Hirdetés
- AMD Instinct MI8 moddolása játékra (avagy R9 Nano-GTX1060+ szint)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Öregszem
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- 3070 -> 4070 Super
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- A fénynél gyorsabban
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Edzett üvegfólia vagy regenerálódó pl Hydrogél fólia?
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Misály
addikt
válasz benedekco #299 üzenetére
Hat ket forgaspontos feket osszehasonlitgatni egy hidraulikus tarcsaval eleg eros. Persze hogy be lehet allitani szarul mindent, lehet hogy az osszes ket forgaspontos fek szarul volt beallitva amit probaltam, vagy tarcsa utan egyszeruen gyengenek erzem oket de szerintem egy olajos zart rendszer ( ha mar abroncsfek akkor magura ) ezerszer jobb mint egy bowdenes barmi. Igaz tovabb tart beallitani de legalabb egy evig nem kell hozzanyulni utana.
"Én már láttam embert elesni első fék miatt is, szerintem akkor az is baromság, nem?" Persze hogy az.
Megertem hogy gyakorlattal hasznalhato az spd, jobb mint a clips, de tartom hogy balesetveszelyes forgalomban. Egyszer akadjon be por miatt.
Es ha egy bringa kulsoleg orszaguti, akkor az az, hiaba egysebesseges vagy fixi, vagy egyeneskormanyos, a kerekei es a vaz orszagutitol szarmaznak, es virsligumikkal 6 bar nyomason ilyen szep utakon mint amik budapesten vannak nagyon kenyelmes es biztonsagos.
-
Misály
addikt
Kihagytad a 40-es egeszsegtudatosokat, azok is tudnak ugatni rendesen.
Kedvencem az ha hidon ulok a biciklin es 3-4 km/h-val csorgok a gyalogosokkal egyutt es magyaraznak hogy miert nem tolom, es nem ertik meg hogy igy elfernek mellettem.Tavaly talalkoztam egy olyan emberrel a pesti rakparton a parlamentnel, buko melleny minden lampa villog es az osszes keresztezodesnel csengetett mogottem korulnezes nelkul, o jon, raszoltam hogy fejezze be mert kurvaidegesito, egy "MAJ BIZNISZ" felkialtassal elintezett, utana veletlenu el kellett esnie
Nyugdijas, engem is megnyugtat egy hulyevel kevesebb
[ Szerkesztve ]
-
Kurti Gabor
újonc
Szervezőként nem értek egyet ezzel. Nagyon nem.
Igen, vannak emberek, akik bunkók egy ilyen rendezvényen. Ugyanakkor a számuk csökken, és összességében sem jelentős (10% alatt). Lehet lezárt utas, vagy egy téren tüntetős formát is adni a demonstrációnak, de avval épp semmire sem mennénk az általad megfogalmazott célokat illetően:
Olvasd el ezt:
www.criticalmass.hu/gyik
Minden általad említett témával foglalkozik. Ahogy a 30 ezer szórólap matrica, 1500 plakát, hírlevelek is kérték hogy hozz lámpát, ne járdázz, tartsd be a szabályokat, és ha ezt nem teszed szívesen, inkább ne is gyere el. Attól tartok, hogy ennyiszer leírva, és az egész CM-et ilyen keretek közé rakva, 200 rendezővel felügyelve sokkal többet teszünk a fentiekért, mint bárki más. Hogy mégsem mindenki tartja be? Az nem lehet az ítélet alapja. Nekünk nem az a dolgunk, hogy feddhetetlen rendezvényt szervezzünk, és utána sütkérezzünk a profizmusunkban, hanem az hogy hassunk az emberekre, akkor is ha eleve kudarcra ítélt vállalkozás egy tömeg 90%-ánál többre hatással lenni. Főleg ha gyerekek is vannak benne.
Kérlek gondold át mi a jobb. Szerintem az ha a CM eszköz és nem cél.
üdv
Kükü -
#56573440
törölt tag
válasz Kurti Gabor #303 üzenetére
nektek meg végképp nagy tisztelet hogy megrendezitek, bonyolítjátok, igazgatjátok évről évre a népet
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Kurti Gabor #303 üzenetére
Remélem itt senki nem gondolt erről mást. Mert én tudtam ezt, és saját tapasztalat alapján nagyon jól tudom, hogy pár tiz emberrel is nagyon nehéz iylen szempontból együtt dolgozni. Nemhogy ennyivel. Szóval aki nem ismeri el a ti munkátokat, a ti munkátok sikerét az vak
Viszont! Gondolom bár ezer helyről halljátok ezt, de nektek is egy fontos info, hogy mi egy kivülálló első, vagy legfontosabb benyomása. És bár mindent megtesztek,de hol van az ahol esetleg lehet még javitani. Persze pont ezen a ponton nagyon nehéz, mert javarészt nem rajtatok múlik.
