Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bollokcs80


bollokcs80
Korrektor

Jópofa megoldás, de hogy itthon mikor látunk ilyet a gyakorlatban.... :U

B.Cs.

(#2) tibor72 válasza bollokcs80 (#1) üzenetére


tibor72
tag

...leginkább letakarva fóliával... ;]

(#3) .Szaki. válasza bollokcs80 (#1) üzenetére


.Szaki.
addikt

Ha a Bubi és a GreenGo működik, akkor erre is van esély.

(#4) haris


haris
őstag

Engem leginkább a közös bukósisak gondolata borzaszt. A méret még csak hagyján, gondolom állítható, de mondtátok hogy letettétek és 5 perc múlva már vitte is valaki. Hát nem túl higiénikus. Még csak meg sem száradhatott. Az meg hogy nyáron 35fokban nem izzad bele senki nem tudom elképzelni. Én tuti kihagynám.

[ Szerkesztve ]

(#5) Örni


Örni
senior tag

Nagyon szuper, el tudnám viselni nálunk is! Itt tuti szétlopkodnák az egészet pár nap alatt.
Viszont vadidegen emberek után tuti nem venném fel a bukósisakot!

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#6) Bog válasza haris (#4) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Használhatsz sajátot, nyilván. Viszont a bukó kötelező, nem tudom, hogy másképp hogyan lehetne megoldani.
Egyébként nem tudom, hogy átjött-e az anyagból (és a videóból), de tényleg nagyon élvezhető volt, az egy dolog, hogy szerintem elég olcsó, de nagyon jók a robogók, gyorsul, kényelmes, nem büdös és halk. Egész más egy elektromos cuccal csapatni, mint valami benzines fűnyíróval. Eddig egyetlen gépet sem loptak el,
még a bukósisakot sem, mondjuk van bennük GPS és az akkura sem tudsz tölteni, csak cserélni, olyat meg nem veszel hozzá.

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#7) Sinisi


Sinisi
senior tag

Hát nem tudom mennyire jó a kifpuffantókból kiáramló gázokat telibeszívni?! Vagy ez nem is olyan vészes mint gondolom?

(#8) .mf válasza Sinisi (#7) üzenetére


.mf
veterán

"Hát nem tudom mennyire jó a kifpuffantókból kiáramló gázokat telibeszívni?!"

Gondolom a hegyekben vagy a puszta közepén élsz, minden lakott területtől távol? Akkor ez úgyse érint...

-----

"Rövid távra, gyorsan, hatékonyan, városon belül évtizedeken át a tömegközlekedést használtuk. És használjuk ma is, amikor épp kinyílik az orosz metró ajtaja és kiesik a magyar fejlesztésű busz kereke."

Vigyázzatok az ilyen utalásokkal, mert lehet, hogy holnapra a Nemzet Gázszerelője már IT-szakértő is lesz, saját lappal... :U :DDD

"A kerékpározás egyre népszerűbb, de [...] sebesség tekintetében sem okvetlenül versenyképes."

De többségében, és főleg belvárosban rövid távokon igen. Azonban egy robesz tényleg kényelmesebb és gyorsabb.

"Ennek pedig az a különlegessége, hogy a Google rendszeréhez szükséges appot a magyar Makery készítette, az a fejlesztőcsapat, amelynek a Mobilarena korábbi szerkesztője, Kindler András (Dr. Kind) az egyik alapítója."

:C

"Berlinben robogózni nyilván más, mint Budapesten, leginkább azért, mert nem akarnak mindenáron megölni minden sarkon."

Egen :( A magyar közlekedési kultúrának még mindig van hova fejlődnie. Bringával még mindig sokszor nem tekintenek járművel közlekedőnek, és nem adják meg a KRESZ szerinti jogokat; néha még a 150 kilós 400-as terepmotornak se, úgy soroltak be mellém és nyomtak ki a sávból / le az útról, mintha ott sem lennék. A Ninját legalább tisztelték, ott viszont a hmcs-k nyomogatták pirosnál a gázt...

