Hirdetés
- Itt az új LOGOUT!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- A gépház modding sötét oldala.
- Szólánc.
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Bambanő háza tája
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz TESCO-Zsömle #101 üzenetére
Kéne, de nincs... Vagyis, rég jártam arra fele még busszal is, de amíg arra jártam addig nem vót, sztem azóta sincs.. Ha' drága a tábla..
Véleményem szubjektív...
-
Degeczi
nagyúr
hát pl. egy lovaskocsival vagy más lassú járművel mit tennél?
az aztán még lassabb a kerékpárosnál - és még kikerülni is nehezebb, gyakran muszáj megállni mögötte...egy normál utat épp annyi joga van a lassabb járműveknek is használniuk, mint neked autóval - tessék alkalmazkodni, partnernek lenni
-
BaliJack
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #99 üzenetére
Na, igen, de ott elég lenne egy olyan, hogy:
ha zebra van, akkor ott menjél át, na!Ott viszont kapjon elsőbbséget, ha már ott kell átmennie.
Soktényezős ez az egész közlekedés...#87 caprine: a zebrán a bringát át kell tolni.
-
Misály
addikt
Teljesen egyetértek az írással, annyi különbséggel hogy én már a legelején elítéltem a critical mass-t mert televan guruló fröcsögő öngyilkosokkal, akik mindenáron valamilyen közösséghez akarnak tartozni.
3 éve járok bringával munkába, eleinte egy bmx-el ( városba rövidtávon a legjobb ), most a hegyi túragépemmel (~250k-ban van most elöl hátul tárcsa, feszítővel, traktorgumikkal 70 centis kormánnyal ) és a következőek a tapasztalataim.
A balesetek 90%-át hippi fixisek ( 60 kilóval nem tudnak megállni, kerülni meg bénák ), önjelölt aktivisták 10k-s roncsokkal, bölcsészlányok túlméretezett muffolt vázas 40 éves rózsaszín csodákkal (PUCH és társai) remegő kézzel, és környezettudatos managerek okozzák.
Engem nem egyszer mentett meg hogy van tapasztalatom terepen ( és egy avid fék is megállít bárhol ) és 30-ról 3 méter alatt meg tudok állni különben belém jöttek volna ( alaphelyzet: egyik se tudja útszűkület esetén kinek van elsőbbsége ). Egyik se néz körül csak megy és volt már hogy egy ilyet lerántottam a kezénél fogva a földre mert még be is ugatott korán reggel ( azóta rám se mer nézni és megadja az elsőbbséget ).
Nem vagyok angyal ( hidakon azért nem szállok le mert kevesebb helyet foglalok és van egyensúlyom, tudok menni 2km/h-val, és nem csöngetem le - ezért is ordítani szoktam amikor mögöttem a paraszt csönget - szerencsétlen gyalogost ), én se tartom be mindig a KRESZT, de van vizsgám, és ismerem a forgalmat, és a legfontosabb: NEM AGYIG DUGOTT FÜLESSEL KÖZLEKEDEK CSŐLÁTÁSSAL! Körül kell nézni és éberen közlekedni, a KRESZ alapelve hogy nem akadályozzuk a másikat a közlekedésben, amihez én tartom magam.
Aki ezt nem fogja fel, és még be is szól amikor normálisan közlekedek, az alól ugyanúgy ki fogom rúgni a bringáját.
-
válasz Permet Elek #73 üzenetére
Tipikus biciklis felfogás, jobban meg sem testesíthetnéd a bunkó biciklist.
Kezdjük ott, hogy kerékpárral a megengedett sebesség - jelenlegi tudomásom szerint - lakott területen belül 30 km/h és nem 60, tehát a KRESZ-ismereteidet ez minősíti. Másrészt: az autós várja ki, amíg méltoztatsz kijjebb húzódni az út szélére, kedves kitinvázas barátom, de a gyalogos bunkó, ha nem enged el, ugye? Piroson meg nem megyünk át, azért piros, kisfiam. Gratula...
Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
https://www.coreinfinity.tech
-
papírzacskó
csendes tag
Teljes mértékben egyet kell értenem a cikkíróval. Bár én debreceni vagyok, de itt is sok a bunkó mindkét félről! A biciklis-autós viszony "azt kapsz, amit adsz" elven alapul. De ez persze nem egy autós és biciklisre kivetítve. Én biciklizek is illetve kocsit is vezetek, szóval mindkét oldalról látom a dolgot. Pl mai napig nem tudom felfogni, hogy egy biciklisnek miért kell a kocsisor elejére tekernie? Ebből indul ki a kocsisoknál az anyázás meg egyebek, hiszen a biciklis miatt lelassúl a forgalom. A kocsisoknál pedig ott a többi negatívum. Ledudál, direkt rádhúzódik( emiatt egyszer már volt egy kartörésem is) vagy legrosszabb esetben átmegy rajtad a kereszteződésben. Egyszóval NORMÁLISNAK kellene lenni egymással. A taxis meg egy külön faj... Ha kocsival 70-el mész előtte a városban, akkor is ledudál mert ő 71-el megy Szóval fiúk, lányok: Toleráljuk egymást és nincs balaeset. (Viccesen hangzik, de ha nem lenne magyar mentalitás, megoldható lenne.)
TDU2: PapirzacskoHUN
-
A Kreszt kötelező betartani a bicikliseknek (és gyalogosoknak!) is, és ez alól az sem menti fel őket, hogy nem ismerik.
***
-
che 1990
tag
Ennél csak az jobb amikor tekerek a kerékpár úton,és hirtelen egy hülyegyerek elrobog mellettem 40-nel a robogójával a KERÉKPÁR ÚTON.
-
fuximaxi
senior tag
"Valószínűleg azért, mert a "kiépített út" balesetveszélyesen rossz állapotban van."
Sajnos ebben nem feltétlenül van igazad. A XXII. kerületben a Nagytétényi út mellett majdhogynem végig van kerékpárút még-meg nem is rossz állapotban. Nap mint nap járok arra autóval és néha kerékpárral is. Minden nap van olyan aki az úttesten teker, a bicikliúttal párhuzamosan, attól mindössze 3-4 méterre. Ilyenkor arra lennék kíváncsi, hogy az élettel van baja és mindenáron meg akar halni, vagy a 2 méter széles kerékpárúton nem fér el?
Ha segítséget szeretnél kérni, akkor azt ne privátban tedd. Valószínűleg mások is tudnak segíteni illetve nem csak neked lehet szükséged az információra.
-
jerry311
nagyúr
Az autómentes napon is autóztam, mert kellett.
Estefelé kb. 10 biciklissel találkoztam. Kb. négynek volt mellénye, kettőnek lámpája is.
A többség elég bizonytalanul kerekezett, pont mint aki nem közlekedik rendszeresen autók közt és/vagy nem ismeri a szabályokat.
Egyet meg inkább 2 méteres ívben kerültem, mert akkora "kilengése" volt... -
sanzi89
addikt
válasz che 1990 #110 üzenetére
e) „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
Önmagában azzal amit írtál semmi probléma nincs... Persze 1-2 egyéb tényező is bejön (előzési távolság, volt-e külön tiltó tábla, sebesség, lakott területen kívül/belül, stb...)
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
joysefke
veterán
A BP-en bicikliző réteg egy külön fajta.
Én rendszeresen biciklizem erdőben, hegyen, de eszembe sem jutna a biciklimet BP-en rendszeres közlekedésre használni. Erre a város jelenleg alkalmatlan. Annyit megyek városban, ami ahhoz kell, hogy kiérjek a Hármashatár hegyhez.
Amikor autósként találkozom ezekkel az emberekkel mindig ki tudom szúrni, hogy "ez egy kritikál masszos a fék nélküli drótszamarán, sisak, világítás nélkül".