Lehet hogy akiknek ilyen gondjuk van el kellene menni szervezőnek, és akkor jól rászólhatnának a szabálytalankodó sporttársakra És akkor nem csak a pofánkat jártatnánk itt, hanem tennénk is érte valamit...
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
X-Master
tag
válasz #56573440 #304 üzenetére
Régebben számkódos biciklizáram volt. Egyszer úgy jártam, hogy siettem iskolába, és nem zártam le a papámtól kapott régi Csepel biciklit ezzel a zárral, csak ráakasztottam a kormányra. Mikor indultam volna haza, a zárat ellopták, de a bicikli ott volt a helyén. Aztán egyszer a teleszkópos bringámat ellopták a lépcsőházunkból, bejelentettük a rendőrségen és kb. 2 hét múlva a ház előtti biciklitárolóban volt sértetlenül. Ezek után megint a papám rossz bringájával jártam, mert az úgyse kell senkinek, aztán egyszer a vasútról ellopták. Azóta egy régi orosz biciklivel járok, amit mindig zárok. Unokatesóm szerint ezzel még valaki a háborúból jött haza . A teleszkópos azóta is pihen az abstellraumban, mert a régin könnyeb csomagot szállítani.
-
addikt
Miért? azt hiszed, hogy a hidraulikus tárcsa erősebben fog mint a bovdenes? Grat. Mellesleg Te V-fékkel hasonlítgattad. Jó is az olajos fék, csak nem olyan egyszerű megoldani a halálakor a javítást, főleg nem 100km-re a várostól, vagy ha épp sietőben vagy. Egy jó bowdenes rendszer egyszerűbb olcsóbb és biztonságosabb megoldás az olajnál, de hagyjuk, látom tényleg vaskalapos napellenzős arc vagy.
Első fék hülyeség? EMBER Te vagy itt a hülyeség! Mostantól leszálltam a témáról és rólad, mert egy betonkockának több sikerrel magyaráznám el a dolgokat mint neked, több benne a belátás.
Az SPD nem fog beragadni. Annyi az esélye rá, minthogy a küllők közé repül egy madár. A 6 BAR nyomás inkább legyen 7-12 de sebaj. Amúgy országúti bringára is lehet rakni vastag gumit 5.5-6BAR-al, de sebaj. Illetve redős gumik meg pláne nincsenek. Mint pl a CC 28-asok. Nem azt mondom, hogy ez városba való, csak ellenpéldát hozok számodra. Mellesleg, lehet valakinek a párnázott, zselés párnával ellátott ülés a kényelmes, valakinek meg nem. Nekem se. Szal ízlések és pofonok.
....
Hülyeség az első fék.... ember... hülyét kapok. Ez a tipikusan aláírásokban szereplő, idióta idézet kategória.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Misály
addikt
válasz benedekco #307 üzenetére
Vagy az en szovegertesem egyes vagy a tied , elso fektol elesni nalam annyit jelent hogy meghuzza es elesik, az ilyen telleg hulye. ( Ahogy kollegam tette miutan kiprobalta az en fekemet bowdenes orszaguti csodaja utan es lagyekaval illette meg a stucnit )
Olajos fek igencsak nehezebben hal meg mint egy bowdenes ha az cserbenhagy valahol akkor valoszinu eleve lett osszerakva, nagyon nagy hulyeseget kell csinalni hogy tonkremenjen, es nyirtam mar el 60 km alatt esoben egy bowdenes felnifeket ugy hogy kukazni kellett az egeszet.
Elso fekre visszaterve, ha megnezted volna a kepemet lattad volna hogy nalam is nagyobb az elso fek
Nem vaskalapos vagyok, hanem ezt mondatja velem a tapasztalat, hasznalj 1 evig hidraulikus fekeket es utana ulj fel a ket forgaspontos csodadra, sirva fogsz visszamenekulni.
Nyugdijas, egy forum arrol szol hogy leirom a velemenyemet a tapasztalataimat, ha ezzel gondod van, akkor miert vagy itt?