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#9) haris válasza Bog (#6) üzenetére


haris
őstag

Én ezt tökéletesen értem.
De nem életszerű, hogy mindig hordjak magammal bukót, hátha kelleni fog, más után pedig tuti nem venném fel.
Sőt! Nálunk ezt az ÁNTSZ tuti elreszelné, és valjuk be van is benne valami.
Hogy mást ne mondjuk cipőboltban sem próbálhatsz cipőt/szandált zokni nélkül.
Uszodába nem úszhatsz fürdősapka nélkül.

Nem trollkodni szeretnék, hanem azért írom, mert tényleg aggaszt. Te magad mondtad, hogy volt hogy a lerakott motort 5percen belül vitték is. Hát ez nem franko nekem. Ne mond, hogy nem izzasztó egy buko a tűző nyári napon.

(#10) Firehand válasza haris (#9) üzenetére


Firehand
tag

Motoros maszk esetleg?
Az elfér akár a zsebben is. :-)

Ha kicsi a tét a kedvem sötét....

(#11) #82729984


#82729984
törölt tag

Szimpatikus ötlet, én szivesen használnám ha Budapesten is lenne.

Amúgy a magyar közlekedési kultúra nem olyan vészes, persze Németországhoz képest rosszabb, de most jártam Olaszországban, az olasz közlekedési kultúrához képest a magyar németes precizitású :D

(#12) glugi


glugi
aktív tag

Nagyon tetszik az ötlet, a helmet-sharing már kevésbé. De ha használható saját bukóval, akkor rendben. Nyilván jobban kell előre tervezni így a sisak kérdése miatt, mint mondjuk egy GreenGo esetében.
Firehand: maszk remek ötlet (bár engem nyáron idegesít, meleg, főleg városban).

Fél off: Nem a szakterületem az adatvédelem, de a változó(ban lévő) EU szabályok alapján szerintem minimum véleményes az okmányok lefotózása, illetve idehaza rögtön rárepülne a NAIH. Személy szerint inkább választanám az offline regisztrációt, de valahogy nem igazán tölteném fel nekik az okmányaimat....

[ Szerkesztve ]

(#13) hemaka


hemaka
nagyúr

Minek ehhez a rotyogohoz jogsi?! :DDD
Egyebkent nem rossz otlet, de ahogy az elottem is elhangzott kell hozza minimum egy motoros maszk vagy egy fejkendo, ami mondjuk kibirhato. :K

(#14) troviko


troviko
senior tag

Hát egy baaaaaaaaromi jó. A robogót nem tartom motornak, sose vennék, de ezt BuBi helyett bérelném. BuBi-t egyszer használtam, az nagyon vacak, de ezt imádnám.
Jó lenne ilyen BP-re. :):)

Szerk: A bukó szerintem is gáz, főleg a Magyarországon, a mosdatlan parasztok országában, de pl gokartpályán adnak hajhálót, lehetne itt is a csomagtartóban, ill maszk, aki még azt is kevesli (sokszor joggal)

[ Szerkesztve ]

https://www.oldtech.hu/

(#15) .DLL


.DLL
veterán

Még ilyet! :C Nagyon jó cikk, köszönjük!

A sisakos théma jogos, úgy tudnám elképzelni, hogy állomásos a rendszer, mint a bubi, tehát nem akárhol leteszed, és az állomásokon lenne sisak fertőtlenítő és szárító automata, ilyen rotációs rendszerben.

(P.H.)

(#16) bala4 válasza Bog (#6) üzenetére


bala4
csendes tag

OFF - Bog, bocsi, hogy itt, de muszáj megkérdeznem, mert nemrég vettem én is egy RE-t. Hol vettél olyan fajin tartót hozzá? :))

(#17) Bog válasza bala4 (#16) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Kaptam hozzá anno, szerintem venni nem tudsz, én dínós tartót kerestem, végül az IT Café nyomtatott nekem egyet. Méltatlanul alulértékelt termék a RE, ennek megfelelően nincsenek hozzá tartozékok.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#18) geratn


geratn
tag

Egyszerű, műanyag belsejű bukó (műanyag szivacsos is van) és alkoholos törlőkendő a sisaktartóban vagy az usernél, talán még azzal lehetne megoldani, mert így aggaszót, én motoros vagyok és biztos nem venném fel, mert nyáron borzalom lehet az haj izzadság és zselé/lakk kombináció egy jó illattal megtoldva pár nap után is.