A viselkedésük pedig felháborító, volt olyan amelyik rácsapott a motorháztetőmre, mert nem fért el a dugóban álló autók között (keresztben!!), kreszt magasról leszarják, veszélyeztetik saját életüket meg az én jogsimat
Többször előfordult, hogy a biciklis a Körúton köztem és a mellettem haladó autó között húzott el, őgy hogy a kormánya beleakadt a tükrömbe, illetve egyszer meg is húzta egy ilyen a kocsim oldalát a kormányával. Nem tudtam elkapni
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz jerry311 #114 üzenetére
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
D.Orion
veterán
Székesfehérváron is hatalmas probléma ez a biciklis társadalom... Évek alatt kikiabálták maguknak a kerékpár utakat. Sok helyen a gyalogosok kárára... ÉS most mi van? Az, hogy a 2x2 sávos főútvonalon a sáv közepében tekernek. Az 50km/h-val közlekedő kocsik között, a lejtős szakaszokon elhúznak úgy 70-el... Beállnak a kocsi mögé 2 cm-re és belekapaszkodnak... Ha én meglátok egy ilyet akkor úgy ledudálom az útról, hogy azt nem köszöni meg. Ha rendőr lennék az összes ilyen elvakult gyökeret megbüntetnék és felzavarnám a kerékpár útra. Én is közlekedek biciklivel is, de mégis tudok menni azon a kerékpárúton amit nekem készítettek... Nem megyek le a kocsik közé szlalomozni... Egyébiránt pedig alapfokú kresz ismeret kéne a biciklizéshez. Továbbá az előírt kiegészítőket igenis használják...Mondjuk én alapból csak úgy engedélyezném kerékpár megvételét, hogy azon rajta legyen a két lámpa és a prizma, valamit melléje egy láthatósági mellény. Hogy miért? Nagyon egyszerű.. Motort és autót is csak úgy lehet vásárolni, hogy az a közúti közlekedésre alkalmas állapotban van. Ha a kerékpárnál előírás a lámpa, akkor bizony azt csak azzal lehessen megvenni. Ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
cgod
csendes tag
Nem az ismeret a gond, hanem az optimalizálatlanság. Illetve, ha sokan nem tartják be, akkor te sem fogok. Érdemes csak megnézni azt, mikor az út korlátozásában meghatározott legnagyobb sebességgel mész és ledudálnak.
Ha valami kell gyorsan, telefon a barátod | Eladó használt montik, érdeklődni a szokott felületeken.
-
wikings2
őstag
Én is ott voltam tegnap, és hát én most tapasztaltam először ezt.
Triálosként nem igazán látom hogy ki mit merre és hogy bicajozik mivel általában pályán vagyok, de néha elkapok én is furcsaságokat az úton pedig tényleg 90% át a bicajozásnak, pályán töltöm
A Tavaszi nekem jobban bejön mint ezTalán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
menalcas
őstag
válasz TESCO-Zsömle #99 üzenetére
Egyetlértek, sok estben a gyalogos a bamba illetveők ők vannak a legjobban mindenen felháborodva .
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
adalbert1
addikt
Jó írás. Ugyan mióta jogosítványom van nem igazán ültem biciklin (nem azért mert wc-re is autóval járok, kb. azután költöztem Bp-re, itt meg leginkább tömegközlekedek, előtte jó 8-10 évig mindennapos közlekedési eszköz volt a bicikli). A cikkben is említett sajnos egyre inkább általános (vagy inkább divatos) biciklis attitűdöt nagyon utálom, és mivel semmilyen közösséget nem szeretnék vállalni az említett személyekkel nem is szívesen ülnék bringára (igen, inkább tartsanak bunkó autósnak, vagy hülye gyalogosnak, de bringásnak ne). A bicikli vásárlást meg nyugodtan köthetnék kresz vizsgához, vagy akár jogosítványhoz is.
-
Skodry
aktív tag
100+ kerékpárost büntettek meg a rendőrök!
Helyes nagyon helyes ,ne csak az autósokat büntessék.
Sok kerékpáros mifelénk streeetflighternek képzeli magát: patákra fel, piroson át zebrán át,elöttem kacsáz,jobbra néz balra megy...Ha én így vezetnék autót elvennék a jogsimat és diliházba zárnának.
[ Szerkesztve ]
"Ha ez a nap nem a barátod volt, akkor valószínűleg a tanárod volt!"
-
Hanok
senior tag
Jó kis írás, engem egy dolog zavar csak ha a bringásoknak vannak elvárásaik akkor nekünk miért nem lehet? És a többség sajnos erőszakosan erőlteti az új kresz szabályokat is. Ezt a kirakom a kezem és bevágódom a középső sávba mert nekem azt is lehet, vagy leugatom a gyalogost mert ez bringa sáv...Ezzel csak az a baj hogy a GOD módot itt nem lehet bekapcsolni mint a játékba mert ha az ember jobban koncentrál arra hogy "de csak azért is csinálom" mert ezt nekem lehet, és egyszer elcsapják tök véletlenül akkor már mind1 lesz..