[ Szerkesztve ]
-
Nyugdíjas
nagyúr
Ezzel semmi bajom, csak báncsajaszemömet, hogy közben nem vagy nyitott mások véleményére. Dehát, ha szerinted ez itt arról szól, hogy én leirom,te leirod, akkor mérnem otthon irjuk egy cetlire? Gyártjuk itt a digitális szemetet, ha ugysem érdekel senkit a másik véleménye. (Mondjuk engem érdekelne a tiéd,de vállalhatatlan a stilusod. Ami persze az én bajom, gondolom te meg már elég embert ismersz akik meghallgatnak, szóval eléldegélsz anélkül hogy én ezt a számot növelném. Végülis ez korrekt. Deal. Nézzünk át egymáson ezentúl )
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Nyugdíjas
nagyúr
Öröm lehet veled dolgozni. A legszebb az egészben, hogy büszke is vagy rá. Biztosan erőszakon végeztél Tudnám mit szeretnél ezzel kompenzálni. Vagyis.. lehet mégsem akarom tudni De tudom, én vagyok a hippi. Csak akkor tudnám te minek tartod magad... :)
Viszont azért magát az élményt köszönöm neked, mert mindig tudtam, hogy léteznek ilyen emberek. Hallomásból... De sosem találkoztam még igy "testközelből" egyel sem. Mindig tanul az ember
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Misály
addikt
válasz Nyugdíjas #312 üzenetére
Nem kell semmit kompenzalnom ( igy vagyok tokeletes )csak ha beosztott szerencsetlen 2 ev utan is akkor hiaba vagyok megerto es turelmes amikor szarik a munkara.
Kisse sztereotip vagy( mondom en hehe ).
Nem vagyok buszke arra hogy ilyen vagyok, nem hangoztatom hogy szeretek kemenyen beszelni az emberekkel, eszreveszik ugyis. Egyszeruen ilyen vagyok es kesz. A sok stressz, es a felelosseg ezt hozza ki az emberbol, vagy belolem. Es tudod mi a legszebb az egeszben? Hogy mukodik. -
addikt
Papus. Papuska!
Te kész káosz vagy és amit írsz úgy hülyeség ahogy van. Össze meg vissza. Sajnálom. Hidd el semmi probléma nincs az és "szar" görgőfékemmel, igaz elől van, igaz tudok vele blokkolni (csúszik a kerék az aszfalton", de csak egy füst dobfék, vagy hívd ahogy akarod. állítólag a legszarabb mind közül... mégis blokkol. Megnézem mit csinálsz mikor elfollyik az olajad. Nyílván nem sűrűn fordul elő iylesmi ha drága motyóval van dolgot, de egy drága(nem az ár, inkább a minőség a domináló) bovdenes ugyanúgy kielégíti a népet. Tour-on miért elég az a sok "fos" fék? Pedig lejtőznek rendesen, tudod Te egyáltalán mi kell az alpokban, mit ki kell bírnia egy féknek, mit kell produkálni?
Attól nem lesz valaki hülye, hogy elesik első féktől. Nem úgy születtél, hogy tudsz olvasni írni számolni. Tapasztalat, ez az ami megtanít. Egyszer elesel, másszor megtanultad, ennyi. Attól még lehet szarul beállított féke, hidd már el. De miket is mondok, úgyse hiszed. Te tudod, más nem.
Pápá.szerk: mielőtt még egy modi állítana le minket, itt szálltam ki a partyból
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Misály
addikt
válasz benedekco #314 üzenetére
Megneznem mitol folyik el az olajam.
Millios kerekparokat ne hasonlits hetkoznapiakhoz ( es mielott elkezdened egy olajos rendszert is potom osszegekert meg lehet mar szerezni, en harmadaron jutottam az enyemhez es felujitottam. )
Mivel szoktam hegyeken tekerni, sot inkabb azokon mint forgalomban van nemi fogalmam rola hogy mit kell birnia egy feknek, nem hiaba csereltem nagyobbra es megbizhatobbra az egeszet iden tavasszal. Hidd el kellemetlen amikor 50-nel erzed hogy nyulik a fek mert ugy felforrosodott.Nem mondom hogy mas nem tudja, en igy tudom mas is tudhatja maskepp, nem sertodok meg ha hangoztatja maximum nem ertek vele egyet.
Igenis hulye aki nem fogja fel hogy elso fekkel nem blokkolunk, annyira elemi dolog es magatol ertetodo.
Nem ertem mi szukseged van moderatorra.