[ Szerkesztve ]

(#19) jUUh


jUUh
addikt

Lehet én vagyok még az ebéd utáni kómában, de ez a mondat " ...a kormányt el kell forgatni, a kitámasztó kihajtani..." nem hiányol egy "t" betűt? :DDD

Samsung Galaxy S23+

(#20) DrKapocs


DrKapocs
őstag

Lehet én vagyok sznob, de nem jobb egy saját robogó? 3500 az éves biztosítása, veszel egy közepes állapotút és kihajtod a világból. 1-2 év alatt megtérül az ára (és nem lesz gombás a fejed a közös bukótól). Oké, nem elektromos lesz... Vagy egy jó Simsont, az még olcsóbb. :)

[ Szerkesztve ]

(#21) Örni


Örni
senior tag

Egy ideje nézegetem már az elektromos robogókat, bicajokat, de az áruk nem embernek való :( Az olcsóbb ólom akksisak meg nem tudom milyenek a hétköznapokban. Pl. egy Ztech Malibu már elég pofás, kérdés milyen minőségű.

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#22) Bog válasza DrKapocs (#20) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Számolj, hogy mennyi időn belül térül meg a te szokásaiddal.
10 perc = 1 EUR.

Szemben:
a robogó ára
a biztosítás
a benzin
a karbantartás

bizonyára van olyan élethelyzet, amikor jobb egy saját.

de ez az egész elsősorban arra van, hogy városon belül eljuss A-ból B-be különösebb macera nélkül.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#23) .Szaki. válasza DrKapocs (#20) üzenetére


.Szaki.
addikt

Ez nem sznobság kérdése szerintem. Sem a Bubi, sem a GreenGo, sem pedig ez a project nem erről szól. Szerintem. Inkább arról szólhat, hogy van valami a dolgod a városban, el akarsz jutni A-ból B pontba kicsit lendületesebben, akkor van két alternatíva, a bicikli, vagy a robogó. Ha pedig több a cumó, akkor ugyanez működik, csak az autóval. És ráadásul ezek a robogók és autók legalább lokálisan nem környezetszennyezők, míg a használt vackok, amikkel itthon közlekedni képesek egyesek, hát megfullad mögöttük az ember, olyan büdösek.

Itt igazából csak annyi a probléma, hogy Budapesten csak a belváros egy szűk régiójában működnek ezek a dolgok (Bubi, GreenGo), igazán jó akkor lenne, ha az egész városban tudna ez működni. Ahhoz persze jóval nagyobb flottára van szükség, de szerintem sokan igénybe vennék ezt a szolgáltatást, többek közt én is, pedig tudok mivel járni.

(#24) glugi válasza .Szaki. (#23) üzenetére


glugi
aktív tag

Egyetértek. Kezem a biliben, de ha lennének megfelelő K+F parkolók a városhatárban (pesti-keleti oldalra gondolok pl.), akkor akár oda is lehetne ilyen egységeket telepíteni, bár tény, ott inkább a tömegközlekedési lehetőségeket kellene propagálni. Elsők között lennék.
Főleg ha mégis lesz egyszer dugódíj.

(#25) DrKapocs válasza Bog (#22) üzenetére


DrKapocs
őstag

Az én szokásaimmal 1, maximum 2 évre taksálnám a megtérülést. Tegyük hozzá, én városban szinte csak motorral járok (kivétel nagyobb bevásárlás), országúton pedig csak autóval.

Egy átlagos Simson mondjuk 100 ezer Ft. 100-on 2,5-3 liter. Biztosítás 3500 Ft egy évre. Szervíz? Simsonnál? :) Oké, egy Isolator gyertya, kb 800 Ft. A robogó természetesen drágább, a fenntartása is.