Sokat járok a városba és próbálok minél toleránsabb lenni a kerékpárosokkal, de egyszerűen némelyik kiborítóan tud viselkedni hozzáteszem szándékosan..És minden bringásnak üzenném hogy "A jog nem tudása nem mentesít a felelősség alól" és ez a KRESZ-re is vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
Nagyjából ezen a véleményen vagyok én is, bár a jelenlegi helyzetet sokkal rosszabbnak látom. Nincs kultúrája sem a biciklizésnek, sem a biciklisekkel való bánásnak. amit én tapasztalok (valószínűleg alacsonyabb az ingerküszöböm, azért), az az, hogy letolnak, 70nel húznak el, mindenféle biztonsági távolság megtartása nélkül, a gyalogosok/babakocsisok gond nélkül a biciklisutat választják a kétszer olyan széles járda helyett, csak azért, mert ezen újabb a burkolat.
A véleményem csak erősödött, miután pár napot kint töltöttem Amsterdamban: iszonyatos mennyiségű bicajos fér el iszonyatos mennyiségű gyalogos, és szignifikáns mennyiségű egyéb közlekedési eszköz között, minden még megtömve ezernyi túristával. Mégis, egyetlen egy incidensem sem volt újoncként. Az első nap egy kicsit még zavaró volt és kaotikus, de a másodikon már reflexből tértem ki a mögöttem egyet csengető bicajos útjából. Ráadásul ott úgy tekernek laptoppal és húslevessel a hónuk alatt, mint ha az életük múlna rajta...
ehez képest nálunk nagy büdös suttyónak tűnik mindenki. És ezt 16ezer km biciklisút sem fogja megoldani sajnos.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
localhost
Közösségépítő
A kerékpárosnak a jog szempontjából nem szabad más elbírálás alá esnie, mint az autósnak. Magát sem helyezheti más szemszögből vizsgálandónak! AZONOS elbírálás szükséges! Kresz-szabályok betartása, etika szabad/nem szabad kérdése.
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
amanoba
őstag
válasz TESCO-Zsömle #99 üzenetére
Mindenkinek!
Általános iskolában kellene tanítani a kresz alapokat, alsóban..Zene nélkül az élet tévedés volna - Friedrich Nietzsche
-
föccer
nagyúr
Üdv!
Bringás, motoros, gyalogos, babakocsis, triciklis, mopedes, rolleres, egykutya. Az oktatóm annó frappánsan egy szóval jellemezte őket: puhatestűek. És nem prejoratív értelemben mondta, hanem azért, hogy érzékeltesse, hogy kb mennyi esélyük van egy autóval szemben. Innentől fogva az autósnak (márcsak etikai alapon is) kötelessége vigyázni a sok-sok puhatestűre. Igaz vannak közöttül önkéntes donorjelöltek szép számmal, meg olyanok is, akiról azt hiszed, hogy vak, süket, és még a szaglását is elvesztette valahol. De mindennek ellenére üzenem minden autóstársamnak, hogy vigyázni kell a puhatestűekre. Főleg akkor, ha ők nem vigyáznak saját magukra.
Ugyanakkor kapja be az összes idióta a kipufogómat, aki nem néz körbe, mielőtt elkezd átcikázni, a forgalmon keresztül, meg szemrebbenés nélkül áthajt előttem, amikor piros jelzés van a keresztforgalomnak, és nekem kell satuzon, hogy el ne csapjam, mint golflabdát.
Egy szó mint száz: biztonságosan, ésszel, szabályosan. Ebben a prioritási sorrenben
Üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás.
-
OswaLD
csendes tag
Teljesen igazad van!
A figyelemfelkeltést értem, a megmozdulás lényegét értem, de sörrel a kezében autósókat felbőszitő divatkerékpáros minek van?!A KRESZ ismerete azért nem árt, főleg a belvásrosban, azokon a részeken, ahol nincs kerékpárút (pl. egyirányú utcák), ott nem árt ha az ember legalább a jobbkéz szabályt ismeri, és a behajtani tilos táblát.
[ Szerkesztve ]
-
bezzeg
csendes tag
Kb. igazad van általánosságban,de 1-2 megjegyzés .A kerékpárosnak eléd kellene állni a pirosnál,vagy legalábbis veled egyvonalba,hogy lásd ,hogy ott van.Benne van az új kreszben ,hogy előre mehet a pirosnál.Neked meg sajnos figyelned kell erre is ezentúl...Városon kívül meg gondold azt ,hogy nem kerékpáros hanem traktor,lovaskocsi.Az sem gyorsabb és azt is ki kell kerülni.Azért mert kisebb attól még közlekedés résztvevője és ki kell kerülni még ha lassítanod is kell mert jönnek szembe hát ezért ne üsd el
ja a kresz nagyobb oldaltávolságot ír elő kb.1m az egy gyomon haladó(pl. biciklis) mellett pontosan azért mert nem stabil az iránytartása ,imbolyog?de ezt Te is írtad,hogy így teszel a józan ész miatt,nos a kreszben is benne van
Szóval majdnem mindenre meg van a válasz a példa s ellenpélda
De szívesen említek a kerékpárosokra való jogszabályokat is amiket előszeretettel nem tartanak be ha zavarna ,hogy most nem neked adok igazat -
akos727
senior tag
Én minden nap közlekedem a városban, legtöbbször biciklivel, vagy kocsival.