-
Nyugdíjas
nagyúr
Neeem, itt arról van szó, hogy pont, hogy nem vagyok hülye, mert nem vagyok olyan mint azok akiket hülyének tart. Persze a kétértelműséget akár énis érzékelhetném,de jóindulatú hippigyerök vagyok
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
addikt
Megigértem, de nem hiszem el. Egyszerűen képtelen vagyok elmenni. Hogy lehet hülye valaki azért mert nem ismeri a dolgot anélkül, hogy megtapasztalná? Az hogy blokkolsz nem jelenti azt, hogy hülye. Ráadásul maga a blokkolás nem hülyeség. Csak annyit jelent, hogy megfogta a fék a kereket és az megáll a forgásban, így vagy csúszik, vagy megáll teljesen.
Szerintem mindenki hülye gyökér aki nem tud lefogni egy F-et a gitáron, mert az a leg alapabb akkord. Az emberek többsége úgy tanul, ha meg tapasztal valamit a saját bőrén.
Elmondhatod egy csecsemőnek, hogy a sütőből frissen kivett tepsit ne fogdossa, de addíg nem tanulja meg míg meg nem tapasztalja. Hangya fasznyit sarkítasz. Az elfolyó fék teljesen reális, legalább annyira mint a nem fogó két forgáspontos féked. Értsd meg, hogy valahova ez jó, valahova az. Számomra meg tökéletesen kielégítő egy bowdenes rendszer és szerintem a városi kerékpárokra is 100%ig felesleges.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
#56573440
törölt tag
én pont a hegyek miatt szereltem anno le fr gépen az olajos tárcsákat. beleakadt havernak valamibe, az egy dolog hogy hasalt, de el is folyt az olaj. innentől meg hegyen szerelhetetlen volt, úgy jött végig hogy a hátsó blokkon volt folyamatosan...városba túlzás, hegyre meg _én_ inkább viszek egy bowdenszettet, táskában úgyis mindig van pár, azt percek alatt rádobom, ha olajozni kéne ott, hát asszem fent aludnék... iszonyat barbár hc dh-ra persze még minidg a legjobb sokak szerint, de azon kívül nem hiszem hogy sok értelme lenne az ára, meg a gyorsszerelhetőség hiánya miatt.
-
addikt
válasz #56573440 #320 üzenetére
Ott a pont és szerintem.
Re: Misály
Ráadásul most nézem:
Avid BB7-es 203-as 15.000Ft körül mozog. (bovden) Ez maxi a bovdenesek között.
Avid Juicy 10 160-as 21.000Ft (olaj) Ez nem mondom, hogy beugró, de a legalja az Avid-tól.
Csak mert említette, a makacs Misály az árakat. De mind1. Nem értem. Havernak 203-s Avid 7-ese van. Alpokban 60-80km/h-ás(96km/h volt a max) sebességekkel mentünk lefelé. Nekem volt elől egy Shimano V-fék, shimano pofákkal. Leégett... konkrétan lángolva folyt a gumi a gatyámra(mind2-en 26-os CC vázzal mentünk, neki acél volt, nekem alu, plusz a 30-40kg súly, a sok motyó amit vittünk sátor, hálózsák, stbstbstb). Neki izzott picit a tárcsája. DE! Baromira semmi gondja nem volt a fékerővel, hogy is lehetett volna? Nyúlik a bovden? Mivan? Nem is értem... télleg le kéne szállnom a témáról, de annyira nehéz. Szerintem normális halandó embernek (azaz nem sportolónak, akinek ezred másodperceken múlnak a dolgok), felesleges az olaj. Saját vélemény, ettől függetlenül nem kövezek meg senkit mert olajos a cangája. Csak szerintem egy fos olajos szarabb mint bármilyen közép osztálybeli(vagy jobb) Shimano V fék, vagy Profi Avid, esetleg kétforgáspontos fékek. És ne a Campa Mirage/veloce-ra gondolj, mert az is fos.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Misály
addikt
válasz #56573440 #320 üzenetére
Ejj az kellemetlen, mi tortent?
Velem meg nem esett meg ilyen, rovidre vagtam a fekcsovet hogy ne akadjon be sehova, igaz a hatso mar-mar tul rovid lett.
Egyebkent en legutobb, agyagban borultam, budakeszi mellett kialakult egy szep patakocska nyaron egy het alatt en meg nem lattam a naptol rendesen, 40-nel belehajtottam es az agyag blokkolta a kereket, en repultem 6 metert, bringa meg fanak csapodott, a sisakom meg behorpadt ugy foldhozvagtam jokedvemben
Az ar meg szubjektiv szerintem, en tok olcson szereztem be juicy-kat tarcsakkal egyutt, igaz hasznalt volt.
benedekco, Avid 10esrol meg nem hallottam juciy 3.5 es 7-rol code-rol es elixirrol inkabb.
