
Nagyon bena peldaval, es a pontos szamszerusegek mellozesevel,
tobbet ment meg igen, de 10000%-al tobbet is ol meg.
1719, falu, a halandosag 80%-a vegelgyengules vagy az oregkor atteteles hatasai, 10% kocsmai verekedes, legenykedes, a maradek 10% az ami mentheto lett volna a modern tudomannyal.
Kontra 2019, a betegsegek 50%-anal kimutathato a civilizacio valamilyen artalma, ebbol 40%-ot megmentenek, nem meggyogyitanak!!! csak kitoljak evekkel az eletet kemoterapiaval stb. A maradek 10% 200 eve es most is meghal.
Vagy, a modern kor kelleke, Te kb. tisztaba vagy hogy egy Csernobil az elsodleges, lathato es azonnal halalos kovetkezmenyei mellett tobb 10 millio embernel jatszik kozre hogy azokat a "modern" tudomanyos megoldasokkal probaljak egy elheto eletszinten tartani?
Akkor most melyik is...?
Fenntartom hogy a modern eletforma egy csod, amennyit nyerunk a reven az el is megy a vamon.

(#144) Tim82 válasza tordaitibi (#143) üzenetére


Tim82
nagyúr

Mintegy véletlenül kihagytál olyan apróságokat a képletből a régmúlt halálozási statisztikáit elképzelve, mint járványok, háborúk, illetve sokkal nagyobb valószínűséggel előforduló baleseti, táplálkozáshiányossági stb. okok...

Esetleg nem árthat elgondolkodni azon, hogy az átlagéletkor miért is volt pl. 1719-ben sokkal alacsonyabb, mint ma.

"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

(#145) Dare2Live válasza tordaitibi (#143) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"1719, falu, a halandosag 80%-a vegelgyengules vagy az oregkor atteteles hatasai, "

Ha a születéskor várható élettartam 25-30év között volt a középkori Europában akkor , hogy halt meg a lakosság 80%a öregkori végelgyengülésben? :U


[link]

Nagymamám (most 101 éves) 5en voltak testvérek. Ketten meghaltak torokgyikban. Szülei szintén ma már simán gyógyítható, sött oltható betegségben haltak meg 40es éveikben.

Jelenleg nem 30év a születéskor várható életkor hanem még a nem épp hude jó helyzetben lévő MOin is 75.

"Fenntartom hogy a modern eletforma egy csod, amennyit nyerunk a reven az el is megy a vamon."

Nem modern életformából indultunk hanem a tudomány... fejlődéséből, meg várható életkorból. És akkor nézzük meg újra a grafikont. És igen ezt nagyrészt a technika és tudomány fejlődésének köszönhetjük.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#146) edward2 válasza Dare2Live (#145) üzenetére


edward2
addikt

Ebből a grafikonból jól látható mennyire el vannak nyomva a nők. Főleg 1965től 😂

(#147) #06658560 válasza kaposznyak (#125) üzenetére


#06658560
törölt tag

Milyen lobbi? Van alternatíva, ami tömegtermelésre alkalmas azonos áron? Nincs. Akkor milyen lobbiról beszélünk?

#143 tordaitibi: Ugye az álomvilágodban egy kicsit sem zavar a valóság?

[ Szerkesztve ]

(#148) kaposznyak válasza #06658560 (#147) üzenetére


kaposznyak
aktív tag

Szóval szerinted a jelenleg 1000 milliárdokat kereső és még pár évtizedekig az ellátást fenntartani képes, gazdaságuk jelentős részét az olajra alapozó országok nem tesznek erőfeszítéseket az irányba, hogy ez a helyzet fennmaradjon?

Ugye az álomvilágodban egy kicsit sem zavar a valóság?

(#149) #06658560 válasza kaposznyak (#148) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hol állítottam azt, amit most írsz? Sehol. De ez még kibaszottul nem az olajlobbi, amit sugallsz. A technikai fejlettségünk mellett nem tudjuk még a közlekedésben semennyire kiváltani. Plusz az olajországoknak mindegy, hogy elégetik, vagy ruhát készítenek a termékükből.Nem lenne baj, ha a valósággal is tisztában lennél, nem csak a konteókkal.

[ Szerkesztve ]

(#150) kaposznyak válasza #06658560 (#149) üzenetére


kaposznyak
aktív tag

Hát itt: "Milyen lobbi?"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.