Tény, hogy én sem tartok be mindent szabály biciklivel, de tegnap én is szörnyülködtem ezen az egészen.
Ha tehetem legtöbbször a villamos sinek között tekerek, mivel ezt tartom a legbiztonságosabbnak. Úton nem szeretek tekerni, mivel nagyon sok a magyar vezető akik nem érzik a dolgokat... Járdán sem szeretek, az emberek kiszámíthatatlanok, megijednek, pedig ha járdára kényszerülök nem száguldozok.
Lámpákat betartom, nem szoktam áthajtani piroson, kivéve mikor éjfél után már nincs senki az utakon, de persze jól körbenézek előtte.
Ami a CM-en volt az kegyetlen. Olyan emberek akiknek egy rollert sem adnék. Nem tudnak közlekedni. Mindenki nyomja az idegesítő dudáját, ezzel megmutatva, hogy neki ilyen is van és mennyire jó, hogy meg tud vele süketíteni. Nem figyelnek egymásra, csak előre néznek, pedig ez nem versenypálya, ahol nem kell figyelni, csak előre.
Áh.
Jó az írás, egyetértek. "A törvény nem tudása nem mentesít alóla". -
addikt
Sajnos az sem, hogy néha úgy szar ahogy van.
Nem neked:
Ide írni felesleges, a magyar bringázás halott ebben a formában. Nem is akarják, hogy éljen, ezért bukott. Sajna külváros/vidékről bringával bejárni agyhalál (HÉV? szerelvényenként 4 kerékpár hely-el? túra bringát hogyan rakod fel már megbocsáss, mert volt párszor galiba belőle, MÁV? dettó, leszámítva az új alacsonypadlós járatokat, már ahol van, ahol meg nincs, ott a busz nem képes ilyenekre... a hátára feltenni a tárolót meg lehetetlen magyarországon). Külföldön még a büdös taxiban is van kerékpár tároló a csomagtartóra (1-2 perc felszerelni és rátenni a cangát). Itthon a bringa utak úgy szarok ahogy vannak. Ez tény, bárki bármit mond. Vannak igen jók is, de baromi ritka az ilyesmi. A díszköves megoldások kitalálóit száműzném egy lakatlan szigetre, ahol díszkő lenne a pálmák helyett. Miért, ezt is csak a nem bringázóknak kell magyarázni. Kirázza belőlem a sz@rt is, izületi bántalmak, bringa meghal bele, stb.
Pipa lettem rendesen. De tudom, hogy így nem megyek semmire. De ki kell dühöngenem magam valahol.
Ami tök más és még bringás téma:
A kerékpárok felszereltsége. Szerintem nem a 2x sebességnek kéne lennie az alapfelszereltségnek, hanem a villogónak meg a ledes lámpának. A városi bringa boltokból ki kéne írtani(óriási túlzással mondom!!!) a montikat, a láncváltós szarokat, a 30kilós 1ft-os alu vázas fosokat (teszkóbájk és barátai kategória), agyváltó, egysebi, fixi, monoblokk váltó. Ez a tuti! JAAAA? Hogy ha mondom ezeket a bringa szervizeseknek akkor azt se tudják mi az a Schlupf? Megint csak én vagyok a fasz. Agyváltó? ÁÁÁÁ az nehéz. Igen főleg a 3sebi kontrás. Az aztán marhára.
Na lefőtt a KV, mentem mást csinálni.
ELNÉZÉST MINDENKITŐL a kitöréseimért!
Legyen béke! Legyenek festett/fél járdamagas bringa utak, legyenek megértő közlekedők (legyen az buszsofőr, taxis, autós, motoros, kerékpáros, gyalogos, replülő szőnyeges, monociklis, levitáló guru, deszkás, koris szindi, teknős, béka, elefánt...), legyen világbéke!