Szovegertesed tovabbra is egyes mert a sajat fekemre mondtam hogy nyult mert a felmelegedo tarcsa hasonlo erzesre mint amikor nyulik a bowden az is olajos volt szinten csak egy rakas szar, ezert is csereltem nagyobbra mint fentebb irtam ( ami ket avid 3-as volt tarcsakkal egyutt 21-ert ami belepu szintu olajos fek az avidnal, de messze jobban hasznalhato szamomra mint barmilyen bowden-es megoldas )Mellesleg en is koptattam el fekbetetet egy honap alatt mert szokni kell ezt a szart teny.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Nyugdíjas #321 üzenetére
nekem semmi közöm nem volt hozzá, ezt már most visszautasítom
kanyarban kicsit szűkebbre vette a jobbost, és a fa valami kiálló alkatrésze beakadt. persze utána dobta a hasast ahogy illik, de láthatóan ott akadt ki a cső.
ez persze bowdenessel is megtörténhet ezt nem állítom hogy nem. de szerelhetőségben ha gáz van, akkor az olaj csak szívás.
-
addikt
Akkor a szar alap olajosat hasonlítgatjuk a jó fullos bovdenhez? Vagy fordítva? Csak mert árban a belépő szintű olaj van a maxitáp bovdennel együtt. A maxitáp bovden nem fog nyúlni soha a büdös életbe se.
Értsd meg leszarom hogy Te mit használsz. Nem az a lényeg hanem az, hogy másoknak mit mondasz mit ajánlasz. Érted. Nekem nem jött be az autó, de ha valaki azt akarja és kikéri a véleményem nem kötöm a karót a kutyához, hogy márpedig Neked bicigli kell baze. Vagy valami más hülye példát is mondhattam volna. Mind1, felejtsük el jobb lesz az úgy. Makacsa vagyok... és konok.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Misály
addikt
válasz benedekco #325 üzenetére
En az alap olajat hasonlitom mert nekem is az van, erosebb egyelore nem kell mivel nem versenyzek de soha tobbet bowden-es fek. Egyszeruen erezheto a kulonbseg kurvara, nem tehetek rola ez vam. Nem keves.
Es tovabbra se ajanlottam senkinek semmit, ez az en velemenyem, es eddig nem sikerult az ellenkezojerol meggyozodn.
-
Huma
addikt
Én is beszállnék a tárcsafék vs. bowdenes vitába.
Szerintem a tárcsafék annyira szükséges egy átlagbiciklire mint trabantra a sugárhajtómű.
Egyszerűen azért mert túl van méretezve. Persze gondolom vannak extrém körülmények amikor szükséges lehet, nem tudom. Az viszont tény hogy egy legalapabb alsókategóriás V-fék simán megfog bármilyen biciklit.
Nekem egy alap Shimano van és teljesen jó. Lehetett vagy 5e. Két ujjal, könnyedén be tudom húzni a féket úgy, hogy a kerék leblokkoljon. Ennél nagyobb fékezőerőt már nem lehet a legjobb tárcsafékkel sem elérni, hacsak föl nem találnak egyet ami visszafelé forgatja a kereket ha tökig behúzod.Mondjuk én biciklivel együtt lehetek vagy 100kg.
Ha valaki mondjuk 150kg és a kedvesét a csomagtartón szállítja (aki legyen az esztétika kedvéért csak 100kg) akkor az önsúllyal meg az egyéb hóbelevancal együtt mondjuk 270kg a végeredmény. Na ilyenkor már elkelhet a tárcsafék. Bár asszem ez már extrém körülménynek számít.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Hát nem tom. Én eléggé finoman tudom "adagolni" a fékemet. Nem tudom mivel lehetne jobb a tárcsafék.
Mondjuk ha megyek egy lejtőn akkor simán tudok úgy fékezni, hogy blokkoljon vagy 1m-ként csökkenjen 1km/h-val a sebesség, vagy 2-vel, 3-al, 0,5-el, stb.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Biztos van különbség, de hogy kinek mi az óriási az már más tészta. Egy jó tárcsafék tízszer annyiba kerül mint egy alap bowdenes. Ár-érték arányban nem hiszem, hogy nyerő lenne és hétköznapi használatra a bowdenes is teljesen jó.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
killipoly
aktív tag
Hat nem kis idobe fog telni, ha egyaltalan egyszer megtortenik, de remelem eljutunk egy napon a hollandiai bringutak szinvonalara es mennyisegere Magyarorszagon..