De természetesen van az az élethelyzet, amikor olcsóbb a bérlet. Igazad van, hogy ritkán, ide-oda elszaladni ez tökéletes megoldás. Esetleg nincs hová tenned a motort, az utcán gyorsan gazdát cserél... A környezetvédelmet sem vitatom, bár ha az akku előállítását, az elhasználódott akku kezelését is nézzük... oké, ez messzire vezetne.

(#26) Sinisi válasza .mf (#8) üzenetére


Sinisi
senior tag

Mint ahogy írod ezeknek is megvan a maga szépsége :-).

Arra gondoltam, hogy amikor a bp-i csúcsban (de egyáltalán van olyan, hogy nincs ilyen? vagy csak Én közlekedek kb. mindig alkalmataln időszakban :-) ) sűrűn előfordul, hogy azon kapom magam, hogy akaratlanul belső keringetésre állítom a gépjármű szellőztetését. Majd ha feltalálják a levegőszűrős bukósisakot használható formában akkor részemről is szóba jöhet a belvárosban való moccizás, és annak minden egyébként nem elhanyagolható előnyét biztos fogom is tudni élvezni a fulladozásmentes közlekedés alatt, de addig max félállarcos gázmaszkban vállalkoznék ilyen küldetésre. Egyebekben Jóból is megárt a sok(k) bár ha elektromossá válna a közlekedésünk :-) akkor az a maszk kérdésében segíthene.

[ Szerkesztve ]

(#27) varga.balazs válasza glugi (#12) üzenetére


varga.balazs
aktív tag

nekem video chat-en keresztül kellett bemutatnom a dolgaimat egy srácnak. szerintem az egy fokkal biztonságosabb, bár tényleg nem tudni innen, hogy tényleg csak leellenőrzi az adatokat, vagy pedig rögzíti is.
volt mondjuk egy kisebb probléma az adatfolyammal, elsőre nem is sikerült kapcsolódni a video chat-hez, de mikor kapcsolódtunk, mondta is a srác, hogy pixeles vagyok :D

engem annyira izgat a dolog, hogyha legközelebb Berlinben járok, kipróbálom, szóval bebiztosítottam magam a regisztrációval :D

[ Szerkesztve ]

(#28) guriga1234


guriga1234
addikt

Van autóm is és robogóm (nem elektromos) is, tehát ez az egész bérléses dolog engem nem érint.
Viszont maximálisan igazuk van azoknak, akik a közösen használt bukó ellen érveltek. Én sem venném fel senkinek a bukóját és a sajátomat sem adnám oda senkinek. De a bukóval kapcsolatban felvetődik egyéb kérdés is. Mekkora a bukó mérete? Ha nagy, akkor az lötyög. Ha kicsi, akkor nem lehet felvenni. Az embereknek eltérő a fejmérete.
A robogó csak egyszemélyes használatú? Vagyis utast nem lehet vinni? Még akkor sem, ha az utasnak van saját bukója?
Aggályos az iratok lefényképezése/tárolása is 3. fél által (bár a működtető cég szempontjából érthető).

(#29) szami777 válasza Örni (#5) üzenetére


szami777
addikt

Érdekes, én a bubira is ugyanezt mondtam, amikor itthon bevezették, biztos voltam benne, hogy százbarmolják pár nap alatt és kellemeset csalodtam. ;)

“So do all who live to see such times but that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.” ///// Old nick ->xsanyi77

(#30) szentkuti11 válasza DrKapocs (#25) üzenetére


szentkuti11
addikt

Szerintem Simsonnal összehasonlítani ezt a szolgáltatást a lehető legirracionálisabb felvetés.

Egyrészt 100 ezer forintért ma már nagyon nehéz jó Szimót venni, – a használatra érdemes darabokat trélerszámra viszik ki Németországba, ahol megint elkezdenek komolyabb pénzt érni ezek a gépek – de tegyük fel, hogy valakinek sikerül. Az alkatrészek valóban nem drágák, viszont szinte mindig kell rá valami, mivel az orosz-lengyel, még rosszabb esetben kínai utángyártott alkatrészek a kukába valók, gyárit pedig szinte esélytelen találni. A Coup értelemszerűen nem azoknak szól, akik az anyatejjel szopták, hogy hogy kell a megszakítós gyújtást beállítani, álmukban is benzincsövet cseréltek, karburátort tisztítottak, és lelkesen keverik maguknak a benzint az olajjal. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen gép vezetéséhez odafigyelés kell, váltogatni-kuplungolni, a hengert megkímélendő elkerülni a motorféket, és persze fel kell készülni némi szerszámmal is, ha hirtelen kell egy másik gyertya, vagy arra leszünk figyelmesek, hogy eltömődött a benzinszűrő, mert persze megint berozsdásodott a fém tank belseje. Ezen kívül legyen akármilyen jól beállítva a keverék, a kétütemű motor szaga az emberre ragad: én nagyon sokáig hallgattam a közvetlen környezetemtől, hogy de „jó" motorszagom van, mióta átszoktam a négyüteműekre, csak a bukóból szokták sejteni, hogy nem autóval érkeztem.

Ha itthon is lenne a Couphoz hasonló megoldás, akkor nyilvánvalóan össze lehetne vetni várható költségek szempontjából egy saját tulajdonú robogót a megosztott megoldással, de manapság már szerintem hiba azt gondolni, hogy a Simson egy nagyvárosi környezetben rentábilis alternatíva. Abból a szempontból nyilván igazad van, hogy ha valaki sokat jár és jó gépet választ, a fenntartási költségek nem számottevőek.

(#31) BlackPriest


BlackPriest
őstag

A kozos sisqkot en is kihagynam. A 45-os tempot is. Lehet barmilyen jofej a tobbi kozlekedo, 60-70-es tablanal nem allanak be moged. Esszel kell utvonalat valasztani.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#32) DrKapocs válasza szentkuti11 (#30) üzenetére


DrKapocs
őstag

Nagyon sok mindenben egyetértek Veled. Simsonom van 20 éve, magam szerelem (csukott szemmel szedem darabjaira és a kihívás miatt csak bal kézzel rakom össze), ha szükséges. Nem túl régen fejeztem be a teljes felújítását és persze engem is megtaláltak az "add el 100-at adok érte" szöveggel. Nem is tagadva, ment volna ki Németországba, ahol a 250-300-at azonnal megkapta volna érte. Viszont itthon nincs ára. Tény, a Simsonom már inkább csak a gazda szemét hízlalja, de azért megjáratom. Alkatrészek minősége, olaj- és benzin szag a kézen, igazad van. Nem versenytársa ez a 30-40 éves technika egy elektromos robogónak. Én csupán arra utaltam, hogy nem olcsóbb a bérlet ettől. Persze, ha nem értesz a szereléshez és pumpálni is szerelőhöz viszed, drága dolog lesz.

Én tavaly vettem egy új, kétütemű sport robogót. A 4 ütem nekem nem passzol az 50 cm3-hez, gyenge. Hidd el, van tiszta 2 ütemű robogó. Oké, nem 15 éves és nem 80 ezer az ára. Full szintetikus igazán jó minőségű olajjal (nem egy Arol 2T) szó szerint jó illata van egy hosszabb út után a garázsban. Tény, ára van.

Az is tény, egy elektromos robogó új és vagány dolog. De nem tűnik olcsó dolognak ez a bérlet. Egyszerű és kényelmes, de nem olcsó. Az elektromos biciklikre is azt hitték filléres dolog lesz. Aztán jött az akkucsere, a szerelés, karbantartás, a drága alkatrészek, stb ára. Számomra ez a robogó bérlet egy-egy útra való, alkalmi megoldás (kérdéses azért, hogy aki nem jártas a nagy forgalomban való motorozásban, az mennyire fogja élvezni), és főleg azoknak, akiknek nincs garázsuk és - elnézést - de túl "kocka" ahhoz, hogy villáskulcsot ragadjon.

[ Szerkesztve ]

(#33) tibor72


tibor72
tag

Ez a sisak mizéria ... lehet azt is tisztítani, vagy olyat állítanak rendszerbe ami tisztítható, és amikor az akku miatt kivonul a "szervíz" cseréli azt is ...óóóóóóóóójjjééééé :DDD
Ennél nagyobb problémának tekintem a forgalom többi résztvevőjét, régen mindenhova robogóval, előtte meg "szimóval" jártam, majd több évnyi szünet után, rengeteg balesetet hallva és látva is, már nem ülök vissza, bármennyire is szimpi lenne pl egy 125/150-es motor, - mert a robi leenné a gatyámat is(7-10 l/100km a "nyitottak"). Így marad az autó, minden oldalról fém védi, picit biztonságosabb :K (szvsz)

[ Szerkesztve ]

(#34) DrKapocs válasza tibor72 (#33) üzenetére


DrKapocs
őstag

7-10 liter? Hogyan sikerült ezt elérni? Vagy nem segédmotor? 3,5-3,8-tól nem sikerül letolni az enyém torkán, pedig 2 ütemű. Ezt is soknak tartom a Simsonhoz képest. :)

(#35) tibor72 válasza DrKapocs (#34) üzenetére


tibor72
tag

Amelyik "nyitott" verziójú blokkot tartalmaz (7-10 LE), megy mint a állat, de fogyaszt is cserébe, mivel teljesítményhez kell a nafta, levegővel meg nem megy. Módosított "szimók" is tudnak 20-28-as torkon keresztül fogyasztani és haladnak szépen, és már itt sem egyértelmű a 2 állásos gázkar( alap és a teljesen nyitott) :DDD Nem szeretek poroszkálni, és a mai autókkal is tudni kell tartania lépést, mert ha nem látnak, akkor Te nem is vagy ott, és már húznak is rád, meratükör az nem arra való, meg oldalra kinézni mielőtt elkezd jobbra húzódni bármilyen okból kifolyólag.... meg azért is, minek vagy olyan gyors, meg minek vagy ott egyáltalán... (én sem értem minek, sokszor)
Marad az autó, vagy kerékpár (ezzel is észnél kell lenni), és gyalogos közlekedés.

(#36) DrKapocs válasza tibor72 (#35) üzenetére


DrKapocs
őstag

Az ilyen jellegű tuningban nem vagyok otthon. Mindig tanul az ember. A robogóm 5 LE, a Simson ugye 3,4. Aszfaltszaggató. :D De Simsonnal menni életérzés. :)

[ Szerkesztve ]

(#37) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

Úgy kell hozzáállni a dologhoz, hogy tutira be lesznek szabályozva a robogók. Manapság már nem kapni 500 ccm feletti motort európában, mert semmilyen emissziónak nem feleltek meg. Lehetett volna fejleszteni a motorokon, de kiszámolták, hogy el kellene költeni x milió eurót, közbe meg évente összesen x ezer motort adnak el. Így többezer euróval menne feljebb a motor ára, és senki nem venné.
Szóval már nem gyártanak 650 ccm-es motorokat. Hála az égnek.
Ugyanez lesz a robogókkal. Először a kétüteműek lesznek betiltva, aztán a hang lesz lekorlátozva. És akkor végre nem kell vasárnap éjjel 2-kor felébredni ha a kis pöcs a szomszédból hazajön.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#38) .DLL válasza Blindmouse (#37) üzenetére


.DLL
veterán

Jaja jó az elektromos mindenből :K egy jó motor konstrukció 90% hatásfok felett is tud hozni. Persze az akku-pakk súlyát akkor is teljes egészében cipelnie kell ha már csak 15% van benne, míg egy töltet benya alapból könnyebb és ahogy fogy a motor is könnyebb lesz, szóval lassan a jövőben a LiPo akku helyett is kéne egy még-könnyebb megoldás, és a Lipo-ra úgy tekinteni, mint ma az ólom akkura, hogy nehéz. Csak mikor....

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#39) tibor72 válasza DrKapocs (#36) üzenetére


tibor72
tag

Van szerencsém belelátni a "műhely titkokba" , ahol a blokk teljes átépítése után, csak külsőre hasonlít az eredetire, 17-19LE kipufogótól függően. Már nem ülnék rá, de nem is engednék :DDD (tanulni kell a dögöt) és talán 10-13e n/min körül "megyegetett" jól. A "városi" kiadása volt nagyon jól motorozható, 3. -ban elindulás után se feljebb se lejjebb nem kellett váltogatni, kivéve elindulás megállás(kulturáltra sikeredett, és csak a kipufogó cseréje kellett hozzá, ha emlékeim nem csalnak)
Simson-nal nagyon sokan foglalkoznak, tuning szinten, a neten is, ha érdekel keress rá :)

(#40) HarleyCustom válasza geratn (#18) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Én is motorozok...
Teljesen igazad van. Ott a pont!
És igen...Fertőtlenítő kendő!
Aki tudja,hogy robogózni fog ily módon,az készüljön fel arra,hogy előtte más izzadt bele a sisakba,vagy egyéb gombás fertőzés is felmerülhet. Vagy cipeljen saját sisakot...

[ Szerkesztve ]

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#41) glugi válasza Blindmouse (#37) üzenetére


glugi
aktív tag

Hogy micsoda? Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Az európai piac (is) bővelkedik új motorkerékpárokban (nem a (nagy)robogókról beszélek), bár tény, a fejlesztések miatt elég borsos árak vannak a szalonban - nem az átlag mo-i pénztárcának valók, pl. 6,5 a listaára egy nem teljesen felszerelt BMW GS-nek, brrrr. Fejlesztenek, de még hogy, hidd csak el és nem lesznek betiltva, az emisszió kérdése is megoldott sok esetben. Nyilvánvalóan nem az EU-i piac a fő cél a nagy gyártóknál, de az már most látszik, hogy ha lesz tiltás, az a 2ütem-re fog korlátozódni egy darabig. Totál offtopic, de ha már tiltás, én a dízellel kezdeném, mindegy milyen, valamint az autóforgalom belső kerületekből való kiszorításával/csökkentésével, csak hát alternatíva (hova teszed le az autót, stb stb) nem igazán van.
Elektromos hajtás max robogóra való kérem szépen, minden másra ott a benzingőz. ;]
A szomszéd kölökkel kapcsolatban azonban igazad van és - bár mióta az eszemet tudom motoron ülök - motorosként engem is irritálnak hajnali 2-kor.

Ja és ha már benzingőz, stb. : aki mocizik tudja, hogy hát khm szaggal is jár, a ruha átveszi az utat, a kipufogót, na itt viszont nagy előny városon belül az elektromos hajtás, még ha az akksi-kérdés egyelőre nem megoldott teljesen és hát nem túl környezetbarát (hozzáteszem, ki kellene számolni fillérre pontosan).
Szóval én úgy képzelem el a bemutatott rendszert, hogy random A-B útvonalon, eseti jelleggel használják az emberek, esetleg ingázáshoz ahogy írtam is korábban.
Akinek ennél több kell, az vegyen/béreljen sajátot (Szimó rulez). Nekem volt már pár mocim, most egy superbike van és lesz is egy darabig, na ezzel viszont már nem közlekedem huzamosabb ideig (nem hobbi célból) a nagyvárosokban, fárasztó. Budapesten is a buszsávokban a robogónak van létjogosultsága ha a napi ingázást nézem.

[ Szerkesztve ]

(#42) Blindmouse válasza glugi (#41) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Ne legyél abban olyan biztos. A négyüteműek is pl 3-8-szoros hidrokarbon emissziót produkálnak egy autóhoz képest. Hiába ott a kétliteres fogyasztás, ha közben jobban szennyez mint egy traktor.
Komolyan kiborult a bili most a dízelbotrány miatt. Gyakorlatilag politikai öngyilkosság ha nem nem foglalkoznak vele. Az elektromosnak meg gyakorlatilag nincs hátránya, csak előnye. Olyan kicsi az akksi, hogy kiveszed és feltöltöd otthon. Hatótáv probléma sincs, mert aki egy robogóval akar 30km-nél messzebre menni, az meg is érdemli. Pusztuljon csak ki a belsőégésű.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#43) glugi válasza Blindmouse (#42) üzenetére


glugi
aktív tag

Nem is az emisszión akartam rugózni, hanem arra céloztam, hogy amit a motorok kapcsán írtál, az mondjuk úgy költői túlzás (mármint, hogy nem lehet kapni, stb...).
Az emissziós problémák addig a pontig - elég nagyképűen hangzik tudom - különösebben nem érdekelnek, amíg hiteles, független tesztek, mérések alig-alig készülnek.
Na mindegy, ez messzire vezetne. De amúgy ha azt mondod, hogy pusztuljon a belsőégés és legyen elektromos hajtás, ugyanakkor 30 km-en túl meg már nem ajánlott a robi és kivesszük a képletből a távolsági tömegközlekedést, akkor marad opcióként a személygépkocsi, hibrid és társai, csak ugye legyen rá pénz is...
Szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet. Sok-sok ismerősömmel együtt több, mint 40 km-ről ingázom naponta, autóval (car-sharing, etc, nem kell sorolnom gondolom) és sajnos be teljesen a belvárosba.
Na most erre írtam még az első hozzászólásomban, hogy ha lennének megfelelő K+F parkolók, ahol biztonságban tudom a négykerekűt, az elsők között lennék azok között, akik átülnek az elektromos robogóra, hogy bejussanak pl. a belvárosba. Leteszem az e-robit ahol kell és majd munka után megint felveszem és megyek a parkolóba vagy épp máshová. Úgy vélem így tisztulna a levegő is azért és a forgalom is csökkenne, mert így azért lássuk be, csúcsidőben már-már élhetetlen néha Bp, de a vidéki nagyvárosok is. Most pl. alig látszik Budapesten az az objektív körülmény, hogy vakáció van.

(#44) .DLL válasza glugi (#41) üzenetére


.DLL
veterán

"Elektromos hajtás max robogóra való kérem szépen, minden másra ott a benzingőz."

Nem hiszem, ha megtapasztalod egy elektromosnak a húzását, folyamatos nyomatékát, akkor lehet hogy téged is megfogna. Elektromotornál nincs pardon (ha jól van méretezve)...

Nem akarok ezzel jönni, mert ez kicsit övön aluli árkategória, de mutatja az irányt. :D Reactions of Tesla P85D acceleration
Mondjuk robogóról ilyen gyorsulással leesnénk. :D

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#45) glugi válasza .DLL (#44) üzenetére


glugi
aktív tag

Tisztában vagyok vele, volt már tapasztalatom. Csak nekem valahogy életidegen az elektromos hajtás egy nagymotoron (tehát, ami nem robogó, no offense, tisztelet a robisoknak). ;)

(#46) tibor72 válasza .DLL (#44) üzenetére


tibor72
tag

De aki egyszer megcsapott a benzingő, ... az nem áll át egyhamar akármilyen jó is [link] :DD 12:44-töl pláne :DDD :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

(#47) DrKapocs válasza .DLL (#44) üzenetére


DrKapocs
őstag

Én ezt értem, csak ugye egy új, elektromos Simson Schwalbe 5000 euróba kerül. Ez pedig a vicc kategória már. Mikor fog ez megtérülni?

[ Szerkesztve ]

(#48) Blindmouse válasza DrKapocs (#47) üzenetére


Blindmouse
senior tag

https://www.electric-scooters.be/nl/Onze-producten/E-Scooter/_1-uur/product_detail/Ebretti-318
Tessék, ez fele annyi. Ez a megtérülni téma eléggé megosztó lesz. Mert tudsz úgy számolni, hogy ez 7 év Budapest bérlet. Vagy tudsz úgy számolni, hogy egy Piaggo eleve többe kerül. Vagy úgy is lehet számolni, hogy a kocsiba lévő extralista többe került és legalább addig sem kopik.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#49) -Mosquito- válasza Sinisi (#7) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Hol élsz te, valami lakatlan szigeten? :F :D

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#50) DrKapocs válasza Blindmouse (#48) üzenetére


DrKapocs
őstag

És alkatrész is lesz hozzá 2 év múlva vagy addigra megszűnik a cég?

Egyébként teljesen jó dolog lehet városban egy ilyen. Szerintem még mindig drága, ennyiért közismert gyártó 4 üteműjét veszed. De jó lesz ez, csak én nem vagyok elég innovátor hozzá. Majd ha olcsóbb lesz ez a technika, majd akkor jövök én...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.