Kívánom, hogy lássák meg a politikusok és a kerékpárosokról döntők, hogy hogyan is megy ez az egész pl Koppenhágában!
További nyugodalmas szép estét!
ui1: évek óta nem járok kritikálmesszre, pedig szívesen mennék, ha a dolgok picit másképp lennénekui2: még jó, hogy a win7 totyikba igyekeztem...
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Puma K
veterán
válasz Dark Archon #24 üzenetére
Láttam már a 23-mas buszról haza fele jövet a Boráros tér irányában, hogy csaj teker a retro bicaján, aztán meg valami téglafalas, nagy keritéses telepről meg jött ki az ezüst Merci ami meg elcsapta. A csaj a motorháztetőre esett majd lecsúszott az útra... kicsi hiányzott, hogy belökje a busz alá és az átmenjen mind a csajon mind a biciklin... Szörnyű volt látni, de szerencsére nem lett semmi baja a csajnak.
Láttam a régi nagy posta kereszteződésnél olyat, hogy a csaj a járdán tekert nem olyan nagy sebességgel, és a zebrára érve, egy taxis elkapta a hátsó kerekét a bicajnak, kilökte a csaj alól a cangát, a csaj fenekére esett, a bicaj meg el a fenébe és a patka fogta meg.... Hogy ki volt a hibás? Szerintem mind a kettő! A csaj nem lassított és nézett körbe, a taxis minimális fékezéssel kanyarodott be jobbra.
Személy szerint ha úgy látom akkor tekerek mint az állat, de azért figyelem a környezetem, hogy ne kerüljek kerék alá és hogy én se menjek neki senkinek.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Főleg mikor frissen átadott. gyalogosforgalomtól mentes szakaszról van szó. Sokszor jobb álapotban vannak, mint az utak, amit az itteni hosszú, kemény sarki tél ementálivá alakít. Nem is értem norvégiában, hogy tudnak utakat építeni.
Szóval biztosan nem különbek a kerékpárosok sem, és van egy-két idegbeteg majom gyökér autós is, de a bringásoknak nem kéne tetézni azzal, hogy jobbról előznek, aztán a lámpánál vagy simán áthajtanak a pirosson, vagy bevágnak a sor elé középre, enyhén sréhen, hogy majd onnét vegyenek álomrajtot.
Szóval nincs baj a biciklistákkal, a kreténekkel van baj, akik kerékpárra ülnek. (és/vagy autóba)
Amúgy ha van kerékpár út, használják azt, én se megyek le a "rendes" utamról csak mert pocsék.
#55 1430
Mi is elgondolkodtunk azon, ha elkapnánk egy ilyet, belekarcolnánk a kezébe, hogy "többet nem csinálok ilyet". Az is marha muris lenne....
[ Szerkesztve ]
-
Chaud
csendes tag
Haverom volt a ctrical masson, neki pozitív véleményei vannak, igaz most ment először
-
föccer
nagyúr
Neki kell(ene) a lejobban fogyelni a körülötte lévőknek, mert ő a leginkább kiszámíthatalanabb. Ez így van. Viszont, és mint sokat a városban autózó mondom, mégis az autósnak kell a legjobban féltenie a többieket, mert egyszerűen nálla van az adu ász, ami mindent visz. Felnőttet, gyereket, biciklist, babakocsit egyaránt. Az már más lapra tartozik, hogy ha már megtörtént a baj, akkor kit terhel a felelőség. Az autóst, mert nem a körülményeknek megfelelően vezetett? A biciklist, mert átvágott előttem a zebrán? Jah, az előbbi sztorint nem fejeztem be. A biciklis piros jelzésen át előttem, én satufék, hátulról meg felcsavarodtak a vonóhorogra. És még a kis köcsög rázta az öklét...
Üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás.
-
Landr0ver
csendes tag
Itt minálunk, Erdélyben, Nagyváradon is volt tegnap Critical Mass, igaz nálunk még nincsenek ekkora tömegek, mint Budapesten (normális is), igaz, csak 2007 óta szervezzük Egész jó hangulatban zajlott, bár itt is megvolt az emberekben az, amit te írtál: az autósokat nem egyszer lehurrogták, de csak azokat, akiket a rendőrök elengedtek, s a biciklisek közé keveredtek (román rendőrség...)
Nálunk sajnos igen kevés bicikliút van, és nem sok változást látni az elmúlt évekből.