Itt elek es itt sosem erzem magamat veszelyben, mert szo szerint mindenhol van bringaut..
Az egyetlen zavaro dolog az az, hogy kozlekedhetnek bizonyos max 30km/h-ra kepes robogok(le vannak szabalyozva), de sokan ezt megbuheraljak es neha 40-50 el szaguldanak el melletted, igaz ez nagyon ritka es altalaban jeleznek is hogy jonnek.. -
addikt
Finomabban adagolható? ÁHÁ!
Akkor valószínűleg fingod nincs milyen egy fasza shimano dobfék. Próbáld ki és ha csak az adagolhatóság a lényeg, akkor az tuti elver minden olajosat.re: (#331) Huma
Hagyd a francba, mi ezt nem érthetjük...re: (#332) killipoly
Dániában ugyanezt volt... hülye robogósok... meg őrültem tőlük...
De legalább volt külön bringa út. Félmagas. Ami azt jelenti, hogy van legmélyebben egy autó úttest, aztán fél padka magasan a kerékpár út és ahhoz fél padka magasságban a gyalog út. Sokkal jobb mint az itthoni feték megoldás. Odakint állat a tekerés. Komoly bringa sztrádák vannak néhol.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Misály
addikt
válasz benedekco #333 üzenetére
Hidd el probalgattam mindenfele feket ha olyan tuti lenne a bowdenes fek, akkor minden jarmuvon azt hasznalnak. Egyszeruen nincs jobb megoldas jelenleg az olajosnal ( azon belul a tarcsanal, de beszelgess el olyan emberekkel akiknek fontos is a jo fek - dh/fr - es ugy pofanrohog ahogy kell ), aki az ellenkezojet allitja az vagy vaskalapos, vagy eleteben nem probalt olajosat, vagy a kognitiv disszonancia beszel belole.
Hollandiaban nem jartam, de megneznem ezt a rendszert, jol hangzik.
-
joysefke
veterán
válasz TESCO-Zsömle #336 üzenetére
Vagy eldeformálhatod a villát...
-
#56573440
törölt tag
ha annyira elengedhetetlen lenne az olaj akkor minden kerón azt használnák. most akkor én is általánosítok.
bocsi nekem van dh-s ismerősöm, több is. van aki versenyzik is bár csak amatőr szinten. versenyre kell ezt tény, de a hobbigépeiken egyiknek sincs olaj. nem véletlenül, de ezt már leírtam.megint beleestél az én mondom waze a frankót, aki nem ért egyet velem az hülye végtelen ciklusodba. kezd unalmas lenni...
-
killipoly
aktív tag
-
Misály
addikt
válasz #56573440 #338 üzenetére
Hát örülök hogy neked vannak ilyen ismerőseid, nekem is vannak, triálosok is, mind olajra esküszik. Nem azt nézem hülyének aki megkérdőjelezi a létjogosultságát terepen kívül, hanem azt aki szembeállítja bárminemű mechanikus megoldással fékhatás szempontjából. Triviális dolgokon lovagoltok ( karbantartás, meghibásodás ), amiken felesleges vitatkozni, és mindez abból indult ki hogy beletapostam pár ember önérzetébe, mert megjegyeztem hogy az utcákon rohangáló ősi országúti gépek nagy hányadán katasztrofális fékek vannak és mennek neki mindennek felháborodva. És ezt nem kitalálom hanem ez a tapasztalat, nem csak az enyém, hanem a közeli ismerőseimé. És nekik sincs olajos fékrendszerük csak jól beállított mechanikusak, de azok is gyengék már nekem több évnyi olajos használat után. Ennyi, ha ezt fáj felfogni akkor tényleg hülyének nézlek. Ha nem akkor nem foglak, nem szívügyem az intelligenciád.
-
#56573440
törölt tag
én pont a terepen kívüli felhasználását kérdőjeleztem meg. asszem már az elejétől. fékető szempontjából pont a másik véglet városban, oda egy jobb v is bőven elég. de mint írtam legtöbbször jobban lehet egy szituból városban kijönni ha a kormányt használod, és nem a féket.
a szervizelhetőség és egyéb gondokat meg asszem a hegyre hoztam fel, városban elég életidegen hogy valami széttépje a csövezést.
az meg jó hogy szerinted jobban adagolható, de kb ugyanannál a guminál a bowdenes és olajos változat között ennyi is a különbség, mert adott tapadófelületet ugyanúgy elblokkol mindkettő ha csumára húzod, a hegyen kívül meg annyira nem kell precíznek lenni a fékerő adagolásában... fel lehet tenni és lehet mondani hogy ez jó, sőt a dh-s meg a trialos haverok is erre voksolnak. csak ha nem dh-zol vele agresszívan, vagy nem ugrálsz, akkor mi van? és maradjunk abban hogy se a telód, se a merev hátsó vázad nem enged elvetemült dh-s vonalakra következtetni, az áttételezésed pedig a második variációt üti ki.
értem én hogy szerinted jó, csak fogd fel hogy mások tapasztalata és személyes véleménye szerint hót fölösleges. ez annyira nem nehéz. én megértem hogy ez neked valamiért kell, én itt be is fejeztem.
igen én is érzem a különbséget. mint írtam olajos volt alapból a gép, amikor bowdenre váltottam döntött gyors kanyarokban rendesen lassultam, mert nem tudtam úgy adagolni ahogy kellett volna, mai napig nem tudom. viszont egyenesekben, a városban hazafele, soha nem volt emiatt egy fikarcnyi gondom sem. nem versenyzek, nekem ez csak hobbi, innentől én nem fogok még egyszer olajra váltanicsak egy utsó példa hogy értsd. a ferrari 340 el is tud menni a Disco meg felmászik olyan hegyekre ahova más négykerekű nem, a dugóban viszont ugyanúgy állnak mint a trabi. ha nem ott használod azt az eszközt ahova tervezték, akkor szinte az összes előnyöd elveszted amit adhat.
-
_Scythe_
aktív tag
Bede Márton stílusa = NEM MENŐ, hanem szánalmas, mint ő maga.
-
Day 'n' Nite
tag
Szevasztok.
Nekem sajna nincs ennyire pozitív tapasztzalatopm a városban biciklizésről, mint a cikk írójának.Néhány negatívumot megemlítek... A BKV-val általában nincs gond, kivétel, mikor dudálnak, beszólnak, ha a sáv szélén tekerek... persze, egy busz nem oly könnyen fér el így, de most tud jobbat?Az a szánalom, hogy ahol buszsáv van, ott igaza is van, de kéredem én, hol menjek? Ahol én közlekedem (pl Budaöris út/ 6 sávos, repeszt mindenki, mint a gta-ban...), ott a külső sáv szélén "érdemes" menni, máshol életveszély :S :S
Aztán vannak az olyan autós tagok, akik a dugóban állva úgy döntenek, ha más ők lassan kénytelenek menni, akkor nehogymá' egy bringás mehessen, szóval kirakja elém a kocsit, majd (gondolom) ártatlan fejet végva araszol tovább...(Ilyen többször is volt, elegem is van belőle).
Egyetértve a cikk írójából, elegem van nekem is a szabálytalan bringásokból, nemcsak az autósokra, hanem a biciklis "társaikra", és minden közlekedőre veszélyesek... :S
Rossz helyen parkolók, utcán átfutkosó gyalogosok, és így tovább.Kissé pesszimista lett a hsz, nem is folytatom ezt a részét
Aminek örülök: vannak elég sokan autósok, akik képesek kultúráltam közlekedni, előreenged, arréb húzódik, nem parkol rossz helyre, stb.köszönet nekik meg azoknak, akik szintén normálisan közlekednek, remélem egyre többen lesznek ilyenek.
A cikkhez.Én sajna nem tudtam menni a CM-re, de néztem egy kicsit a nyugatinál.Láttam elég ilyen állatot, akikre a legjobb szó a randalírozók... ellenben volt egy rakás rendőr, és ismerőseim beszámolói alapján, kissé kötekedősre vettéka figurát (szerencse hogy nem mentem, mert a kressz szerint kell prizma a küllők közé, de nekem"csak" reflexcsík van a gumin körbe, de hogy ezt hogy magyaráztam volna el egy rendőrenk nem tudom )
Mindegy, remélem változni fog ez a helyzet is, ami ma a közlekedáésben van.
Minden jót!(U.i.: Elnézést ha írtam volna olyat, amit más már előttem, de nem volt hajlandó betölteni a böngésző a hsz-eket, szal nem tudtam végigolvasni... :S A helyesírásomról [ha van hiba] kivételesen a billentyűzet tehet, mert új, és szoknom kell
“Nem akkor alkottál tökéleteset, ha már nem tudsz mit hozzátenni, hanem ha már nem tudsz mit elvenni belőle.” /Antoine de Saint-Exupéry/
-
miccur
aktív tag
A cikk respekt!
Sok kerékpáros, autós, gyalogos, agyi problámája a neveltetésében keresendő , nem ballábbal hanem a tökeivel kell fel, ki-?ha én-nem, mert kemény vagyok , hát nem-! Emígyen gondolkodók nagy része, előbb vagy utóbb belehal sérüléseibe, ami szomorú de érthető mellékterméke az agyi funkcióinak, + MP-3-4-5-6 hallgató, este lámpa nélkül kerékpáron közlekedő a kerékpárúton keresztben beszélgető a hárman egymás mellett kerékpározó stb....... NA EZÉRT KÖZLEKEDEK ÉN IS AZ ÚTTESTEN, MERT VESZÉLYESEK VAGYTOK ÖNMAGATOKRA, DE AMI ROSSZABB, RÁM IS! Biztonságosabb az autók között mint veletek egy gyászon! Kockáztasd a saját életed, ne az enyémet ! Este lámpa nélkül menj le az útra igy elősegitheted a természetes kiválasztódást+mp3 mindenképpen kell a sikeres küldetéshez. És a szervdonorra várok is jól járnak, mert ők legalább értékelik az életet ! akinek nem inge nem veszi fel !
Üdv: Nektek (bárkik is vagytok), balesetmentes közlekedést minden forgalomban résztvevőnek eszköztől és hovatartozás nélkül !
[ Szerkesztve ]
no comment.....
-
miccur
aktív tag
Jaham ! És ha mégis megtennéd ( mert vagy akkora barom) amit fenten írtam és mégsem ütnek el akkor nem te voltál faszagyerek, hanem figyelt rád az a sok bunkó, köcsög autós!
[ Szerkesztve ]
no comment.....
-
veterán
Ez a cikk már-már telitalálat!
Az én véleményem radikálisabb, mint a tied, hiszen véleményem szerint Budapest infrastruktúrája alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre = nincsenek bicikliUTAK. A kerékpársáv nem elégséges, ráparkolnak, ott előznek, stb... A problémát az alábbi körülmények még súlyosbítják:
- nincs kialakult kultúrája a bringázásnak a városban
- nagy tömegek ültek kerékpárra az elmúlt években, amelyet a szűkös erőforrások képtelenek kiszolgálni
- természetéből fakadóan a bicikli nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, a szűk sávokban az előzés halmozottan balesetveszélyes -> a kerékpár országúti közlekedésre alkalmatlan (bringaút kéne)!
- a KRESZ-ismeret hiánya hatalmas probléma, de a "közismert" szabályokat sem tartja be a legtöbb biciklis(ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
- a járda a gyalogosok számára fenntartott terület, nem véletlenül. A Belváros rendkívül zsúfolt, sok a turista, diák, dolgozó. Az általuk generált forgalmat is nehezen tudja levezetni ez a hálózat, nem hogy még biciklisek is kacskaringózzanak közöttük, komoly balesetveszélyt okozva.Egy kis személyes adalék:
Az Operával szemben lakom, és durva, hogy 5-ből 1-szer állnak meg a biciklisek a pirosnál. Ez nem az ismeretek hiánya, hanem szándékos nemtörődömség. Az ilyesmit kéne keményen szankcionálni. Egyébként 99%-ban BKV-val járok, fontolgattam bicikli beszerzését, hiszen a belvárosban kényelmes közlekedési eszköz lehetNE, de hegymászóként megtanultam felmérni, hogy mi az, ami veszélyes, és mi nem. Nna, ez az!
Szerk: ettől függetlenül, a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak balesetmentes közlekedést, én igyekszem figyelni rátok, már amikor kocsival vagyok
[ Szerkesztve ]
-
miccur
aktív tag
ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
És ez csak egy, de hidd el lehet itt biztonságosan is kerékpározni, mert a sok uszító ellenére akiknek 10%-ban igaza van mind három oldalon, az autósok egyre inkább tiszteletben tartják a kölcsönös tisztelettel kerékpározókat, megköszönöd, hátra nézel, irányt jelzel és sok autós is elnézést kér ha nem rögtön a szélvédőt köpöd le.
no comment.....
-
Nyugdíjas
nagyúr
Nekemis volt már, hogy éppen gondoltam beintek a csóknak, ha már voltkedves majdnem feltolni a járdára a hülye kisbuszával, aztán látom bocsánatkérést mutogat (gondolom elfelejtette, hogy ottvagyok, ha már ő előzött, nade ez mindegy a gezstus a lényeg...), ugyhogy csak visszaintettem, mindenféle egyezményes jel nélkül Szóval lehet normálisan, csak mindig az ágresszió kerül elő egyből
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest