Csak kíváncsiságból érdekel a dolog, mert hasonló cipőben járok...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Csak kíváncsiságból érdekel a dolog, mert hasonló cipőben járok...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
1.3 16V tulaj jelen, érdekel
Nekem pöpecül megy még, bár ki tudja meddig. Szeretem rúgni a lovakat sajnos
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Jó gépek ezek, csak ez a rohadt szelepszáras betegsége ne lenne.... lehet a egyébként hogy amit gyárilag szereltek alkatrészt az rossz minőségű... meg ezért 100 e-nél már megjelenik.
Egy ilyen cikk képek nélkül olyan mint a pina lyuk nélkül
116 van az enyémben (és tuti nem fordult) Miről ismerem meg ezt a hibát igazából? Ránézésre, hallásra semmi baja, olajat se eszi, stb.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Úgy kezdődik, hogy hosszabb állás után induláskor egy nagy kék füstpamacsot dob. Később ez nagyobb lesz, illetve komolyabb gyorsítás után hirtelen lelépve a gázról (sebességben hagyva) is dob egyet. Még később elkezdi láthatóan enni az olajat. Enyémben 230k van, kb. 4000km alatt eszik meg egy liter olajat. A füstpamacs mértéke függ attól, hogy áll meg a motor. Ha a szelepek zárva maradnak, akkor sokkal kisebb, de folyamatosabb a füst, ha több szelep is nyitva marad, akkor intenzív, de rövidebb a pamacs.
Amíg volt RSK fórum, az ember sok infót össze tudott szedni, de amióta megszünt... Csak a Facebookos Suzuki szakik csoportban maradt pár ember belőle.
Lényeg, hogy a tapasztalatok alapján 120-150k km után szokott először jelentkezni. Csere után megint ennyit elmegy gond nélkül. Ha tovább hagyod igy, először az EGR szelep fog elkoszolódni (nem zár rendesen a koromlerakódás miatt), később a katalizátor is elkezd rakoncátlankodni. Az elégett olaj sajnos elég sok kormot csinál.
[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Értem, akkor erre majd odafigyelek Köszi a részletes infót.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Neked milyen "stádiumban" van?, Fogok fényképezni
Nekem már az "ötvenezerrel ezelőtt meg kellett volna csináltatni" stadiumban. Szétszedve még nem volt, csak EGR-t takarítottam, meg a hozzá vezető csövet/járatokat. Katalizátor hatásfok alacsony hibát dob kb. 1000km (két tank) után. Próbáltam a premium benzint, semmi. Lassan remélem meglesz a ház, utána elviszem, megcsináltatom. Egy kisebb vagyon. Egy ismerősöm apja gépműhelyben van, maszekban kaptam 45 ezres ajánlatot a hengerfej felújításra. Ebben szimmeringek, a szükséges szelepvezetők cseréje, dörzsárazása, fészekmarás és becsiszolás, és egy síkolás van. Elvileg nagyon jó ár, csak sok a szükséges sallang, és azok ára...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni!
Suzuki Jimny G13BB motorrol van szó.
Komplett motorfelujitas tortent. Hengerfej, szelep regi, de új vezetok es szimerungek. Fúrás, dugó+gyűrű,fotengely koszorulés+es cspagyak.
Tegnap összepakoltam és a problémám, hogy alapjaraton a motor bicegve jár. Ilyen korabban nem volt furdulaton simanak tűnik. Ha lehuzagatom az injektor sarukat akkor az adott henger kiesik, hallható. Tehát alapesetben minden henger megy, de valahogy nem szépen.
Újak a gyertyák természetesen.Hézag katalogus szerint beállítva
Az injektorok ki voltak szedve kb 1 hónapot töltött a kocsi szétszedve.
Most vettem injektor tisztitó adalékot (általában nem bizom bennük)
Mire gondoltok? Gyertykábel? Injektor?
bejegyzés Motorfelújítós projekt, vol.1