A cikkel amúgy teljes mértékben egyetértek, remek cikk, gratula, jó meglátás! Civilizáltan lehet bárhol bringázni, csak figyelni kell. Autósként is, és biciklisként is a legfontosabb, hogy vigyázzunk egymásra, erre főleg Olaszországban tapasztaltam jó példát, ahol autósok és motorosok (annyi van belőlük, mint a nyű!) is jól megférnek egymás mellett, vigyázva egymásra! -
addikt
Semmi különös, csak látta magát benned és marha pipa lett
Amúgy van olyan, hogy az ember elbasz valamit, de akkor vállalja fel és ne mutogasson, hanem álljon meg és (minimum) kérjenelnézést. Én is néztem már el dolgot, kerékpáron és autóban is. Vagy kussolok, vagy (ha gond van) akkor megállok és kinézek a szemgolyóimból és engedem bejutni a kapott információt az agyacskámba, majd az ott feldolgozott események után döntök, mit is tehetek. Nem az a baj ha elbaszol valamit, hanem az ha úgy reagálsz ahogy az az ipse tette Veled!
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Echoo
senior tag
Én vagyok az egyik legnagyobb. Az apró 16 méteres csuklósbusz, amivel haladok a Fővárosban, elég komoly károkat tud okozni, szinte bármiben. A kerékpárosok sokan rühellenek minket, mert bunkók vagyunk. Nos, ezeknek ajánlom, hogy próbálják ki egyszer, milyen az, ha a sáv közepén 30-cal teker előttük egy kerékpáros, miközben a menetidő meg ugye... Én rászoktam (13 év alatt ki kellett dolgoznom valamilyen taktikát), hogy csak akkor előzök, ha szemből semmi nem jön, és a lomha IK280 is tud akkora sebesség-különbséget produkálni (ez nem mindíg jön össze), hogy biztonságosan előzhessek. Nem célom bántani a kerékpárost, mert ha megsérül, nekem is tré a következmény. És ezt minden emberkedőnek, legyen az szamaraskordé, vagy harckocsi, ajánlom figyelmébe:
Egy életünk van. Ha elgázolsz valakit, akárki volt is a hülye, mindkettőnk élete szarrá mehet! Van értelme azért, hogy a következő lámpánál egymás mellett álljunk? Sokan jaszkariznak manapság. Gizda Merci, BMW, lázadó bicajos, egyszerű paraszt gyalogos. Mire? Egyszer mind megdöglünk! Nem arra kéne figyelni, hogy akár némi lemondással, legyintve ugyan, de mindenki túléljen?
-
dabadab
titán
válasz benedekco #133 üzenetére
"a magyar bringázás halott ebben a formában"
A budapesti. Sőt, szerintem az se.
Egy csomó kisebb városban (meg pláne faluban) a kerékpározás él. Működik. Egyszerűen azért, mert kb. az az egyetlen életképes megoldás, nem tegnap kezdték el, kialakult a generációról-generációra öröklődő kultúrája.
Budapesten pont az a gond - ahogy azt már többen említették -, hogy az egésznek a kultúrája hiányzik (ami nagyrészt a BKV érdeme, ugyanis az használható, ellenben pl. egy Kapuvár méretű kisváros tömegközlekedésével): hiányzik a közlekedőkből (biciklisből, autósból, gyalogosból), hiányzik a döntéshozókból, nem csoda, hogy siralmas állapotban van. Persze előbb-utóbb kiforrja magát a dolog, csak addig kell kibírniDRM is theft
-
addikt
Na jó! De városok között megint halott a dolog. A főutak állapota se engedi sokszor az épeszű kerékpározást. Vagy az agyatlan tiltások. Pl, a főmuftik agyában (akik ezeket az utakat tervezik) az van, hogy a kerékpár az nem A-ból B-be eljutásra van, hanem egy hobbi, sport, kirándulási lehetőség. Namármost. Tököl Kismaros távlatban használhatatlan általánosságban is a kerékpár út. Képzeld Tökölön is keresztül halad a 6-os számú bringa út(Atlanti óceán-Fekete tenger). Ezen haladva négyszer keresztezem a Dunát (Szmiklós-Haraszti; Pestről Budára; Tahitótfalu-Tótfalu; át Vácra (komppal!!!). Ez alapból kompostúl mindenestül röhelyes... nem közlekedőknek hanem túristáknak van, sokszor helyismeret nélkül le lehet tévedni róla mert nem egyértelmű a kiírás(már ha van). Ha ezen megyek akkor kb 4 órát vesztek ahhoz, képest, mint ha keresztül mennék pesten, el Dunakesziig, onnan fel a Dunakanyarig. Ja? Node Dunakeszitől tilos a főúton menni, sajnos kizárólag a mellék utakra terelt bringaúton haladhatsz. Ez azt jelenti, hogy kb 4-5 km-er többet kell tekerned. Ehhez hozzájön az is, hogy összevissza tekereg kanyarog, őrült emelkedőkkel, lejtőkkel tarkítva. Aztán egy kis apróság amiről nem szabad megfeletkezni. A kerékpárót nagy része árterületen halad... Na!
Szerintem a magyarországi kerékpározás továbbra is hulla. Attól függetlenül, hogy a fővárostól távoleső településeken jól lehet közlekedni. Mert azok között már szintén gázosabb.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
peugeotmate
őstag
Én nem jelenteném ki egyértelműen, hogy a 'CM = Nem jó'. Tény, hogy néhány (mostanin sajnos elég sok) kretén miatt a mondanivalóján csorba esik, de az eredeti cél az jó! Én is voltam most, általában megyek, ha időm engedi: már maga a feeling, hogy több ezer bringás között tekersz.
Bringás infrastuktúrában hazánk nagyon el van maradva mint BP-n, mint vidéken! Ezért keletkezik feszültség bringás és autós között és ezért tekernek egyesek úgy, ahogy a CM-en is! Ennyi.meg
-
zazahoho
őstag
Nagyon jó gondolatok ,ha mindenki tudna azonosulni ezzel a szemléletmóddal ,sokkal kulturáltabb lenne a közlekedésünk ,legyen az gyalogos bringás autós!!!
én napi 150 km megyek a Pesten kocsival munka miatt ,és azért látni fejlődést ,minden oldalon vannak bicskanyitogató jelenetek ,de talán kevesebb mint 2-3 éveAz idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
Rive
veterán
válasz Permet Elek #73 üzenetére
Ühüm.
Kifejezetten támogatnám súlyos szabálysértések esetén a jármű azonnali lefoglalását.
Az árverezés után a bünti meg az ár különbözetét visszakaphatja a delikvens
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz benedekco #143 üzenetére
Az mondjuk tény, hogy Dunakeszi és vác között kevés szakaszon lehet egy egészségeset tekerni, ha nem hegyimedvét hajt az ember 20-al, hanem valami versenygépet 40-50-el.
Ahol nem kanyarog az út, ott a minősége tré.
A sződligeti halálkanyar (a patak mellett) meg kifejezetten jó. Már-már vetekszik a Dunakeszi és göd köztivel, ahol "janiék" elspórolták a "viaduktot" és inkább levitték az utat a régi patakvölgybe meg vissza. Volt már ott véres a korlát nem egyszer...
A fák miatt gyak beláthatatlan, marad az ordítással egybekötött csigamenet... 'gyááááááász..."Rive: És a büntin felül számlázzák az okozott kárt illetve a korházi, kezelési és rehabilitációs költségeket is.
Lenne itt elrettentés mindkét oldalról.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
megema
őstag
"Nem rekreációs célból közlekedem, úgy érzem, hogy az egészségemet egy alapos berúgás és pár doboz cigaretta jobban segít megőrizni, mint a mindennapos agyfasz."
Na ebben egyetértünk!
A cikkel maximálisan egyetértek!
A hozzászólásokhoz annyit fűznék még hozzá, hogy szerintem is kezd átmenni a dolog egy melegfelvonulás szerű dologba. Alapvetően semmi bajom a melegekkel, de ha már verik a mellüket és felvonulgatnak, azon már én is felhúzom magam és szívesen megdobálnám Őket. Mindenki tartsa meg magának a magánügyeit!
Ugyanez igaz a CM-re. Nem elég, hogy a város csomó helyen le van zárva, emiatt még jobban megbénítják. Ha valóban képesek lettek volna egy sávban közlekedni, akkor még elviselném, de az nonszensz, hogy a bunkóbb fajta bringások ezt másokkal való kicseszésre használták fel.
Mielőtt még nekem esne pár ember, nem utálom alapvetően sem a bringásokat, sem a motorosokat, sem az autósokat, de még a gyalogosokat sem. De ha valaki másokat feltartva közlekedik, vagy a KRESZ-t durván áthágja (értem ezalatt mások veszélyeztetését, anyagi kár okozásának lehetőségét) ,azt szidom, mint a bokrot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen